כיצד ניתן לייצר שיתופי פעולה עסקיים בדיגיטל?

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

רבים נכנסים לתחום הדיגיטל במטרה לבנות עסק משגשג ומשפיע. אז הם קוראים כמה מאמרים על קידום אתרים, מבינים אילו דרישות צריכות להיות להם מהאתר שהקימו ואחרי שכבר נדמה להם שהבינו הכל ואפשר לרוץ קדימה – מתברר שהם אמורים גם ליצור שיתופי פעולה עסקיים בדיגיטל כדי להמשיך להתקדם. למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

בשביל מה בכלל לשתף פעולה? 🤝

שיתופי פעולה עסקיים בדיגיטל נובעים מהצורך ההדדי של שני מקצוענים בתחום להתקדם ולהעשיר באופן אישי, כל אחד את קהלי המטרה שלו. נניח שאחד מהם בונה אתרים והשני מקדם SEO. בחיבור ביניהם, בונה האתרים יוכל לשדרג את האתר מבחינה טכנית או לשכלל את חוויית המשתמש, מה שיעזור למקדם להקפיץ את הדירוג בגוגל.

שיתוף הפעולה ביניהם יכול להיות גם חלק מ"מסע הלקוח", שבו כל אחד מפנה לשני לקוחות שלו והוא יכול להיות גם דרך להגיש ללקוח שירות, כאשר הידע נמצא אצל קולגה שאנחנו סומכים עליו.

איך מייצרים שיתוף פעולה עסקי בדיגיטל?

חשוב שתבינו מה הצורך האישי בשיתוף הפעולה, ביחס לתפקיד המקצועי שלכם: האם אתם זקוקים לגרפיקאי טוב שיעצב לכם את האתרים שאתם בונים? האם תזדקקו לכותב תוכן עבור לקוח שאתם מקדמים לו את האתר? האם חשבתם להרים קמפיין מטורף וללקוח יש תקציב שיספיק כדי לשלם לפנים מוכרות? האם אתם צריכים מישהו בתחום שלכם כדי להפנות אליו לקוחות כשאתם בעומס?

דברים שחשוב לדעת לפני...

לשיתופי הפעולה הדיגיטליים יכולות להיות עוד עשרות סיבות אפשריות, אבל תמיד חשוב שתהיה שם סיבה קונקרטית, שמתיישבת כמו שצריך עם המטרות האישיות שלכם. לא תאמינו כמה פניות מקבלים עסקים בדיגיטל לגבי שיתופי פעולה! רובן מעוניינות שתעשו משהו בחינם ובתמורה תקבלו פרסום, רזומה או מקפצה כלשהם. אם שיתוף הפעולה לא מגשים מטרות, לא משרת ערכים והגרוע מכל – לא מבסס הכנסה כספית, אין בו בעצם שום טעם. אל תיפלו בפח.

ולתכלס: אילו שת"פים דיגיטליים אפשר ליצור?

  • שת"פ עם משפיעני רשת – משפיעני הרשת או מובילי דעה באחד מתחומי הדיגיטל יכולים להיות לכם רלוונטיים מאוד כקמפיינרים או פרזנטורים. וודאו שהם מתאימים כמו כפפה לזהות האתר/ העסק/ המוצר שאתם רוצים לפרסם.
  • שת"פ עם קולגות מהתחום – הפניית לקוחות בזמני עומס, בניית מדריך, קורס או וובינר משותפים, אירוח בבלוג, בפודקאסט, בסרטון או בכתבה באתר, התייעצות מקצועית ועוד
  • החלפת קישורים – יצירת קשר עם מקדמי אתרים או בעלי האתרים במטרה להטמיע אצלם קישור ובתמורה הם יטמיעו קישור אצלכם. הדבר נוצר כחלק משיטת קידום האתר בגוגל ומשרת את שני הצדדים, בייחוד אם הם משתייכים לעולם מקצועי דומה או משיק (לדוגמה, אתר בתחום משפטי שמחליף קישורים עם אתר של משרד חקירות)
  • עבודה עם ספקים קבועים – מתכנתים, גרפיקאים, קמפיינרים, כותבי תוכן, מקדמי אתרים וכדומה שחוברים לעבודה שוטפת או לפי פרוייקטים, כדי להפיק ללקוחות שלהם מוצר מנצח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

מאמרים נוספים