למה דווקא בתקופת משבר הקורונה אסור לעסק שלכם להפסיק לשווק?

משבר הקורונה ועסקים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אין ספק, אנו עוברים ימים לא קלים שכנראה עוד לא נראו כמותם בעולם המודרני, בין אם אתם שכירים או עצמאיים, כולנו מרגישים את משבר הקורונה. המשבר פוגע בנו כלכלית, חברתית ומשבש את התכניות שיצרנו לעצמנו, יותר נכון שחשבנו שאנו מייצרים לעצמנו.

במאמר הבא אסביר למה אני לוקח צד חד משמעי בדעה שצריך להמשיך ולשווק את העסק שלכם גם בימים קשים אלה, בדרך מאוד מסוימת בכדי לא לקרוס כלכלית.

כאן כדי להשאר

מקומות עבודה רבים נסגרו זמנית, הוציאו את עובדיהם לחופשות ללא תשלום, תרבות הצריכה הצטמצמה ונדמה כי הדבר הטבעי והנכון ביותר לעשות הוא לצמצם פעילות ולהפסיק תכניות שיווק.

אני מודע לכך שאני מהמר כאן, ובכל זאת, אני חושב אחרת. ישנם צרכים מסוימים שעדיין צריך לתת עליהם מענה בתור בעל עסק, אם המתחרים שלכם הפסיקו פעילות ו/או צמצמו ערוצי שיווק, זו ההזדמנות שלכם להיות אלה שנשארים על הרגליים ולתפוס את ה"תקן" שלהם, במילים אחרות – החמצה לאחד היא הזדמנות לאחר, ככה אני רואה את הדברים.

בזמן שאלפי עסקים מפסיקים זמנית את שירותיהם, זו ההזדמנות שלכם לקום ולהגיד "אנחנו פה, בשבילכם", זה רלוונטי עכשיו וזה יהיה רלוונטי בהמשך – "אל תשכחו מי תמיד היה פה בשבילכם".

אמירות שכאלה מעבירות מסר אישי לצרכן, מייצרות אמינות, חוסן ומערכת יחסים לטווח ארוך. שוב, ישנם שירותים / מוצרים שלא נוותר עליהם בתור צרכנים, גם לא בשעת בידוד, לכן דווקא מי שכן יראה נוכחות בשעת צרה, יזכה לאהדה ולנקודות זכות גם להמשך הדרך, כשיחלוף המשבר.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

"מקומות עבודה נסגרו, עובדים נמצאים בבתים והצריכה הצטמצמה" – מתוך אתר Mako.

ניצול משבר הקורונה למינוף עסקי

במקום להשבית את העסק ולהמתין למשבר שיחלוף, ישנה גם דרך אחרת – הפיכת רכישה של מוצר / שירות לאטרקטיבית במיוחד, תוך שמירה על רווחיות כמובן.

ישנן מספר אופציות לעשות זאת:

  • משלוח חינם בקנייה בכל סכום במקום מעל סכום מסוים
  • הנחות משמעותיות של 20%-30% ומעלה (אבל באמת)
  • צבירת נקודות למימוש בעתיד
  • מבצעי 1 + 1

ועוד

בכל הנוגע לשיווק העסק, זה לא תמיד חייב להיות כזה יקר. אין פה שחור ולבן (שיווק או לא שיווק במקרה שלנו), אפשר להמשיך ולהראות נוכחות אינטרנטית גם כאשר העסק מתנהל בפעילות מצומצמת או אפילו מושבת.

כבעל עסק ניתן לתחזק באופן עצמאי את הרשתות החברתיות, לדאוג לכתיבת תכנים בכדי להחשף ליותר גולשים שמחפשים שאילתות רלוונטיות בתוצאות החיפוש, לחשוב על ערוצי הכנסות עתידיים נוספים ועוד.

ישנה גם תועלת מסוג אחר

עבודה מרחוק:

אין ספק כי מערכת Zoom פתחה בפנינו דלתות חדשות ונסתרות. לא מעט חברות ממשיכות לשדר עסקים (כמעט) כרגיל באמצעות עבודה משותפת מרחוק. בדקו אם החברה שלכם מותאמת לכך, כמה לקוחות ממשיכים אתכם גם בימים הקשים וכמה עובדים תצטרכו בפועל בכדי לתחזק את העסק?

מעבר על הוצאות וניהול שוטף: 

אולי זה הזמן, לעבור על כל ההוצאות, לחלק תקציבים מחדש, לחשב עלות מול תועלת ולבצע מחקרי שוק בכל הנוגע לתשלומים על כלים, תמחורי שירותים וכו'.

למידת תהליכים: 

לא יודע כמה הייתם מעורבים בשיווק העסק עד היום, אולי הגיע הזמן לתת קפיצה פנימה לניתוח הנתונים ולהכין את עצמכם ואת שאר העובדים ליום שאחרי. כנסו ל-Google Analytics ובדקו מגמות, מה עבד יותר ומה פחות, הכינו תכנית עבודה של ממש ליום של אחרי.

תכנון לטווח ארוך: 

אין ספק שאם היה לכם תכנון כלשהו לטווח הבינוני והארוך, צריך לעשות להם ריסטרט ולבצע שינויים, נסו להעריך איך תתבצע החזרה שלכם לפעילות העסקית.

השכלה: 

כן, גם אתם יכולים ללמוד, להתפתח ולהכיר עולמות חדשים או כאלה שכבר הקמתם ותרצו לחזק. לימודים אונליין, מפגשים עם בעלי עסקים ופורומים להתייעצויות יסייעו לכם בלמידה והבנה של דברים שהייתם פחות חזקים בהם.

בניית אתר:

תהליכים של בניית אתרים לעסקים בדרך כלל כרוכים בזמן עבודה של מספר שבועות או חודשים. ניתן לנצל את תקופת ה"פגרה" לצורך בנייה של אתר מחודש ומודרני שישרת את צרכי החברה.

הישרדות, גרסת המציאות

בואו לא נתבלבל, ככל הנראה לא תצליחו להמשיך ולהרוויח בתקופה הזאת (מלבד מספר תחומים מצומצמים), אנחנו בתקופה של הישרדות, זה יקח זמן אבל זה יעבור. רק תדאגו שכשמשבר הקורונה יחלוף, בין אם נלמד לחיות איתו או שבדרך פלא נסיר אותו מחיינו, אתם תהיו שם ותקומו מהקרשים. 

המטרה המרכזית של המשק הישראלי ורוב העסקים היא לשרוד את התקופה הזו, להחזיק את הראש מעל המים עד כמה שניתן ולצאת מהמשבר עם נקודת התחלה מחדש טובה ככל שניתן.

יודעים מה הם עושים – מתוך אתר Groo.co.il.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים