ניהול רשתות חברתיות - Digital Solutions
ניהול רשתות חברתיות - Digital Solutions

ניהול רשתות חברתיות – הרבה יותר מלייקים, תגובות וכמות עוקבים

תוכן עניינים

לייקים? שיתופים? כמות עוקבים? ניהול רשתות חברתיות הוא הרבה יותר מורכב. מדובר בעולם ומלואו ובמקצוע נפרד שרק הולך ומתחזק עם אלפי עובדים בתעשייה רק בישראל. איך הופכים למותג ומפיצים אותו בצורה וויראלית? איך שומרים על גבול הטעם הטוב בתדירות הפרסומים? איך בונים אסטרטגיית תוכן ובכלל, מה כוללים פרויקטים לניהול רשתות חברתיות?

ניהול רשתות חברתיות - ערך מוסף הוא שם המשחק

נתחיל בעובדה הידועה לכולם כי התחרות רק הולכת וגוברת בכל התחומים, איך בכל זאת ניתן לגבור על המתחרים ולכבוש את לב הגולשים? ערך מוסף הוא שם המשחק. ניהול רשתות חברתיות צריך לכלול מיקוד בערך מוסף – במה שונה דף האינסטגרם מדפים אחרים, מבחינת המהות שלו והתוכן שמתפרסם בו. חשוב לשמור על קו אחיד וייחודי של תוכן שיגרום לעוקבים שלכם לבחור בכם ולהשאר במעקב צמוד אחר הפרסומים שלכם.

מציאת ערך מוסף לרוב לא מתאפשרת בקלות אך תמיד ניתן למצוא את נושאי התוכן וסוגי הפרסומים שהמתחרים שלנו מזניחים. כל עוד אנו מזהים צורך אמיתי בצריכה של אותם סוגי תכנים אצל קהל היעד, ננסה להכנס לחלל הקיים ולהפוך ל"מושיעים" ולמקום חם לצריכת התוכן ה"נדיר".

ניהול רשתות חברתיות - לחשוב מחוץ לקופסא
ניהול רשתות חברתיות - מה הופך אותך לייחודי

יצירת קהילה באמצעות פנייה ל"כאב"

דיברנו על מציאת ערך מוסף שהופך אתכם לעדיפים על פני מתחרים לא יחודיים אך פעמים רבות יכול להיות שזה לא יספיק. שמעתם נכון, גם אם יש לכם ערך מוסף ביד, עדיין תצטרכו למצוא את הדרך לפנות לקהל היעד ולשכנע אותו. הכוונה היא שלפעמים הדרך לשווק את המוצר משכנעת יותר מאשר המוצר עצמו. פנייה לכאב של הגולשים המשתייכים לקהל היעד עשויה לעשות את ההבדל ולהביא ל"מכירה", במקרה שלנו מדובר בלחיצה על Follow לעמוד.

מדובר בשיטה נפוצה למכירה של מוצר, שיטה או אפילו רעיון. הצפה של הבעיה ויצירת שיח עליה ומיד לאחר מכן להפנות לפתרון אותו אתם מציעים, ככה הופכים לבית חם עבור כל מי שחווה את הכאב בו אתם עוסקים. פעמים רבות, אותו כאב מוסתר אצל קהל היעד ורק לאחר שתציפו אותו ותעלו אותו לסדר היום הוא יתעורר – "וואי נכון, זה כל כך מתסכל". מיד לאחר מכן, תעלה המחשבה אצל אותם גולשים – "אז מה אתם מציעים?".

מספר דוגמאות:

עבור קהל יעד שנוטה לסבול מכאבי ברכיים ניצור פוסטים שעוסקים באותם כאבים ובפגיעה שלהם בחיי היום יום של קהל היעד. הפתרון יכול להיות תכשיר כלשהו, תרגילי פיזיותרפיה וכו'. הפוסטים והסטורים השוטפים צריכים לכלול את הבעיה והפתרון ולהציג את ההקשר ביניהם.

עבור קהל יעד שסובל מכאבי ראש לעיתים תכופות למשל, ניתן להציג תרחישים: חזרת מהעבודה לשגעון של הילדים, עומס בלימודים וכו'. הפרסומים ברשתות החברתיות צריכות לכלול את הפתרונות לאותם תרחישים.

ניהול רשתות חברתיות - פנייה לרגש הגולשים
ניהול רשתות חברתיות - פנייה לרגש הגולשים

ניהול רשתות חברתיות איך מעודדים אינטראקציה?

הקמתם עמוד מוצלח, הגעתם לכמות גדולה של עוקבים שרובם גם מסמנים פוסטים בלייקים, מה לגבי האינטראקציה? השתתפות העוקבים בפרסומים השונים היא סופר חיונית עבור העמוד והעסק: תגובות ותיוגים, שיתוף מחדש והפצה הלאה. למה אינטראקציה כל כך חשובה עבורנו כמשווקים? קודם כל כי מדובר במדד האולטימטיבי לאטרקטיביות התכנים שאנו מפרסמים. דבר שני, אינטראקציה יוצרת באז תקשורתי, מעוררת עניין וגוררת אינטראקציות נוספות.

אז איך עושים את זה? קודם כל מייצרים אסטרטגיית תוכן מותאמת אישית לקהל שלכם. לאחר תקופת פיילוט שנגדיר למדידת נתונים, נתחיל לנתח אותם ולהכין מה הקהל שלנו אוהב יותר ומה פחות, באיזה נושאי תוכן וסוגי פרסומים כדאי שנשקיע ואילו עלינו להזניח.

כאשר מכוונים לעידוד אינטראקציה של קהל היעד, יש להסתכל על המעטפת כולה ולא רק על תכני הפרסומים אלא גם על הדרך בה עם מונגשים, הצבעים, הקופירייטינג ואפילו השעות שבהן נפרסם לגולשים. בסופו של דבר המטרה היא להביא למקסימום הפצה וחשיפות של תוכן אינטראקטיבי שבסופו של דבר יוביל למעורבות. השאיפה היא ליצור מערכת יחסים הדוקה עם הקהלים השונים בכדי לכבוש את ליבם ולא להפוך לעוד טרנד חולף ברשת החברתית.

שימור לקוחות

דיברנו על היכולת להגדיל את קהל העוקבים שלנו ועל הדרכים להפיץ את הפרסומים שלנו ו"לכבוש" גולשים חדשים. מה אם אומר לכם שהפלטפורמות והנכסים שבידיכם יכולים גם לשמש לצרכי שימור לקוחות? לא יודע מה אתכם, אני למשל כמעט ולא מרים טלפון לקבלת שירות, אני בדרך כלל מעדיף להשאיר הודעה בעמוד הפייסבוק או בוואטסאפ העסקי.

היום, כולם רוצים כאן ועכשיו, בלי המתנות ובלי לחכות על הקו, הפלטפורמות השונות יכולות לסייע בכך ולאסוף נתוני שירות בצורה נוחה יותר. במקום להחזיק במוקד שירות לקוחות, מספיק אדם אחד שזה יהיה כל תפקידו, לתת מענה ברשתות החברתיות ולשמור על מוניטין החברה ברשת. זה קורה כבר עכשיו והמגמה הזו רק תלך ותתחזק.

חשוב לשמור על רמת שירותיות וזמינות גבוהה, לא להתעלם מביקורות ובטח שלא מהמלצות ושבחים שמשתלבים לא רע בכלל בתגובות על הפרסומים. לעיתים, מחיקה של אזכור שלילי כלשהו עלולה לגרור תגובה חריפה יותר, לכן עדיף להגיב, לייצג את החברה בכבוד ושכל העולם יראה שאתם לא מתחבאים מאחורי המקלדת.

ניהול רשתות חברתיות - מכוונים לאיכות ולא לכמות

לא נוכל להתעלם מכך שכמות גדולה של עוקבים לדף עסקי, יהיה אשר יהיה, מייצרת תחושה של קהילתיות ומצטיירת נהדר מבחוץ. למרות זאת, חשוב לשמור על קהל יעד רלוונטי ולא להתפזר, כלומר לקנות עוקבים חלילה או לייצר קהל לא רלוונטי לכם.

כל רשת חברתית והחוקים שלה אך רובן מבוססות על מיקוד ופרסומים של דף מסוים למשל לא מגיעים ל 100% מהעוקבים אלא לאחוז נמוך בהרבה (יש כאלה שאומרים שיותר לכיוון ה-10%), לכן נבחר את העוקבים שלנו בקפידה ונכוון לאיכות ולא לכמות. נתחו את הקהל שלכם, תבדקו מה עובד ותתחילו לפרסם את התכנים המבוקשים ובשעות המבוקשות.

לסיכום:

ניהול רשתות חברתיות הוא עולם שלם, הרבה מעבר ללייק, תגובה או שיתוף. אסטרטגיה ארוכת טווח צריכה להיבנות ולכלול תכניות פרסום חודשיים – שלושה קדימה, בשילוב תכנים עדכניים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
נשאר לכם טעם לעוד? לגמרי מבינים אתכם...
הרשמו וקבלו עדכונים לתיבת המייל שלכם
WhatsApp chat

לא הגיע הזמן להתקדם?

השאר פרטים ותתחיל לדאוג לעסק שלך!

הידעת?

השארת פרטים תספק לעסק שלך את קפיצת המדרגה לה חיכית!

השאר פרטים ונחזור בהקדם