אתר שומר שבת – דגשים לשמירת חווית הגלישה והקידום בגוגל

אתר שומר שבת

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

יש לכם אתר נפלא ובעל ערך הנהנה ממיקום יפה בגוגל, קהל של גולשים מרוצים ופעילות עסקית מבורכת. עבורכם, אתר הבית הוא עסק לכל דבר ועניין, וע"פ אמונתכם עסקים לא פותחים בשבת. וכך, גם אתם מחליטים להפוך את אתר הבית שלכם שהיה עד כה פתוח 24/7 לאתר מסוג אחר – אתר שומר שבת.

רגע לפני שגם אתם עושים את המהלך, דעו מהם האתגרים הניצבים בפניכם עם שמירת שבת בתוך אתר אינטרנט:

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

אתר שומר שבת – מתי גם לכם כדאי לעשות את המהלך? 🕯️🕯️

הבחירה להפוך את האתר לשומר שבת אינה שגרתית במונחי ה"אינטרנט", הידוע כמרחב שפועל נון סטופ ללא הפרעות (כן, אפילו בימי מגפה). הבחירה להמיר את אתר הבית שלכם לאתר שישמור את השבת נובעת לרוב מהדברים הבאים:

  • קהל הגולשים/קונים שלכם הוא ברובו קהל דתי וחשוב לכם לכבד אותו. לדוגמא: כשהאתר שלכם עוסק במכירת תשמישי קדושה
  • אתם, בעלי האתר, שומרים שבת בעצמכם וחשוב לכם "לסגור את החנות" שלכם בשבת

איך נראה בפועל אתר שומר שבת?

ידוע לכם איך נראה מרכז קניות שומר שבת בעיר המגורים שלכם. איך נראה אתר שאינו זמין לגלישה בשבת? זהו כבר סיפור אחר. כשהגולשים יבקשו להיכנס לאתר שלכם החל מכניסת השבת ועד דקה לפני יציאתה, תוצג בפניהם מודעה המודיעה על כך שהאתר ישמור את השבת. עד ליציאת השבת, הגולשים לא יוכלו לקבל גישה לשירותים, לא תתאפשר רכישת מוצרים או קריאת תכנים באתר.

אתר שומר שבת, יש לכך גם משמעויות כלכליות

האתגר שבטיפוח חווית המשתמש באתרים שומרי שבת

בהנחה ומדובר על אתר המיועד אך ורק לקהל הדתי/חרדי/מסורתי, חווית הגלישה ככל הנראה תישמר ולא יופנו אליכם תלונות. האתגר הגדול הוא בעת שקהל היעד שלכם נרחב יותר, וכולל גם קהלים חילוניים. כך לדוגמא: לקוח חילוני, קבוע ונאמן שלכם, נכנס לרכוש מכם מוצר ביום שבת בבוקר ומגלה כי הוא נכנס אל אתר שומר שבת. דלת סגורה בפני לקוח כידוע, היא אף פעם לא חוויה נחמדה.

האחריות שלכם כבעלי האתר היא לעדכן את הלקוחות שלכם בהחלטותיכם. המטרה היא להפוך אותם שותפים לדרך, לטפח את חווית השירות האישית ולהבטיח כי הם לא יגלו על המהלך שלכם "על הדרך".

איך עושים את זה?

  • שלחו לכל הלקוחות הרשומים בניוזלטר הודעה על ההחלטה להפוך את האתר שומר שבת
  • פרסמו בעמוד הבית מודעה כי החל מעוד X ימים/שבועות, האתר יהפוך להיות שומר שבת
  • למרות שלא מתאפשרת גלישה בשבת אל אתרים ששומרים את יום השבת, ברכו את הגולשים הנכנסים לאתר והזמינו אותם לשוב ולגלוש עם צאת השבת

לצד בעלי האתרים שמחליטים מראש כי האתר שלהם יהיה סגור במהלך  השבת, ישנם אלו שמחליטים לעשות זאת כעבור שנה, שנתיים ולפעמים גם אחרי חמש שנים מעליית האתר לאוויר. למהלך שכזה ישנן משמעויות כלכליות, בעיקר אם מדובר על חנות אונליין שמוכרת מוצרים שונים לקהל מגוון.

חשוב לזכור כי ישנם אנשים שעבורם אין עוד זמן מתאים יותר להתחדש ולקנות מאשר סוף השבוע. במידה והחנות שלכם תשמור שבת, אתם עלולים להפסיד עסקאות. לקוחות שנתקלים בפני "דלת סגורה", לא בהכרח ימתינו לאתר שלכם – אתר שומר שבת שיפתח בעוד כמה שעות, אלא ינדדו למתחרים.

אתר שומר שבת

אתרים סגורים בשבת וקידום האתר – מה אתם צריכים לדעת?

אפשר לומר זאת באופן פשוט ומפורש: כל עוד אתם רוצים שהאתר שלכם יקודם, אתם רוצים למצוא חן בעיני מנוע החיפוש גוגל. אם יש משהו שעלול לפגוע בקידום הוא השבתת האתר שלכם. מדוע? משום שגוגל סורק עמודים ואתרים כשמתחשק לו. קרה והאתר שלכם "נדגם" דווקא במהלך השבת? אתם בבעיה.

חוסר הגישה אל אתר שומר שבת מתפרש כבעיה באתר וכתוצאה מכך, הדירוג שלכם נפגע באופן ישיר. וכך, יוצא מצב שאתם יכולים להשקיע המון כסף בקידום אורגני, אך אותן הפסקות יזומות בימי שבת ובחגים, יפגעו בכם ובאתר שלכם. ומה בכל זאת אפשר לעשות? הסיבה העיקרית שבגללה רוצים להשהות את פעילות האתר בשבת היא בכדי שלא ליהנות מהכנסה בשבת.

לכן, במידה ומדובר על חנות אונליין לדוגמא, השאירו אתר שומר שבת פתוח וזמין לגולשים, אך ציינו כי לא יתקבלו הזמנות במהלך השבת. לדוגמא: הזמנה של לקוח שבוצעה במהלך השבת לא תיקלט ויהיה עליו לבצע הזמנה מחדש בצאת השבת.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים