מחקר מילות מפתח – איזה ביטויים מומלץ לקדם?

מחקר מילות מפתח

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

הבסיס ואחד השלבים הראשונים בקמפיין קידום אתרים אורגני (SEO) הוא ביצוע מחקר מילות מפתח. מדובר בשלב בו אנו מעוניינים לקבל תמונת מצב מלאה ומפורטת אודות שאילתות חיפוש הרלוונטיות לעסק ולתחומי ההתמחות שלו. מבין מאות ביטויי מפתח רלוונטיים, נצטרך לסנן ולמיין ולבחור את הראויים ביותר.

אז, איזה ביטויי כדאי לקדם ועל אילו נוותר?

מחקר מילות מפתח - טבעיות זה שם המשחק

כלל הברזל הראשון שלנו להיום – בחרו במילות מפתח שתוכלו לשלב במשפטים שוטפים בתוך עמודי תוכן.

תמיד צאו מנקודת הנחה שאת ביטויי המפתח שבחרתם תצטרכו לשלב מספר מסוים של פעמים ובמקומות המומלצים: תגיות מטא (Meta Title & Description), כותרת ראשית (H1), כותרות משנה, בפסקה הראשונה של העמוד ובפיזור טבעי על פני הטקסט. התוכן הייחודי שאתם מייצרים ו"מאחסנים" באתרכם צריך להיות טבעי, ממוקד ורלוונטי לקהל היעד, כך צריך להיות גם הביטוי אותו אתם מקדמים.

"קידום אתרים מחיר" – זה ביטוי שלא נקדם למשל, אתם בטח תוהים למה. כפי שציינו, הביטוי הוא לא טבעי, כלומר לא ניתן לשלב אותו בצורה הגיונית במשפטים.

נשקר אם נאמר שאין מקדמי אתרים שכן בוחרים בביטויים אלו במסגרת מחקר מילות מפתח וכמובן שזה בא על חשבון טבעיות ותקינות התוכן. למה הם בכל זאת עושים זאת? מפני שבביטויים אלה התחרות היא בדרך כלל נמוכה.

מה שהם לא יודעים או פשוט שוכחים זה שגוגל בוחן את התנהגות הגולשים בכל עמוד, במידה והוא מזהה אינטראקציה חלשה ומקבל אינדיקציות נוספות לאיכות ירודה של התוכן, הוא פוגע במיקומים, כך שמראש עדיף לא לבחור בביטויים שאינם משתלבים בצורה טבעית בטקסט.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

ביטויי זנב ארוך - Long Tails

ביטויים קצרים הם בדרך כלל כלליים יותר ובהתאם גם תחרותיים יותר (תופסים גם לא מעט ביטויים ממוקדים בכוונה של הגולש). לכן, במסגרת מחקר מילות מפתח ובחירת ביטויים בשלב הראשוני, נשלב גם ביטויי זנב ארוך, הם ממוקדים ורלוונטיים בוודאות למה שהגולש חיפש וגם התחרות עליהם לרוב נוחה יותר.

חשוב לציין כי ביטויי זנב ארוך מומלצים למיקוד בעיקר בשלב ההתחלתי של קידום האתר, כך בעצם נוכל לנתב תנועה של גולשים לאתר ולהתחזק לקראת ההתמודדות על הביטויים התחרותיים (מאות רבות או אלפים של חיפושים חודשיים בממוצע).

ביטויים אלו עוזרים להניע תהליכים ולהתחיל להזרים תנועה לאתר, חייבים להתחיל ממשהו וביטויי Long Tails אידיאליים עבור מטרה זו.

מחקר מילות מפתח מהכלי ahrefs

ביטויים לוקאליים (מקומיים)

ביטויים קצרים הם בדרך כלל כלליים יותר ובהתאם גם תחרותיים יותר (תופסים גם לא מעט ביטויים ממוקדים בכוונה של הגולש). לכן, במסגרת מחקר מילות מפתח ובחירת ביטויים בשלב הראשוני, נשלב גם ביטויי זנב ארוך, הם ממוקדים ורלוונטיים בוודאות למה שהגולש חיפש וגם התחרות עליהם לרוב נוחה יותר.

חשוב לציין כי ביטויי זנב ארוך מומלצים למיקוד בעיקר בשלב ההתחלתי של קידום האתר, כך בעצם נוכל לנתב תנועה של גולשים לאתר ולהתחזק לקראת ההתמודדות על הביטויים התחרותיים (מאות רבות או אלפים של חיפושים חודשיים בממוצע). ביטויים אלו עוזרים להניע תהליכים ולהתחיל להזרים תנועה לאתר, חייבים להתחיל ממשהו וביטויי Long Tails אידיאליים עבור מטרה זו.

מחקר מילות מפתח - פותחים את הראש

הרגל מגונה של מקדמי אתרים הוא לחפש ביטויי מפתח שנוגעים בתחומי ההתמחות, השירותים או המוצרים. אין עם זה בעיה, להפך, ביטויים אלו צריכים להרכיב את רוב תמהיל הביטויים.

עם זאת, מומלץ לפתוח את הראש, לצאת מהקופסא ולחפש בנרות ביטויים שמתקשרים אלינו באופן עקיף ולא ישיר. לא תאמינו אילו ביטויים מחכים לכם שם בחוץ, רק לבחור ולקדם אותם, ממש ככה.

במקרים בהם נזהה ביטויים עקיפים עם נפח חיפוש מכובד אך עם תחרות נמוכה, נבחר לשלב אותם כחלק מהתכנית השנתית בכדי להגדיל את נפח הכניסות לאתר, לקידום כללי שלו.

עמודי האתר שייכים לאותו דומיין כך שאחד תומך בשני וביחד הם מייצרים מעטפת חזקה לסביבת הדומיין כולה.

מחקר מילות מפתח - פותחים את הראש
לא תאמינו אילו ביטויים תמצאו במהלך מחקר מילות מפתח

אל תנסו לעבוד על הגולשים - זה יתנקם בכם

תופעה פחות מוכרת אך עדיין קיימת היא שימוש בביטויים שאינם רלוונטיים לאתר המקדם אותם. למשל: שירותים שלא באמת מוצעים באתר, שילוב ביטוי במיקום לא רלוונטי ("רופא שיניים בהרצליה" כשלמעשה האתר מייצג בעל עסק מרחובות) וכו'.

יכול מאוד להיות שתצליחו להתברג גבוה בביטויים שאינם רלוונטיים אך עם זאת חשוב לזכור כי קידום אתרים הוא רק אמצעי בדרך למטרה הסופית. אם עשינו הטעייה ללקוח הוא בסופו של דבר לא יצרוך את שירותינו, ואז מדובר בתנועה סתמית לאתר.

בנוסף, גוגל ינתח את התנהגות הגולשים בעמודים אלה ועם הזמן יובהר כי העמוד לא צריך לייצג את שאילתת החיפוש בתוצאות החיפוש.

מחקר מילות מפתח - ליצירת תכנית קצרה וארוכת טווח 📜

תמהיל סופי של מחקר הביטויים צריך לכלול את רשימת כלל הביטויים בהם נשתמש בקמפיין, תוך חלוקה לקטגוריות תוכן. השלב הבא הוא חלוקה של כלל הביטויים שנבחרו לעדיפות עליונה ועדיפות משנית, כלומר ביטויים שבהם נתמקד בחודשים הראשונים של הפעילות האורגנית ורק לאחר מכן נתפנה לשאר הביטויים. השלב האחרון הוא הטמעת מילות המפתח בעמודים ובפוסטים השונים באתר ותחילת אופטימיזציה ברמת On-Site.

מחקר מילות מפתח - ליצירת תכנית קצרה וארוכת טווח
מחקר מילות מפתח - ליצירת תכנית קצרה וארוכת טווח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים