מיתוג חברות נועד לעזור לחברות לספר ללקוח האידיאלי שלהן מה הקטע שלהן. מי הן, מה משנה להן, למה כדאי להם לעבוד איתן ולמה ניתן לצפות מהן. המיתוג מזקק כל מה שמשנה לחברה, כלומר, את החזון והמשימה הגדולה – לכדי סכמת צבעים, משפט מפתח והתנהלות עקבית מוכוונת ערכים. בקיצור, מיתוג חברות מהווה מעין יצירת סמל, המבטא את ההבטחה של החברה כלפי הלקוח.
מה מטרתו של מיתוג חברות?
מיתוג חברות נועד לסייע לחברות, לשלוט על הצורה בה הן נתפשות בידי הלקוח האידיאלי שלהן. מדובר בתהליך ערכי, כמו גם בתהליך עיצובי. אם אנחנו מסתכלים על זה מהרמה העיצובית גרידא, אזי שיש אלמנטים עיצוביים שאנחנו מכינים על מנת לשלב באתר, בכרטיסי הביקור, במדיה הדיגיטלית ובכל מקום אחר. וזאת על מנת לאפיין את אותה מדיה או תוצר, עם הסמל של החברה, אשר כאמור מייצג את ההבטחה שלה ללקוח.
מה כולל מיתוג חברות?
מיתוג חברות כולל שאילת שאלות, על מנת להבין, מה צריך להיכנס לתוך הסמל העיצובי שיוצרים עבורה. יש להבין מי אנחנו כבית עסק. מה מייחד אותנו. לא בהשוואה למותגים או עסקים אחרים, אלא בתור מי ומה שאנחנו. מהו החזון שלנו, וכיצד נשים אותו במילים. מהי המטרה המוחלטת של העסק שלנו, מעבר לתוצר הפרקטי שהוא אולי מייצר. ויש כמובן, לדייק את הלקוח האידיאלי.
לדוגמה, אם הלקוח האידיאלי שלנו הוא אדם מאוד מצליח שאוהב לממש את הפוטנציאל שלו, יכול להיות שסמל שיש בו חרב או כתר, יהיה יותר רלוונטי מאשר דובון אכפת לי וורוד. ואולי להפך. זה מאוד תלוי בהקשר, ובמידת ההבנה שלנו את הפסיכולוגיה של הלקוח האידיאלי שלנו. בקיצור, מיתוג חברות הוא הגדרה עיצובית של חזון המשימה שלנו.
בעזרת מיתוג חברות אנחנו מבינים כיצד למתג ולבנות את הנוכחות הדיגיטלית שלנו באתרים, אפליקציות, מדיה חברתית, סרטונים וכן הלאה. מיתוג חברות בדיגיטל, הוא מעין שילוב בין שיווק דיגיטלי, למיתוג מקוון. מיתוג איננו שיווק, כפי ששיווק איננו מיתוג. שיווק, מכיל בתוכו את המילה שוק.
כלומר, מה שקורה בשוק. מיתוג, מכיל בתוכו את המילה מתג. מה הקשר למתג? ובכן, אנחנו משתמשים במתג על מנת להדליק את האור. באופן דומה, אנחנו רוצים להדליק נורה של "הבנה" אצל הלקוח האידיאלי, לגבי מה העסק שלנו עושה.
ואז, לצאת עם זה לשוק. כך שמיתוג, הוא ההכנה שאנחנו עושים לפני שאנחנו שולחים את "הבייבי" שלנו לעולם.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
מה ערכו של מיתוג חברות?
לצורך העניין, אם נלך לשוק מאוד רווי ושוקק, ונראה אינספור מוצרים – אלו מהם יתפסו את עינינו? אלו שידברו אלינו ברמה עמוקה. נניח שלמדנו אומנות לחימה מגיל צעיר, ולפתע אנחנו רואים מוצר שמשדר ערכים של משמעת, התמדה, ניצחון, און וחוסן.
האם זה לא ידבר לפסיכולוגיה שלנו? אולי זה משהו בצבעים, בקווים, בטקסט, או באנרגיה של המוצר. אך נניח שאותו מוצר היה מגיע בלי אותם ערכים, מזוקקים לתוכו – האם הוא היה מדבר אלינו? יכול להיות שכן, אך לא בטוח מה היה מבדיל אותו ממוצרים אחרים כמותו.
מיתוג חברות עוזר לנו לשפוך ערכים מסוימים לתוך התוצר, ולשדר זאת לאנשים מעוניינים. ובכך הם יכולים לרכוש לא רק את הערך הפרקטי של המוצר, אלא גם את החוויה שהוא מעורר בהם.
בין לקוחותינו
מה ערכו של מיתוג חברות בייחוד התוצר של החברה?
במילים אחרות, מיתוג חברות יכול לסייע לנו לשים פילטרים על התוצר שלנו. מדוע כדאי שיהיו פילטרים? אם אנחנו נכנסים לשוק הומה אדם ומוצר, הפילטרים יכולים לעזור לנו להתפקס על פריטים משמעותיים.
אנחנו מציבים את הפילטרים, ואומרים, המוצר הזה איננו גנרי, אלא מייצג כך וכך. ומי שבמקרה מחפש "כך וכך", יכול להשתמש בפילטר שלו כדי למצוא את המוצר, שאנחנו כבר פילטרנו מראש כך שיתאים ל-"כך וכך".
במילים אחרות, אנחנו יוצרים התאמה בין מה שהלקוח האידיאלי שלנו רוצה ברמה עמוקה ואישית לבין מה שאנחנו מייצרים, כדרך מיתוג חברות. כדרך ייצור תוצר ממותג בערכי החזון של החברה.
מאמרים נוספים
האם יש הבדל בין מיתוג חברות לבין שיווק דיגיטלי?
מה ההבדל בין מיתוג חברות מקוון לבין שיווק דיגיטלי? ובכן, מיתוג חברות הוא יציקת החזון לתוך ייצוג החברה, על מנת לספק ערך (כדרך ייצוג הערכים של החברה ויישומם בפועל), יצירת חזות ייחודית ואותנטית לחברה ויצירת ישות אינדיבידואלית שהלקוחות האידיאליים יכולים לפתח איתה קשר אישי. שיווק דיגיטלי הוא המשחק שבשווקים – עניינו: מכירות. מכירת התוצר של החברה.
כיצד מיתוג חברות יכול לתרום לשיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי הוא המודעות שאנחנו רואים ברחבי האינטרנט. הרעיון הוא, לגרום למודעות הללו להיות הרבה יותר אפקטיביות, כאשר הן מספקות ערך מוסף לגולש. אם לדוגמה, יש לנו עניין עמוק בשמאניזם.
ולפתע אנחנו רואים מודעה שמקדשת את הירח, את האדמה, את רוחות השמיים וכן הלאה. לפתע, המודעה הופכת לרלוונטית הרבה יותר, וגם אם אנחנו לא נוטים להסתכל או ללחוץ על מודעות – יכול להיות שזה יהיה מספיק רלוונטי כדי למשוך את תשומת הלב.
מה שיכול לתרום רבות לשיווק הדיגיטלי של המותג שאחראי על המטרה, וליכולתו להגשים את מטרותיו השיווקיות.
שפה גרפית כחלק ממיתוג ברשתות חברתיות
מה ערכו של מיתוג חברות אותנטי?
במילים אחרות, מיתוג חברות מסייע לנו ליצור סיבה מספיק טובה להקליק על המודעות שלנו. אחרת, הן אומרות את אותו הדבר בדרכים אחרות: "תלחץ עליי, באלי שתקנה משהו". אך כשהמיתוג במאת נעשה כמו שצריך, ונותן ערך מוסף ללקוח, יכול להיות שהמודעה דווקא אומרת: "אני יודעת מה מרגש אותך, והכנתי לך משהו מיוחד שיכול להיות לך ממש רלוונטי. אשמח אם תיכנס ותגלה מה זה".
מעבר לזה, כאשר החברה שלנו ממותגת כמו שצריך, השיווק שלנו רק מעצים את המיתוג. כאשר אותו משתמש רואה מודעות שונות, אשר מפציעות בערכי המותג, הוא לומד לקשר בין אותם ערכים לאותו מותג. כך שבפעם הבאה שהוא ירצה לעשות משהו שקשור לאותם ערכים (נניח, חיבור לאדמה), יכול להיות שהוא יחשוב על המותג הזה.
לסיכומו של דבר, ומילה אחרונה לגבי הלקוח האידיאלי
בשורה התחתונה, מיתוג חברות נועד לעזור לך לאבחן את קהל היעד שהעסק שלך משרת. ומתוך זה, ליצור הבטחה. לדוגמה, "אנחנו עוזרים לאימהות להתחבר אל הלוחמת הפנימית שבהן". קל לראות איזה צבעים יתגלמו מתוך ההבטחה הזאת.
אילו סמלים. אילו מסרים. אילו תכנים. איזה טון יהיה למותג הזה. כשאנחנו מתחילים מהלקוח האידיאלי שלנו, אנחנו מדייקים למי אנחנו מדברים, איך אנחנו אומרים את זה ומה אנחנו בכלל מוציאים מהפה. ומשם, קל ללכת לשיווק דיגיטלי.
בין אם זה ליצור תכנים אורגניים על מנת להמשיך את השיח ולראות מה "מקליק", ובין אם זה ללכת לממומן, על מנת להנגיש את המסרים המותגיים שלנו ולראות מה ההשפעה של זה על העולם.
יותר מזה, כשאנחנו מתחילים עם הלקוח האידיאלי – יותר קל לנו לטרגט אותו כדרך מודעות וכדרך תכנים אורגניים. כי אנחנו מבינים עם מי אנחנו מדברים, למה, מה מעניין אותו ומה אנחנו רוצים להגיד לו, ולשם איזו מטרה.