כתיבת תוכן שיווקי

כתיבת תוכן שיווקי

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

תוכן עניינים

האם תוכן יכול להניב לנו פי 13 יותר תשואה על ההשקעה של קמפייני השיווק שלנו (בהשוואה למי שלא משתמש בכתיבת תוכן שיווקי)? האם כתיבת תוכן שיווקי יכולה להניב לנו פי 7.8 יותר תנועה אורגנית מאשר אם לא היינו מפרסמים תכנים? האם אנחנו באמת יכולים לייצר פי 3 יותר לידים בעלות פחותה בכ-62% מערוצי שיווק אחרים? המקורות המצוטטים כאן אומרים שכן.

מדוע בכלל ללכת על כתיבת תוכן שיווקי?

מה המטרה של כתיבת תוכן שיווקי? ובכן, יש שיגידו שהמטרה הפשוטה היא לאסוף לידים, לייצר תנועה ולהוביל למכירות. ועם זאת, זה הרבה יותר מזה. תוכן יכול לעזור לך…
• לשוחח עם הקהל שלך. ולהמשיך להגיד דברים חדשים.
• לתת ערך לקהל שלך, עוד לפני שהם מתייצבים במפתן החנות (so to speak).
• לתת ערך מתמשך לאורך זמן, גם לאחר שהלקוח שלכם ולקח את שלו. לשמור על קשר עם לקוחות לכל אורך מסע הקנייה ולאחריו.
• לבנות ולייצר מערכת יחסים עם לקוח, גם מבלי לדבר איתו באופן אישי.
• להופיע בחייו של הלקוח הפוטנציאלי, מבלי להפריע לו. הוא שומע עלינו כי הוא רוצה, כי זה מתאים לצרכיו ולרצונותיו – כי הוא מקבל משהו הוא רוצה (יש לקוות).
• ניהול מוניטין ושליטה במה שמופיע בתוצאות החיפוש.

במילים אחרות, כתיבת תוכן שיווקי מאפשרת לך:
1. לייצר הילה של מומחיות, מקצועיות ולהתחיל לבנות אמון עם הקוראים
2. להגדיל את המודעות למותג שלך
3. לבטא את האישיות הייחודית של המותג שלך
4. להגדיל את תנועת המבקרים (האורגנית) לאתר שלך
5. להנגיש את השירותים והמוצרים שלך ליותר אנשים כדרך תכנים רלוונטיים
6. לייצר יותר גלים ברשתות חברתיות ולהופיע יותר בגוגל (ובאופן כללי, לשפר את יחסי הציבור של העסק שלך)
7. לשפר את יחסי ההמרה שלך
8. לחזק את משפך המכירות שלך בנקודות מסוימות במסע הלקוח
9. לייצר לידים איכותיים יותר
10. לעודד חיבור למותג
וכן הלאה.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מה הערך של כתיבת תוכן שיווקי?

כתיבת תוכן שיווקי הינה אחד מהחלקים הבסיסיים ביותר לכל אסטרטגיית שיווק אורגנית, ויש שיגידו שהיא אחת הדרכים היעילות ביותר להניע עוד גולשים לאתר שלך (מבלי לשלם על פרסומות).

מי מאיתנו שרוצה להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ולייצר הילה דומיננטית ברחבי הרשת, צריך לחשוב על הלקוח הפוטנציאלי. להבין מה הוא רוצה לקרוא, ופשוט לספק את זה. כך שתהיה ללקוח סיבה להיכנס לאתר.

כשאנחנו מייצרים תכנים שעונים על שאלות שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו באמת שואלים (והתשובות שלנו בעלות ערך רלוונטי במיוחד) גוגל ייקח זאת בחשבון כשהוא ישקול היכן למקם את התוכן בתוצאות החיפוש.

איך כתיבת תוכן שיווקי יכולה לסייע בקידום אתר?

טיפ למתקדמים: אם שמעת פעם על "בניית לינקים", והבנת שמדובר באחד הכלים החשובים כדי לקדם אתר בגוגל – ובכן, לא טעית. זה אכן נראה כמו חלק מהותי באלגוריתם הקידום. אלא שבסופו של דבר, עליך לוודא שאתרים אחרים אכן ירצו לקדם את האתר שלך.

ואם ביכולתך להעניק להם תכנים איכותיים כדי שתהיה להם סיבה לכך, ייתכן שזה יקל מאוד על יכולתך לקבל קישורים איכותיים. בייחוד אם מדבור על תכנים מבדרים, מיידעים או פשוט פרקטיים ובעלי ערך לקורא.

יתרה מכך, נניח ומישהו אחר (עם אתר מכובד ובעל כובד מבחינת גוגל), החליט לקדם את האתר שלך: זה גם משנה כיצד הוא מקדם. מה הוא כותב עליך? איך הוא מציג אותך? כשאנחנו מספקים לו פיסת תוכן, איכותית ורלוונטית מאוד ללקוח הפוטנציאלי, הרי שלאותו לקוח אכן יש סיבה לעקוב אחר ההפניה לאתר שלנו. כיוון שהוא רואה מראש ולמפרע שאנחנו מציעים תכנים רלוונטיים.

כיצד כתיבת תוכן שיווקי תסייע לך לקדם מילות מפתח באופן טבעי ורחב?

האם יש סיבות נוספות ללכת על כתיבת תוכן שיווקי? כמובן, לא התחלנו לגרד אפילו את קצה הקרחון.

נניח שמהיום למחר יש לך ארסנל של תכנים איכותיים באתר שלך. תכנים מדהימים, שאנשים פשוט רוצים לקרוא ועל פי כן נכנסים לאתר כדי לעיין בהם ואף ממליצים לחברים ולבני משפחה.

מהי "תופעת הלוואי" בכך? ובכן, לכל תוכן יש מילות מפתח מסוימות. כאשר יש לך תכנים מבדרים, מושכים, מעניינים, מבוססי נתונים (וכן הלאה) – ואנשים באמת נכנסים לקרוא… האתר שלך נהיה אוטוריטה עבור אותן מילות המפתח המופיעות באותם תכנים.

כך שאפילו מבלי להתכוון, האתר שלך ימצא את עצמו בראש תוצאות החיפוש בגוגל, עבור אותן מילות מפתח; בהנחה שהתכנים שלך אכן מושכים ובעלי ערך לקורא. והם מדורגים גבוה יותר מתכנים אחרים שהלקוח קורא.

בשורה התחתונה, עם הזמן ואיסוף התכנים – יהיו ברשותך עוד ועוד מילות מפתח (ואפילו ביטויים די מורכבים שכמו נולדו באופן טבעי כתוצאה מכתיבה נורמטיבית), שיספרו לגוגל מה האתר שלך מציע לקוראים.

ובכך תוכל לכסות רשת רחבה של מושגים, קונספטים, רעיונות, הצעות, פתרונות וכו' – גם מבלי לעשות דבר. התוכן כבר נמצא באתר, ואם הוא "שווה את זה", יכול מאוד להיות שעם הזמן הוא יצבור תשואה ותנועה.

איך כתיבת תוכן שיווקי יכולה להיראות כדי להניב תוצאות משמעותיות?

טיפ נוסף למתקדמים. שמענו פעם שיש ראשי תיבות כדי לסכם את מה שגוגל רוצה לראות מהאתרים שהוא מאנדקס. מוכן לזה? “EAT”. מה הם מסמלים? Expertise, Authority, Trust. או במילים עבריות: מומחיות, סמכות ואמון.

כלומר, אם ניצור תכנים שמספקים את זה, אנחנו נעניק לגוגל מה שהוא צריך כדי לדעת שהתוכן אכן שווה קידום. אילו תכנים כדאי לנו ליצור כדי לבטא מומחיות, סמכות ואמון? התשובה פשוטה: תכנים המספקים פתרונות מקצועיים (באיכות גבוהה) לבעיות שהלקוח רוצה לפתור.

אמנם יש לא מעט תכנים כאלה ברחבי הרשת, ועם זאת – אם יש לך מומחיות מסוימת (או לכותבים שלך), ויש לך יכולת לנסח אותה "כמו שצריך", יכול מאוד להיות שתצליח ליצור תכנים שהם כמו המוקד הרוחני של הנישה שלך, מוקד העלייה לרגל כשרוצים למצוא פתרון לבעיות.

באם הצלחת, תוכל לייצר תכנים המספקים עצות מקצועיות, משככים "כאבים", נוגעים ללקוחות הפוטנציאליים היכן "שכואב להם" (ומעניקים ריפוי) ומתחילים לבנות מערכות יחסים עימם. למעשה, אנחנו לא צריכים להיות מומחים גדולים כדי לספק עצה טובה.

יש מקורות שונים ברשת, המייצרים תכנים מבוססי נתונים, תוך שהם מצטטים ממקורות סמכות אחרים. לדוגמה, אנחנו יכולים לייצר תכנים ולצטט את משרד הבריאות, או אתר חדשות מסוים (באם הוא אמין דיו), כדי לסמן שהתוכן שאנחנו מנגישים לקורא אכן מסתמך על נתונים קונקרטיים ועל פי כן יש לו "סמכות".

מעבר לעצה המקצועית הנתונה בו. ובכך להשפיע גם על מדד האמון. לאור כך שהשתדלנו לספק את הנתונים האמינים הזמינים באותה עת במסגרת כתיבת תוכן שיווקי.

כיצד כתיבת תוכן שיווקי יכולה להשפיע על השורה התחתונה?

התוצאה הסופית של יצירת תכנים מקצועיים, בעלי סמכות ואמינים (או מעוררי אמון), היא שגם אם הלקוח הפוטנציאלי עסוק בלקרוא אותם "תקופת-מה", הרי שהוא נעזר בתכנים שלך כדי להבין קצת יותר על מה שהוא רוצה לארגן, לסדר, לפתור ו/או ליצור מחדש.

כך שאם באמת יגיע הרגע מבחינתו להשקיע כסף ולהביא עזרה מבחוץ, הוא בהחלט ידע מי יכול לעזור לו. ובכך כתיבת תוכן שיווקי יכולה לעזור גם ביחס ההמרה, גם בלי שתעשה דבר (מלבד להעלות תכנים ראויים לאתר). שכן התכנים פשוט נמצאים שם, ועושים את שלהם באופן עצמאי. לפרטים נוספים ניתן ליצור עימנו קשר.

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

מאמרים נוספים