כל מה שרציתם לדעת על פתיחת ערוץ יוטיוב

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

לפני שנתחיל בהדרכה על פתיחת ערוץ יוטיוב חשוב שניתן הקדמה על הפלטפורמה כדאי שנבין את היתרונות של פתיחת הערוץ הפרטי / עסקי שלכם. עצם העובדה שישנה אפשרות לכל אדם פרטי להעלות סרטונים לפלטפורמה, לאחר שביצע פתיחת ערוץ פרטי משלו, נפתח עולם חדש של צריכת מידע מסוג אחר, וויזואלי יותר.

האופציה הזו אפשרה לקהל הרחב לייצר תוכן נרחב בנושאים שונים, ובעצם לנהל ״נכס דיגיטלי״ אשר מניב ומשמש כהכנסה פסיבית ובמקרים מסוימים גם עיקרית. יוטיוב היא הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם אחרי פייסבוק, ומגיעה נכון להיום לכ-2 מיליארד משתמשים. היא נוסדה בפברואר 2005 על ידי 3 עובדי פייפאל לשעבר – סטיב צ'ן, ג'אווד קרים וצ'אד הארלי, ונרכשה ע״י גוגל בנובמבר 2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר.

רק לשם ההמחשה בכל דקה נתונה עולות לפלטפורמה של יוטיוב יותר מ-500 שעות תוכן. הדבר מצביע כמובן על החשיבות שלה ליוצרי תוכן ועל התחרות באופן כללי ועל הצורך הממשי בפתיחת ערוץ יוטיוב לעסקים.

מהם היתרונות של פתיחת ערוץ ביוטיוב?

הרחבת קהל היעד

פתיחת ערוץ יוטיוב תסייע לכם להגיע להרחיב את קהל היעד שלכם וליהנות מחשיפה עצומה. עם למעלה מ-4 מיליארד צפיות בסרטונים מדי יום, יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו אחרי גוגל.

מיליארד אנשים מבקרים ביוטיוב מדי חודש מכל העולם, ורבים מהם עשויים לחפש את המוצרים או השירותים שאתם מציעים. יצירת תוכן וידאו ביוטיוב פותחת עבורכם דלת לקהלים הנמצאים מעבר לים, שללא יוטיוב לא היו נתקלים בעסק שלכם. אם אתם דוברי אנגלית, הרי שיש לכם יתרון גדול – 30% מכלל הצפיות ביוטיוב הן בשפה האנגלית. כך שאם אתם רוצים להרחיב את קהל הלקוחות שלכם וחולמים להגיע לשוק הבינלאומי, אתם חייבים ערוץ יוטיוב משלכם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

פתיחת ערוץ יוטיוב תעזור לכם לקידום בגוגל

כידוע, אם אתה לא בגוגל אתה פשוט לא קיים. מרבית הגולשים נכנסים אך ורק לאתרים המופיעים בעמודים הראשונים של גוגל, בעוד שאתרים המופיעים בעמודים האחרונים לא זוכים כמעט לכניסות. למעשה, למעלה מ-90% מכלל הגולשים בגול נכנסים ל-10 התוצאות הראשונות, ומעל 60% נכנסים לשלוש התוצאות הראשונות במנוע החיפוש. אחת הדרכים לקדם את האתר שלכם בגוגל היא באמצעות פתיחת ערוץ יוטיוב.

כאשר גולש מבצע חיפוש בגוגל, לצד רשימת האתרים העונה לתוצאות, מופיעים מולו גם סרטונים מפלטפורמת הוידאו. גוגל רואה חשיבות גדולה בתוכן וידאו, ולכן היא מקדמת אתרים שמספקים גם תכני וידאו איכותיים לצד מאמרים המעניקים ערך מוסף.

על ידי שימוש ביוטיוב, תגבירו את הסמכותיות של האתר שלכם. ככל שהאתר שלכם ייתפס כסמכותי בעיני גוגל – כך הדפים שלכם ידורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

חיזוק האמינות

ערוץ יוטיוב שמתעדכן לעיתים קרובות, הוא הבסיס ליצירת קהל צופים נאמן.

מחקרים מצאו כי אנשים נוטים לקנות מעסקים שהם סומכים עליהם, ויוטיוב תעזור לכם לבנות אמון עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם. עסק שיש לו ערוץ יוטיוב מושקע הכולל מידע מקצועי ומעשיר, נתפס כמומחה בתחומו. בהקשר הזה, חשוב מאוד להיכנס לנעליים של הצופים בערוץ שלך ולהבין מהם בדיוק מחפשים.

זכרו שהמסר השיווקי שלכם צריך להגיע באופן מעודן, וסרטוני הוידאו חייבים להעניק ערך מוסף לגולש. נסו לשלב טיפים, מדריכים, להציג סיפורים אישיים ומרגשים הקשורים לתחום העסק שלכם, ולתת תוכן שבאמת מעניין את הקהל שלכם.

יצירת שיתופי פעולה לאחר פתיחת ערוץ יוטיוב

מותגים ועסקים רבים משתפים פעולה עם משפיעני רשת.

מדובר באנשים המהווים מודל לחיקוי ושיש להם קהל עוקבים גדול. אלו יכולים להיות למשל סלבריטאים, שחקנים, זמרים, ספורטאים, אנשי עסקים, דוגמנים ועוד. אותם משפיענים נתפסים כמומחים בתחום שלהם וכאמינים, ולכן יש סיכוי גבוה שאנשים ירכשו מוצרים ושירותים שהם משווקים.

תוכלו לארח בערוץ היוטיוב שלכם משפיען רשת שיקדם את העסק שלכם, יצטלם עם המוצר או השירות שאתם מציעים, ויעניק המלצה. אין ספק שזהו כלי שיווקי יעיל שיוכיח א עצמו. יחד עם זאת, חשוב לשים לב שקהל היעד של המשפיען דומה לקהל היעד שלכם, ושהצופים שלכם מתחברים אליו.

יצירת אינטראקציה עם הקהל שלכם

יוטיוב מאפשרת לכם ליצור תקשורת מקוונת עם קהל הלקוחות שלכם. הגולשים יכולים להשאיר לכם תגובות לערוץ, כך שאתם יכולים להכיר טוב יותר את הדרישות והצרכים שלהם. תוכלו להעלות קטעי וידאו עם שאלות וסקרים כדי לברר מהי מידת שביעות הרצון של הגולשים מהמוצרים או השירותים שלכם, וכך ללמוד מה עליכם לשפר ומה עליכם לשמר. זאת הזדמנות טובה לחזק את הקשר עם הקהל שלכם, וכך לבסס את הנאמנות שלהם למותג שלכם.

מה גולשים מחפשים בפלטפורמה ואיך זה משפיע על הרכישות?

  • בידור:
    1. מוזיקה
    2. סטנדאפ
    3. תוכן טלוויזיוני
    4. סרטים סדרות וכו׳

 

  • מובילי דעה ויוטיוברים – לרוב מדובר יותר על הדור הצעיר שבינינו, שעוקבים אחרי הוולוגרים האהובים עליהם
  • מדריכים (How To/Tutorials) – מי מבינינו שמחפש מדריכים לבנייה או יצירה.
  • סקירות, השוואות, וביקורות על מוצרים ושירותים (Reviews, Testimonials) – יוטיוב היא אחת הפלטפורמות הכי משמעותיות בקרב צרכנים בחיפוש מידע על מוצרים, בהחלטה על איזה דגם או מוצר לקנות.

יוטיוב היא פקטור מאוד חשוב ומהווה נתון עיקרי לאנשי השיווק שבינינו, מהסיבהֿ שישנה השפעה משמעותית וניכרת בקרב ההחלטות של צרכנים.

פתיחת ערוץ יוטיוב - מבנה הרשת

  • הפרופיל / הערוץ. האישי
  • לכל משתמש גוגל (Gmail לדוגמא) יש באופן אוטומטי גם פרופיל ביוטיוב
  • פרופיל היוטיוב מגיע באופן אוטומטי בנוסף לערוץ היוטיוב, ובעזרת הפרופיל והערוץ נוכל לבצע את הדברים הבאים:

– לצפות בתוכן

–  לעלות תוכן

– לעקוב (Subscribe) אחר ערוצים

– לשמור תכנים לצפייה עתידית

– לצפות בהיסטוריית סרטונים

– הרשמה ליוטיוב פרימיום

  • חשוב לציין שמבחינה טכנית אין הבדל ממשי בין ערוץ ״פרטי״ לערוץ ״עסקי״ והם מאפשרים פונקציות דומות

לפני פתיחת ערוץ יוטיוב - בואו נדבר על האלגוריתם 🎲

כדי להבין את הכוח האמיתי של יוטיוב והיתרון בשימוש בפלטפורמה נעשה סקירה נוספת על יוטיוב לעומת שאר הפלטפורמות החברתיות העיקריות. אחד היתרונות העיקריים של פייסבוק ואינסטגרם בנושא של וידאו, הוא שמהסיבה שהוידאו מופיע למשתמשים בציר הזמן (Feed) של הפרופיל ברגע שהם נכנסו לאפליקציה. דבר זה גורם לצבירת צפיות בקצב מהיר, בעיקר בימים הראשונים שלאחר העלאת הסרטון.

מצד שני, מאותה נק׳ לרוב כמות הצפיות נעצרת בצורה יחסית והעלייה ממשיכה בצורה איטית, עד לרמה של צפיות בודדות, באופן יחסי כמובן.

לעומת זאת ביוטיוב קשה להביא לתוצאה של הרבה צפיות בשלב מוקדם, אלה אם כן אתם כמובן ערוץ מאוד מצליח, עם מספר רב של עוקבים, אך היתרון בפלטפורמה הוא שגולשים לרוב מחפשים תוכן באופן אקטיבי, ורוב אוכלוסיית העולם שמחפשת תוכן אקטיבי מסוג וידאו תפנה ליוטיוב.

זאת אחת הסיבות שבגללן תהליך פתיחת ערוץ היוטיוב מאוד משמעותי, מבחינת הדגש על ההגדרות לפתיחתו, לטווח הארוך, אורך החיים של סרטון וידאו ביוטיוב הוא גדול יותר משמעותית לעומת שאר הפלטפורמות, ז״א שיהיה ניתן להביא צפיות גם שנים אחרי העלאת הסרטון.

האלגוריתם של יוטיוב מנסה להציג תוכן רלוונטי עבור הגולשים בכל מיני נק׳ זמן – בחיפוש, בדף הבית, בסרטוני המודעה ועוד.

לכן, כדי למקסם את החשיפה של התוכן שלנו עלינו לקחת בחשבון מספר דברים:
• לייצר תוכן שגולשים מחפשים
• לייצר תוכן בתדירות מספקת
• לייצר תוכן אשר משרת את העסק
• למקסם את החשיפה של התוכן באמצעות הגדרות שונות.

פתיחת ערוץ יוטיוב, מתחילים!

ביוטיוב בדומה לפייסבוק ניתן ליצור ולנהל מס׳ רב של ערוצים דרך פרופיל (Gmail) אחד.

  • בשלב הראשון, נכנסים ליוטיוב, ומבצעים הרשמה במידה ולא נרשמתם
  • לאחר ההרשמה לוחצים על תמונת הפרופיל בחלק השמאלי או הימני העליון כמובן תלוי באיזו שפה אתם משתמשים, ומשם ממשיכים להגדרות
  • נלחץ על הוספת ערוץ או ניהול הערוצים שלך, ברגע שתלחצו, תגיעו למסך בו יש ליצור חשבון מותג, דרך חשבון המותג אנחנו מגדירים הרשאות ניהול ותמונת פרופיל, וזה יהיה בעצם שם הערוץ (העסק), ניתן לשנות את שם המותג בכל זמן ולהשתמש בכל שפה
  • בשלב הזה למעשה יצרתם ערוץ יוטיוב, במידה ותרצו להחליף בין ערוצים שונים שברשותכם, תוכלו לעשות זאת ע״י לחיצה על תמונת הפרופיל, החלפת חשבון, ושם יופיעו כל החשבונות שלכם מה שנותר לכם זה רק לבחור בערוץ הרצוי

לאחר פתיחת ערוץ היוטיוב אנחנו נבצע מספר הגדות ברמת הערוץ, לחיצה על כפתור ״התאמה אישית של הערוץ״ תוביל אותנו למסך הגדרות, לאחר נלחץ על לשונית ״מידע על הערוץ״.

בשלב זה תהיה לנו את האפשרות להחליף את תמונת הפרופיל, במטרה לעשות זאת, לוחצים על כפתור העריכה שממוקם בתמונת הפרופיל (סמל הערוץ), ונבחר תמונה שהכנתם בתיקייה במחשב שלכם, שימו לב כי על אף שהעלתם תמונה בפורמט של ריבוע, היא תוצג בפועל לגולשים בצורה של עיגול (בדומה לפייסבוק ואינסטגרם).

לאחר שבחרנו תמונת פרופיל אנו נרצה לעדכן את עיצוב הערוץ (תמונת הקאבר), הגודל המומלץ הוא 2560×1440 , חשוב להקפיד שהתוכן יהיה ממורכז מכיוון שבכל פלטפורמה רואים זאת אחרת.

הדבר הבא הוא להוסיף מידע על העסק, נלחץ על ״תיאור הערוץ״, ונוסיף את הטקסט הרלוונטי שמתאר את העסק (ערוץ) שלנו, בכל שלב ניתן לשנות ולערוך את המידע, ובעצם כל מי שייכנס לערוץ שלכם יראה את המידע הנתון.

אחרי שסיימנו עם תיאור העסק, נעדכן את המיקום (מדינה) בה נרצה לפעול. עדכון המדינה יעזור לכם בקידום הערוץ במיקום הגאוגרפי הרלוונטי. האופציה האחרונה היא קישורים, יוטיוב בעצם מאפשרת לנו לקשר את הערוץ שלנו לפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם ועוד.

כדי להוסיף את הלינקים, אנו לוחצים על כפתור ״קישורים״ וכעת תפתח לנו אפשרות להוסיף ״שכבת על״ של עד 5 קישורים שהיא בעצם האופציה למקם את 5 הקישורים על תמונת הקאבר של הערוץ. אנו נוכל לקשר מס׳ רב פלטפורמות לערוץ, אך בתצוגה על תמונת הקאבר נוכל לראות רק 5 קישורים שנבחר.

רצוי להוסיף לינקים נוספים לקישורים שונים, לאתר הבית (במידה וקיים) מהסיבה שזה תורם במידה מסוימת לקידום האורגני של האתר שלכם.

כמה הגדרות נוספות שחשוב להכיר במהלך פתיחת ערוץ יוטיוב:

לוחצים על תמונת הפרופיל בחלק העליון השמאלי של המסך, לאחר מכן נלחץ על גלגל השיניים שמוליך אותנו להגדרות יוטיוב, שזה בעצם מסך ההגדרות הראשי שהייתם בו בתחילת התהליך של פתיחת ערוץ היוטיוב. אם מכל סיבה תרצו להוסיף מנהלים לערוץ, לחצו על ״הוספה או הסרה של מנהלים״, משם תועברו לדף גוגל ויהיה ניתן להוסיף מנהלים נוספים, ובמידה ותרצו למחוק את הערוץ מכל סיבה תהיה לכם את האפשרות לעשות זאת מדף זה

אימות לאחר פתיחת ערוץ יוטיוב

חלק מהפיצ׳רים של הערוץ מתאפשרים רק במידה והערוץ שלכם מאומת.

בדף ההגדרות בו אתם אמורים להימצא לוחצים על כפתור ״סטטוס ותכונות של הערוץ״, תחת מסך זה יש אפשרות לפתוח כמה פונקציות נוספות וגם לאמת הערוץ. תהליך האימות הוא מאוד פשוט, לוחצים על כפתור אימות, מספקים ליוטיוב את מס׳ הטלפון שלכם, ומקבלים קוד חד פעמי בהודעת טקסט או בהודעה קולית מוקלטת. ברגע שתזינו את הקוד, הערוץ באופן אוטומטי הופך למאומת.

הפונקציה החשובה ביותר שנפתחת ברגע שהערוץ מאומת היא האפשרות לערער על פסילה. לצורך הדוגמא, העלתם סרטון וידאו מערוץ אחר שאתם בקשר איתו וכמובן קיבלתם מאותו ערוץ אישור, עדיין ישנה אפשרות שיוטיוב תיתן לכם פסילה בטענה שהפרתם זכויות יוצרים, בשלב הזה יש לכם את האפשרות לשלוח ערעור ליוטיוב ולהציג את האישור מבעל הזכויות של אותו הסרטון.

במקרה הזה יוטיוב תחזיר לכם את האפשרות להציג את הסרטון והפסילה תבוטל, הדבר הזה יכול להתקיים רק במידה והערוץ שלכם מאומת.

  • תוכלו להעלות סרטונים שאורכם עולה על 15 דקות
  • לבצע שידור לייב סטרימינג
  • תוכלו להוסיף תמונות ממוזערות מותאמות אישית לסרטונים שלכם

לסיכום

פתיחת ערוץ יוטיוב יכול להוות יתרון מאוד גדול לעסק, דבר זה יכול להתקיים רק במידה והוא מתנהל בצורה נכונה. השאיפה היא להיות עקביים בהעלאת התכנים לערוץ ולדאוג שהתכנים יהיו איכותיים ורלוונטיים. שימו דגש על ההגדרות כדי לבצע אופטימיזציה, משם כבר אין שום סיבה שלא תראו תוצאות חיוביות מאוד לעסק שלכם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים