בניית אתר וורדפרס – מה הופך את הפלטפורמה לכה פופולרית ומוצלחת?

בניית אתר וורדפרס

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מי מאיתנו לא שמע על פלטפורמת ניהול האתרים, וורדפרס? כנראה שאף אחד. אז מה כל כך מיוחד בה שגורם לכולנו להתאהב בה ולבצע בניית אתר בוורדפרס? כנראה שיש סיבה לכך שהיא כל כך פופולרית ונלמדת במוסדות לימוד ברחבי העולם (כן, גם אני מלמד אותה, מודה באשמה). בניית אתר וורדפרס, בואו נבין מה הם היתרונות של המערכת ולמה היא הפכה לאויב הכי גדול של מעצבי אתרים.

מעל ל-

הורדות של גרסת הוורדפרס האחרונה
0

בניית אתר וורדפרס - מי שלא ניסה, לא יודע

מדובר בפלטפורמה מהפכנית, לא פחות מזה. על עניין הנוחות אפשר להתמקח, בכל זאת, עניין של טעם, אך אי אפשר להתעלם מהפונקציונאליות והאפשרויות האינסופיות שמספקת המערכת. אפשרויות טכניות ועיצוביות שמסירות כמעט כל תלות במתכנת ובמעצב (חכו, גם לזה נגיע) הופכות מנהלי אתרים ל"עצמאיים בשטח" ול- One Man Show.

לא פלא שקורס קידום אתרים כבר כולל בתוכו עיצוב (עד רמה מסוימת) ומגדל את הדור הבא של מקדמי האתרים כך שיצאו לשוק כנכסים של ממש. הפלטפורמה כל כך קלה לשימוש שזה כבר נהיה בעייתי, כן קראתם נכון, בעייתי. למה? כי הגענו למצב בו לקוחות יכולים לתפעל אתרים באופן עצמאי, לאחר חפיפה קצרה יחסית. בניית אתרים בוורדפרס אומנם מתבצעת על ידי אנשי השיווק אבל הניהול השוטף של האתר יכול לעבור בקלות יחסית לבעלי העסקים בשלב מתקדם יותר.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

יש הרבה דגים בים, מה יהפוך דווקא אותך לדג זהב?

נראה כי רוב השווקים כבר מוצפים במתחרים וכולם שמים דגש על אותן המלצות מוכרות: התאמה למובייל, קידום איכותי, עיצוב באמצעות אלמנטור או עורך תוכן אחר.

איך בכל זאת נוכל להתבלט בין כולם?

אין ספק כי כל מקרה לגופו אבל שימוש באלמנטים וויזואליים שתופסים את העין, הבלטת ערך מוסף (מחיר, ייחודיות, איכות…), חוויית משתמש נעימה לכל גולש ואף אינטראקציה עם הגולש באמצעות צ'אט בוט או אייקון של וואטסאפ יעשו את ההבדל ויהפכו אתכם ל"בית חם לקהל היעד שלכם". כל מה שנאמר ועוד, מתאפשרים באמצעות בניית אתר וורדפרס.

Yoast seo

שובר השוויון של וורדפרס בכל הנוגע ל-seo. תוסף הקידום האורגני המוביל בתחום, בפער עצום יש לומר, מנחה מנהלי אתרים במשימות אופטימיזציה נדרשות, ברמת העמוד והפוסט. למי שלא מכיר (אבוי לכם), yoast seo הוא תוסף שמספק צ'ק ליסט אופטימיזציה בזמן אמת ומעדכן המלצות בהתאם לשינויי תוכן ומילות מפתח שאתם מבצעים בכל עמוד / פוסט. On-Site מעולם לא היה קל וברור יותר, כנ"ל לגבי בניית אתר וורדפרס.

חשוב לבנות את האתר בצורה מסוימת כך שיהיה מותאם לצורך קידום אתרים אורגני (SEO) בהמשך, אם ירצה בכך הלקוח.

בניית אתר וורדפרס - Mobile First

לא סתם עוד מונח אלא כלל מנחה שיכול להיות רלוונטי לאלפי עסקים. מדובר באתרים שתחילה נבנים ומעוצבים על פי נראות במובייל ורק לאחר מכן מתבצעת התאמה למחשבים. בלא מעט תחומים כבר ניתן לראות באמצעות כלי מדידה נתוני טראפיק (תנועה לאתר) שחושפים יתרון קל לגלישה במובייל על פני גלישה מהמחשב.

בניית אתר וורדפרס תאפשר למנהלי אתרים להתאים תכנים בצורה אידיאלית למסכי מובייל. כבר מזמן אי אפשר להתעלם מהגולשים הניידים וכאשר מערכת הניהול רספונסיבית, הרבה יותר קל לבוא לקראת הקהלים הנוספים.

מומחים מטעם גוגל הצהירו לאחרונה כי עד סוף השנה צפויים מנועי החיפוש להחמיר עוד יותר בכל הנוגע לדירוג אתרים שאינם ידידותיים לגלישה במובייל.

בניית אתר וורדפרס - Mobile First
"מאפשרת למנהלי אתרים להתאים תכנים בצורה אידיאלית למסכי מובייל", וורדפרס

Elementor - בניית אתר וורדפרס כמעצב לכל דבר

תוסף נוסף שאי אפשר בלעדיו, הפעם מתחום העיצוב. מלבד היתרונות הוויזואליים שבמערכת, מדובר בכלי חיוני למקדמי אתרים, נשמע לכם מוזר? ממש לא. שימוש באלמנטים שמספקים חוויית משתמש טובה יותר, מגדיל את כמות האינטראקציה של גולשים ובאופן כללי – משפרים פלאים את התנהגות הגולשים באתר.

לסיכום: חברה / בעלי עסק, מי שלא תהיו, בחירה באתר וורדפרס ככל הנראה תהיה הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. הקדימו את המתחרים שלכם או נסו לצמצם פערים והתחילו לברר פרטים לגבי הקמת אתר מקודם ומעוצב שיקפיץ אתכם כמה דרגות למעלה.

המערכת צפויה להמשיך ולשמש בורג מרכזי בקרב בוני אתרים בוורדפרס ולהפוך אפילו ליותר מתקדמת ונוחה לשימוש גם ע"י מי שאינו עונה על ההגדרה "מעצב".

בניית אתרי וורדפרס - שלב אחרי שלב

מעל ל-60% מהאתרים ברחבי הרשת בנויים בפלטפורמת וורדפרס. לא סתם גם רוב מוסדות הלימוד ברחבי העולם מלמדים בניית אתרים וקידום בגוגל באמצעות מערכת וורדפרס.

סביר להניח שכולנו מאוהבים בה בגלל נוחות השימוש, הפונקציונליות והתמיכה הרחבה. איך מתחילים?

שלב התכנון 🤔

אתר תדמית? אתר שירותים? עם בלוג? מכירות אונליין? קודם כל, לפני שמתחילים את תהליך בניית האתר, חשוב להתייחס למטרת האתר ולחזון התוצר הסופי אליו נשאף. למה זה כל כך קריטי לתכנן את התהליך לפני הבנייה בפועל? ראשית, יש חומרים שנצטרך להכין מראש: תכנים שיווקיים, מידע מקצועי, תמונות / ווידאו, לוגו במספר גדלים ועוד.

ברגע שנחליט איך נרצה שייראה האתר, כך נוכל להתחיל באיסוף והכנת החומרים מראש, בכדי לחסוך זמן רב ולשמור על תהליך עבודה בריא. בשלב התכנון, מומלץ לשלב גם את אפיון האתר עצמו: כמה עמודים (פחות או יותר) נצטרך לבנות? אילו פריטים ירכיבו את עמוד הבית ואת התפריט הראשי, מה יהיו הפונטים, הצבעים שילוו את האתר ועוד.

חשוב לאשר מול הלקוח את האפיון בשלב כמה שיותר ראשוני בכדי להמנע מעבודה כפולה ומעיכובים מיותרים.

בניית אתרי וורדפרס רספונסיביים

התעסקות טכנית במהלך בניית אתרים בוורדפרס

אני מדבר על שלב רכישת הדומיין הרצוי ושיוך לשרת אחסון. ראשית, יש לבחור בדומיין (כתובת אתר) שמקובלת על הלקוח וכמובן גם רלוונטית לנושא האתר. לאחר רכישה ואישור של הדומיין (תוך 24 – 48 שעות), ניתן לשייך אותו לשרת אחסון באמצעות עדכון כתובות DNS. הכתובות מתעדכנות ברחבי העולם גם כן תוך 48 שעות ורק לאחר מכן האתר נמצא באוויר ונגיש למחשבים מכל מקום.

במהלך בניית אתר וורדפרס מומלץ להתייעץ עם מתכנת או מנהל אתרים מנוסה במידה ואתם מתקשים בתהליך זה, מהר מאוד, עם הניסיון, כבר תדעו איך לתפעל את התהליכים השונים וגם להתמודד עם תקלות שצפויות לצוץ מדי פעם. חשוב לציין את מערכת הוורדפרס לטובה בהקשר של ביצועים, אבטחה ותמיכה ולכן תמיד ניתן לייצר גיבויים (ידניים או אוטומטיים) ולשחזר את האתר לקדמותו במידה ונוצרה פגיעה כלשהי.

בכל אופן, משום שמדובר במערכת הפופולרית ביותר לניהול אתרים ברחבי העולם, ישנם מדריכים רבים ברחבי הרשת לתפעול וורדפרס.

התקנת וורדפרס - בחירת תבנית עיצוב ותוספים

תכננו את הקמת האתר תוך התייחסות למטרה המרכזית שלו ולאפיון הטכני, בחרנו דומיין, שייכנו אותו לשרת אחסון, מה השלב הבא? בחירת תבנית עיצוב שתשמש כבסיס ושלד של האתר, כלומר עם הגדרות מוכנות מראש בהתאם לצרכים ספציפיים. ברוב התבניות ניתן לבצע שינויים כאלה ואחרים, יש כאלה שגמישות יותר וכאלה שפחות ניתנות לעריכה.

השלב הבא בבניית אתרי וורדפרס הוא בחירת תוספים שישמשו אותנו בניהול האתר, חלקם חשובים יותר וחלקם באים לעזרה בנושאים ספציפיים. בסופו של דבר, כל אותם תוספים, מפחיתים את התלות של מנהלי אתרים במעצבים ומתכנתים ומספקים להם פתרונות מתקדמים בצורה עצמאית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים