פרסום בפייסבוק לעסקים – איך הופכים לקוח למרוצה ומה זה כולל?

פרסום בפייסבוק לעסקים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

השיווק הדיגיטלי בכלל ופרסום עסקים בפלטפורמה של פייסבוק בפרט הוא חלק מהותי בניהול השוטף של העסק שלכם. כשאתם מחליטים להציג לעולם את השירותים או המוצרים שלכם אתם צריכים במה עם הרבה אנשים או במקרה שלכם לקוחות פוטנציאלים כדי שייחשפו אליכם ויכירו אתכם מקרוב.

אתם יכולים לאלתר במה פיזית ולהתחיל לצעוק ולשווק את עצמכם אבל בואו נודה על האמת זה אולי יצירתי אבל לא ממש ריאלי. ולכן פרסום בפייסבוק לעסקים זוהי במה גדולה ומרכזית המעניקה לכם יכולת להכיר מקרוב את הלקוחות העתידיים שלכם. כן… אבל איך לקוח יכיר אותי? יאמין לי? ולקוחות קיימים איך אפשר לשמר אותם לטווח הארוך? אלו שאלות מצוינות וכבר נענה עליהן.

פרסום בפייסבוק לעסקים - איך ליצור אינטראקציה עם לקוחות?

הקורונה הוכיחה לנו את זה בשטח הקשר הישיר עם אנשים, חברים, משפחה ולקוחות. החוסר בפגישות פנים מול פנים רק יצר אצל כולנו סוג של ניתוק מוחלט עם העולם בחוץ. כשמדובר על עסק שהוא פעיל וצריך כל פעם לרענן ולהזכיר לאנשים שאתם כאן, האינטראקציה היא כמו אוויר לנשימה.

אז איך עושים זאת? איך בכל זאת אפשר לתקשר עם לקוחות ברשתות החברתיות דרך פרסום בפייסבוק לעסקים? קידום ברשתות חברתיות מבוסס ברובו על אינטראקציה ובכלל התנהגות גולשים. 

דווקא מי ש"יורד למחתרת" ומחכה שהתקופה הקשה תעבור פוגע בעצמו ומציג חולשה כלפי חוץ, אותה חולשה שהמתחרים יכולים לנצל בקלות. מיותר לציין כי המשבר השפיע רבות על עסקים ובכל זאת, צמצום הפעילות משמעותית הוא לא הפתרון.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

איך יוצרים קירבה עם לקוחות?

הרעיון המרכזי הוא ליצור כימיה בניכם ובין הלקוחות שלכם. כאשר מדובר בלקוחות חדשים שזה עתה נחשפו אליכם ורוצים להכיר אתכם יותר ואת המוצר או השירות שאתם מציעים. הדבר הראשון שמומלץ לעשות כדי שלקוח באמת ירצה לקנות מכם זה הקשבה – כשלקוח יוצר אתכם קשר הוא רוצה לדעת שהוא הגיע לכתובת הנכונה ואתם אלו שתפתרו לו את הבעיה.

אחד הדברים שכדאי לסגל לעצמכם זו הקשבה אקטיבית – שזה אומר מתן תשומת לב מלאה ללקוח שנמצא מולכם תוך כדי גילוי אמפטיה וחוסר שיפוטיות. הקשבה יוצרת אמון בין אנשים, הלקוח מרגיש שיש מי שמבין אותו, שלא שופט אותו ושיש מי שמוכן לעזור לו. המטרה של ההקשבה היא להבין את אותם צרכים ורצונות של הלקוחות ולהתאים להם את המוצרים או השירותים הרלוונטיים להם.

ברשתות החברתיות יש מגוון רחב של קבוצות השייכות לעולם פרסום בפייסבוק לעסקים ששם לקוחות מעלים דילמות, שאלות או דיונים שונים בתחום העסקי. מצאו את אותן קבוצות וכשעולה שאלה או דילמה תענו עליה. ומה בנוגע ללקוחות קיימים איך בכל זאת ניתן להמשיך את האינטראקציה בניכם? לקוחות כאלו יכולים להיות שגרירים מצוינים ולהביא לכם לקוחות נוספים.

לאחר שרכשו מוצר או שירות שלכם פנו אליהם ותשמעו מהם מה הייתה ההתרשמות מכם והאם זה היה לשביעות רצונם – זה יכול להיות דרך סקר קצר שביעות רצון לאחר אינטראקציה שאתם שולחים להם או תשאול טלפוני.

לא לקוחות, שותפים לדרך

להיות משעמם זה משעמם – כך תהיו יצירתיים!

אם אתם הורים לילדים אתם וודאי מכירים את המשפט "משעמם לי" – הילדים רוצים כל הזמן גיוון, הם מצפים מאיתנו ההורים להיות צוות הבידור שלהם באופן תדיר ותמידי, אבל לא תמיד אם בכלל יש לנו כח לזה ובכל זאת צריך להפתיע ולאתגר אותם מחדש.

אותו דבר עם הלקוחות שלכם, כדי שלא תשעממו אותם מידי אתם צריכים להפתיע אותם למשל אחד הלקוחות שלכם חוגג בדיוק היום יום הולדת זה זמן מצוין לאחל לו מזל טוב בצורה יצירתית לשלוח ברכת יומולדת מעוצבת ולשלוח אותה באופן אישי אליו. זה יכול להיות בפרסום בפייסבוק לעסקים שכולם יידעו ויאחלו לו מזל טוב או ברכה אישית שנשלחת אליו לנייד, זה יכול להיות במתנה קטנה לתשומת לב, הטבה מיוחדת ליום ההולדת ועוד.

ערך מוסף הוא מושג שכבר כולם יודעים שבלעדיו אין ממש לקוחות בעסק, קחו את התחום שלכם וחישבו על מה אתם יכולים להביא מעבר לשירות או המוצר שלכם. למשל נישאר עם חבילות הפרסום בפייסבוק שם אתם יכולים להוסיף ללקוח מדריך אינטרנטי בחינם בעת רכישת חבילות פרסום, או סרטוני הדרכה בנושא מסוים.

כך נראה מאחורי הקלעים של העסק

לקוחות אוהבים להיות מעורבים ולהרגיש חלק מהעסק שלכם, זה אומר שהם רוצים לראות מה שקורה גם מאחורי הקלעים. איך זה נראה בזמן עבודה? מי אתם האנשים העומדים מאחורי הפרסום בפייסבוק לעסקים? איך אתם נראים? כך הרבה יותר קל להם להאמין לכם, ולהסתכל לכם בעיניים.

פרסומים כאלו יוצרים אותנטיות והסיכוי שהם יתחברו אליכם הוא הרבה יותר גדול. אתם עובדים עכשיו על פרויקט מיוחד? תסקרו אותו דרך המצלמה תסבירו על מה אתם עובדים כעת, מה הולך להיות ואיך זה הולך להיראות. ושכל זה קורה און ליין דרך פרסום עסקי בפייסבוק, יש הרבה יותר עניין ורצון של הלקוחות לדעת מי אתם ומה אתם עושים.

פרסום בפייסבוק לעסקים - תספרו הצלחה 📣

פרסום פייסבוק לעסקים מצריך מכם להיות אמיתיים כי אחרת הלקוחות מזהים את זה ונוטשים וזה הדבר האחרון שתרצו. סיימתם את הפרויקט? שיתוף הפעולה הצליח ויש לכם תוצר מוגמר ביד? תנו ללקוחות שהיו שותפים לתהליך לדבר, כשלקוח מסביר ומספר דרך העיניים שלו איך הייתה עבורו העבודה איתכם ומה הוא קיבל בפועל – זה שיווק נהדר בשבילכם.

ואם הלקוחות לא רוצים בעצמם לספר אתם יכולים לספר דרך תמונות של לפני ואחרי למשל שיפרתם באופן גורף ומשמעותי אתר של לקוח קחו תמונה של לפני (האתר שהיה לו ) ותמונה של אחרי (האתר ששיפצם לו) לקוחות יבחינו בהבדל.

בקרוב, יהיה לכם קל אפילו יותר לשתף סיפורי הצלחה מהפייסבוק ולהגדיל את ההכנסות בעקבות מהפכת הקניות של פייסבוק.

פרסום בפייסבוק לעסקים- מהו מודל 80/20?

כשתתבוננו מהצד של הלקוחות, תוכלו להבחין שלא תמיד תהיו מעוניינים לקבל פרסומות בפיד שלכם לא משנה כמה הן רלוונטיות עבורכם. אבל, פרסום בפייסבוק לעסקים בעזרת מידע שחיוני לכם, כמו טיפים בעלי ערך מוסף, יגרום לכם להעניק אמון בעמוד הפייסבוק שאחריו אתם עוקבים. לאחר מכן, כשתופיע פרסומת עם מבצע או הנחה רלוונטית עבורכם מאותו עמוד אתם מאוד תתעניינו במוצר או השירות והסיכוי שתרכשו דווקא ממנו הוא גבוה מאוד.

כאן בעצם נכנס לתמונה מודל 80/20 של פרסום בפייסבוק לעסקים – 80% מהתוכן שאמור לעלות בעמוד העסקי שלכם צריך להיות בעיקר אינפורמטיבי ובעל ערך, ורק 20% מהתכנים צריכים להיות שיווקים במטרה למכור לעוקבים שלכם. פרסום בפייסבוק לעסקים אמור להתנהל בצורה חכמה שתמיר כמה שיותר את ההשקעה למכירות לאורך זמן ובתקציב מינימלי שאכן יהיה רווחי.

לדוגמה, אם אתם מתעניינים בנושא של המאמר, פרסום בפייסבוק לעסקים, ייתכן ותרצו גם לעקוב אחרי חברות ואנשי מקצוע מהתחום כמו עמוד הפייסבוק של דיגיטל סולושנס כדי לדעת יותר על התחום. אם נבחר לפרסם כל הזמן רק תכנים שיווקיים, רוב הסיכויים שלא תרצו להתעניין בכלל בשירותים שלנו. מצד שני, אם נסביר לכם בשקיפות לפרטי פרטים על תהליכי הפרסום וכיצד באמת עובד פרסום בפייסבוק לעסקים יגדל הסיכוי שתבחרו בדיגיטל סולושנס כחברה הטובה ביותר בשבילכם לצורך מימוש המטרה הזו.

פרסום בפייסבוק לעסקים דרך קבוצות וקהילות

לפני שאתם ממהרים להשקיע כסף בפרסום ממומן בפייסבוק, בדקו אם זה בכלל חיוני עבורכם. בפרסום בפייסבוק לעסקים ייתכן שאת תחום הפעילות שלכם ניתן לפרסם באמצעות שיטות אורגניות כמו קהילות וקבוצות בפייסבוק. אם למשל אתם מדריכי טיולים, ייתכן ותוכלו למצוא קבוצות בהן יש המון חברים שמתעניינים בטיולים ומחפשים שם מדריכים. פרסום בפייסבוק לעסקים של תוכן אינפורמטיבי שמוביל למסר שיווקי אודות העסק שלכם יכול למצות את עצמו בקבוצות האלה.

כמובן יש גם אינספור קבוצות עבור פרסום בפייסבוק לעסקים לפי נושאים, לפי אזורים ולפי תחומי עניין. קבוצות אלה בדרך כלל פחות אפקטיביות בגלל שההפצה האורגנית של פייסבוק עומדת רק על כ-2% מכלל חברי אותן קבוצות.

דרך נוספת ומאוד יעילה כדי לשווק אורגנית בפייסבוק עבור פרסום בפייסבוק לעסקים, בעיקר כשמדובר במוצרים, היא דרך המרקט פלייס של פייסבוק. זה שוק הפשפשים והיד השניה הדיגיטלי הגדול ביותר. גם אם אין לכם מוצרי יד שנייה ניתן לפרסם שם מוצרים חדשים. חשוב לרשום בתיאור ובשם המוצר מילות מפתח רלוונטיות לחיפוש של המשתמשים כדי שיוכלו למצוא את המוצרים שלכם בקלות.

חשוב לפרסם במרקט פלייס של פייסבוק תמונות אותנטיות של המוצרים ולא תמונות סטודיו של היבואן/יצרן שעברו עריכה בפוטושופ כיוון שהצרכנים יודעים להבדיל ביניהן בקלות. הצרכנים רוצים לראות את המוצר בצורה המקורית שלו.

פרסום ממומן בפייסבוק - לצביעת קהלים, חיזוק המותג והצגת פעילות

פרסום בפייסבוק לעסקים - אינטראקציות עם גולשים

פרסום בפייסבוק לעסקים מכיל מספר רבדים שכדאי להשתמש בהם לשיווק אפקטיבי. הצרכנים הישראלים רחוקים מלהיות פראיירים ולפני שהם משאירים שם/מספר טלפון במודעה או ניגשים לרכוש מוצר דרך אתר הם בודקים כל דבר אפשרי אודות אותו המוצר, השירות והחברה שמוכרת אותו. לכן קידום מודעות באופן נמומן בלבד זו רק חצי מהמלאכה כשמדובר על פרסום בפייסבוק לעסקים. לקוח פוטנציאלי שיפגוש עמוד פייסבוק של חברה שלא פעיל כבר לאורך תקופה ארוכה כמעט באופן וודאי יחשוש לבצע פעולה כלשהי עם חברה כזו.

בכל פוסט רשום באיזה תאריך הוא פורסם ולפעמים אפשר להבין את חוסר הרלוונטיות גם לפי תוכן הפוסטים כמו למשל שעכשיו ב-2021, הפוסט הראשון שיופיע בפיד של העסק הוא בהקשר של סגר או עצירת פעילות עסקית בעקבות מגפת הקורונה. דבר נוסף חיוני עבור פרסום בפייסבוק לעסקים, קידום פעילות אורגנית בפיד העסקי שלכם יעזור לכם להכיר באופן אישי את קהל הלקוחות שמגיע אליכם מהפייסבוק ובכך לדייק בבניית הקהלים לצורך הפרסום הממומן.

כדי להגיע לקהל הכי רלוונטי עבורכם בפרסום ממומן אתם יכולים לצפות בעמודי הפייסבוק של אלה שעוקבים אחרי העמוד שלכם, מי אלה שמגיבים לכם ומה הם רושמים – תהליך זה נקרא צביעת קהלים. בכך תייעלו באופן ניכר את אופטימיזציית הקידום הממומן שלכם. יחד עם הקידום המומן שצריך להיות פעיל באופן שוטף, כך גם הקידום האורגני ופרסום פעילויות בעמוד הפייסבוק שלכם.

הקושי של פרסום בפייסבוק לעסקים מתחיל בכך שפייסבוק לא חושפים את כל אופי הפעילות של האלגוריתם שלהם בפלטפורמת הפרסום. אבל ההשפעה על הקידום הממומן תהיה חיובית באופן ודאי אם העמוד שלכם פעיל באופן שוטף ומצטרפים כל הזמן יותר ויותר עוקבים לעמוד העסקי שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים