שיווק בפייסבוק – למה חשוב לשים לב?

שיווק בפייסבוק

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

פייסבוק מהווה פלטפורמה נהדרת לקידום עסקים קטנים וגדולים כאחד. לפניכם כל הדרכים לשיווק בפייסבוק שיעזרו לעסק שלכם לצמוח. מאז שפרצה לחיינו בשנת בשנת 2004, פייסבוק הפכה לרשת החברתית המצליחה ביותר. בפייסבוק ישנם יותר מ-2.3 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, מתוכם 6.6 מיליון משתמשים בישראל.

עם כמות גולשים רבה כזו, אין פלא שעסקים רבים בוחרים בפייסבוק כפלטפורמה לשיווק העסק שלהם.

בין אם אתם חברה גדולה ובין אם יש לכם עסק קטן, שיווק בפייסבוק יסייע לכם להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם, להרחיב את קהל הלקוחות, לחזק את זהות המותג שלכם ולגרום לעסק שלכם להצליח. לפניכם כל מה שחשוב לדעת לגבי שיווק בפלטפורמת Facebook.

שיווק בפייסבוק באמצעות דף עסקי

פרסום בפייסבוק לעסקים תוך שימוש בדף עסקי הוא כלי אידיאלי ובסיסי להצלחה בפלטפורמה הזו (ובאינסטגרם). הוא מאפשר לכם לבנות את זהות המותג, לקדם את השירותים או המוצרים שאתם מציעים, לשתף תמונות וסרטונים המתכתבים עם ערכי המותג, ולנהל אינטראקציה עם קהל היעד שלכם.

שיווק בפייסבוק באמצעות דף עסקי, זהו למעשה הקשר הישיר שלכם עם הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לכן חשוב להיכנס לנעליים שלהם ולהבין אילו פוסטים ועדכונים הם היו רוצים לקבל מכם. העמוד העסקי צריך לכלול תוכן שייתן ערך מוסף לעוקבים שלכם, לכן אל תעמיסו אותו בפרסומות. אם למשל יש לכם עסק למוצרי איפור, שלבו טיפים יעילים לאיפור, פרסמו מדריכי איפור והכניסו סקרים שיאפשרו לכם לקבל פידבקים וללמוד על ההעדפות של הלקוחות.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

שיווק בפייסבוק באמצעות קידום אורגני וקידום ממומן

יש שתי דרכים עיקריות של שיווק בפלטפורמה הפופולרית בעולם: קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני הוא למעשה ניהול העמוד העסקי שלכם ללא תשלום. המטרה שלכם בקידום אורגני היא שהפוסטים שאתם מעלים יהפכו להיות ויראליים בזכות היותם מעניינים, מצחיקים ומקוריים. ככל שגולשים רבים יותר ייחשפו לפוסטים שלכם, כך המותג שלכם יתחזק ואתם צפויים ליהנות מגידול בקהל הלקוחות. על הקידום האורגני נרחיב בשורות הבאות.

שיווק בפייסבוק - ממומן

לצד קידום אורגני, ניתן להשתמש בשיטת קידום ממומן. אלו מודעות בתשלום המופיעות באזור נבחר בצד, או בעמוד של הפיד (תחת הכותרת ממומן). קידום ממומן בפייסבוק מאפשר לכם להגדיר את קהל היעד שייחשף למודעה שלכם לפי נתונים דמוגרפיים (כמו מין, גיל ותחומי עניין), ובהתאם לאפשרות המיקוד של קהל היעד שבחרתם והתחרות בענף שלכם נקבע מחיר פרסום המודעה. ניתן לעקוב בזמן אמת אחר ביצועי הקמפיין הממומן, ולפי הישגי הקמפיין להחליט אם להחליף את המודעה, להמשיך את הקמפיין הפרסומי או לעצור אותו.

שלבי שיווק בפייסבוק

אסטרטגיה שיווקית

הצעד הראשון הוא הצבת יעדים ומטרות. אותם יש לתחום בזמן סביר ועל פי זה לבנות אסטרטגיה שיווקית. היעדים כמובן צריכים להתאים לתחום אותו אתם מעוניינים לקדם באמצעות שיווק בפייסבוק. אם אתם בתחום הקוסמטיקה למשל, תרצו בודאי להגדיר כיעדים גדילה ברווחים, הגדלת מספר הלקוחות והקמת מערכת הזמנות דרך האתר הכוללת סליקה באשראי בתוך פרק זמן של שנה עד שנתיים.

ברגע שאתם יודעים מה ההישגים הנדרשים, ניתן להתחיל לרדת בשלבי הפירמידה כשהמטרה שהצבתם בהתחלה הוא הקודקוד. השלב אליו יורדים במקרה הזה הוא הכפלת כמות הלקוחות הקבועים. מתחת לשלב הזה יהיה אולי גיוס עובדת נוספת לטיפולי קוסמטיקה או לתפקיד המכירות. שלב מתחת לזה הוא קבלת כמות מסויימת של לידים בכל חודש באמצעות קמפיינים בפייסבוק.

כך, שלב אחר שלב, כשאתם יורדים המעליון ביותר (מטרה) לבסיס בפירמידה, ניתן להגיע עד השלב הראשוני והבסיסי ביותר שעליכם לבצע ממש עכשיו כדי להגיע לפסגה ולהגשים את המטרות שלכם. עם אסטרטגיה כזו, כל שנותר לכם הוא לפנות אל חברת שיווק בפייסבוק ולהגדיר צעדים קטנים יותר בכל שבוע/חודש שהם חובה לביצוע מבחינתכם כדי להתקדם בשלבי הפירמידה שהגדרתם לעצמכם באסטרטגיה השיווקית.

את האסטרטגייה ניתן ליצור יחד איתנו כדי למקסם את היכולות המקצועיות שלנו בדיגיטל סולושנס.

לא לקוחות, שותפים לדרך

רעיון לקמפיין

אחרי שהאסטרטגיה השיווקית מוכנה לפרטים וכוללת דד-ליינים ומשימות מפורטות לביצוע, אפשר להתחיל בשיווק. השיווק יכול להתבצע במגוון פלטפורמות ושיטות אך כאן נתמקד בשיטה המרכזית וייתכן גם האפקטיבית ביותר עבורכם – קידום ממומן בפייסבוק. כדי לצאת בקמפיין ממומן שיווק בפייסבוק חשוב לבנות תשתית מתאימה, מיתוג מקצועי ומערך שירות לקוחות יעיל כדי שכמה שפחות עסקאות יתפספסו.

אם כל התשתית השיווקית של העסק שלכם מוכנה, עליכם ליצור רעיון לקמפיין הכולל סלוגן, טקסט, תוכן ויזואלי, תקציבים, יעדים לקמפיין שיווק בפייסבוק וכו'. כפי שאתם נדרשים לתכנן היטב את האסטרטגיה השיווקית כך גם עליכם לתכנן כל קמפיין שתרצו לשווק באמצעותו.

בניית קמפיין

אחרי שאתם יודעים בדיוק מה הקמפיין שתרצו לצאת איתו לצורך שיווק בפייסבוק, מה המטרות שלו, מה התקציב שלרשותכם ומה התכנים שאתם זקוקים להם עבור הקמפיין, באמת כל מה שנותר לעשות הוא ליצור את התכנים עצמם. כדי לדעת אילו תכנים אתם צריכים, זכרו שקמפיינים בפייסבוק מתחלקים ל-3 קטגוריות מרכזיות הכוללות גם כמה תתי קטגוריות: קמפיין חשיפה/תפוצה/מעורבות, קמפיין לידים/הודעות/ווטסאפ וקמפיין קטלוג/המרות.

בדרך כלל נהוג לשווק באמצעות מספר קמפיינים במקביל כשהאידיאל הוא כמה קמפיינים לכל אחת מהקטגוריות כדי להשוות בין התוצאות ולמקסם את האופטימיזציה של כל אחד מהם. באמצעות קמפיין חשיפה/מעורבות אתם מנגישים את העסק או השירות או המוצרים שלכם בצורה ויראלית ובעלת ערך מוסף לגולשים מבלי למכור להם שום דבר.

את זה ניתן לעשות על ידי סרטון הסבר, גלריית תמונות, סיפור מעניין וכו'. לאחר מכן אותם גולשים שהביעו מעורבות והתעניינות עשויים להתאים לכם גם כלקוחות. מכאן אתם יכולים לנתב אותם לטופס יצירת קשר (טופס לידים) או ישר להמרות, מכירות.

באמצעות האפשרות הראשונה תוכלו ליצור קשר עם הגולשים באופן ישיר ולמכור בעצמכם. בקמפיין המרות תצטרכו להחזיק באתר מכירות שיוביל את הגולשים בתהליך המכירה גם אם התהליך כולו יתבצע דרך הקטלוג שלכם בפייסבוק.

הצג עוד

פרסום מודעות

תהליך פרסום המודעות בפייסבוק כולל כללים וחוקים נוקשים שהפרתם עלולה להוביל לסגירת חשבון המודעות שלכם. ישנה אפשרות בפייסבוק לפרסם פוסטים הנמצאים בפיד העסקי שלכם בלחיצת כפתור ה"בוסט פוסט". שיטה זו אינה מומלצת ברוב המקרים בגלל שהאפשרויות בה לגמרי מוגבלות ואינן יעילות מספיק כדי לשרת את המטרות שלכם באסטרטגיית שיווק בפייסבוק.

כדי לפרסם בצורה מקצועית, נכונה, ובעיקר רווחית, עליכם להקים קמפיין דרך מנהל המודעות של פייסבוק ולהגדיר במדויק את כל הפרמטרים והקהלים כדי שהמודעות יופצו בצורה אפקטיבית ויניבו לכם תוצאות מיטביות. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת מומלץ לפנות אלינו לייעוץ.

שיווק בפייסבוק - אורגני

השיווק האורגני בפייסבוק נראה לכאורה פשוט יותר מהשיווק הממומן אך גם לו יש את המורכבות שלו. שיווק בפייסבוק בשיטות אורגניות מצריכה יצירתיות מדהימה כדי להתמודד עם מספר קשיים שפייסבוק מציבה לאלו המעוניינים לקדם את העסק שלהם "בחינם":

חשיפה אורגנית

 החשיפה האורגנית בפייסבוק עומדת על כ-2%. זה אומר שרק אחוז קטן מאוד של עוקבים אחר העמוד העסקי שלכם יראו פוסטים שאתם מפרסמים. כדי להגדיל את מספר האנשים שנחשפים לפוסט הוא חייב להיות בעל אחוז הקלקות ומעורבות גבוה. תגובות, שיתופים וצפיות מלאות בסרטונים משפיעות הכי הרבה על אחוזי החשיפה העתידיים.

זה אומר, שאם אתם רוצים שאת הפוסט שלכם יראו יותר מ-2% מהעוקבים שלכם הוא חייב להיות מרגש, מעורר דיון, ויראלי. כדי לגרום לפוסט להיות בעל מעורבות גולשים גבוהה ישנן מספר שיטות יצירתיות שעליהן נרחיב בהמשך.

מסרים פרסומיים

להבדיל ממודעות כחלק מקמפיין ממומן, פוסטים אורגניים צריכים להיות בעלי ערך וכמה שיותר אותנטיים. פוסטים שנראים כמו מודעות ופרסומות ומכילים תוכן שיווקי לא זוכים להתייחסות מצד הגולשים בפייסבוק.

כדי לעשות בצורה נכונה שיווק בפייסבוק חשוב להבין שבסופו של דבר זו רשת חברתית ועליכם להיות מעודכנים בטרנדים ולפרסם תכנים אותנטיים כמו כל גולש אחר או כמו שאתם מעלים תמונות אישיות בעמוד האישי שלכם, רק שבמקרה הזה צריך לעשות את זה בלשונו של העסק שלכם ועל פי שפת המותג.

הצג עוד

ויראליות

אחד התחומים המורכבים ביותר ברשתות חברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט הוא יצירת תכנים ויראליים. תכנים ויראליים אלה פוסטים, סרטונים או תמונות שזוכים להמון שיתופים, צפיות, תגובות ובעיקר שיח.

ישנם תכנים כל כך ויראליים שהם מסוגלים ליצור טרנד חדש כמו הרבה תכנים ברשת החברתית טיק טוק שכולה מבוססת על טרנדים. המורכבות של יצירת תוכן ויראלי הוא חוסר הידיעה האם זה "יתפוס" או לא?

אם נחזור לדוגמה שנתנו קודם, עסק בתחום האיפור והקוסמטיקה, תוכלו לפרסם בכל יום כמה סרטונים, סטוריז ותמונות ולא תזכו כמעט למעורבות או חשיפה אורגנית, אך בפוסט אחד זה עשוי להשתנות וייתכן אפילו שלא תבינו למה דווקא התוכן הספציפי הזה הפך לויראלי.

לכן העקביות והיצירתיות אלה המרכיבים החשובים ביותר להצלחת הקידום האורגני.

שיווק בפייסבוק באמצעות קהילות

בתקופה שיש רשת חברתית לכל תחום דיגיטלי כמו לינקדאין לעסקים וחיפוש עבודה, כמו אינסטגרם לתמונות, טיק טוק לסרטונים קצרים, יוטיוב לסרטונים ארוכים וכך הלאה, פייסבוק זו הרשת החברתית שמקדמת את הקהילות והקבוצות.

בפייסבוק כל אחד יכול להקים קבוצה משלו בכל נושא שיבחר ולנהל אותה בעצמו. ישנן קבוצות פתוחות וחופשיות במיוחד שמקבלות את כל המשתמשים ומאפשרות להם לפרסם כל דבר העולה על רוחם ויש קבוצות מאוד סגורות שלא כל אחד יכול להתקבל אליהן ודברים מאוד מסוימים ניתנים לפרסום בהן. היכולת לפרסם בקבוצות פייסבוק היא מצויינת בתנאי שמבצעים זאת נכון, על פי כללי ונהלי הקבוצה וכמובן בתנאי שנושא הקבוצה רלוונטי למה שאתם מעוניינים לפרסם.

כדי לפרסם באופן אורגני בקבוצות פייסבוק אתם יכולים להקים קהילה משלכם ובכך בעצם לשלוט בכל התכנים שתפרסמו בה ובקהל אותו תרצו לקבל לקבוצה שלכם. או, שתוכלו לפרסם בקבוצות קיימות. בקבוצות הקיימות, האופן החכם ביותר לשיווק הוא דרך תגובות לפוסטים רלוונטיים או פרסום של פוסטים בעלי ערך מוסף שמעניין את החברים באותה הקהילה.

שיווק בפייסבוק באמצעות משפיעני רשת

כדי להפוך תוכן פשוט לויראלי לצורך שיווק בפייסבוק ניתן להשתמש במשפיעני רשת. ישנן אושיות מפורסמות ברשתות החברתיות שיכולות לשתף או לפרסם בעצמן מוצר, שירות או אפילו אתכם. לאלו יש מספר לא מבוטל של עוקבים וכך גם אחוזי חשיפה בודדים הופכים אצלם מהר מאוד לאלפי גולשים הנחשפים לכל תמונה/סרטון/סטורי.

בדרך כלל כדי לגרום למשפיענים להצטלם עם מוצר שלכם או איתכם, עליכם לפנות אליו מראש ולסגור איתו ברטר לצורך כך. גם תשלום זו דרך מקובלת אך לא עבור כל משפיען. ישנם משפיעני רשת המנוהלים על ידי מנהלים אישיים וכדי להשיג אותם תצטרכו לפנות אל המנהל שלהם לסגירת עסקה שכזו.

העיקרון של שימוש במשפיענים דומה מאוד לשימוש בסלבריטאים בפרסומות טלוויזיה או רדיו. לכן אם לדעתכם זאת שיטה שאינה מספיק "כשרה" לטעמכם, זו רק תחושה פנימית שלכם ואופן פרסום שכזה הוא לגיטימי ומקובל לחלוטין.

שיווק בפייסבוק

שיווק בפייסבוק באמצעות עריכת תחרויות

עריכת תחרויות נושאות פרסים היא עוד טקטיקה יעילה של שיווק בפייסבוק. אנשים נהנים לקבל מתנות במיוחד של מותג שהם אוהבים, כך שתוכלו לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות שלכם. בנוסף לכך, תחרויות יעזרו לכם לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את החשיפה שלו בפני גולשים שעד כה לא הכירו אותו. כאשר יוצרים תחרות, חשוב שהיא תתכתב עם ערכי המותג שלכם, עם השפה והזהות שלו.

הפרס שתציעו צריך להיות מספיק אטרקטיבי ומושך על מנת לעורר בגולשים רצון להשתתף בתחרות, אך אל תבחרו בפרס מוגזם שיעלה לכם ביוקר. בנוסף, הקפידו שהתחרות לא תהיה קלה מדי ושתכלול אתגר מסוים כדי להגביר את המוטיבציה של הגולשים, ויחד עם זאת שלא תהיה מורכבת וקשה מדי.

יש לתחום את התחרות בפרק זמן מסוים, ולפרסם תקנון לתחרות העומד בתקנון ובתנאים של פייסבוק. כאשר אתם פותחים בתחרות, מומלץ לקדם אותה גם בעמוד העסקי וגם באמצעות קידום ממומן בפייסבוק. כך תוכלו למקסם את פוטנציאל התחרות ולחשוף אותה בפני גולשים רבים.

שיווק בפייסבוק באמצעות שידור לייב

בשנת 2016 פייסבוק פיתחה את הכלי פייסבוק לייב (Facebook Live) המאפשר לעמודים עסקים ולעמודים פרטיים ליצור סרטון בשידור חי. זוהי טקטיקת שיווק בפייסבוק יעילה במיוחד, משום שהיא מסייעת לכם לבנות עם העוקבים שלכם מערכת יחסים ואמון. בניגוד לסרטון רגיל, סרטון לייב מאפשר לגולשים לשאול אתכם שאלות על העסק שלכם ולהגיב להם באופן מיידי.

שידור חי יוצר מעורבות רבה בקרב הגולשים, ומוביל לחשיפה אורגנית רבת עוצמה. אם החלטתם לעלות סרטון בשידור חי, חשוב לעשות זאת דרך העמוד העסקי שלכם ולא דרך העמוד הפרטי, על מנת לשדר מקצועיות וקשר למותג. הקפידו לפרסם פוסט המקדם את השידור החי כמה ימים לפני מועד השידור, וגם ביום של השידור עצמו אל תשכחו לפרסם תזכורת. ישנם כאלו המעלים שידור חי באמצעות הטלפון הנייד. שידור שכזה נראה חובבני ועלול ליצור רושם רע על העסק שלכם.

חשוב שהשידור יתבצע באמצעות המחשב שלכם שיש בו גלישת אינטרנט איכותית. יש לנהל את השידור עם תאורה טובה ולא לשבת בחדר אפלולי. בין אם אתם מצטלמים לסרטון או עובד אחר מטעמכם, זכרו שהאדם המצולם הוא הפנים של העסק שלכם, לכן יש להקפיד על איפור ולבוש מקצועי. בנוסף, ענו על השאלות של הגולשים בצורה עניינית ואל תשכחו להודות להם על כך שהצטרפו לשידור החי, זה הרי חלק בלתי נפרד מפרויקט שיווק בפייסבוק.

בטח התעניינתם גם בזה...

שיווק בפייסבוק שונה משיווק בפלטפורמות אחרות בכמה אופנים. הנה כמה הבדלים עיקריים:

1. בסיס משתמשים והישג יד: לפייסבוק יש בסיס משתמשים נרחב, עם למעלה מ-2.8 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים נכון לשנת 2021. קהל גדול זה מציע פוטנציאל עצום לעסקים לטרגט וליצור עימם מעורבות. הגודל והמגוון העצום של בסיס המשתמשים מבדילים את פייסבוק מפלטפורמות רבות אחרות.

2. יכולות מיקוד: פייסבוק מספקת יכולות מיקוד חזקות המאפשרות לעסקים להגיע במדויק לקהל הרצוי שלהם. מפרסמים יכולים למקד למשתמשים על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות, ואפילו ליצור קהלים מותאמים אישית או דומים למיקוד מעודן יותר. רמת פירוט זו במיקוד מייחדת את פייסבוק והופכת אותו ליעיל ביותר להגעה לפלחי קהל ספציפיים.

3. פורמטים ומיקומים של מודעות: פייסבוק מציעה מגוון פורמטים ומיקומים של מודעות כדי להתאים למטרות שיווקיות שונות. ממודעות תמונה ווידאו ועד למודעות קרוסלה ואוסף, לעסקים יש אפשרויות להציג חזותית את המוצרים או השירותים שלהם. בנוסף, פייסבוק מספקת אפשרויות שונות למיקום מודעה, כגון עדכון החדשות, הכתבות או העמודה הימנית, מה שמבטיח שמודעות יופיעו היכן שסביר שהמשתמשים יראו אותן.

4. מעורבות ואינטראקציה חברתית: פייסבוק היא פלטפורמה חברתית מאוד, המאפשרת למשתמשים לעסוק בתוכן באמצעות לייקים, תגובות ושיתופים. היבט חברתי זה יוצר הזדמנויות לעסקים לטפח אינטראקציות משמעותיות עם הקהל שלהם. עסקים יכולים להגיב להערות, להתייחס לפניות לקוחות ולבנות קשרים דרך הפלטפורמה.

5. נתונים ואנליטיקה: פייסבוק מספקת למפרסמים כלי נתונים וניתוח חזקים למעקב אחר ביצועי הקמפיינים שלהם. מפרסמים יכולים לגשת לתובנות לגבי הופעות, קליקים, המרות ועוד, המאפשרות אופטימיזציות מונעות נתונים וקבלת החלטות מושכלת.

6. אינטגרציה עם המערכת האקולוגית של פייסבוק: לפייסבוק יש מערכת אקולוגית נרחבת של פלטפורמות וכלים מחוברים. מפרסמים יכולים ליהנות מאינטגרציה חלקה עם אינסטגרם, מסנג'ר ו-Facebook Audience Network, ולהרחיב את טווח ההגעה ואפשרויות המיקוד שלהם על פני מספר פלטפורמות.

7. מיקוד נייד: לפייסבוק יש נוכחות סלולרית חזקה, כאשר חלק ניכר מבסיס המשתמשים שלה ניגש לפלטפורמה דרך מכשירים ניידים. מיקוד זה לנייד מציג הזדמנויות לעסקים להגיע למשתמשים בדרכים ולבצע אופטימיזציה של המודעות שלהם לצפייה ומעורבות בנייד.

חשוב לציין שבעוד שפייסבוק מציעה תכונות והטבות ייחודיות, לכל פלטפורמה יש חוזקות ומאפיינים משלה. בחירת הפלטפורמה השיווקית תלויה בגורמים כמו קהל היעד, יעדי השיווק, התקציב ואופי העסק. לעתים קרובות יש יתרון באסטרטגיית שיווק מגוונת הממנפת מספר פלטפורמות כדי להגיע לקהל רחב יותר ולהשיג יעדים עסקיים.

שיווק בפייסבוק כולל פעילויות ואסטרטגיות שונות לקידום עסק, הגברת המודעות למותג, יצירת קשר עם הקהל והשגת יעדי שיווק בפלטפורמת פייסבוק. להלן כמה מרכיבים מרכזיים בשיווק בפייסבוק:

1. יצירת דפים ואופטימיזציה: עסקים יוצרים ומבצעים אופטימיזציה של דפי הפייסבוק שלהם, ומבטיחים שהם מייצגים במדויק את המותג שלהם, מספקים מידע עסקי רלוונטי ומציגים תוכן ויזואלי מרתק. אופטימיזציה של הדף כוללת הוספת תמונת פרופיל, תמונת שער, קטע מידע משכנע, פרטי יצירת קשר וכל מידע רלוונטי אחר על החברה.

2. יצירת תוכן ופרסום: שיווק בפייסבוק כולל יצירה ופרסום של תוכן משכנע ליצירת אינטראקציה עם הקהל. זה יכול לכלול שילוב של פוסטים, תמונות, סרטונים, קישורים ופורמטים אחרים של מולטימדיה. התוכן צריך להדהד את קהל היעד, ליישר קו עם המסרים של המותג, ולספק ערך או בידור למשתמשים.

3. מיקוד לפי קהל: פייסבוק מציעה אפשרויות מיקוד חזקות כדי להגיע לפלחי קהל ספציפיים. עסקים יכולים להגדיר את קהל היעד שלהם על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות ועוד. על ידי צמצום קהל היעד, עסקים יכולים לספק את התוכן והמודעות שלהם למשתמשים הרלוונטיים ביותר ולהגדיל את הסיכויים למעורבות ולהמרות.

4. פרסום ממומן: פרסום בפייסבוק מאפשר לעסקים לקדם את התכנים, המוצרים או השירותים שלהם לקהל רחב יותר מעבר לטווח האורגני שלהם. מודעות ממומנות יכולות להופיע בניוז פיד של פייסבוק, בסטוריז, במסנג'ר ובמיקומים אחרים. עסקים יכולים ליצור ולהפעיל מסעות פרסום עם יעדים, תקציבים ופרמטרי מיקוד ספציפיים כדי להגיע ליעדי השיווק שלהם.

5. מעורבות וניהול קהילה: שיווק בפייסבוק כולל מעורבות פעילה עם הקהל, תגובה לתגובות, הודעות וביקורות. עסקים יכולים לבנות קשרים עם העוקבים שלהם, לטפל בפניות ולספק תמיכת לקוחות דרך פייסבוק. ניהול הקהילה כרוך בטיפוח שיחות משמעותיות, הנחיית דיונים ושמירה על תדמית מותג חיובית.

6. אנליטיקה ותובנות: פייסבוק מספקת כלי ניתוח למעקב אחר הביצועים של דפים, פוסטים ומודעות. עסקים יכולים לנתח מדדים כמו טווח הגעה, מעורבות, שיעורי קליקים, המרות ועוד. תובנות אלו עוזרות לעסקים להבין את האפקטיביות של מאמצי השיווק שלהם, לזהות תחומים לשיפור ולקבל החלטות מונחות נתונים.

7. שיווק מחדש וריטרגטינג: פייסבוק מאפשרת לעסקים למקד מחדש משתמשים שעסקו בעבר בתוכן או באתר שלהם. באמצעות קהלים מותאמים אישית ומעקב אחר פיקסלים, עסקים יכולים להציג מודעות למשתמשים שהראו עניין או נקטו פעולות ספציפיות, להגדיל את הסיכויים להמרות ולעודד מעורבות חוזרת.

8. אינטגרציה עם פלטפורמות אחרות: שיווק בפייסבוק יכול לכלול אינטגרציה עם פלטפורמות אחרות בתוך האקוסיסטם של פייסבוק, כמו אינסטגרם ומסנג'ר. זה מאפשר לעסקים למנף אסטרטגיות שיווק חוצות פלטפורמות, להרחיב את טווח ההגעה שלהם וליצור חווית מותג עקבית על פני מספר פלטפורמות.

אלו הם רק חלק מההיבטים המרכזיים המעורבים בשיווק בפייסבוק. האסטרטגיות והטקטיקות הספציפיות ישתנו בהתבסס על היעדים העסקיים, קהל היעד והתעשייה. חשוב להעריך ולהתאים באופן מתמיד את גישת השיווק בהתבסס על נתונים, תובנות ומגמות מתפתחות כדי למקסם את ההשפעה של מאמצי השיווק בפייסבוק.

לפני הופעת השיווק בפייסבוק, עסקים הסתמכו על שיטות שיווק מסורתיות שונות כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהם. להלן כמה אסטרטגיות שיווק נפוצות ששימשו בעבר:

1. פרסום מודפס: חברות המפורסמות בעיתונים, מגזינים, חוברות, פליירים ומדיה מודפסת אחרת. הם היו מעצבים ומציבים מודעות כדי להגיע לקהל היעד שלהם בדפים של פרסומים רלוונטיים.

2. פרסום בטלוויזיה וברדיו: פרסומות בטלוויזיה וברדיו היו ערוצי שיווק פופולריים. מותגים ייצרו פרסומות אורקוליות וישדרו אותן במהלך תוכניות טלוויזיה, תוכניות רדיו או משבצות זמן ספציפיות כדי להגיע לקהל רחב.

3. פרסום חוצות: שלטי חוצות, פוסטרים, שילוט ושיטות פרסום חוצות אחרות שימשו כדי להציג מסרים של מותגים וללכוד את תשומת הלב של אנשים באזורים עתירי תנועה, כגון כבישים, תחנות אוטובוס ושטחים ציבוריים.

4. שיווק בדואר ישיר: עסקים ישלחו חומרי קידום מכירות, קטלוגים, חוברות או קופונים ישירות לתיבות הדואר של לקוחות פוטנציאליים. קמפיינים של דיוור ישיר שימשו כדי למקד למשקי בית או אזורים ספציפיים.

5. טלמרקטינג: חברות יבצעו שיחות טלפון ללקוחות פוטנציאליים כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהן, לייצר לידים או לערוך סקרים. אנשי שיווק טלפוניים היו מעורבים בשיחות עם אנשים כדי להציג את ההצעות שלהם.

6. תערוכות ואירועים: עסקים השתתפו בתערוכות, בתערוכות ובאירועים בתעשייה כדי להציג את המוצרים או השירותים שלהם. הם היו מקימים דוכנים, מפיצים חומרי קידום מכירות ומתקשרים עם המשתתפים כדי ליצור לידים ולבנות מודעות למותג.

7. שיווק מפה לאוזן: לפני עליית המדיה החברתית, שיווק מפה לאוזן הסתמך על לקוחות שחולקו חוויות חיוביות עם חברים, בני משפחה או עמיתים. עסקים שאפו ליצור חוויות לקוח בלתי נשכחות שיובילו להמלצות חיוביות.

8. יחסי ציבור: חברות העוסקות בפעילות יחסי ציבור כדי להשיג סיקור תקשורתי, לנהל את המוניטין שלהן ולבנות קשרים עם עיתונאים. הודעות לעיתונות, ראיונות לתקשורת ומאמצי יחסי ציבור אחרים שימשו ליצירת פרסום חיובי.

9. חסויות ושותפויות: מותגים נותנים חסות לאירועים, קבוצות ספורט או יוזמות קהילתיות כדי להגביר את הנראות שלהם ולשייך את המותג שלהם למטרות או אסוציאציות חיוביות. שותפויות עם מותגים או משפיענים אחרים נוצלו גם כדי להגיע לקהלים חדשים.

10. פרסום במדיה המסורתית: מעבר לטלוויזיה ולרדיו, עסקים השתמשו בפרסום מודפס בעיתונים, במגזינים ובספריות. פרסומות הוצבו באופן אסטרטגי כדי להגיע לקהל היעד על סמך נתונים דמוגרפיים של קהל הקוראים.

שיטות השיווק המסורתיות הללו חייבו עסקים להשקיע בביטחונות פיזיים, במיקומים במדיה ובאינטראקציות פנים אל פנים. למרות שהם היו יעילים בזמנם, לעתים קרובות היה להם טווח הגעה מוגבל וחסרו את יכולות המיקוד שמציעות פלטפורמות דיגיטליות כמו פייסבוק. עליית המדיה החברתית, לרבות פייסבוק, חוללה מהפכה בשיווק בכך שסיפקה לעסקים הזדמנויות פרסום סבירות, ממוקדות ומדידות להגיע לקהל עצום באינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים