כתיבת תוכן שיווקי

הרבה השתנה אבל תוכן הוא עדיין המלך

תוכן הוא הבסיס לכל העולם השיווקי, בין אם מדובר בתוכן שנכתב לצורך קידום בתוצאות החיפוש ובין אם כתיבת תוכן שיווקי ומשכנע שנועד ליצור מערכת יחסים מסוימת עם קהל היעד.

תוכן שיווקי איכותי יהפוך אותך למקור מידע אמין, אטרקטיבי שיהפוך את האתר או הפלטפורמה שלך לבית חם לגולשים שלך.

קבלו מאיתנו סיבוב התרשמות בבלוג שלנו

הידעת?
השארת פרטים מומלצת עבור העסק שלך!

כתיבת תוכן שיווקי - ממה מורכבת?

  • תוכן ללא שגיאות כתיב, עם פיסוקים מתאימים וריווחים
  • שימוש בשפה גבוהה וגיוון במילים
  • חלוקה לכותרות משנה ולתתי נושאים
  • שילוב תמונות, ווידאו והנפשות בתוכן בכדי לייצר עניין
  • תוכן המתמקד בנושא המרכזי, עם ערך מוסף לגולש
  • שילוב קישורים למקורות מידע נוספים

*שילוב כמות גדולה של תוכן מבלי לפגוע בוויזואליות ובמטרה של העמוד (קטלוג)

זמן שאלות כתיבת תוכן שיווקי

בטח תהיתם...

למה חשוב לשלב גם תמונות ווידאו במסגרת התכנים?

תכנים נועדו לייצר עניין, לענות על צורך ולהעביר מסרים בצורה ברורה לגולשים. 

שימוש בטקסטים בלבד עלול לפגוע באינטראקציה של הגולשים באתר ומחוויית המשתמש שלהם.

ניתן ואף מומלץ לשלב תמונות, קטעי ווידאון, הנפשות, אינפוגרפיקות וכו' ביחד עם כתיבת תוכן שיווקי בכדי לספק את הצרכים למבקרים באתר.

איך נוכל לדעת אם התכנים עניינו את הגולשים?

כחלק מתהליך המדידה וההבנה של צרכי הגולש, נשתמש במגוון כלים למעקב אחר התנהגות גולשים, זיהוי חוסרים והסקת מסקנות על מנת לשפר את הקיים וליצור תוכן מותאם יותר לקהל בעתיד.

כלים כמו Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar וכו' יסייעו לנו להבין מה עבד פחות ומה יותר ומה חסר בכדי להוביל את הגולשים ליעד שהגדרנו.

מה הם ההבדלים הבולטים בין תכנים לצרכי SEO לתכני ניהול מוניטין?

תכני SEO משלבים 1-4 מילות מפתח (עדיפות למילה אחת) בעמוד. לרוב, מדובר במילות מפתח המכילות שירותים, מוצרים או תיאור אדם / עסק.

תכנים לניהול מוניטין עוסקים בביטויים הנוגעים לשם האדם / העסק ובדרך כלל מדובר בביטויים שהם פחות מחופשים.

שני סוגי התכנים משתייכים לקטגוריית כתיבת תוכן שיווקי אך חשוב להבין את ההבדלים ביניהם ולדעת לבחור את סוג התוכן המתאים

האם אפשר לשלב טקסטים בכל סוגי העמודים?

כן, שלא יספרו לכם אחרת!

האמצעים הדיגיטליים העומדים לרשותנו מאפשרים הטמעה של כמויות טקסט גדולות בכל עמוד, באמצעות שילוב אלמנטים וויזואליים, הסתרת חלק מהטקסטים בחלונות נפתחים (בדיוק כמו החלון בו אתם צופים כרגע) ועוד.

כתיבת תוכן שיווקי היא הרוב המכריע בתפיסת עיני הגולש ויצירת עניין רב בעמוד אך חשוב להעזר גם באלמנטים נעימים לעין שיאפשרו ריכוז וסבלנות לגולשים לקרוא את התוכן בעמוד.

אם אין לי תכנים לספק לך, איזה תכנים יוכנסו לאתר?

מדובר במקרים נפוצים, בהם נתקל כותב התוכן בחוסר שיתוף פעולה מהלקוח בדמות אי הכוונה או עיכוב במתן אישורי פרסום.

כתיבת תוכן שיווקי יכולה לכלול בין היתר סיוע בתכנים כלליים שקיימים באינטרנט וביצוע שכתוב יסודי, על מנת להמנע מזיהוי שכפול תוכן ע"י גוגל.

אופציה אחרת היא לנסות לדבר עם הלקוח או נציג מטעמו ולבצע איתם ראיונות טלפוניים. ניתן להקליט את השיחות ולתמלל אותן לטקסט שיפורסם באתר ובשאר הנכסים.

מה עושים במידה ואני לא מעוניין בכמות גדולה של תוכן?

זו לגמרי החלטה שלך.

מה שכן, קח בחשבון – ישנם עשרות פרמטרים המשפיעים על השפעת תוכן על גולשים ועל אלגוריתם החיפוש של תוכן, כמות היא ללא ספק אחת הבולטות שבהן.

שוב, אין סיבה שלא לשלב כמויות גדולות של תוכן באתר באמצעות כתיבת תוכן שיווקי, כל עוד עושים זאת בצורה נכונה, כלומר מגוונת, מפוזרת ומניעה את הגולש לפעולה הרצויה.

אוכל לראות את התכנים טרם פרסום?

בוודאי, זה תלוי בך.

את נושא הפרסומים מומלץ להסדיר כבר בשלב חתימת החוזה. ניתן להגדיר פרסום ושליחה אלייך לידיעה בלבד וניתן גם להתנות פרסום באישור שלך בלבד.

קח בחשבון – ככל שתאשר מהר יותר ותגיב בתדירות גבוהה יותר כך גם גדלים הסיכויים להתקדמות בפרויקט.

איך תדע באיזו גישה לכתוב את התוכן?

אקבל ממך דגשים לכל סוג תוכן ובכל מקרה תוכל לאשר את התכנים טרם פרסום, לפחות בשלב ראשוני, עד שנגיע לשלב היכרות שיאפשר לי יותר עצמאות מבחינתך.

כתיבת תוכן שיווקי צריכה להתבצע כך שתשקף את רצון הלקוח, האידיאולוגיה שלו ובעצם הטקסטים שנכתבים בשמו משמשים כדוברים שלו ברשת.

למה אתה מחכה?
השאר פרטים וצמצם פערים מהמתחרים!