מה הופך את השילוב בין קידום אורגני לממומן למנצח?

מה הופך את השילוב בין קידום אורגני לממומן למנצח

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עסקים רבים מתלבטים האם להשקיע בקידום אורגני או דווקא בקידום ממומן. לפניכם כל הסיבות מדוע השילוב של שתי הטקטיקות יובילו את העסק להצלחה. יותר ויותר עסקים מבינים את החשיבות של קידום האתר שלהם במנוע החיפוש. אתרים המופיעים במיקומים הראשונים של עמודי התוצאות זוכים לכמות כניסות רבה יותר מאתרים המתחרים שנמצאים במיקומים האחרונים.

ככל שישנה תנועה גדולה יותר של גולשים, כך ניתן להמיר את הגולשים ללקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

חשוב לומר שיש תחרות גדולה על העמודים הראשונים בגוגל, וישנם שני ערוצי שיווק בולטים שיסייעו לכם להגיע לראש תוצאות החיפוש: קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן (PPC).

מהו קידום אורגני ומהו קידום ממומן?

ראשית, נתחיל בהגדרות: קידום אורגני, הנקרא בשפה המקצועית SEO (קיצור של Search Optimization Engine – אופטימיזציה למנועי חיפוש), הוא תהליך שנועד לשפר את המיקום של האתר בתוצאות החיפוש.

במסגרת קידום אורגני, מקדם האתרים מטמיע באתר מילות מפתח פופולריות במנוע החיפוש שרלוונטיות לתחום העסק שלכם, עובד על השגת קישורים חיצונים (קישורים מאתרים אחרים שמובילים לאתר שלכם), הופך את האתר לידידותי יותר למשתמש ועוד.

אתרים שנמצאים במיקומים הראשונים בגוגל בזכות קידום אורגני, נתפסים כאתרים אמינים מאוד ומרבית הגולשים נוהגים להיכנס אליהם ולא לאתרים הממוקמים הרחק מאחור.

יחד עם זאת, קידום אורגני הוא תהליך מתמשך ויש צורך בסבלנות רבה ובהתמדה כדי להשיג תוצאות טובות.

לעומת זאת, קידום ממומן הוא טקטיקת שיווק מהירה יותר. מדובר למעשה בתשלום על מודעות. כאשר תקלידו ביטוי מסוים במנוע החיפוש של גודל, תוכלו להבחין בכמה אתרים שמופיעים בראש תוצאות החיפוש שעל ידם מופיעות האותיות AD. זהו סימן לכך שמדובר במודעה בתשלום.

לפי מודל התשלום של גוגל הנקרא PPC (Pay Per Click- תשלום פר קליק), אתם משלמים על הפרסום רק כאשר הגולש הקליד על המודעה שלכם ונכנס לאתר. כלומר, התשלום הוא על תוצאות בלבד.

בעלי עסקים רבים מתלבטים באיזו אסטרטגיית קידום לבחור, ותוהים במה עדיף להשקיע את הכסף והזמן שלהם – בקידום אורגני או קידום ממומן?

אז התשובה שלנו היא שכדאי ליהנות משני העולמות. אמנם מדובר בשתי אסטרטגיות שונות, אך השילוב בין קידום אורגני לקידום ממומן יחזק מאוד את האתר שלכם. הנה כמה סיבות מדוע מומלץ לשלב קידום אורגני עם קידום ממומן:

רווח מיידי ורווח לטווח הארוך

קידום אורגני הוא תהליך ארוך ומתמשך. לוקח זמן עד שרואים שיפור בדירוג של האתר. קידום ממומן לעומת זאת, מאפשר לכם להגיע באופן מידיי לעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. מצד שני, כאשר תסגרו את ברז המזומנים ותפסיקו לשלם על קידום ממומן, הדירוג שלכם במנוע החיפוש יילך אחורה. בשל כך, כדאי לשלב גם קידום ממומן וגם קידום אורגני. בזמן שאתם משקיעים בקידום אורגני שהתוצאות שלו יישמרו לטווח הארוך, תוכלו ליהנות מהרווחים שיניב לכם הקידום הממומן.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

נראות במנוע החיפוש

היתרון הבולט של שילוב בין קידום אורגני לקידום ממומן הוא חשיפה נוספת בתוצאות מנוע החיפוש. מחקרים מצאו שהגולשים נוטים יותר ללחוץ על מודעה בתשלום אם הם רואים את הקישור האורגני של האתר באותו עמוד, ולהיפך.

המשמעות היא שאם האתר שלכם נמצא במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש בזכות קידום אורגני, תוכלו לחזק אותו באמצעות קידום ממומן. באמצעות קידום אורגני וקידום ממומן האתר שלכם יזכה לחשיפה כפולה, ובהתאם לכך יגדל גם שיעור הגולשים שייכנסו לאתר שלכם.

הקידום הממומן ישפר את אסטרטגיית הקידום האורגני ♟️

היתרון הבולט של שילוב בין קידום אורגני לקידום ממומן הוא חשיפה נוספת בתוצאות מנוע החיפוש.

מחקרים מצאו שהגולשים נוטים יותר ללחוץ על מודעות ממומנות. מה שעובד בקידום ממומן יעבוד בדרך כלל גם בקידום אורגני. כך לדוגמה, מילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר בתחום שלכם, יתאימו לרוב גם לקידום ממומן וגם לקידום אורגני.

באמצעות בחינת המודעות הממומנות שהניבו לכם את שיעור ההמרות הגבוה ביותר, תוכלו להפיק לקחים וללמוד כיצד לשפר את הקידום האורגני שלכם. למשל, אילו תיאורי מטא ותגי כותרת כדאי לבנות או על אילו נושאים כדאי לכתוב מאמרים באתר שלכם.

היתרון בכך הוא שמודעות ממומנות מניבות תוצאות מיידיות שמאפשרות לכם ללמוד מה עובד ומה לא, בעוד שניתוח התוצאות של קידום אורגני לוקח זמן רב. ודעה בתשלום אם הם רואים את הקישור האורגני של האתר באותו עמוד, ולהיפך.

המשמעות היא שאם האתר שלכם נמצא במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש בזכות קידום אורגני, תוכלו לחזק אותו באמצעות קידום ממומן. באמצעות קידום אורגני וקידום ממומן האתר שלכם יזכה לחשיפה כפולה, ובהתאם לכך יגדל גם שיעור הגולשים שייכנסו לאתר שלכם.

אז איך כדאי לשלב בין קידום אורגני לקידום ממומן?

מעקב אחר מילות מפתח

אם אתם משתמשים בקידום אורגני לקמפיין השיווקי שלכם, סביר להניח שאתם כבר יודעים שמילות מפתח הן מרכיב חיוני חשוב בקידום האתר. כלים כמו גוגל אנליטיקס ומתכנן מילות המפתח של גוגל יעזרו לכם למצוא מילות מפתח וביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים.

ניתן להשתמש באותן מילות מפתח לא רק במסגרת הקידום האורגני, אלא גם עבור המודעות הממונות. כך תוכלו לבחון איזו השפעה יש למילות המפתח על הקמפיין הממומן. תוכלו להשתמש בכלי Google Ads כדי לגלות אם מילות המפתח סייעו להגדלת כמות הגולשים שהגיעה לאתר שלכם, הפחיתו את כמות הטראפיק או שלא גרמו לשינוי כלשהו.

קידום תוכן באמצעות מודעות ממומנות 💸

אומרים שהתוכן הוא המלך והדבר נכון מאוד בהקשר לקידום אורגני. תוכן מקורי, מעניין ואיכותי שנותן ערך מוסף לגולש, עשוי להגדיל את קהל הגולשים שנכנס לאתר ולחזק את המותג שלכם.

לכן, במסגרת קידום אורגני, מומלץ מאוד להשקיע בתוכן טוב הכולל את מילות המפתח הרלוונטיות והפופולריות. לאחר שתיצרו את התוכן, תוכלו לקדם אותו גם בקידום ממומן באמצעות מודעות בתשלום. אם אתם מאמינים בתוכן שלכם, השילוב בין הקידום האורגני לקידום הממומן יניב לכם תוצאות טובות.

השקיעו בחווית משתמש באתר

גם אם תצליחו למשוך גולשים רבים לאתר שלכם באמצעות קידום ממומן, אם האתר שלכם יהיה מסורבל, מבולגן ולא נגיש, הגולשים יברחו לאתר המתחרה.

לכן, במסגרת קידום אורגני חשוב מאוד להשקיע בחווית המשתמש באתר שלכם. ודאו כי הדפים שלכם נטענים במהירות, שהניווט נוח ואינטואיטיבי, שהיררכיה באתר נכונה, שהעיצוב רספונסיבי (תצוגת האתר מותאמת לגדלי מסכים שונים – מחשב נייח, מחשב נייד, סמארטפון וטאבלט), שהתמונות באיכות טובה ושהגלישה באתר ידידותית לבעלי מוגבלויות.

רק כך תוכלו ליהנות מהחזר ההשקעה בקידום הממומן.

Business photo created by onlyyouqj - www.freepik.com

השתמשו בקידום ממומן כדי לכבוש מילות מפתח מאתגרות 🗝️

ישנם יותר ממיליארד אתרים מקוונים. משמעות הדבר היא שכמעט בכל ענף יש תחרות עזה ברשת. התחרות הגדולה זו גורמת לכך שקשה להגיע לדירוג גבוה בתוצאות עבור מילות מפתח מסוימות (כמו מילות המפתח עורך דין למשל).

סביר להניח שנתקלתם בכמה מילות מפתח הרלוונטיות מאוד לקהל היעד שלכם, אבל התחרות עם האתרים האחרים על אותן מילות מפתח הייתה קשה מדי. הפתרון לכך הוא להיעזר בקידום ממומן. תוכלו להטמיע במודעות בתשלום את אותן מילות מפתח מאתגרות וכך להשיג את הקליקים ותנועת הגולשים המיוחלת.

שמרו על אחידות

חשוב מאוד לזכור שזהות המותג שלכם צריכה להישאר אחידה הן בקידום אורגני והן בקידום ממומן. אם למשל התוכן באתר שלכם הוא רציני ובעל טון מקצועי, הימנעו מפרסום מודעות בתשלום בניסוח קליל וצעיר. ההבדל בשפה יורגש, והגולשים ימצאו את עצמם מבולבלים. כדי להימנע מכך שזהות המותג שלכם תלך לאיבוד, עליכם לשמור על קו זהה ככל האפשר בשתי אסטרטגיות השיווק האלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים