Digital Solutions. Marketing Experts

פרסום ממומן בגוגל.

פרסום ממומן בגוגל יכול לסייע לעסקים רבים להגדיל את ההכנסות ואת קהל הלקוחות שלהם. אך האם טקטיקת שיווק זו מתאימה לכל עסק? כל התשובות בעמוד הבא.

אחד מכלי השיווק הדיגיטליים האפקטיביים ביותר הוא פרסום ממומן בגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם והאתר הנצפה ביותר. בשל כך, עסקים רבים, קטנים וגדולים, בוחרים לקדם את העסק שלהם באמצעות פרסום מודעות ממומנות במטרה להגדיל את תנועת הגולשים לאתר, להמיר את הגולשים ללקוחות וכך להגדיל את ההכנסות שלהם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

Info. Info. Info

מה מעניין אותך?

*לחיצה על האייקונים תוביל לאזור המבוקש*

"עסק שלא קיים באינטרנט,  לא קיים"

אין ספק ששמעתם על המשפט הזה, רואים אותו היום בכל מקום

וזאת מפני שאנשים היום מחפשים ומקבלים מידע נגיש ומיידי באמצעות הפלאפון הנייד שלהם, משלוחים מגיעים עד הבית, וכל חוויית הקנייה מעולם לא הייתה פשוטה יותר. אבל – מה השתנה בצד של נותן השירות? האם גם חוויית המכירה נהייתה קלה יותר? התשובה: תלוי בחברת השיווק.

מהו פרסום ממומן בגוגל?

כאשר גולשים מקלידים מילות חיפוש (המונח המקצועי לחיפושים אלו נקרא שאילתת חיפוש) ומחפשים שירות או מוצר מסוים, מופיעים בפניהם שני סוגים של תוצאות: תוצאות אורגניות ומודעות ממומנות.

תוצאות אורגניות כוללות את אותם אתרים שהגיעו למיקומים הראשונים באמצעות קידום אתרים אורגני, כלומר הם ביצעו באתר שלהם אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization) על מנת לשפר את המיקום שלו. כך למשל, מקדם האתרים הטמיע באתר מילות חיפוש, השיג קישורים ממקורות חיצוניים ושיפר את מהירות האתר.

לצד התוצאות האורגניות, ישנן מודעות ממומנות שהגיעו לעמודים הראשונים באמצעות פרסום ממומן בגוגל. בעלי עסקים יכולים לבנות בקלות מודעה המקדמת את העסק והאתר שלהם ולשלם לגוגל על מנת לפרסם אותה בתוצאות החיפוש.

המודעה תופיע בהתאם למילות המפתח שהגדרתם והרלוונטיות לתחום העסק שלכם. הדירוג של המודעות בתוצאות מנוע החיפוש משתנה לפי איכות המודעה והמחיר שהצעתם עבורה.

קרא עוד

מהן מילות מפתח?

למעשה מדובר בשאילתות חיפוש – רצף המילים בהם גולשים השתמשו בעת חיפוש בגוגל. לכל מילת מפתח או יותר נכון לכל ביטוי מפתח יש את נפח החיפושים והתחרות שלו. בחירה נכונה של ביטויי מפתח, שילוב של ביטויים קצרים וכלליים וביטויים ארוכים וממוקדים בדרך כלל מניבים את התוצאות הטובות ביותר.

קרא עוד

The process

פרסום ממומן בגוגל -  שלבים לביצוע:

1

מחקר וניתוח מילות מפתח

בשלב הראשון אנחנו נבצע מחקר מילות מפתח מקיף, בו נגלה איזה ביטויים אנשים מחפשים בגוגל, וכמה חיפושים כל ביטוי מקבל בחודש.

לאחר מכן נחלק את קבוצות מילות המפתח לקטגוריות נפרדות, ועבור כל קטגוריה שונה תרוץ מודעה אחרת (על מנת להגדיל את אחוזי ההקלקות, ולהוזיל את עלות המודעות), לאחר מכן אנחנו נבצע הערכת ביצועים כדי לשער מה תהיה הצעת המחיר, כלומר "ביד", עבור כל ביטוי, ולבסוף נחלק כל ביטוי ל3 אפשרויות אשר נקראות [חיפוש מדוייק], "חיפוש כולל", +חיפוש +רחב. בסיום תהליך המחקר, הכל יוגש ללקוח בקובץ אקסל לאישור סופי לפני השקת פרסום ממומן בגוגל.

2

הקמת קמפיין לפי אסטרטגיית קבוצות:

לאחר שבחרנו את מילות המפתח, אנו נתכנן את האסטרטגיה של מבנה הקמפיין, ונתאם את חלוקת קבוצות המודעות האפקטיבית ביותר, נקים ונגדיר את הקמפיין, ונזין את מערך מילות המפתח המקיף אשר ביצענו בשלב הקודם.

קרא עוד

3

יצירת מודעות

לאחר שהקמנו קמפיין פרסום ממומן בגוגל, הוא יכלול את כל מילות המפתח שבחרנו יחדיו לרוץ עליהן, לפי הקטגוריות השונות, וכעת השלב הבא הוא לעצב את כל המודעות השונות שאנחנו רוצים להתחרות עליהן בתחרות המכירה הפומבית של גוגל.

בשלב זה אנחנו נגדיר סוגים שונים של מודעות, לדוגמה: טקסט, רספונסיב, שיחה וכו', בנוסף נגדיר תוספי מודעה אשר יגדילו את נפח המודעה, ישפרו את תוצאת האיכות של גוגל, ויורידו את עלות הצעת המחיר ("ביד") עבור כל ביטוי.

4

הקמפיין באוויר!

הקמפיין באוויר! זהו, מישהו מחפש ביטוי רלוונטי לעסק שלך בגוגל, והעסק שלך מיד יופיע, ועכשיו זה הזמן לקחת את פעילות השיווק לרמה הבאה, ולהגדיל את אחוזי המכירות באופן משמעותי, באמצעות ווידוא שאתם מפתחים מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, ונשארים איתם במעקב.

אם תעלמו ללקוחות ולא תזכירו להם שאתם קיימים, הם לא ירכשו ואז לא תרוויחו כסף, הסוד להגדלת ההכנסה הוא להישאר בקשר דיגיטלי עם הלקוח = שיווק מחדש. אופציית Remarketing קיימת בפרסום ממומן בגוגל באמצעות רשת החיפוש.

5

קהלים מתחדשים עבור רשת המדיה:

בשלב זה, אנחנו נטמיע תוסף Tag Assist עם כלי אינטגרציות שונים של גוגל (לדוגמה Search Console, Analytics Tag Manager וכו'… לאחר מכן נעדכן תגיות וטריגרים (Tags + Triggers) לפי האתר והמוצר/שירות, ונגדיר סוגים שונים של קהלים אשר התעניינו בעסק שלכם, נפריד בין הקהלים אשר התעניינו באתר אבל מיד יצאו (מבלי להתעניין ברכישה) ובין קהלים אשר נכנסו לאתר והמשיכו את תהליך הרכישה עד העגלה, אבל התחרטו ברגע האחרון.

לקהלים האלו אנחנו נריץ מודעות חוזרות, שיופיעו באתרים גדולים כמו Ynet, Walla, וכ'ו (אשר מוכרים שטחי פרסום לגוגל) כך שהלידים שלכם ימשיכו להיתקל בעסק שלכם בכל מקום באינטרנט. קיימת פוטנציאליות להמשיך לשטחי פרסום או למודעות בג'ימייל או מודעות ביוטיוב, אבל זהו שלב מתקדם ולכן נדבר על זה רק בהמשך התהליך.

6

עדכון ידני על בסיס יומי:

השוק תמיד משתנה, כל הזמן, בדיוק כמו שאתם בדיוק עכשיו שוקלים להיכנס לשוק, כך גם כן בדיוק עכשיו מישהו אחר החליט גם כן להיכנס לשוק, או שמישהו בדיוק יצא מהשוק, או שמישהו העלה את הצעת המחיר שלו (ביד), או הוריד את הצעת המחיר…

ועל כן בכל יום יש להיכנס לקמפיין ולשנות את הצעות המחיר עבור מילות המפתח, כדי שלוודא גם שלא חורגים מהתקציב, וגם שמספקים לעסק שלכם את העלות האפקטיבית ביותר עבור המרה. וכך בכל יום ויום מעדכנים את הביד בהתאם לשינויים בשוק.

Goooooogle

יתרונות  פרסום ממומן בגוגל.

ניתן להגדיר מילות מפתח מדויקות או חלקיות

וכך להגיע בדיוק לקהל היעד שמחפש את השירות או המוצר שאתם מציעים. כך למשל, תוכלו להגדיר ״מספרה בתל אביב״ וכך למקד את התוצאות.

ניתן למקד את קהל היעד שייחשף למודעה

בהתאם לנתונים הדמוגרפיים שלו, כמו מין, גיל, השכלה, תחומי עניין ושפה.

ניתן לפרסם את המודעות הממומנות בכלים אחרים של גוגל

כמו הדואר האלקטרוני של גוגל – ג׳ימייל ובאתר לשיתוף סרטוני וידאו – יוטיוב (מאז שנת 2006 יוטיוב נמצאת בבעלותה של גוגל). כך תוכלו להגדיל את החשיפה של הגולשים למודעות שלכם.

בניית הקמפיין פשוטה ונוחה לתפעול

כך שגם אם אין לכם ידע טכני תוכלו ליצור קמפיין ממומן בקלות רבה ובמהירות.

שליטה בניראות המודעה שלכם

 ולבחור את הטקסט ואת התמונה שיופיעו במודעה שלכם.

מעקב בזמן אמת אחר ביצועי הקמפיין

כך שבהתאם לביצועים ולהצלחת הקמפיין תוכלו להחליט האם לשנות את המודעה ואת הנוסח שלה, לעצור את הפרסום או להמשיך את הקמפיין.

תוצאות מהירות

בניגוד לקידום אורגני, הכרוך בתהליך ארוך ומתמשך של כמה חודשים, קידום ממומן מאפשר לכם להגיע לעמודים הראשונים של גוגל בלחיצת כפתור. אם אתם עסקים חדשים שנמצאים רק בתחילת הדרך, זו יכולה להיות דרך נהדרת לקדם את העסק שלכם.

Gooooooogle

במה נמדדת הצלחה בפרסום ממומן  בגוגל?

הופעה בדף ראשון באמצעות פרסום ממומן בגוגל:

כמובן שהצלחה בגוגל זה קודם כל להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש, כמה שיותר גבוה. אלא, שיש פרמטרים נוספים של הצלחה שחשובים לא פחות, ונרחיב עליהם מיד.

תקציב פרסום על ביטויים רלוונטיים בלבד

הדרך הטובה ביותר להסביר זאת היא באמצעות דוגמה: נניח שהשירות שאתה מציע הוא: דיג'יי שמנגן באירועים (חתונה, בת מצווה, וכ'ו) אבל – אתה לא מלמד וגם לא רוצה ללמד, רק אירועים בלבד.

אוקיי, אז צריך לוודא שאתה לא מופיע במילות חיפוש אשר לא רלוונטיות אליך, כלומר – אתה כן תרצה שמודעות פרסום ממומן בגוגל המייצגות את העסק שלך יקפצו בתוצאות של "מחפשים דיג'יי לחתונה" או "דרוש דיג'יי לחתונה" אבל אתה לא רוצה שהמודעות שלך יוצגו בביטוי "איך ללמוד להיות דיג'יי לחתונה" או "איך לפטר דיג'יי לחתונה" מפני שאלו חיפושים שלא רלוונטיים אליך (ויכולים לפגוע במודעות שלך).

לכן חשוב מאוד לוודא שהמודעות שלך קופצות אך ורק במילות מפתח רלוונטיות, ושמנהל קמפיין השיווק שלך מקפיד על מילות שלילה.

נתוני קמפיין חכם - פרסום ממומן בגוגל אדס

ניתוח נתונים – עלות סופית להמרה:

בואו נניח שעל כל לקוח שרוכש ממך אתה מרוויח 100 ש"ח, ואתה מוכן להשקיע עד 25 ש"ח תמורת לקוח חדש, אם כך אז בשפה שיווקית זה אומר שהעלות הרצויה שלך להמרה היא עד 25 ש"ח.

אלא שעבור כל ביטוי חיפוש שונה, תהיה הצעת מחיר שונה, בהתאם לתחרות בשוק אשר משתנה מדי יום ודורשת עדכוני הצעות מחיר לביטויים על בסיס יומי, ולכן חשוב לבצע ניתוח נתונים כדי לוודא שהקמפיין שלך נשאר אחיד עם המטרות העסקיות שלך.

כמה עולה פרסום ממומן בגוגל?

מודל התשלום עבור פרסום בגוגל נקרא PPC – Pay Per Click – כלומר תשלום לפי קליק. לפי המודל הזה, אתם משלמים רק כאשר גולש הקליק על המודעה שלכם ונכנס לאתר או לעמוד נחיתה שבניתם. ניתן להגדיר מראש את התקציב שאתם מעוניינים להשקיע בפרסום, ובהתאם לתקציב שהחלטתם להשקיע גוגל תעדכן אתכם מהו אחוז ההקלקות הצפוי על המודעה שלכם.

מערכת הפרסום הממומן בגוגל היא מעין מכירה פומבית – ישנן שאילתות חיפוש פופולריות מאוד כך שהעלות של כל קליק צפויה להיות יקרה יותר, לעומת שאילתות חיפוש שאינן נפוצות ועבורן המחיר על כל קליק הוא נמוך יותר. אז איך תדעו האם כדאי לכם להשקיע בקידום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל - נתוני קמפיין ברשת החיפוש

למי מתאים לפרסם בתשלום בגוגל?

חשוב לדעת שפרסום ממומן בגוגל משתלם בהתאם להחזר ההשקעה שלכם מהפרסום. בדרך כלל פרסום ממומן מתאים לבעלי מקצועות חופשיים שיכולים להשיג החזר השקעה גבוה. החזר השקעה, הנקרא בשפה המקצועית ROI=Return Of Investment, הוא מדד כלכלי להערכת הכדאיות של פעולה הכרוכה בהשקעת זמן או כסף. כדי להבין מהו החזר ההשקעה, יש להשוות בין עלות ההשקעה לבין ההכנסה הנובעת כתוצאה מההשקעה. הדרך לחשב את החזר ההשקעה הוא לפי הנוסחה – הכנסה פחות הוצאה לחלק להוצאה.

נניח לדוגמה שיש לכם עסק ללימודי אונליין ועל כל סטודנט חדש שמגיע אליכם אתם מרוויחים 10 אלף שקלים. נניח שהשקעתם על פרסום תקציב של 1,000 שקלים. אז החזר ההשקעה שלכם – 10 אלף שקלים – 1000 שקלים / 1000 שקלים = 9. במקרה כזה, אין ספק שישתלם לכם להשקיע בפרסום ממומן בגוגל משום שמדובר בהחזר השקעה גבוה מאוד. העצה שלנו היא לבחון את ביצועי הקמפיין במסגרת זמן קצובה.

בהתאם לתוצאות ולהחזר ההשקעה, תוכלו להחליט האם משתלם לכם להשקיע במודעות ממומנות בגוגל או שעדיף לכם לבחור בשיטות שיווק אחרות.

מה תקבלו  מאיתנו?

1

יצירת מודעות בשוטף

חשוב ליצור מודעות על בסיס קבוע בכדי לייצר מגוון ו"תחרות פנימית" בין המודעות כדי להשאיר את המוצלחות ביותר. מדובר בתהליך A/B Testing קלאסי בפרסום ממומן בגוגל שמטרתו לא רק להוביל לכמה שיותר המרות אלא גם להקטין עד כמה שניתן את עלות ההמרה הממוצעת.

קרא עוד

2

הגדלת ראש ויזמות שיווקית

קיים הצורך להגדיל ראש, להציג הצעות לשיפורים עסקיים וליוזמות שיובילו לשיפור ההמרות. מומלץ לדבר עם הלקוחות ולהתעניין במוצרים או שירותים שהם מספקים, במצב השוק ולראות איך אפשר להגדיל את החשיפות ולהבליט את הבידול העסקי והמסרים הנכונים.

קרא עוד

3

ניתוח האתר

מנהל קמפיינים יכול לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר אך כל עוד יש תקלות / מקום לשיפור באתר או בדף הנחיתה יהיה קשה להביא את התוצאות הרצויות ללקוח. שיפור הנעות לפעולה, אופטימיזציית מהירות וחוויית משתמש, תקינות טכנית ועוד עשויים להשפיע על ביצועי הקמפיינים בפרסום ממומן בגוגל.

קרא עוד

4

עדכונים שוטפים

אחת הבעיות המרכזיות בהתנהלות מול לקוחות וכמובן גם בפרסום ממומן בגוגל היא "קמצנות במידע" שמספקים ללקוח. בין אם הדבר נובע מחוסר זמן, תשומת לב ירודה או שחיקה לאורך זמן, חובה חובה ושוב חובה! לשתף את הלקוח בנעשה ולתת לו תחושה שהוא נמצא בידיים טובות. ביצועי קמפיינים ומודעות, נתונים על הקהל, תקציבים ועוד עשויים לתת תחושות טובות ללקוחות.

קרא עוד

5

דו"ח חודשי

בפרסום ממומן בגוגל, כמו בכל אמצעי שיווק באשר הוא, ניתן להפיק דו"ח מקוצר או מפורט עם הנתונים שמעניינים באמת את הלקוחות. לכל חברת שיווק שמכבדת את עצמה יש תבנית דו"חות קבועה שמכילה את מפרט העבודה שנעשתה עבור הלקוחות, בתצוגה נוחה וברורה. הדו"ח נשלח במינימום של אחת לחודש, תלוי במה שסוכם בהסכם ההתקשרות.

קרא עוד

Blog Blog Blog

מאמרים בנושא פרסום ממומן בגוגל.

Questions & Answers

אולי חשבתם לשאול  גם את זה👇

השימוש בפרסום ממומן בגוגל מציע מספר יתרונות, כולל:

1. נראות מוגברת: מודעות ממומנות מופיעות בראש תוצאות החיפוש של גוגל, ומעניקות לעסקים נראות מעולה ללקוחות פוטנציאליים.

2. טווח הגעה ממוקד: פלטפורמת הפרסום של גוגל מאפשרת לעסקים למקד מילות מפתח ספציפיות, דמוגרפיה, מיקומים וקריטריונים אחרים, תוך הבטחה שהמודעות שלהם יראו את הקהל הנכון.

3. חסכוני: פרסום ממומן בגוגל פועל במודל של תשלום לפי קליק (PPC), כלומר עסקים משלמים רק עבור קליקים בפועל על המודעות שלהם, מה שהופך אותו לאסטרטגיית שיווק משתלמת.

4. תוצאות מהירות: בניגוד למאמצי אופטימיזציה של מנוע חיפוש אורגני (SEO) שלוקח זמן עד להניב תוצאות, מודעות ממומנות בגוגל יכולות להוביל תנועה מיידית ולהוביל לאתר.

5. אפשרויות התאמה אישית: עסקים יכולים להתאים אישית את המודעות שלהם עם תמונות אטרקטיביות, עותק מודעה משכנע, הרחבות למודעות ולחצני קריאה לפעולה, מה שהופך את המודעות שלהם למושכות יותר ויעילות יותר.

6. מעקב אחר ביצועים: פלטפורמת הפרסום של גוגל מספקת ניתוח ודיווח מפורטים, המאפשרים לעסקים לעקוב אחר ביצועי המודעות שלהם, למדוד המרות ולקבל החלטות מונחות נתונים.

7. הזדמנויות שיווק מחדש: גוגל מאפשרת לעסקים למקד מבקרים קודמים באתר באמצעות מודעות שיווק מחדש, מה שמגדיל את הסיכוי להמרה של משתמשים שכבר גילו עניין בעבר.

8. פרסום ידידותי לנייד: עם השימוש הגובר בנייד, מודעות ממומנות בגוגל מותאמות למכשירים ניידים, מה שמבטיח לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים במחשבים שולחניים, טאבלטים וסמארטפונים.

9. יתרון תחרותי: מודעות ממומנות נותנות לעסקים הזדמנות לעלות על מתחרים ולהציג את המוצרים או השירותים שלהם מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, ולהשיג יתרון תחרותי.

10. מדרגיות וגמישות: פרסום ממומן בגוגל מאפשר לעסקים להתחיל עם תקציב קטן ולהגדיל ככל שהם רואים תוצאות חיוביות. בנוסף, ניתן להתאים אישית, להשהות או להתאים מסעות פרסום בכל עת כדי להתאים ליעדים העסקיים ולתנאי השוק.

כדי להתחיל עם פרסום ממומן בגוגל, עסקים יכולים לבצע את השלבים הבאים:

1. הגדר חשבון Google Ads: בקר באתר Google Ads והיכנס באמצעות חשבון Google. אם לעסק אין חשבון Google, הוא יכול ליצור אחד בחינם.

2. הגדירו יעדי פרסום: קבעו את המטרות של מסע הפרסום, בין אם מדובר בהנעת תנועה לאתר, יצירת לידים, הגדלת מכירות או קידום מודעות למותג.

3. ערכו מחקר מילות מפתח: זהה מילות מפתח וביטויים רלוונטיים שלקוחות פוטנציאליים עשויים להשתמש בהם בעת חיפוש מוצרים או שירותים הקשורים לעסק. הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל יכול לסייע במציאת מילות מפתח פופולריות ובהערכת נפח החיפוש שלהן.

4. צור מודעות מושכות: צור עותק מודעה מרתק המדגיש את נקודות המכירה הייחודיות של העסק. המודעות צריכות להיות תמציתיות, משכנעות ולכלול קריאה ברורה לפעולה כדי לעודד אינטראקציה של משתמשים.

5. בחר אפשרויות מיקוד: בחר את קהל היעד על סמך גורמים כמו מיקום, גיל, מין, תחומי עניין וכוונת חיפוש. זה מבטיח שהמודעות יוצגו למשתמשים הרלוונטיים ביותר.

6. הגדר תקציב: קבע את התקציב היומי או החודשי עבור מסע הפרסום. Google Ads מאפשרת לעסקים להגדיר הצעת מחיר מקסימלית עבור כל קליק, תוך שליטה בסכום ההוצאה

המערכת משתמשת במגוון גורמים כדי לקבוע אילו מודעות להציג בפרסום ממומן בגוגל.

הנה כמה גורמים מרכזיים שגוגל לוקחת בחשבון:

1. מילות מפתח: גוגל מתאימה מודעות למילות מפתח רלוונטיות שהמשתמשים מזינים בשאילתות החיפוש שלהם. מפרסמים מציינים את מילות המפתח שאליהם הם רוצים למקד, ו-Google מציגה את המודעות שלהם כאשר מילות המפתח הללו מתבצעות בחיפוש.

2. דירוג מודעה: מפרסמים מציעים הצעות על מילות מפתח, וגוגל קובעת את דירוג המודעה על סמך סכום הצעת המחיר ואיכות המודעה. איכות המודעה נקבעת על ידי גורמים כמו שיעור קליקים (CTR), רלוונטיות המודעה וחוויית דף נחיתה.

3. מיקום המשתמש: גוגל מחשיבה את מיקומו של המשתמש כדי להציג מודעות שרלוונטיות למיקומו הגיאוגרפי. זה עוזר למפרסמים למקד את המודעות שלהם לאזורים או מיקומים ספציפיים.

4. העדפות משתמש: גוגל מנתחת את היסטוריית החיפושים, התנהגות הגלישה והמידע הדמוגרפי של המשתמשים כדי להבין את תחומי העניין וההעדפות שלהם. זה מאפשר לגוגל להציג מודעות שסביר יותר שיהיו רלוונטיות ושימושיות לכל משתמש.

5. הגדרות מפרסם: למפרסמים יש שליטה על הגדרות שונות למיקוד המודעות שלהם, כגון העדפות שפה, מיקוד למכשירים ותזמון מודעות. הגדרות אלו עוזרות למפרסמים להגיע לקהל הרצוי.

6. ציון איכות: גוגל מקצה ציון איכות לכל מודעה, שמתחשב בגורמים כמו שיעור הקליקים הצפוי, רלוונטיות המודעה וחוויית דף הנחיתה. ציוני איכות גבוהים יותר יכולים להוביל למיקום מודעה טוב יותר.

7. פורמטים ותוספים של מודעות: גוגל מציעה פורמטים ותוספים שונים של מודעות, כגון קישורי sitelink, תוספי שיחות ותוספי מיקום. מפרסמים יכולים להשתמש בהם כדי לשפר את המודעות שלהם ולספק מידע נוסף למשתמשים.

חשוב לציין שמערכת הצגת המודעות של גוגל מורכבת ומתפתחת כל הזמן, תוך שימוש באלגוריתמים של למידת מכונה כדי לייעל את מיקוד המודעות והמיקום הן עבור המשתמשים והן עבור המפרסמים בעת פרסום ממומן בגוגל.

כן, בעת פרסום ממומן בגוגל יש מדיניות והנחיות ספציפיות כדי להבטיח חווית משתמש בטוחה וחיובית.

הנה כמה מגבלות והגבלות נפוצות על פרסום ממומן בגוגל:

1. תוכן אסור: Google אוסרת מודעות המקדמות מוצרים או שירותים לא חוקיים, כגון סמים, מוצרים מזויפים או כלי פריצה. זה גם מגביל מודעות הקשורות לנושאים רגישים כמו הימורים, תוכן למבוגרים ואלימות.

2. הפרת סימן מסחרי: מפרסמים אינם יכולים להשתמש במונחים של סימנים מסחריים במודעות שלהם, אלא אם כן יש להם הרשאה מפורשת או נופלים תחת חריגים ספציפיים. ל-Google יש מדיניות שנועדה להגן על בעלי סימנים מסחריים מפני שימוש לא מורשה.

3. מודעות מטעות או מטעות: Google אינה מתירה מודעות המכילות מידע שקרי או מטעה, לרבות טענות מוגזמות או טקטיקות מטעות שנועדו להערים על משתמשים.

4. תוכן מוגבל: סוגים מסוימים של תוכן כפופים להגבלות נוספות, כגון מודעות הקשורות לשירותי בריאות, אלכוהול או הימורים. ייתכן שמפרסמים יצטרכו לציית לתקנות ספציפיות ולספק כתבי ויתור מתאימות או הגבלות גיל.

5. שיטות אסורות: גוגל אוסרת מספר שיטות עבודה, כגון הונאת קליקים, הסוואה (הצגת תוכן שונה למנועי חיפוש ולמשתמשים), וקידום תוכנות זדוניות או טכניקות פריצה.

6. פרסום מותאם אישית: מפרסמים חייבים לציית למדיניות הפרטיות ולתקנות בעת איסוף ושימוש בנתוני משתמשים לצורך פרסום מותאם אישית. זה כולל קבלת הסכמה נאותה ומתן מידע שקוף לגבי איסוף ושימוש בנתונים.

חשוב למפרסמים לבדוק ולציית למדיניות הפרסום של Google כדי להבטיח שהמודעות שלהם מאושרות וממשיכות להופיע ללא בעיות. Google מעדכנת בקביעות את המדיניות שלה, ולכן השמירה על עדכניות היא חיונית עבור מפרסמים בפלטפורמה של פרסום ממומן בגוגל.

כן, ישנן מספר שיטות עבודה ואסטרטגיות מומלצות לאופטימיזציה של פרסום ממומן בגוגל.

הנה כמה טיפים מרכזיים:

1. מחקר מילות מפתח: ערוך מחקר מילות מפתח יסודי כדי לזהות מילות מפתח רלוונטיות ובעלות ביצועים גבוהים עבור המודעות שלך. השתמש בכלים כמו מתכנן מילות המפתח של Google כדי לגלות רעיונות למילות מפתח חדשות ולהעריך את נפח החיפוש והתחרות שלהן.

2. קופירייטינג של מודעות: כתוב עותק מודעה משכנע ורלוונטי שמושך תשומת לב ומפתה משתמשים ללחוץ. כלול את מילות המפתח היעד בכותרת ובתיאור, והדגש נקודות מכירה או הצעות ייחודיות כדי להבדיל בין המודעות שלך למתחרים.

3. הרחבות למודעות: השתמש בתוספים למודעות כדי לספק מידע נוסף ולשפר את הנראות ושיעור הקליקים של המודעות שלך. תוספים כמו קישורי sitelink, תוספי שיחות ותוספי מיקום יכולים לשפר את המודעה שלך ולספק ערך רב יותר למשתמשים.

4. אופטימיזציה של דפי נחיתה: ודא שדפי הנחיתה שלך מתאימים לתוכן המודעה ומספקים חווית משתמש חלקה. בצע אופטימיזציה של דפי נחיתה לזמני טעינה מהירים, הודעות ברורות ולחצני קריאה לפעולה ברורים (CTA) כדי לעודד המרות.

5. בדיקת מודעות: בדוק והתנסות ברציפות עם וריאציות שונות של מודעות כדי לזהות מה מהדהד הכי טוב עם קהל היעד שלך. בדוק כותרות, תיאורים, קריאה לפעולה, ואפילו פורמטים שונים של מודעות כדי לבצע אופטימיזציה של המודעות שלך לביצועים טובים יותר.

6. מעקב המרות: הטמע מעקב המרות כדי למדוד את האפקטיביות של המודעות שלך ולבצע אופטימיזציה להמרות. הגדר קודי מעקב המרות בדפים רלוונטיים כדי לעקוב אחר פעולות כמו שליחת טפסים, רכישות או הרשמות לניוזלטר.

7. ניטור ביצועים: עקוב וניתוח קבוע של הביצועים של מסעות הפרסום שלך. השתמש בכלי הדיווח והניתוח של Google Ads כדי לקבל תובנות לגבי מדדים כמו שיעור קליקים (CTR), שיעור המרות והחזר על הוצאות פרסום (ROAS). התאם את הצעות המחיר, המיקוד ואסטרטגיית המודעות שלך על סמך הנתונים.

8. אופטימיזציה מתמשכת: בצע אופטימיזציה מתמשכת של מסעות הפרסום שלך על סמך התובנות והנתונים שאתה אוסף. סקור והתאם באופן קבוע את הצעות המחיר למילות מפתח, מיקוד המודעות, עותק המודעה ודפי הנחיתה שלך כדי לשפר את הביצועים הכוללים של מסע הפרסום שלך.

זכור שאופטימיזציה של פרסום ממומן בגוגל הוא תהליך מתמשך. הישאר מעודכן במגמות בתעשייה, התנסה באסטרטגיות חדשות והתאם את הגישה שלך בהתבסס על הצרכים וההתנהגות המשתנים של קהל היעד שלך.

יצירת מודעות ממומנות יעילות בגוגל כרוכה במספר שיקולים מרכזיים.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך ליצור מודעות בעלות השפעה בעת פרסום ממומן בגוגל:

1. כותרת ברורה ומשכנעת: צור כותרת תמציתית ומושכת תשומת לב שתופסת את מהות המודעה שלך ומפתה משתמשים ללחוץ. השתמש בשפה חזקה ומכוונת פעולה וכלול מילות מפתח רלוונטיות.

2. עותק מודעה רלוונטי: ודא שעותק המודעה שלך רלוונטי מאוד לשאילתת החיפוש של המשתמש. הדגש את היתרונות העיקריים או הצעות מכירה ייחודיות של המוצר או השירות שלך. השתמש בשפה משכנעת והתמקד במתן מענה לצרכי המשתמש או לנקודות הכאב של המשתמש.

3. קריאה לפעולה (CTA): כלול קריאה לפעולה ברורה ומשכנעת שמנחה את המשתמשים לבצע את הפעולה הרצויה. השתמש במילות פעולה כמו "קנה עכשיו", "הירשם היום" או "למידע נוסף" כדי לעודד מעורבות.

4. השתמש בתוספים למודעות: נצל את היתרון של תוספים למודעות כדי לספק מידע נוסף ולהפוך את המודעה שלך למשכנעת יותר. שקול להשתמש בתוספי Sitelink כדי להפנות משתמשים לדפים ספציפיים באתר שלך, תוספים להתקשרות כדי לעודד שיחות טלפון או תוספי מיקום כדי להדגיש את המיקום הפיזי שלך.

5. התמקדו ביתרונות: במקום לרשום תכונות בלבד, הדגישו את היתרונות של המוצר או השירות שלכם. הסבר כיצד זה יכול לפתור בעיה או לשפר את חיי המשתמש. זה עוזר ליצור קשר רגשי חזק יותר עם הקהל.

6. השתמש בפרמטרים להתאמה אישית של מודעות: Google Ads מספקת פרמטרים להתאמה אישית של מודעות, המאפשרים לך להוסיף באופן דינמי מסרים מותאמים למודעות שלך על סמך מאפייני משתמש כמו מיקום, מכשיר או קהל. התאמה אישית זו יכולה לשפר את הרלוונטיות והיעילות של המודעות שלך.

7. בדוק וריאציות מרובות: נסה עם וריאציות שונות של מודעות כדי לזהות מה עובד הכי טוב. בדוק כותרות שונות, עותק מודעות, קריאה לפעולה ואפילו פורמטים שונים של מודעות. בדיקת A/B יכולה לעזור לך לקבוע אילו אלמנטים מהדהדים ביותר עם קהל היעד שלך.

8. אופטימיזציה לנייד: בצע אופטימיזציה של המודעות שלך למכשירים ניידים, מכיוון שחלק ניכר מהחיפושים מתרחשים בסמארטפונים. ודא שהמודעות שלך ידידותיות לנייד, עם עותק תמציתי וקל לקריאה, ודפי נחיתה שנטענים במהירות במכשירים ניידים.

9. לפקח ולחדד: עקוב באופן קבוע אחר ביצועי המודעות שלך ובצע התאמות לפי הצורך. נתח מדדי מפתח כמו שיעור קליקים (CTR), שיעור המרות והחזר על הוצאות פרסום (ROAS). קבל החלטות מבוססות נתונים כדי לחדד את המודעות שלך ולשפר את יעילותן.

זכור, חיוני להתאים את המודעות שלך לכוונת החיפוש של המשתמש ולספק חוויה חלקה מהמודעה לדף הנחיתה. בצע אופטימיזציה ושיפור מתמיד של המודעות שלך כדי למקסם את השפעתן ולהשיג את יעדי הפרסום שלך בעת פרסום ממומן בגוגל.