בניית אתר רספונסיבי – איך זה מתבצע ולמה זה כל כך חשוב בימינו?

בניית אתר רספונסיבי

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

כמה שעות ביממה אתם גולשים בסמארטפון שלכם? סביר להניח שהרבה מאוד. כמעט כולנו נוהגים לגלוש באינטרנט באמצעות הטלפון הנייד – נכנסים לרשתות החברתיות, מתעדכנים בחדשות, קוראים כתבות ומורידים אפליקציות. בניית אתרים רספונסיביים, עוד לא התחלתם להבין כמה שזה קריטי.

למעשה, על פי דו״ח שפרסם המרכז לחקר הפרסום העולמי (WARC) ישנם יותר מ-2 מיליארד אנשים ברחבי העולם המעדיפים לגלוש באינטרנט באמצעות הסמארטפון שלהם ולא דרך המחשב. ההערכה היא שעד שנת 2025 כמעט שלושת רבעי ממשתמשי האינטרנט (72 אחוז) יגלשו באינטרנט דרך הסמארטפונים שלהם בלבד.

בעבר הגלישה בסמארטפון לא הייתה נפוצה. בשנת 2011, שיעור הגלישה דרך הטלפון הנייד עמד על 11 אחוז בלבד. אך ככל ששוק הסמארטפונים התקדם והתפתח, חלה עלייה גם בגלישה בסלולר – משנת 2012 עד שנת 2018 זמן הגלישה בסמארטפון קפץ מ-88 דקות ל-203 דקות ביממה, וכיום יותר ממחצית מהגלישה העולמית באינטרנט מתבצעת דרך הטלפונים הניידים.

כתוצאה מהתחזקות הגלישה דרך הסמארטפון, יותר ויותר עסקים מבינים את החשיבות של בניית אתרים רספונסיביים.

מה הם אתרים רספונסיביים?

בעבר, כשהסמארטפונים היו רק בתחילת דרכם, אתרי האינטרנט נהגו לפתח שתי גרסאות לאתר שלהם – גרסה למובייל וגרסה לשולחן העבודה במחשב. בוני האתרים ניסו לבצע התאמות שונות של תצוגת האתר לכל מכשיר, ובכל זאת הגולשים נתקלו בלא מעט בעיות בגלישה באתרים. כאשר הם גלשו דרך הסלולר שלהם, האובייקטים באתרים הופיעו בבלגן מוחלט.

חלק מהאובייקטים נעלמו או היו קטועים, דבר שפגם מאוד בחווית המשתמש של הגולשים (האופן שבו הם חווים את הגלישה באתר). מעבר לכך, גוגל לא ראה בעין יפה אתרים שהיו להם שתי גרסאות, והם ירדו בדירוג שלהם במנוע החיפוש.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

הכל השתנה בשנת 2010 כשהחלה מגמה של בניית אתרים שמתאימים את עצמם באופן אוטומטי למסכים שונים (רספונסיביות). מעצב האתרים איתן רקוטה טבע את המונח ״עיצוב רספונסיבי״ (Responsive Web Design) המתייחס לכך שעיצוב האתר מותאם לתצוגת המסך של מגוון מכשירים: מחשב נייד, מחשב נייח, סמארטפונים וטאבלטים.

אתרים רספונסיביים הם אתרים שבהם האלמנטים השונים מותאמים לכל מכשיר, ומסודרים באופן המאפשר גלישה אופטימלית גם דרך הסמארטפון. אתרים השמים דגש על בנייה של אתר רספונסיבי אינם צריכים לבנות שתי גרסאות נפרדות לאתר שלהם והם מעניקים חווית משתמש טובה.

כיצד בניית אתרים רספונסיביים משפרת את חווית המשתמש?

כבעלי אתר, אתם בוודאי רוצים להעניק לגולשים שלכם חווית גלישה נעימה, להגדיל את השהות שלהם באתר ולגרום להם לחזור אליו שוב ושוב. הדרך לעשות זאת היא בין השאר על ידי בניית אתרים רספונסיביים. באתר רספונסיבי הטקסט קריא, אין צורך להגדיל את המסך, הקישורים השונים ממוקמים במרחק הנכון אחד מהשני, הניווט הוא נוח ואינטואיטיבי וזמן טעינת הדפים הוא מהיר מאוד.

לעומת זאת, באתרים מיושנים שאינם מותאמים לנייד, הגלישה היא איטית ומסורבלת. מחקר מצא ש-53 אחוז מהגולשים נוטשים אתר שלוקח לו יותר מ-3 שניות להיטען. בשל כך ישנה חשיבות רבה לבניית אתר המותאם למכשירים שונים.

קידום אתרים רספונסיביים בגוגל

מרבית הגולשים נוהגים להיכנס לאתרים המופיעים ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, בעוד שאתרים המדורגים אחרונים כמעט ואינם זוכים לכניסות. לכן, חשוב מאוד להתאים את האתר שלכם לדרישות של מנוע החיפוש. מאז שנת 2015, האלגוריתם של גוגל מעדיף לקדם אתרים רספונסיביים המעניקים חווית משתמש נוחה על פני אתרים המותאמים למחשב בלבד.

למעשה, לפי גוגל, 27.8 מיליארד שאילתות (הקלדות במנוע החיפוש) מבוצעות בנייד ולא דרך המחשב. גוגל אף מתכננת להשיק בקרוב אינדקס ניידים בו יופיעו אך ורק אתרים רספונסיביים. אתרים מיושנים שלא מתחדשים ואינם מבינים את הכוח של בניית אתרים רספונסיביים, צפויים להישאר מאחור.

בניית אתרים רספונסיביים - מודל Mobile First

בניית אתרים רספונסיביים - מודל ה-Mobile First

בעבר, המגמה בבניית אתרים הייתה לעדכן את עיצוב האתרים המותאמים לשולחן העבודה לעיצוב רספונסיבי, כך שניתן יהיה לגלוש בהם גם דרך הסמארטפון. כיום, בשל ההתחזקות של הגלישה באינטרנט דרך הטלפון הנייד, המגמה הבולטת בתחום בניית אתרים רספונסיביים היא ״Mobile First״. כלומר, בניית אתרים המותאמים בראש ובראשונה למובייל ורק לאחר מכן התאמתו לשולחן העבודה של המחשב הנייד או הנייח.

חברות כמו ״אפל״ ו״גוגל״ אימצו את גישת ה-Mobile First, והן מתכננות את אתרי האינטרנט שלהן כך שיתאימו קודם כל לגלישה בסמארטפונים ובטאבלטים. בניית אתר בגישה הזו, מאפשרת לכם לחסוך בעלויות ההתאמה של אתר האינטרנט לנייד. כמו כן, אתרים שמותאמים קודם כל למכשירים הניידים הם בעלי מבנה רזה יותר מאתרים קונבנציונאלים, ולכן קל יותר לבצע בהם פיתוחים חדשים. בנוסף לכך, בניית אתרים המותאמים קודם כל למובייל, תסייע לכם בקידומו במנוע החיפוש של גוגל.

כאשר מחליטים על בניית אתרים רספונסיביים לפי גישת ה-״Mobile First״, יש לנסות ולהבין מהם הצרכים והרצונות של קהל היעד הנוהג לגלוש בסמארטפון. יש לבחון היטב את האופן שבו הצרכנים נוהגים לגלוש באתרי האינטרנט השונים דרך הטלפון הנייד שלהם, במטרה להעניק להם חווית משתמש טובה וכך לגרום לעסק שלכם לצמוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים