Digital Solutions. Marketing Experts

ניהול מוניטין באינטרנט
וטיפול באזכורים שליליים.

"לא שמעתי עליו", "גם כשחיפשתי מידע לא מצאתי כלום". לא נמאס לכם להיות "רוח רפאים" ברשת? הגיע הזמן שיכירו אתכם! הגיע הזמן לקמפיין ניהול מוניטין באינטרנט.

יצירת נוכחות אינטרנטית באמצעות הקמת נכסים, פתיחת פרופילים בפלטפורמות מובילות וניהול רשתות חברתיות תאפשר לכם לפרוץ לתודעה ולהחשף למי שמחפש אתכם ובכלל, להשיג שליטה על תוצאות החיפוש על שמכם!

 

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

Reputation Management

ניהול מוניטין באינטרנט. קודם כל, תפסיקו להיות  רוחות רפאים!

אם נריץ חיפוש בגוגל על שמכם או שם העסק שלכם, מה נמצא שם? משהו שתרצו שנראה? יש לכם שליטה על תוצאות אלה? הבנו, אם כך אין לכם שליטה על המוניטין שלכם באינטרנט.

בסדר, לא ביג דיל, כולה תוכלו לקום בבוקר ולגלות שלכלכו עליכם ברשת ויקח לכם כמה חודשים או שנים לטשטש את החשיפה השלילית. כן, זה עד כדי כך חמור חברים.

קודם כל, הבסיס באינטרנט הוא יצירת נוכחות אינטרנטית תחת שמכם. לא חסרות פלטפורמות שיכפו על העדר אתר, משהו חייב להיות קיים. למה? משתי סיבות עיקריות: אם אתם לא נמצאים בתוצאות החיפוש אתם לא באמת קיימים וכמובן, לא תוכלו להגיב בהתאם למי שיחליט להתנקם בכם או לפגוע בכם בזדון.

למוניטין שלילי ברשת יש השפעות כלכליות ותדמיתיות הרסניות. גוגל היא זירה מובילה כשמעוניינים לפנות לעסקים או לחפש מידע עליהם. זה הרושם הראשוני שלכם ואם לא תטפלו בו, לא תזכו להזדמנות שניה.

 

Reputation Management

לכלכו עליכם? סוגי אזכורים שליליים:

קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט צריך לכלול התייחסות לכל הזירות, המטרה להשיג שליטה אפקטיבית על ערוצי המדיה השונים.

1

ראשית, תוצאות החיפוש של גוגל.

הן מזינות הכי הרבה גולשים שמחפשים מידע על עסקים. אותם גולשים יכולים לחפש את אתר הבית של החברה, תיק עבודות או בשיא התמימות שעות פתיחה ולהתקל באזכורים שיגרמו להם להתחרט ולעבור למתחרה.

בכל עמוד בגוגל יש 10 תוצאות, ברוב הקמפיינים מציבים למטרה להשתלט על העמוד הראשון בשלב ראשוני ובהמשך גם על העמוד השני בכדי למנוע אינטראקציה של הגולשים עם שיח שלילי על החברה.

 

קרא עוד

2

פעילות חברתית.

רשתות חברתיות מכילות כמויות של תכנים שבשניה יכולים להפוך לוויראליים. מספיק פוסט שלקוח מאוכזב פרסם וצבר תאוצה ואוטומטית פוטנציאל הנזק מזנק בעקבות הפסד של לקוחות חדשים או חוזרים.

קרא עוד

3

אינדקסים ופורטלים.

לרוב בעלי העסקים יש אינדקסים נישתיים שרלוונטיים רק לסוג מסוים של עסקים. כל בעל עסק צריך לוודא שבנישה שלו יש לו "שם טוב" ולהוכיח לציבור שהוא אופציה ראויה כספק כזה או אחר.

אם ניקח דוגמאות מתחום האירועים אז יש את האתרים הבאים: Mit4Mit, וואלה מזל טוב, מתחתנים ועוד.

מתחום בעלי המקצועות החופשיים: המקצוענים, מדרג, Localbiz ועוד.

קרא עוד

4

תגובות וביקורות.

במגוון אתרים ברחבי הרשת יכולות להסרק בתוצאות החיפוש של גוגל גם תגובות (טוקבקים) לכתבות ולהכיל שיח שעיקרו שלילי.

מדובר בתצורה מסוכנת של אזכור שלילי שכן ביקורות מזינות אחת את השניה ויכולות "להתסיס" את השטח עם יצירת באז חזק ברשת שמנוע החיפוש של גוגל נוהג לקדם גבוה.

קרא עוד

טיפול באזכורים  שליליים.

אזכורים שליליים מוגדרים ככאלה על ידי הלקוח בלבד! לא כל אזכור שלדעתנו נחשב לשלילי יוגדר ככזה על ידי לקוח.

1

בקשה מהאתר המפרסם להסיר את האזכור

אופציה זו היא המועדפת ביותר ולכן היא הראשונה בדרדור האמצעים שנפעיל בפרויקטים של ניהול מוניטין באינטרנט. פנייה מסודרת לאדם או האתר שפרסם את האזכור בבקשה שיסיר את האזכור, בטענה לשקר או אי דיוק שנכתב או בהצעה כספית בתמורה לשיתוף פעולה, כן זה קורה לא מעט פעמים.

קרא עוד

2

החלפת אזכור שלילי:

אופציה זו ברוב הפעמים לא מתאפשרת. בכדי להבין איך זה מתאפשר, צריך קודם להבין כי תוצאות החיפוש של גוגל בנויות כך שאתרים מגוונים יופיעו לגולשים ויתנו את הערך המוסף שלהם לכל שאילתת חיפוש.

במילים אחרות, גוגל מעודדים תחרות ולכן ברוב המקרים לא תראו יותר מתוצאה אחת מאותו אתר תחת חיפוש. לכן, אם נצליח ליצור אזכור חיובי חזק מאותו אתר שבו פורסם אזכור שלילי, גוגל יחליף ביניהם בתוצאות חיפוש.

קרא עוד

3

דחיקת אזכורים שליליים:

אופציה זו היא האחרונה בדרדור האמצעים, כאשר לא ניתן להסיר או להחליף תוצאה, נפנה לאסטרטגיה של דחיקה. הקמת מספר רב יחסית של נכסים על מנת שיעקפו את התוצאה השלילית וירחיקו אותה לעמודים נידחים בתוצאות החיפוש.

קרא עוד

Reputation Management

ניהול מוניטין באינטרנט -  ביקורות ברחבי הרשת.

כל אתר וכל פלטפורמה והייחודיות שלה, בטח כאשר ניהול מוניטין על הפרק. פלטפורמות של גוגל למשל, מאוד מקשות על צבירת ביקורות חיוביות, כל פעילות הנחשדת כלא טבעית נפסלת באופן מיידי וללא התראה מראש.

צריך לדעת לנהל סיטואציות כאלה ואחרות, אי אפשר פשוט למחוק ביקורות שליליות, מבחינה טכנית ואסטרטגית. מחקתם ביקורת שלילית? מחר המפרסם יחזור עם כמה חשבונות נוספים, במקרים גרועים יותר "תזכו" להקמת עמוד פייסבוק על שמכם – "נפגעי חברת…".

לא אפרט כאן על שיטות הפעולה אבל בואו רק נאמר שתמיד עדיף קודם למצות את הדרך הטבעית: צבירת עוקבים, לייקים ותגובות חיוביות ממכרים ומלקוחות אמיתיים, רק לאחר מכן נפנה לאמצעים טכניים נוספים שיביאו ללקוח שלכם את ה"נוקאאוט" שהוא חיפש בכדי לדחוק מטה את האזכורים השליליים.

ניהול מוניטין באינטרנט - פלטפורמות נפוצות לשימוש
פלטפורמות נפוצות לשימוש בניהול מוניטין

מה כולל קמפיין  ניהול מוניטין באינטרנט?

כל קמפיין עם המאפיינים והיעדים שלו, אך לרובם מטרה זהה – התבססות בתוצאות החיפוש תחת שם של אדם / עסק. אתם חייבים להיות בעלי יכולת שליטה על מה שכתוב עליכם, אל תחכו שמישהו ילכלך עליכם, הקדימו תרופה למכה וקחו שליטה על מה ששייך לכם, לפני שיהיה מאוחר… קמפיין מוניטין ברשת יעשה עבורכם את העבודה.

1

יצירה וניהול מספר אתרים

2

פתיחת פרופילים בפלטפורמות

3

מערך קישורים בין נכסים

4

מעקב שוטף אחר מיקומים

5

יעדים לטווח הבינוני והארוך

6

התבססות בתוצאות החיפוש

ניהול מוניטין דיגיטלי -  איך ניגשים לזה?

רבים מאיתנו מכירים את המונח "ניהול מוניטין באינטרנט". האם אתם יודעים מה הם המרכיבים של מוניטין אינטרנטי? איזה פעולות יש לבצע בכדי לעמוד ביעדי קמפיינים? כנראה גם לא ידעתם שזהו תחום בפני עצמו שמשמש כשירות העיקרי בלא מעט חברות בשוק.

ניהול מוניטין אינטרנטי משמעו שליטה בנוכחות האינטרנטית והצגה של התכנים הרצויים לנו או ללקוח לו אנו מספקים את השירות.

1

בחינת הנוכחות האינטרנטית

קבלת פרטי גישה לכלל הנכסים הקיימים מהלקוח: החל מאתרים, פלטפורמות ורשתות חברתיות. לאחר מכן, תתבצע בדיקה ידנית של הנוכחות האינטרנטית על ידי ומיפוי של כלל הנכסים שהתגלו, עם חלוקה לאזכורים חיוביים ושליליים.

קרא עוד

2

יצירת נוכחות אינטרנטית / שדרוג נוכחות קיימת

במידה ואינה קיימת נוכחות אינטרנטית או קיימת נוכחות מינימלית, נקים נכסים וניצור תוצאות נוספות שיתבססו בתוצאות החיפוש לצורך ניהול מוניטין באינטרנט.

קיים צורך לשדרג נכסים קיימים מבחינת נראות, מיתוג ו-SEO, לפחות בצורה בסיסית בשלב ראשוני.

קרא עוד

3

הסרה / החלפה של אזכורים שליליים

לאחר מיפוי האזכורים השליליים, ננסה להסיר אותם, באמצעות בקשה לאתר המפרסם או לגוגל אם מדובר בהפרות בוטות של תקנות.

אם לא ניתן להסיר, שזו האופציה המועדפת, ננסה להחליף את התוצאה השלילית בחיובית, באותו אתר.

קרא עוד

4

דחיקת אזכורים שליליים שלא ניתן להסיר / להחליף

לאחר שמיצינו את נסיונות ההסרה וההחלפה של האזכורים השליליים, נותרה האופציה האחרונה בפרויקטים של ניהול מוניטין באינטרנט – דחיקת אזכורים שליליים.

ננסה לדחוק את תוצאות החיפוש השליליות כמה שיותר רחוק מהעמודים הראשונים בגוגל תחת ביטויים ספציפיים, בכדי לצמצם חשיפה של תכנים שליליים לגולשים.

קרא עוד

5

תחזוקה שוטפת לשמירה על התוצאות שהשגנו

הגענו למקום שאליו רצינו? מעולה.

נמשיך לתחזק את כל הנכסים שברשותנו, בעיקר באמצעות תוכן מתעדכן בכדי לשמור על שליטה והתבססות בתוצאות החיפוש תחת ביטויים שנבחרו.

קרא עוד

ניהול מוניטין באינטרנט ונזקים כלכליים

למוניטין אינטרנטי השפעה לא רק על תדמית האדם / עסק אלא גם על מצבו העסקי והכלכלי. תארו לעצמכם איך זה נראה: רציתם לקחת נותן שירות כלשהו והרצתם על שמו חיפוש בגוגל.
במהלך הצפייה בתוצאות החיפושים, ראיתם אתר על שמו ודף פייסבוק עסקי שלו, זה לא הספיק ובסופו של דבר לא לקחתם את השירות שלו. למה זה לא הספיק? כי מלבד אותן תוצאות חיוביות, נתקלתם בכתבה שלילית כלשהי מאתר חדשות מוכר ובאותו רגע הוא פסול מבחינתכם.

תכפילו את התרחיש הזה בכמה עשרות או מאות של גולשים מדי חודש ולבד כבר תעשו את החישובים מה הוא הנזק הכלכלי שנגרם לאותו נותן שירות.

בנוסף, כדי לטפל באזכורים שליליים יאלץ אותו אדם לקחת שירות של ניהול מוניטין באינטרנט ולשלם אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים בכדי לשקם את תדמיתו והכנסותיו מהאינטרנט.

קרא עוד

למי מתאים ניהול מוניטין באינטרנט?​

שמירה על השם הטוב ושליטה מוחלטת על תוצאות החיפוש הרלוונטיות לאותה חברה, רלוונטיים באותה מידה לכל סוגי העסקים. הכוונה היא גם לחברות שיש להן חשש ולו הכי קטן מפגיעה תדמיתית וגם מחברות שרוצות להקדים תרופה למכה. 

אף פעם לא מאוחר מדי, אנו ממליצים לכם לתאם פגישת ייעוץ ללא עלות. יחד, נבדוק את מצב הנוכחות האינטרנטית ונגבש את דרכי הפעולה המתאימות בכדי להגיע לתוצאות מקסימליות.

מבחינת סוגי העסקים, ניהול מוניטין באינטרנט מתאים לבעלי מקצועות חופשיים, עורכי דין, מנכ"לים, רופאים, אנשי נדל"ן ועוד ועוד.

קרא עוד

?Why choose us

למה לבחור דווקא  בנו?

הניסיון שלנו בניהול מוניטין באינטרנט מוערך בכ-7 שנים. אפשר לומר שיצא לנו לראות דבר או שניים או יותר נכון כמעט הכל מהכל. הוותק בתחום סייע לנו לגבש תכניות עבודה ואסטרטגיות לכל סוג של קמפיין בכדי לעמוד ביעדים. 

הצוות האיכותי שלנו מורכב מחומר אנושי סופר איכותי (לא מאמינים? תראו בעצמם במהלך הפגישה), כאשר לכל אחד יש את תחומי ההתמחות שלו. יחד, אנו מרכיבים את המעטפת המלאה בכדי לעבוד בצורה מסודרת, הדרגתית ונכונה. בסופו של דבר, דברים צריכים להתבצע בסדר מסוים בכדי שיהיו מותאמים לאלגוריתמים השונים, בין אם של גוגל או של פלטפורמות אחרות.

תקבלו מאיתנו שקיפות מלאה, עדכונים שוטפים, דו"חות מפורטים ויחס אישי כיאה ללקוחות של חברת בוטיק לשיווק באינטרנט.
בנוסף, ההיכרות שלנו עם התחום סייעה לנו בקשירת שיתופי פעולה נרחבים בתחום עם אתרי חדשות, מקומונים, אתרים למכירת קישורים ועוד.

אגב, איתנו הסודיות שלכם מובטחת לחלוטין, הפעילות מתבצעת בצורה טבעית לעין ולא "ספאמית" או אגרסיבית כך שנשדרג את הנוכחות האינטרנטית שלכם באמצעים כשרים בלבד.
נעשה הכל שתרגישו שאתם בידיים בטוחות ובכיוון הנכון.

והרי התחזית - חם וסוער

הצפי הוא להתגברות התחרות בשווקים השונים וכתוצאה מכך באופן טבעי גם ההתנגחויות בין בעלי עסקים ונותני שירות, כך שנראה שגם לאזכורים השליליים יש "עתיד מבטיח". חברות רבות מפנות את מלוא תשומת לבן ליצירת תכנים שליליים אודות המתחרים ובכך להחליש אותם.

בסופו של דבר, אם המתחרה שלי יוצא לא טוב, אני הופך לאלטרנטיבה ראויה יותר, לא כך? בדיוק כך. פגיעה במוניטין של עסקים אחרים הפכה לאמצעי שיווק לכל דבר בימינו, לצערנו יש לומר. מה נותר לעשות? לפנות להקמת קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט ולחזור למסלול הנקי והרצוי.
מסקנה: תמיד תעדיפו להיות אייל גולן, שהצליח להתגבר על כל האזכורים השליליים ולא משה איבגי למשל, שנאלץ לבטל מופעים והתדמית שלו נהרסה בצורה מוחלטת.

צוות Digital Solutions - עבודה מרחוק
אווירת משרד Digital Solutions ניהול מוניטין באינטרנט
עובדי חברת Digital Solutions, ניהול מוניטין

Blog Blog Blog

מאמרים בנושא ניהול מוניטין באינטרנט.

Questions & Answers

זמן שאלות  ניהול מוניטין באינטרנט.

כן, והם לא ניתנים להסרה מכמה סיבות:

  • אין דרך ליצור קשר עם מפרסם התוכן השלילי
  • מפרסם התוכן השלילי לא מוכן להסיר את התוכן
  • התוכן מפורסם באתר חדשות בו לא נהוג למחוק כתבות

ברוב הפרויקטים נגדיר התייחסות ל-20 התוצאות הראשונות בגוגל (2 העמודים הראשונים) תחת ביטוי / מספר ביטויים, מתוך שמעט מאוד גולשים מגיעים לעמוד שלישי ואילך.

אפשר להגדיר שליטה ב-15 מתוך 20 התוצאות הראשונות למשל.

ניתן גם להתייחס לאזכורים השליליים במקום או בנוסף לשליטה בתוצאות. לדוגמא: הסרה / דחיקה של 2 מתוך 3 תוצאות החיפוש השליליות.

ברוב המוחלט של המקרים נוכל להעזר בהם וליצור נקודת פתיחה טובה יותר לקמפיין ניהול מוניטין באינטרנט.

ישנם מקרים מעטים בהם לא ניתן לאתר את פרטי הגישה לאותם נכסים ולכן לא נוכל לקדם אותם. מנוע החיפוש של גוגל בנוי כך שהוא מעודד תחרות ומקצה תקן אחד לכל סוג פלטפורמה.

לדוגמא: אם ללקוח יש דף פייסבוק שלאף אחד אין גישה אליו, יקח זמן רב אם בכלל נוכל לקדם עמוד פייסבוק חלופי שיהיה תחת שליטתנו.

בהחלט.

ניתן לשלב את שני סוגי הקמפיינים במקביל או להגדיר כי בשלב ראשוני יבוצעו משימות לניהול מוניטין בלבד ורק לאחר מכן לשיווק העסק באמצעות קידום אתרים אורגני.

גם בשלב התחזוקה, אפשר למשל להגדיר כי 70% משעות העבודה יוקצו לשיווק ו-30% בלבד למוניטין לתחזוקה שוטפת.

הצוות המיומן שלנו נמצא בקשר רציף עם עורכי דין לדיני רשת ויחד נוכל לבחון כל מקרה לגבולו. ישנם שטחים אפורים רבים בתחום ניהול המוניטין ומדובר באחת מהפעולות הראשונות בתחילת פרויקט.

חשוב לזכור כי הגבול הדק בין חופש הביטוי ללשון הרע מצריך בדיקה מעמיקה של כל מקרה ורק לאחר מספר בדיקות תתאפשר הכרעה בנושא.

פעמים רבות, ילכו הלקוח והצד המכפיש לבית משפט לבוררות אך מדובר בתהליך ארוך ומייגע שבמקביל מומלץ לתפעל קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט בכדי לוודא שכך או כך, אותם אזכורים יוסרו מעיני הגולשים.

הכי חשוב לזהות מגמות, להגיב בהתאם ולהיות עם יד על הדופק. שלושת הדברים הללו מתאפשרים הודות למערכות ייעודיות כמו SerpWoo המאפשרות לצפות בתנודות, לקבל התראות מותאמות אישית ולשתף את הלקוח בהתקדמות.

מלבד בדיקה יומית / שבועית שמתבצעת במערכת, נהוג לשלוח ללקוח דו"ח חודשי המפרט את התנודות והפעולות שבוצעו במסגרת הקמפיין החודש.

בסיום פרויקט ניהול מוניטין עומדות בפנינו 2 אופציות מרכזיות:

  • תחזוקה שוטפת: המשך טיפול בנוכחות הדיגיטלית, העמקת השליטה מעבר לעמוד הראשון והשני בגוגל, מעבר לפעילות על ביטויים נוספים ולחזק עוד יותר את הנכסים הקיימים לקראת שיח שלילי שעלול לבוא.
  • שיווק העסק: טיפלנו במוניטין האינטרנטי? מעולה, אפשר להתקדם לפעילות לשיווק העסק, הגדלת כמות הלקוחות וצמיחה כלכלית. לקוחות רבים עושים את המעבר הזה בסיום קמפיין מוניטין משום שזה הדבר הנכון וההגיוני לעשות וגם כי העסק שלכם צריך את זה. לאחר ההשקעה הכלכלית בשיקום התדמית, זה הזמן להכניס כסף ולפצות על הלקוחות שפספסתם בעקבות השיח השלילי.

עורכי דין ומערכת המשפטים מתנהלים בצורה יסודית והביורוקרטיה לוקחת זמן רב. ההצלחה לא מובטחת וההכרעה בכל תיק יכולה לקחת שנים רבות. לכן, הפתרון האידיאלי הוא במקביל להתנהלות משפטית, לנהל קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט להגדלת הסיכויים לטיפול באזכורים השליליים.

חשוב לזכור כי הנזק הכלכלי הפוטנציאלי של תדמית רעה ברשת עלול להתברר כגבוה יותר משמעותית מתקציב לקמפיין מוניטין.

בהחלט. גורמים רבים מעורבים בזירות השונות ולכן צריך לבדוק מספר פרטים:

  • ראשית, פנייה למפרסם התוכן בבקשה להסיר את התוכן בטענה להכפשה או לשון הרע
  • אופציה שניה היא עלייה בסולם ההיררכייה ופנייה לבעל האתר כולו
  • רק לאחר מכן פונים לגוגל (שברוב המקרים לא יתערב) או לעורך דין לדיני רשת

לעיתים, ניתן למצוא פשרה במתכונת של פיצוי כספי או מתן שירות כזה או אחר בתמורה להסרה של האזכור השלילי.

אין דבר שאי אפשר לעשות, עם האסטרטגיה הנכונה והתקציב המתאים.

חשוב לציין, כאשר תוכן מתפרסם באתרי חדשות, ישנו פרק זמן משתנה (עד חודשיים) בו נוצר באז תקשורתי ששומר על התוכן גבוה בתוצאות החיפוש.

לאחר מכן, תוצאות אלה מאבדות את פרמטר הטראפיק (תנועה לאתר) וקל יותר באופן יחסי להתקדם לכיוונם בתוצאות החיפוש.

כמות גדולה של פרמטרים עשויה להשפיע על הצלחת הפרויקט.

  • מה הם הנכסים הקיימים שבידי הלקוח
  • בחירת אסטרטגיה המתאימה לפרויקט
  • חלוקת תקציב ושעות עבודה לדברים הנכונים ובסדר הנכון
  • שיתוף פעולה מלא מהלקוח
  • שינויים באלגוריתם החיפוש של גוגל
  • שינויים משמעותיים בתוצאות החיפוש של הביטויים הנבחרים, כמו מחיקה או הוספה של אזכורים שליליים

לא. אם מתאפשר, הדבר יכול לסייע בקמפיין ניהול מוניטין באינטרנט אבל בהחלט לא מדובר בחובה.

דמי פרסום יסייעו בניתוב תנועה רלוונטית ואיכותית לאותם נכסים שננסה לקדם וישפיעו לטובה על קידום העמודים הרצויים.

בדומה לפרויקט SEO, לוקח מספר חודשים להשפיע על תוצאות החיפוש על ביטויים מסוימים.

אם מדובר בשם של אדם / חברה ולא בשירות / מוצר אז כנראה שמדובר בתחרות נמוכה יותר ולכן קל ומהיר יותר להשפיע על תוצאות החיפוש.