מנהל רשתות חברתיות – תחומי אחריות ואופי עבודה

מנהל רשתות חברתיות

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

 מאחורי כל עמוד עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם, ישנו מנהל רשתות חברתיות שמשתף, מגיב, מתייג ומנהל את העמוד שאתם כל כך אוהבים לצרוך את התוכן שלו. ניהול הרשתות החברתיות הוא תפקיד חדש יחסית, שנוצר עם עלייתן של הרשתות והפיכתן לזירות מבוקשות ויעילות לפרסום ושיווק עסקים. אז מהו תפקידו של מנהל הרשתות, כל כמה זמן כדאי לפרסם פוסט בפייסבוק והאם ניתן לתחזק פרופילים עסקיים ללא סיוע מקצועי? כל התשובות, לפניכם:

יצירת אסטרטגיית התוכן בחסות מנהל רשתות חברתיות

יש לכם עסק חדש ומשאלתכם היא לדחוף אותו קדימה ברשת. הנוכחות שלכם ברשת היא כבר בגדר חובה מסיבה פשוטה: המתחרים שלכם נמצאים בפייסבוק ובאינסטגרם, ולכם אין שום כוונה או רצון להישאר מאחור. הדבר הראשון שיעשה אתכם מנהלי סושיאל הוא להגדיר מטרות ובהתאם לבסס את אסטרטגיית התוכן. איך נראה תהליך שכזה?

חשוב להדגיש: מנהל רשתות חברתיות צריך מכם בעיקר דבר אחד – שיתוף פעולה. מנהל הרשתות מביא איתו את הניסיון המקצועי, את הידע ואת הכלים הנדרשים להוביל את העמוד העסקי שלכם לקדמת הבמה. עם זאת, הוא זקוק מכם לחומרים (תמונות של העסק), מידע רלוונטי (הבידול המרכזי שלכם אל מול מתחרים), חדשות מהעסק (מבצעים לקראת החגים) וכיוצא בזה. ככל שתספקו למנהל הרשתות יותר חומרי גלם, כך יהיה ניתן להפיק יותר מטעמים.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מהי "תדירות בריאה" לשיתוף פוסטים?

מדובר על אחת השאלות החשובות ביותר בתחום הזה של ניהול פלטפורמות סושיאל. התשובה? קצת יותר מורכבת. מצד אחד, מנהל רשתות חברתיות רוצה לענות על הצורך של העוקבים ולספק להם תוכן. מצד שני, גודש תוכן עלול להתיש ולגרום לעוקבים ללחוץ על הלחצן ממנו אתם חוששים – UNFOLLOW. צריך למצוא את האיזון הזה שבין יצירת ציפייה לתוכן ובין שיתוף תוכן איכותי.

מנהל רשתות חברתיות - הפנים של העסק

כן חשוב להדגיש כי לכל עסק קהל יעד שונה המעוניין בתוכן אחר ובתדירות פרסומים שונה. לדוגמא:

  • באינסטגרם התוכן הוא כמובן סרטונים ותמונות, ולרוב הפנייה היא אל בני נוער/אנשים צעירים. כאן התוכן מתחלק ל-2 קבוצות עיקריות – סטוריז ופוסטים. הכוכבים הגדולים לדוגמא, משתפים סטוריז על בסיס יומי
  • בפייסבוק השיתוף קצת יותר "סולידי" ו"אלגנטי", ונשען על תמונות, סרטונים וסטטוסים. לרוב, בעלי עסקים משתפים את העוקבים שלהם בתוכן כ-3 פעמים בשבוע

 

אין נוסחה מדעית לתדירות בריאה לשיתוף פוסטים, ולכן אל תחום האחריות של מנהל רשתות חברתיות נכנס גם כל העניין של למידת קהל העוקבים, לנסות להבין מה הקהל אוהב/צריך, לשתף פוסטים, "לפענח" את התגובות לשיתופים ולהסיק מסקנות.

האם באמת ניתן לקדם את העסק באמצעות מנהל רשתות חברתיות?

התשובה היא חד משמעית והיא שכן. כידוע, מנהל סושיאל משתמש ב-2 כלים מרכזיים העומדים לרשותו:

  • ניהול רשתות הנשען ע"י פרסום ממומן (פרסום לפייסבוק בעבור מודעות המגיעות לתפוצה רחבה)
  • ניהול רשתות המתבצע בשיטה אורגנית

מנהל רשתות חברתיות מיומן ומקצועי, יוכל להגדיל את מעורבות העוקבים, להגדיל את מספר העוקבים שלכם ואפילו לייצר בעבורכם פוסטים שיהפכו ויראלים. בקידום אורגני (כלומר, פרסום תוכן ללא תשלום ישירות לגוגל), המטרה בסופו של דבר היא לעודד את העוקבים לכמה שיותר תגובות ושיתופים, כך שהפרופיל העסקי שלכם ייחשף לכמה שיותר עוקבים חדשים.

ניהול הספקים החיצוניים – מכותבי התוכן ועד המעצבים הגרפיים 🎨

ישנן 2 גישות לניהול רשתות חברתיות:

  • מנהל רשתות חברתיות שמתפעל טכנית את העמודים העסקיים וגם מייצר בהם את התוכן
  • מנהל רשתות שעסוק אך ורק בניהול ובתפעול של העמוד

בהתאם להגדרת התפקיד, סביר כי מנהל הרשתות יידרש גם לנהל ולהתנהל עם כל הספקים החיצוניים.

לדוגמא: פנייה למעצבים גרפיים שיעצבו מודעות שנה טובה/חג שמח עם מיתוג העסק, עבודה אל מול כותבי תוכן וקופירייטרים לכתיבת סטטוסים, התקשרות עם יוצרי סרטוני תוכן, פניה אל מנהלי דעת קהל לפרסום מוצרים וכיוצא בזה.

אז מי בעצם עונה לפניות הגולשים? מנהל רשתות חברתיות!

באינסטגרם ובפייסבוק לדוגמא, לקוחות נוהגים לפנות אל העסק באמצעות תיבת ההודעות. מדובר על דרך התקשרות לגיטימית שבעלי העסקים מעודדים אותה מאד מ-2 סיבות: ראשית, חיסכון בכוח אדם. שנית, המענה שמקבלים הלקוחות הפונים, מהיר. חשוב לציין כי תפקידם של מנהלי הרשתות הוא בשום אופן לא לפתור בעיות או לתת מענה לתלונות, אלא לנווט אותן הלאה ולדאוג להמשך טיפול.

שאלת השאלות: האם ניתן לנהל רשתות חברתיות לבד?

התשובה היא שכן, תוכלו גם אתם להקים לעצמכם פרופילים עסקיים ולנהל אותם עצמאית. עם זאת, השאלה הזו מעט טריקית ודומה לשאלה האם תוכלו לבשל לעצמכם לבד (למרות ששף מבשל טוב יותר) והאם תוכלו לצבוע את הקירות בבית לבד (למרות שברור כי צבעי מקצועי יספק תוצאה ברמה גבוהה יותר).

אז כן, תוכלו לנהל את הרשתות החברתיות שלכם לבד, אך מומלץ בהחלט להפקיד את מלאכת הניהול אצל מנהל רשתות חברתיות מקצועי שמביא איתו ניסיון מוכח, יצירתיות והיכרות עם מערכות הפרסום של גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים