כאשר אתם פותחים את דלת הבית שלכם לאורחים, כך אתם גם פותחים את "דלת האתר" לגולשים ברחבי הרשת. כבעלי עסקים המיוצגים בין היתר ע"י אתר בית באינטרנט, גם אתם רוצים להיות מארחים מעולים שמספקים לגולשים חוויה. לא משנה כלל אילו מוצרים אתם מציעים, באילו אזורים פועל השירות שלכם ומיהו קהל היעד, הרי שעל דבר אחד לא תרצו להתפשר והוא על חוויית משתמש.
אז מהי חוויית המשתמש? המסע שעובר הגולש באתר שלכם לאורך כל השהות באתר – מרגע ההקלקה על הקישור, דרך קריאת תכנים ועד היציאה. אז מדוע גם אתם צריכים להשקיע בחוויית המשתמש, ממה היא מורכבת ומי אחראי על יצירת החוויה? כל מה שאתם צריכים לדעת, לפניכם:
חוויית משתמש – מדוע היא צריכה לעניין גם אתכם?
נתחיל בעובדה: יש לכם תחרות. מבלי לדעת בראשו של איזה עסק אתם עומדים ומהו שירות הדגל שלכם, יש לכם תחרות. המטרה שלכם כעסק כמובן היא להגיע לכמה שיותר משתמשים מקהל היעד שלכם ולגרום להם לבחור בכם. מובן כי הדרך שלכם להגיע אל הלקוחות מבוססת על המון פעולות ואסטרטגיות, אך גם על החוויה שתעניקו להם בזמן הגלישה באתר שלכם.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
בכדי להמחיש את הרעיון של חוויית משתמש, נציג בפניכם סיטואציה יום יומית מוכרת מ-2 זוויות שונות:
- אתם מגיעים לבצע את הקנייה השבועית שלכם בסופר-מרקט נקי ומריח טוב, עם מדפים מסודרים, סחורה טרייה ואנשי שירות אדיבים
- שבוע לאחר מכן, החלטתם לנסות סופר חדש: הרצפה בו רטובה ומלוכלכת, ישנו ריח של סחורה לא טרייה, המדפים – ברובם ריקים ואלו המלאים מבולגנים ואנשי השירות חסרי סבלנות
- אפשר לנחש כי לא תחזרו אל הסופר השני (ובטח שלא תמליצו עליו), ושאת הקנייה הבאה שלכם תבצעו בסופר הראשון. הסיבה? החוויה שנחרטה אצלכם בכל אחד מהביקורים
View this post on InstagramA post shared by Digital Solutions (@digital_solutions_israel) on
חווייה טובה עבור המשתמש אמורה להתחיל כבר מהרגע הראשון – עם כניסתו של הגולש לאתר שלכם. במקרים בהם הגולש (או לצורך העניין – המתעניין בכם) נכנס לאתר בפעם הראשונה, הוא מגבש את עמדתו עליכם בהתבסס על מה שהוא חווה באתר. ההשקעה שלכם בגולשים תשתלם לכם ובגדול ותבוא לידי ביטוי בדרכים הבאות:
- חוויה טובה תעודד את הגולש לחזור לאתר פעם נוספת (משמעותי בעיקר כשהאתר שלכם הוא בעצם חנות אונליין)
- חוויה טובה באתר מעודדת שהות ארוכה יותר באתר, התורמת מאד לקידום האתר במנוע החיפוש
- חוויה טובה תהפוך את הגולש לממליץ שלכם בקרב חבריו, מכריו ועמיתיו
איך תוכלו גם אתם ליצור חווית משתמש נפלאה?
התחשבות שלכם, של בונה האתרים ומקדם האתרים בכל אחד מהפרמטרים הבאים, תבטיח גלישה נעימה וחווייתית לגולשים באתר שלכם:
- צבעים – הבחירה בצבעים באמצעותם תעצבו את האתר צריכה להתבסס בעיקר על התאמה לאופי המותג וקהל היעד. עם זאת, חשוב לבחור תמיד בצבעים נעימים ונקיים, כאלו שיעודדו גלישה ממושכת ולא יבריחו את הגולשים. צבעים זוהרים, אתר המעוצב כולו בצבע דומיננטי מדי כמו אדום או בצבעים בהירים/שקופים/מסנוורים לא רק שלא יתרמו, אלא יפגעו ביצירת חוויית משתמש.
- תקינות כפתורים וקישורים – אתם רוצים להשאיר רושם טוב על הגולשים, זוכרים? לפני שהאתר עולה לאוויר ואתם מפרסמים אותו בכל הנכסים הדיגיטליים שלכם, בצעו בדיקת QA מקיפה. מטרתה לוודא כי כל הקישורים והכפתורים מובילים אל עמודי היעד, כי אין הודעות שגיאה וכי האתר לא קורס כעבור כמה דקות. מספיקה טעות אחת קטנה בכדי שהגולש יסמן את האתר כחובבני ולא ישוב אליו יותר.
- תוכן קצר וענייני – התוכן המלך, זה נכון. עם זאת, אינכם רוצים להתיש את הגולש בתוכן המונגש בבלוקים עבים בצורה של "מגילה". הקפידו על חלוקה לפסקאות, עברית תקנית אך עם זאת נגישה, משפטים קצרים ובהירים וכן הלאה. גם (ובעיקר) התוכן תורם ליצירת חוויית משתמש חיובית.
- תמונות וסרטונים – חוויית הגולש נשענת גם על סוג ומגוון התוכן באתר. שתפו את הגולשים בגלריית תמונות וסרטוני וידאו מ-2 סיבות: האחת היא שקל ונוח יותר לצרוך/להתרשם משירותים/מוצרים באמצעות תוכן ויזואלי. הסיבה השנייה היא שצפייה בסרטונים לדוגמא מעודדת גלישה ארוכה יותר באתר.
- צור קשר – מדובר כביכול על העמוד הבסיסי ביותר באתר אינטרנט, אך חשוב להדגיש: אתם רוצים לשדר אמינות בפני הגולשים. עמוד צור הקשר מדגיש בפניהם כי מאחורי האתר המושקע ישנם אנשי שירות אנושיים הממתינים לפניותיהם. בעמוד צור הקשר ציינו את כתובת המייל, כתובת המשרד/עסק ומספר הטלפון שלכם.
-
מאמרים נוספים
אז מי בכלל אחראי על יצירת החוויה?
חוויית המשתמש לא נשענת על פעולה אחת ובטח שלא על נוסחה מדעית. המשמעות היא שתמיד יש מה לשפר, מה להוסיף ובטח שמה להסיר מהאתר.
חוויית משתמש היא למעשה פרויקט משותף שלכם עם הצוות שעובד אתכם ועבורכם:
- בונה האתר שלכם – מצופה מבונה האתרים שלא לעסוק רק בפן הטכני, אלא גם לייעץ לכם, לכוון אתכם ולדייק את הבקשות שלכם. לדוגמא: במידה ואתם מבקשים אתר בצבע ירוק זוהר, אחריותו היא להדגיש בפניכם את ההשלכות ואת הפגיעה האפשרית בחוויית המשתמש.
- מקדם האתר – במידה ואתם מקדמים את האתר שלכם, האחריות על יצירת חוויה טובה מופקדת גם בידיו של המקדם. בין היתר, אחריותו היא על התוכן (היקף המילים של כל מאמר, כותרות מתאימות, חלוקה לפסקאות וכן הלאה).
וכן, האחריות על יצירת חוויית משתמש היא גם שלכם. בסופו של דבר אתם בעלי האתר (והעסק), כך שאתם אלו שתכתיבו את הטון הכללי, תתרמו מהידע שלכם ליצירת תוכן איכותי (תמונות, סרטונים ומאמרים) וכיוצא בזה.