בניית פרופיל לינקדאין – הפרטים שאסור לכם לפספס!

בניית פרופיל לינקדאין

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אם היו אומרים לכם לפני כמה שנים שתוכלו למצוא את הג'וב החדש שלכם ברשת חברתית, סביר כי הייתם מרימים גבה. כיום, חיפוש משרות ויצירת קשרים עסקיים על גבי הרשת הוא ככל הנראה החיפוש הלגיטימי ביותר, תוך שכל השיטות "המסורתיות" נתפסות כמיושנות ולא רלוונטיות. אז למרות שתוכלו להיחשף להצעות עסקיות כמעט בכל רשת חברתית, לינקדאין ממותגת כרשת חברתית ליצירת קשרים עסקיים בלבד. יוצאים לדרך עם בניית פרופיל לינקדאין? חכו רגע.

לכאורה, כל העסק נשמע פשוט למדי: כל מה שאתם צרכים הוא להפגין נוכחות, למצוא את המשרות המאתגרות והמעניינות והנה – מצאתם עבודה! בפועל, מאחר ומדובר על רשת חברתית, הרושם שאתם יוצרים מתבסס על הפרופיל שלכם. בניית פרופיל איכותי בפלטפורמה של לינקדאין משמעותית כמעט כמו הכישורים, ההכשרות, ההשכלה והתכונות שלכם. כשם שפרופיל מקצועי יוכל לזמן לכם הצעות אטרקטיביות, הוא גם יכול להיות לכם כמקל בגלגלים.

למה בניית פרופיל לינקדאין צריכה לעניין גם אתכם?

עוד אפשר להיזכר בימים בהם ריאיון עבודה היה סוג של בליינד-דייט. אתם הייתם שולחים קורות חיים, מנהלת משאבי האנוש הייתה מזמנת אתכם לריאיון ורק אז הייתם פוגשים לראשונה בבעלי התפקידים. כיום? אתם לא מגיעים לריאיון עבודה לפני שאתם עושים מחקר מעמיק על החברה, מחפשים ידיעות ונתונים עליה ואפילו נכנסים לפרופילים בפייסבוק של המנכ"לים, הבעלים ואלו שעתידים לראיין אתכם.

אז למה גם אתם צריכים להשקיע בבניית פרופיל איכותי ב-Linkedin? משום שיש מי שמחפש לראות את העשייה שלכם, להכיר אתכם לפני ההיכרות הרשמית ולבחון את התאמתכם למשרה. הפגנת הנוכחות שלכם ברשת החברתית לינקדאין, מאפשרת לכם ליהנות מנקודת פתיחה חיובית שתחשק לטובתכם!

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

איך ניגשים לפרויקט בניית פרופיל לינקדאין מנצח?

יוצרים רושם ראשוני עם תמונת פרופיל מתאימה

באינסטגרם תשתפו כמה שיותר סלפיז ובפייסבוק תעצבו את תמונותיכם עם שלל אפקטים. בלינקדאין זה עובד קצת אחרת. זכרו כי מטרת העל שלכם היא ליצור חיבורים עסקיים ומקצועיים מניבים, כך שככל שהתמונה שלכם תהיה "מעונבת" ורשמית יותר, כך טוב יותר. הפח שנופלים בו בעיקר עם בניית פרופיל לינקדאין הוא התמונה שמשתפים. מדוע? משום שהיא זו שיוצרת את הרושם הראשוני ואין שני לו. מה אתם תרצו לשדר? מקצועיות, אמינות, רשמיות (במידה), אסרטיביות וביטחון.

דגשים לתמונת לינקדאין מנצחת:

תמונה נוספת בה אתם רוצים להשקיע עם בניית פרופיל לינקדאין היא תמונת ה-COVER. העובדה כי אתם אוהבים את הים או שאתם רוכבים מקצועיים, פחות רלוונטית לפלטפורמה הזו. שתפו תמונת רקע ההולמת את העיסוק שלכם, המוצר שאתם משווקים או התחום אליו אתם משויכים. אפשרות נוספת היא כמובן להוסיף קאבר נייטרלי, ציטוט מנטרה וכיוצא בזה.

עשו כותרות עם Headline תמציתי וענייני

רושם ראשוני הוא שם המשחק, זוכרים? המטרה שלכם היא לבלוט, ליהנות מבידול ולגרום לגורמי המפתח להתעכב על הפרופיל שלכם. ה-headline (כותרת) יופיע תחת תמונת הפרופיל שלכם, כך שזו למעשה השורה הראשונה שיקראו עליכם, יחד עם שמכם.

אז מה כותבים בכותרת עם בניית פרופיל לינקדאין?

  • אפשרות אחת היא לתאר את התפקיד הנוכחי שאתם עושים, אך בכותרת מפוצצת שדרכה יסיקו על התפקיד שלכם. כלומר, המטרה היא יותר לתאר מה אתם עושים ופחות לציין את שם התפקיד. לדוגמא: במקום "שף מקצועי", תוכלו לכתוב: "מגשים חלומות קולינאריים"
  • אפשרות נוספת היא לתאר את התפקיד / שיתוף פעולה שאתם מחפשים
בניית פרופיל לינקדאין - יצירת טקסט אודות

חשוב לספר על עצמכם: ה-Summary

הוא אולי החלק המאתגר ביותר: לספר על עצמכם בקצרה. אולי הטיפ החם ביותר אליכם הוא שלא לתפוס בניית פרופיל לינקדאין ככתיבת קורות חיים. נסו להימנע מתיאורים ארוכים, הם עלולים להתיש וככל הנראה – איש לא יתעכב עליהם ויקרא אותם. הציגו את הכישורים, ההכשרות וההשכלה שלכם בנקודות ציון, תוך הדגשת אלו המרשימים ביותר.

בחלק זה כדאי להחצין את היכולות המקצועיות והאנושיות שלכם, בתקווה שהן יניעו את גורמי המפתח לפנות אליכם. רק אז ובהתאם לדרישה, תישלחו את קובץ קורות החיים שיעניק תמונה בהירה יותר אודות הרזומה התעסוקתי שלכם.

ציינו את פרטי ההתקשרות שלכם

בניית פרופיל לינקדאין נועדה בכדי לאפשר לכם ליצור קשרים עסקיים ומקצועיים. בכדי שחיבורים שכאלו אכן יוכלו להתממש, עליכם להשאיר את הפרטים שלכם. ההמלצה אליכם? הוסיפו כמה שיותר מהם, כך שמי שעומד מהצד השני, יוכל ליהנות מחופש בחירה איך לתקשר אתכם. צרפו את מספר הטלפון, כתובת מייל וקישור לאתר הבית שלכם.

בניית פרופיל באופן עצמאי או בסיוע מקצועי?

הפרופיל שלכם בלינקדאין הוא סוג של כרטיס ביקור-מקצועי דיגיטלי. טאץ' של איש מקצוע עושה את ההבדל שבין פרופיל אטרקטיבי ומרשים ובין "עוד פרופיל". מאחר ומדובר על רשת חברתית שמטרתה עסקית, כדאי בהחלט לחבור לאיש מקצוע לטובת בניית פרופיל לינקדאין, שידע לדייק את הבחירות שלכם, להמליץ לכם על תמונה מתאימה, תיאורים נכונים, צירוף המלצות, ציון כישורים והישגים, עריכת URL, דגש על מילות מפתח מתאימות וכיוצא בזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים