בנייה וקידום אתרים – בד"כ הולכים ביחד?

בנייה וקידום אתרים

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אתם זקוקים לשירותי בנייה וקידום אתרים? לפניכם כל הסיבות מדוע חשוב שמקדם אתרים יהיה חלק מתהליך בניית האתר. אחת הטעויות הנפוצות בהקמה של אתר חדש היא לפנות לבונה אתרים ולשכוח מקידום האתר.

הטעות הזאת עלולה לעלות לכם ביוקר, ולגרום לכך שהאתר שלכם יהיה חסר תועלת. מלבד אתרים שנבנים לצרכי תדמית, כל אתר ראוי שיבצעו בו פעולות קידום. זאת על מנת ליצור נוכחות רלוונטית רחבה בתוצאות החיפוש של גוגל.

חשבו על עצמכם כגולשים – כאשר אתם מחפשים שירות או מוצר מסוים במנוע החיפוש, אתם לרוב נכנסים רק לאתרים המופיעים ראשונים בתוצאות. לכן, חשוב מאוד שגם האתר שלכם יופיע במיקומים הראשונים וימשוך את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

הדרך להגיע לראש התוצאות היא באמצעות השקעה בנושא בניית האתר ולאחר מכן קידום שלו בגוגל. גם עסקים המבינים את החשיבות של קידום אתרים עלולים לגרום לכישלון האתר שלהם.

הסיבה לכך היא שהם פונים למקדם אתרים שלא מתמחה בקידום אתר, ורק לאחר שבניית האתר הושלמה הם שוכרים שירותי קידום אתרים. יש סיבות רבות מדוע חייבים לשלב בנייה וקידום אתרים יחד כחלק מתהליך הקמת חדש, והנה כמה מהן לפניכם:

תשתית בנייה וקידום אתרים 🖥️

כדי לקבל את הדחיפה הראשונית בקידום האתר שבנינו, כדאי לדאוג כבר בשלבי הבנייה לתשתית טובה. אם לבצע את הקמת האתר בהיררכיה הנכונה ניתן יהיה למנוע טעויות עתידיות ולהבטיח קידום אורגני איכותי עבור האתר. הדבר הראשון שתרצו לוודא לפני בניית האתר הוא בחירת הפלטפורמה המתאימה בה תוכלו להשתמש אחר כך לקידום אורגני.

ישנן פלטפורמות מבוססות פלאש, פלטפורמות מיושנות מבוססות HTML והפלטפורמה החדשה של WIX שאינן ידידותיות לקידום אורגני בהשוואה לפלטפורמה של וורדפרס ואלמנטור.

דבר נוסף שתרצו לעשות בתהליך בניית האתר הוא הזנת תכנים שכבר ייסרקו על ידי האלגוריתם של גוגל ויספקו את הדחיפה הראשונית לאתר ברגע שיעלה לאוויר.

התכנים שאתם יכולים להזין כבר מההתחלה אלה כותרות, אודות, מאמרים בסיסיים, תמונות וכו'. גם כתובות URL נחוצות כבר מההתחלה לדפי האתר ולאחר שהן ייקבעו יהיה בעייתי לשנות אותן.

לכן כבר מההתחלה חשוב שהשמות של הכתובות יהיו רלוונטיים ורצוי שיהיו בשפה האנגלית.

עניינים כמו מהירות האתר ושפת קוד נקייה מתבצעים גם הם כמובן כבר בשלבי הבנייה וככל שיהיו מוצלחים יותר כך גם הדירוג של האתר בגוגל יקבל תיעדוף כבר מההתחלה.

דבר נוסף, וכנראה החשוב מכל, הוא ליצור את האתר מותאם למובייל. כיום כמעט וכבר לא קיימת חיה כזו אתר שלא מותאם לטלפונים ניידים. כבר בשלב הבנייה, התעדוף הוא ליצור את האתר שיהיה מתאים לכל סוגי המכשירים הניידים. בהמשך כמובן זה גם יהיה משמעותי במיוחד בדירוג האתר במנועי החיפוש.

פורום ראשי החברות - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

פורום ראשי החברות

קמפ דיוויד - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

קמפ דיוויד

דנה יוגה - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

דנה יוגה

צביה וקוסמטיקה - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

צביה וקוסמטיקה

הצג עוד

איך גולשים יגיעו לאתר? בנייה וקידום אתרים

כתובות האתר ועמודי התוכן

ניסוח נכון של כתובות URL מתבטא בכך שבכתובת יהיה רשום בדיוק מה התוכן שנמצא בעמוד בשפה האנגלית.

בזכות בחירה בשפה האנגלית וכתיבת הכתובת עם התוכן הרלוונטי תסייע בקידום האורגני של האתר כיוון שהאלגוריתם של גוגל ידע לתאם בין שאילתת החיפוש במנוע החיפוש לבין הכותרת שבכתובת URL באתר שלכם. למשל, עמוד המכיל קטלוג חלונות לעיצוב הבית, רצוי שבכתובת יהיה רשום windows/catalog/.

ככל שהכתובת תהיה ברורה ופשוטה יותר כך גם ההשפעה שלה על הקידום האורגני תהיה טובה יותר.

עוזי שבת בפודקאסט על קידום אתרים מודרני:

תפריט ניווט

הוכח במחקרים שגולשים נוטים להפנות את תשומת ליבם לחלקו העליון ביותר של המסך או לצידו הימני כאשר הם מחפשים משהו באתר. מהסיבה הזו, טרם בנייה וקידום אתרים, תפריטי הניווט תמיד יהיו או בצד ימין או החלק העליון של האתר ואין שום סיבה לנסות ולהמציא את הגלגל מחדש.

אבל, בגלל שהרבה אתרים היום מבוססים על אפליקציות לנייד, הם כוללים תפריטים נפתחים במקום כותרות טקסט ויש שימוש נרחב יותר באייקונים.

מומלץ להשתמש תמיד בטקסט כיוון שאותו גוגל ומנועי חיפוש אחרים יודעים לפענח ולהמיר אחר כך גם לקידום האורגני לעומת אייקונים שאינם מכילים כותרת.

תוצאות חיפוש לנייד

מאז שהסמארטפונים משמשים כמעט בכל המקרים לגלישה באינטרנט, הרלוונטיות של אתרים שאינם מותאמים לטלפונים ניידים הולכת וצונחת. גם תוצאות החיפוש בגוגל משתנות בהתאם למכשיר בו אתם מבצעים את החיפוש ואתרים מותאמים לטלפונים ניידים כמובן יופיעו תחילה בתוצאות החיפוש האורגניות. אם תבצעו את אותו החיפוש דרך מחשב תקבלו תוצאות שונות.

קידום אתרים אורגני בגוגל - השוואת נתונים בין שנים
המספרים מספרים את הסיפור טוב יותר מהאחוזים במקרה הזה

בנייה וקידום אתרים בתמונות

בהעלאת תמונות לאתר חשוב להזין בכותרת ובתיאור את מילות המפתח הרלוונטיות לקידום האתר. חלק בלתי ניתן להפרדה מכל פלטפורמה שיווקית היום הן תמונות, אז למה שלא נשתמש בהן לצורך קידום האתר במנועי החיפוש?

מחקר ביטויי מפתח 🔑

שלב מקדים וחשוב במיוחד עוד לפני בניית האתר והזנת תכנים, הוא מחקר מילות מפתח. וזה בגלל שכדי להחליט מה הכותרות הרצויות לאתר, התכנים הדרושים והנושא של האתר, הרבה פעמים תלויים במילות המפתח שהכי רלוונטיות לקידום האורגני.

כך למשל אם אתם מעוניינים להקים אתר בתחום בנייה וקידום אתרים באזור הדרום, חלק משמעותי בקידום האורגני שלו יהיה הקידום הלוקאלי. לכן, גם בתפריט הניווט כנראה הכותרות שתשתמשו בהן לא יהיו על פי נושאים בתחום בנייה וקידום אתרים אלא דווקא על פי מיקומים באזור הדרום.

כך ייראה סרגל ניווט לדוגמה במידה וזהו המקרה: בנייה וקידום אתרים בבאר שבע ; בנייה וקידום אתרים בקריית גת ; בנייה וקידום אתרים במצפה רמון, וכך הלאה.

זו כנראה הדוגמה הטובה ביותר לכך שאם לא תבצעו קידום יחד עם בניית האתר תחת אותה חברת שיווק, לא יהיה סנכרון נכון בין הדברים ויהיה צורך אחר כך לשנות תכנים, סרגלים, שמות דפים וכו' כשכן תחליטו להתחיל בקידום אורגני של האתר.

קריטריוןאתר תדמיתאתר E-Commerceעמוד נחיתה
מטרה עיקריתהצגת מידע על העסקמכירה מקוונת של מוצרים/שירותיםהמרה מיידית לפעולה (כמו השארת פרטים)
מבנה האתררב-עמודי עם תפריט ניווטרב-עמודי כולל קטלוג, סל קניות ותשלוםעמוד אחד ממוקד
קהל יעדלקוחות פוטנציאליים כללייםקונים אונלייןלקוחות פוטנציאליים מקמפיין ממוקד
רמת התאמה לקידום אורגניבינונית עד גבוההגבוהה מאודגבוהה למילת מפתח אחת
פונקציונליות טכניתבסיסית (טפסים, גלריה, מידע)מתקדמת מאוד (סליקה, ניהול מלאי)פשוטה
רמת תחזוקה נדרשתנמוכהגבוההנמוכה מאוד
עלות צפויהנמוכה-בינוניתגבוההנמוכה
התאמה למוביילכןכןכן
אפשרות להרחבה עתידיתכן, עם תכנון מראשכן, נדרשת תשתית מתאימהלא רלוונטי בדרך כלל
התאמה לריבוי שפותכןכן, עם תרגום מותאםבדרך כלל לא

חבילה משולבת לצורך בנייה וקידום אתרים

רק ככה תהיו בטוחים שגוגל מוכן לאתר שלכם. מצד שני, אתם צריכים גם שיוצר האתר שלכם ייבנה את האתר כבר מוכן ומותאם לקידום האורגני שלו בגוגל. כל שינוי לאחר הקמת האתר שלכם לצורך הקידום שלו יהיה כרוך בעלויות נוספות של מקדם האתרים וידחה את הזמן שייקח לאתר שלכם להיות מקודם בגוגל.

חברות רבות, וביניהן גם אנחנו, דיגיטל סולושנס, מציעות חבילה אטרקטיבית יותר לבעלי עסקים המעוניינים בחבילה אחת הכוללת את בניית והקמת האתר וגם הקידום שלו.

קזאבל - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Casabel

MaliWheels - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mali Wheels

מאסק פורטו - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mask Porto

Beige-Yellow-Sage-Modern-Minimalist-Mockup-Branding-Instagram-Post-3-e1642847680113

Fjord Robo Advisor

הצג עוד

הצורך של בנייה וקידום אתרים מגיע יחד נובע בין היתר מהסיבות הבאות:

בחירת שם דומיין

זה מתחיל ממש מהפרטים הקטנים ביותר. דוגמה זו ממחישה את רלוונטיות האתר בישראל כיוון שאתר ששם הדומיין שלו נגמר ב- .COM ולא ב- CO.IL. יפגע בתוצאות האורגניות. גם בחירת שם הדומיין עצמו חשובה בגלל שזה צריך להיות קליט בפני קהל היעד.

אתר שהשם שלו נראה כך לדוגמה: yossiandyehushuaseo.co.il אינו קליט ואינו קריא בכלל ולכן חוסר היכולת לאתר שם דומיין פונקציונאלי יותר כמו במקרה הזה, יוריד את הסיכוי של גולשים לזכור את שמו ולחזור אליו אי פעם בעזרת חיפוש שם האתר.

בנייה וקידום אתרים
בנייה וקידום אתרים

אחסון בנייה וקידום אתרים

כמובן שבאפשרותכם לבחור בכל חברת אחסון אתרים לפי שיקול דעתכם אך גם כאן, כדאי להעביר את האחריות לניהולה של חברה אחת שתטפל בכל הנושאים ותיתן לכם מעטפת שלמה לכל שינוי שתרצו וכמובן גם לטיפול ולקיחת אחריות מלאה על כל בעייה שתצוץ.

סריקה

כפי שכבר ציינו, כל אתר שמקודם בגוגל עובר סריקות על ידי האלגוריתם של גוגל לצורך דירוג רלוונטיות האתר לפי מילות מפתח. זו הסיבה שבניית אתרים באמצעות מערכות קוד סגור, פשוטות ונוחות לתפעול ככל שיהיו כמו האתרים של וויקס, לא יהיו ניתנות לסריקה כמו בפלטפורמות קוד פתוח כמו זו של וורדפרס למשל.

שיווק באינטרנט לעסקים - קידום בגוגל

מחקר מילות מפתח לפני בנייה וקידום אתרים

כן, גם בגלל הנושא הזה, מומלץ מאוד לעבוד עם חברה אחת אשר אחראית על בנייה וקידום אתרים. כל נושא וכל תוכן שיעלה באתר בבנייתו לאחריה לצורך קידום האתר צריך להיות תואם למילות המפתח. אפילו השוני בין "קידום אתרים בגוגל" לבין "שיווק אתרים באינטרנט" הוא מהותי ולא תמיד מי שחיפש את האחד רוצה למצוא את משנהו.

חברת קידום אשר תבנה לכם את האתר תדע בדיוק אילו מילות מפתח וביטויים רלוונטיים לכם ולאתר שלכם ומה הדרך הטובה ביותר לבנות את האתר מלכתחילה כדי שחלק מעבודת הקידום כבר תהיה "בילד-אין".

בגלל הסיבות האלו כדאי לבדוק עם החברה אליה אתם פונים לצורך בנייה וקידום אתרים, שתציע לכם את כל החבילה המלאה ותחסוך לכם כסף, זמן, ובעיקר כאב ראש כשאתם ניגשים למלכת בנייה וקידום אתרים עם חברה מקצועית. אנו בדיגיטל סולושנס מתמחים בקידום ושיווק אתרים, שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות, בניית והקמת נכסים דיגיטליים ואתרים ומאפשרים לכם לקבל את כל המעטפת הדיגיטלית לעסק שלכם בחבילה אטרקטיבית אחת.

אנו מעוניינים בהצלחה שלכם כיוון שזוהי, חד משמעית, גם ההצלחה שלנו.

דיגיטל סולושנס מאמינה שהשירות האיכותי שלה נמצא במרכז סדר העדיפויות ולכן את כל השירותים אנו נותנים תחת קורת גג אחת ולעולם לא נשלח לקוח לאתר בעצמו שירותים דיגיטליים הדרושים להצלחת העסק שלו שלא לצורך.

לפני שאתם מתחילים בהקמת האתר שלכם "על רגל אחת" אנו ממליצים לכם לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ללא עלות ולהבין את החשיבות של חבילת בנייה וקידום אתרים. 💪🏼

הטמעת פיצ'רים באתר

בונה האתרים שאין לו ניסיון בקידום אתר, לא תמיד יודע כי עליו להטמיע פיצ'רים מסוימים שיקלו על עבודת הקידום. כך למשל, לפני שהאתר עולה לאוויר ונמצא עוד בשלב התכנון, חשוב להטמיע בו תגיות Meta, אפשרות עריכת Meta Title, הוספת אזורי תוכן בעמודים של תיאורי מוצר, מערכת הפניות טובה ומערכת נוחה לניהול תוכן.

שילוב של בנייה וקידום אתרים יבטיח שקידום האתר יתבצע בצורה חלקה, ויחסוך לכם בהמשך הרבה מאוד זמן, כסף וכאב ראש.

Lead Marketing Template With Mockups Instagram Post (1)

Elegantoys

הקמת אתר אינטרנט - Republic Footwear

Republic Footwear

Lead Marketing Template With Mockups Instagram Post (2)

בוטיק סנטרל

TerraNova - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

TerraNova

הצג עוד

עיצוב האתר

סיבה נוספת לכך שיש צורך לשלב בנייה וקידום אתרים ביחד, היא העיצוב של האתר.

כל עסק מעוניין באתר עם עיצוב יפה ומרשים, אך קיימים עיצובים שעלולים רק לפגוע באתר ולגרום לגולשים להתרחק ממנו. כך למשל, ישנם בוני אתרים שממשיכים לעצב אתרי פלאש כאילו שנת 2007 לא חלפה. שימוש בפלאש אמנם יוצר רושם רב ונראה ייחודי, אך גוגל אינו מצליח לסרוק אתרי פלאש.

זה אומר שגם אם מקדם האתרים ישקיע את מירב המאמצים כדי לקדם את האתר, העבודה שלו תהיה לחינם משום שהאלגוריתם של גוגל לא יסרוק את האתר והוא לא יצליח להגיע למיקומים הגבוהים בתוצאות מנוע החיפוש. מעבר לכך, אתרי פלאש נטענים בדרך כלל באיטיות. כאשר גולש נכנס לאתר שמהירות טעינת הדפים שלו מזכירה את האינטרנט של שנות ה-90, הוא בדרך כלל בורח החוצה.

לפי הנתונים של גוגל, לגולשים אין סבלנות לאתרים שזמן הטעינה שלהם הוא יותר מ-3 שניות. לכן, חשוב שמקדם האתרים יישב יחד עם בונה האתרים על תכנון האתר.

שיווק באינטרנט לעסקים - קידום בתוצאות החיפוש

חווית משתמש - רלוונטית לבנייה וקידום אתרים באותה המידה

מעבר לקידום העסק שלכם, האתר שאתם מקימים חייב להעניק חווית משתמש טובה. כאשר הגולש נכנס לאתר, הוא מצפה לגלוש בו בנוחות ובקלות. אתרים מסורבלים, מבולגנים, עם ניווט שאינו מספיק אינטואיטיבי, יובילו לכך שהגולש יעזוב ויפנה לאתרים של המתחרים.

בנוסף לכך, גוגל מקדמת אך ורק אתרים איכותיים שמעניקים חווית משתמש טובה. שילוב של בנייה וקידום אתרים יבטיח תכנון נכון של האתר. מקדם האתרים יוכל לתרום מהידע והניסיון שלו, ולתכנן יחד עם בונה האתרים את המיקום של האלמנטים השונים באתר כמו מיקום העמודים בתפריט העליון.

התאמה למובייל

גורם נוסף שחשוב לקחת בחשבון כשמדברים על בנייה וקידום אתרים הוא עיצוב רספונסיבי. זהו עיצוב המתבסס על כך שתצוגת המסך של האתר מותאמת לגדלי מסכים שונים כמו טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, מחשבים נייחים וטאבלטים.

באתרים רספונסיביים אין גלילה אינסופית של המסך, אין צורך לעשות זום כדי להגדיל אותו וכל האלמנטים מופיעים בדיוק במיקום הנכון, ממש כמו בתצוגה השולחנית של האתר.

כיום, כשאנחנו מחוברים לסמארטפון שלנו ממש כמו לאינפוזיה, מחצית מתנועת האינטרנט בעולם מגיעה דרך הטלפונים החכמים.

לפי התחזיות של מומחים בעולם האינטרנט, השימוש בנייד רק יילך ויתחזק עם השנים עד שיעקוף את הגלישה דרך המחשב. אותן תחזיות מחזקות אף יותר את הגישה בה אנו מאמינים – בנייה וקידום אתרים כשלבים ראשוניים בדיגיטל עבור עסקים רבים.

אתר המותאם למובייל ימשוך גולשים שנמצאים בדרכים או כאלו שמעדיפים לגלוש דרך הסמארטפון. התאמה למובייל לא רק מעניקה חווית משתמש טובה ומאפשרת לכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים, אלא היא חיונית לצורך קידום האתר.

כיום המודל של גוגל הוא "Mobile First" – מנוע החיפוש נותן עדיפות לאתרים רספונסיביים על פני אתרים מיושנים שתצוגת המסך שלהם לא מותאמת לנייד. לכן, חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה מותאם למובייל. לכך צריכים לדאוג גם בונה האתרים וגם מקדם האתרים.

לסיכום, ממש כמו שעציץ זקוק למים כדי לפרוח ולא לנבול, כך גם האתר שלכם זקוק גם לשירותי קידום אתרים.

אם אתם מוצאים בונה אתרים המתמחה גם בקידום אתרים, הרי שהרווח כולו שלכם. אין ספק ששירותים אלו ביחד יגשימו את מלוא הפוטנציאל של האתר שלכם, ויובילו אותו להצלחה גדולה.

🚀 בניית נוכחות דיגיטלית מנצחת: כך תבלוט באמת

בעולם הדיגיטלי של היום, בנייה נכונה של אתר וקידומו האפקטיבי הם שני מרכיבים בלתי נפרדים בהצלחתו של כל עסק. תהליך מוצלח מתחיל בתכנון אסטרטגי שמבין את קהל היעד וממשיך דרך עיצוב חוויית משתמש איכותית, תכנים מותאמים, ואופטימיזציה למנועי החיפוש.

כאן נכנסת לתמונה חברת Digital Solutions – אנחנו משלבים יצירתיות, טכנולוגיה וחשיבה אסטרטגית כדי לעזור לעסקים להצליח בדיגיטל. אנו מציעים מעטפת שלמה הכוללת בניית אתרים, קידום אורגני וממומן, ניהול מדיה חברתית, יצירת תוכן ממוקד וניתוח נתונים – הכול בהתאמה אישית למטרות העסקיות שלך. כך תוכל לבלוט באמת בעולם תחרותי ולהפוך גולשים ללקוחות נאמנים.

שאלות ותשובות בנושא בניית אתרים וקידום אורגני

שילוב בין בניית האתר לקידומו בגוגל מבטיח שהאתר יהיה מותאם למנועי החיפוש כבר מהשלב הראשון. אתר שנבנה מתוך חשיבה שיווקית כולל תשתיות נכונות לקידום אורגני, מבנה ידידותי לגוגל, שימוש נכון בכותרות, כתובות URL מותאמות ומערך תוכן איכותי. כך ניתן לחסוך זמן וכסף בעתיד ולשפר את תוצאות הקידום לאורך זמן. בנוסף, שילוב זה מאפשר תיאום מלא בין צוותי הפיתוח והשיווק, מה שמונע כפילויות ומבטיח חוויית משתמש אופטימלית התומכת במטרות העסקיות של האתר.

אתר רספונסיבי מספק חוויית משתמש עקבית ונוחה בכל סוגי המכשירים – ממסכים גדולים ועד סמארטפונים. גוגל אף נותנת עדיפות לאתרים רספונסיביים בתוצאות החיפוש, ולכן אתר שאינו מותאם עלול לאבד תנועה יקרה. יתרה מכך, אתר רספונסיבי מפחית את שיעור הנטישה ומגביר את ההמרות. הוא גם מקל על ניהול התוכן, שכן אין צורך לתחזק גרסאות נפרדות לנייד ולמחשב שולחני – מה שחוסך בזמן ובעלויות תחזוקה.

בלוג מהווה מנוע תוכן באתר – הוא מאפשר להכניס מילות מפתח רלוונטיות בצורה טבעית, לעדכן תכנים חדשים באופן שוטף ולהפגין מומחיות בתחום. בנוסף, בלוג טוב מגביר את משך השהות באתר, יוצר מעורבות עם הקוראים ואף מעלה את כמות הקישורים החיצוניים שמובילים אליו. תוכן איכותי בבלוג משפר את אמינות המותג, עוזר לענות על שאלות נפוצות של לקוחות פוטנציאליים, ותורם לשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש לאורך זמן.

בהחלט, אך חשוב להבין שמדובר בתהליך שדורש לעיתים שינוי במבנה האתר, הוספת תוספים או מערכת סליקה, התאמה לעיצוב חדש ועוד. תכנון נכון כבר בשלבי הבנייה הראשוניים יכול לחסוך את הצורך בבנייה מחדש בעתיד. יש לוודא שהפלטפורמה שבה נבנה האתר תומכת בהרחבות, ושהקוד והמבנה מאפשרים גמישות והרחבה עתידית, כולל אינטגרציה עם מערכות CRM, ניהול מלאי, ואמצעי תשלום מגוונים.

אתר תדמית מציג מידע רחב על החברה, השירותים, לקוחות ממליצים ועוד. הוא מיועד לבניית אמון ולמתן תמונה מלאה. לעומתו, עמוד נחיתה ממוקד מאוד – לרוב בעמוד אחד, עם מטרה שיווקית ברורה כמו השארת פרטים או רכישה. עמוד נחיתה נועד להמיר גולש לפעולה מיידית ואינו כולל תפריט ניווט או מידע נלווה שעלול להסיח את הדעת מהמטרה המרכזית.

כן, אתרים רב-לשוניים הם פתרון נהדר לעסקים בינלאומיים או שפונים לקהלים דוברי שפות שונות. ניתן להשתמש בתוספים מקצועיים לניהול התרגום בצורה מסודרת ולוודא שכל גרסה מותאמת לשפה, תרבות ולמונחים הרלוונטיים. חשוב להתייחס גם לאופטימיזציה נפרדת לכל שפה, כולל תגיות מטא, קישורים פנימיים ומילות מפתח רלוונטיות – כדי למקסם את הקידום האורגני בכל שוק.

האתר האופטימלי לקידום אורגני כולל תוכן איכותי, היררכיה נכונה של עמודים, קישורים פנימיים, מהירות טעינה גבוהה והתאמה למובייל. בנוסף, חשוב להשקיע באופטימיזציה של תגיות מטא, תמונות וכתובות URL. אתרים מבוססי וורדפרס, לדוגמה, מציעים גמישות רבה בקידום וניהול תוכן, וניתן לחבר אליהם תוספים מתקדמים לשיפור SEO, ניתוח ביצועים ומעקב אחר מיקומים במנועי החיפוש.

אתר E-Commerce הוא חנות מקוונת לכל דבר – כולל עגלת קניות, אפשרויות תשלום, ניהול מלאי ומעקב אחר הזמנות. אתר עסקי רגיל מציג את שירותי העסק אך לא כולל מערכת מכירה. לאתרים מסחריים יש גם צרכים טכניים נוספים, כמו אבטחת מידע מתקדמת, מערכת לניהול קטלוגים, ממשקי סליקה, וחוויית משתמש ממוקדת רכישה. מדובר בפלטפורמה עסקית שדורשת תחזוקה שוטפת, ניתוח נתוני מכירה ותמיכה טכנית מתמדת.

הפערים תלויים במורכבות הפרויקט – אתרים פשוטים דורשים פחות משאבים, לעומת אתרים מותאמים אישית שכוללים עיצוב ייחודי, פיתוח מתקדם, שילובים עם מערכות נוספות ונפחי תוכן גדולים. גם לדרישות קידום יש השפעה על המחיר. אתרים עם רכיבי אבטחה מיוחדים, נגישות גבוהה, או ממשקי ניהול מתקדמים דורשים השקעה רבה יותר. חשוב להתאים את ההשקעה לצרכים העסקיים ולתוכנית השיווקית של העסק.

כדי למנוע אכזבה, חשוב מאוד להגדיר מראש את הציפיות, להבין מה כולל השירות, ולהתעדכן בתהליך העבודה. אם יש חוסר שביעות רצון – מומלץ לפנות לספק, להציג את הפערים, ולבדוק אפשרויות לשינויים, תיקונים או פתרונות חלופיים. לעיתים ניתן להגיע לפתרון יצירתי מבלי להתחיל הכל מההתחלה – באמצעות התאמות קטנות, החלפת תבניות, או שיפור חוויית המשתמש בהתאם למשוב הלקוח.

9 תגובות

  1. תלוי בצרכים של העסק.
    אם חשוב לך לקבל תוצאות מהר – כדאי להתחיל עם קידום ממומן.
    אם אתה בונה לטווח ארוך – קידום אורגני הוא השקעה משתלמת.

    ברוב המקרים, השילוב בין השניים הוא המומלץ: ממומן בשביל תנועה מיידית, ואורגני לבניית נכס דיגיטלי קבוע.

    רוצה עזרה בבניית אסטרטגיה שמתאימה לעסק שלך? דבר איתנו.

  2. שאלה נהדרת. אלמנטים רגשיים בעיצוב האתר יכולים לעשות את ההבדל בין גולש שעובר הלאה לבין גולש שמרגיש חיבור ורוצה להישאר.

    אז איך עושים את זה בפועל?
    בחירת צבעים נכונה
    צבעים יוצרים תחושה – כחול משדר ביטחון, ירוק מרגיע, אדום יוצר דחיפות. כדאי לבחור פלטת צבעים שתומכת במסר ובמוצר.

    תמונות שמרגשות
    השתמשו בתמונות עם אנשים אמיתיים, הבעות פנים, רגעים מהחיים. זה עוזר ליצור חיבור רגשי מיידי.

    טקסטים שמדברים ללב
    לא רק "מה אנחנו עושים", אלא "איך זה יעזור לך", "מה ירגיש הלקוח", "איזו בעיה זה פותר". שימוש בשפה חמה, אמפתית ומזמינה.

    וידאו או סיפור אישי
    קליפ קצר עם סיפור של לקוח, או סרטון הסבר בגובה העיניים – יכול לחזק את החיבור הרגשי מאוד.

    עיצוב שמרגיש אישי
    אל תעמיסו. תנו אוויר, השתמשו בטיפוגרפיה נעימה ובעיצוב שמרגיש נעים וזורם, לא שיווקי מדי.

    העיקר הוא לחשוב לא רק על איך האתר נראה – אלא איך הוא מרגיש לגולש.

  3. אהבתי את הדגש על הבנה רגשית בהקשר של בנייה וקידום אתרים – זה נותן ערך מוסף אמיתי בשיווק. איך הייתם ממליצים להכניס אלמנטים רגשיים בעיצוב האתר?

  4. תובנות מעולות! זה גרם לי לחשוב אחרת על האופן שבו אני בונה את המסרים שלי.

  5. כתבה מעולה!
    אהבתי את החיבור בין פסיכולוגיה לשיווק – זה כל כך נכון היום.

  6. היי אביב, לוורדפרס יתרונות רבים על פני מערכות ניהול מקבילות.
    כדי לענות על השאלה שלך אשמח לדעת כמה פרטים:
    מה גודל האתר? כמות עמודים שנסרקים בגוגל
    מה הם ביצועי ה-SEO של האתר? האם יש מיקומים טובים?
    מה התקציב שזמין עבור הפרויקט? מדובר בבנייה של אתר מאפס מכיוון שחברת Wix לא מאפשרת העברה ישירה לוורדפרס אלא בנייה מחדש.

  7. היי עוזי אשמח לדעת: אם יש לי כיום אתר בוויקס, האם כדאי לי להעביר אותו לוורדפרס?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לשיחת ייעוץ
ללא עלות:

או, חייגו:

עקבו אחרינו

השירותים שלנו

מאמרים נבחרים

מאמרים אחרונים

תמונה של עוזי שבת
עוזי שבת
מנכ"ל חברת Digital Solutions ומרצה לשיווק דיגיטלי במרכז האקדמי פרס ובמכללות האקריו ווינגייט. חי ונושם את עולם השיווק המודרני ומאמין אדוק בחדשנות דיגיטלית באתרים.

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים