כל מה שצריך לדעת על אימייל מרקטינג

כל מה שצריך לדעת על אימייל מרקטינג

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שמענו פעם שהאימייל הראשון נשלח בשנת 1971, או 1978 – תלוי מי שואלים. מה שנקרא, יריית הפתיחה של העידן המודרני (לפחות בהיבט של אימייל מרקטינג). 

ההודעה לא הייתה משהו מיוחד, אלא אם כן מסתכלים על צירוף של אותיות ומספרים כמשהו מיוחד, או על עצם זה שמדובר בהודעת המייל הראשונה כמשהו מיוחד. אך משמעותה, הייתה גדולה. שכן, מדובר במייל שנשלח ממחשב אחד לשני, טייל על רשת מכונות שהתהוותה לה טרם עידן האינטרנט. 

אותו בחור, ששלח את המייל הראשון, הוא זה שהציג לנו את הסמל @, שטרודל, כפי שאנו מכירים אותה כיום בכתובות המייל השכיחות בעולם.

מה מטרתו של אימייל מרקטינג?

האימייל המסחרי הראשון, יריית הפתיחה היותר "רשמית" של עידן אימייל מרקטינג נורתה על ידי מנהל שיווק בחברה מסחרית. המייל נורה לעבר רשימת של נמענים – ובכך, אימייל מרקטינג נולד. 

היו רק כמה מאות אנשים ברשימה הזאת, אך יש שיגידו כי זה זיכה את אותו מנהל שיווק ביכולת לדרוש לעצמו את התואר "אבי הספאם". ספאם, כאמור, זו הודעה שאף אחד לא ביקש לקבל והיא לא בהכרח רלוונטית עבורו. 

כיום אנחנו עושים אימייל מרקטינג לא כדרך שילוח מיילים אקראיים לאנשים, אלא כדרך הרשמה של קהל יעד מתעניין לשירות הדיוור שלנו – כך שזה כמובן לא ספאם. לאור כך שמדובר במידע רלוונטי שאדם בחר לקבל ויכול להפסיק לקבל בעת רצון.

אימייל מרקטינג נועד לסייע לך לדבר עם אנשים. לא סתם אנשים. האנשים שרוצים, או יכולים, או מתעניינים לרכוש ממך. ובכך, פשוט להעצים את הנוכחות העסקית, או המיתוגית שלך, בתיבת הדואר הנכנס שלהם. המטרה בכך, היא להגדיל את מחזור המכירות. 

בין אם זה כדרך התנעת תנועה לאתר, שיפור יחסי המרה (לאור בניית מערכות יחסים דרך המייל), שילוח הצעות משתלמות וכן הלאה.

על האבולוציה של האימייל מרקטינג

האימייל מרקטינג עבר אבולוציה מרשימה ויוצאת דופן מאז תחילתו הצנועה אי שם בשנות ה-70. ובכלל, אפשר להגיד את זה על כל דבר בעידן המודרני והמקוון של ימינו. ההמצאות הטכנולוגיות החשובות כמו האינטרנט והדואר האלקטרוני שינו הרבה דברים מהותיים בעולם שלנו, עד כדי כך שהיום אנחנו תופסים אותם כמובן מאליו.

מסעות הפרסום הראשונים בדואר האלקטרוני הופיעו בתחילה בשנות ה-70, כנראה עוד הרבה לפני שהוטבע הביטוי אימייל מרקטינג…
האימייל מרקטינג סימן שחר של עידן חדש בעולם השיווק ומאז, אסטרטגיות אימייל מרקטינג הספיקו להשתכלל ולהתפתח רבות בהתאמה עם פלטפורמות הדוא"ל הידידותיות למשתמש אשר החלו להופיע וכלי האוטומציה והניתוח המתוחכם.

הופעתן של טכניקות כמו פילוח קהל והתאמה אישית של הודעות וקמפיינים שינו לגמרי את כללי המשחק ואפשרו למשווקים להתאים את התוכן להעדפות ולמאפיינים אישיים מה שהוביל באופן ישיר להגברת המעורבות וההמרות דרך האימייל מרקטינג. בנוסף, חשוב להתייחס גם להופעתם של המכשירים הניידים כאשר מדברים על אימייל מרקטינג מכיוון שזה אילץ את אסטרטגיות השיווק במייל לעבור התאמה רספונסיבית גם למסכים קטנים יותר ולתוכן אינטראקטיבי יותר.

כיום, האימייל מרקטינג משגשג בזכות גישת 'התובנות מונעות נתונים', אוטומציה ואסטרטגיות תוכן דינמיות. אלו מאפשרים לעסקים למקד את המסרים שלהם לקהל המסוים מאוד שלהם תוך טיפוח הקשרים איתם לטווח הארוך. האימייל מרקטינג לחלוטין כאן כדי להישאר והוא מוכיח לנו שהוא ממשיך וימשיך להסתגל לשינוי התנהגות הצרכנים ולחידושים הטכנולוגיים. האבולוציה של האימייל מרקטינג היא עדות לאפקטיביות שלו ולרלוונטיות שלו בנוף הדיגיטלי המתפתח.

האם אימייל מרקטינג עדיין עובד?

ובכן, יש שיגידו כן. מחקר של DMA הלך ומצא כי כל דולר שהושקע החזיר כ-38 דולר בשנת 2015. אנחנו לא בשנת 2015 יותר, ויכול להיות שהנתון הזה כבר לא מעודכן. ואם זאת, אנשים מוכרים, או מקדמים מכירות בדרך קצת יותר עקיפה ואורגנית, כדרך אימייל מרקטינג. 

אימייל מרקטינג יכול לסייע לך, לטפח מערכת יחסים עם אנשים שנרשמו לרשימת הדיוור שלך. על כן, ניתן להתחיל בלשאול – איך מייצרים רשימה כזאת. וזו שאלה טובה. שכן, אימייל מרקטינג בלי רשימה של אנשים שהסכימו לקבל את המיילים שלך, הוא… ובכן, קר.

כן, זה נקרא Cold Emailing. שולחים על "קר". המטרה היא לעניין אנשים שמעולם לא שמעו עלינו – וזה עובד. ועם זאת, דרך אחרת לעשות זאת, היא על "חם". ולדבר עם אנשים שכן שמעו עלינו וכן בחרו לשמוע מאיתנו עוד. 

ואם אפשר לעשות את זה בדרך החמה, ואנחנו רוצים לעשות את זה בדרך החמה (גם הדרך "הקרה" לגיטימית ויש המדווחים כי היא עובדת להם נהדר) – אפשר ללכת על דרך חכמה ופשוט לאסוף רשימה של אנשים שבאמת הביעו עניין לקבל מיילים ממך.

אימייל מרקטינג המתבסס על רשימה של אנשים שבאמת רוצים לשמוע ממך, יכול להניב תוצאות מעולות. נניח שיש רשימה אחת של אנשים שכבר ממש מכירים אותך ורוצים לקנות ממך דברים, ורשימה אחרת של אנשים שאמנם נרשמו לרשימת הדיוור שלך אך לא ממש מכירים אותך – אילו מבין הרשימות יכולה להיות רווחית יותר עבורך. 

ובכן, התשובה ברורה מאליו. אימייל מרקטינג יאפשר לך ליצור רשימות חמות יותר. ועם זאת, עוד לפני שאנחנו מחממים אותם כדרך תקשורת נכונה ורלוונטית, אנחנו בכלל רוצים לאפשר את ההזדמנות להירשם לרשימה שלנו. ועבור זה, אנחנו מקימים משפך.

כיצד (עוד) מתחילים בבניית משפך עבור אימייל מרקטינג?

תפקידו של משפך, הוא להוביל את הלקוח האידיאלי שלנו משלב המודעות (לגלות אותנו) לשלב המכירה. על מנת לשמור עימו על קשר לאחר שהוא עוזב את האתר או את הפלטפורמה דרכה דיברנו איתו, אנחנו אוספים את כתובת המייל שלו. 

ואז באמצעות אימייל מרקטינג, אנחנו ממשיכים את טיפוח קשרי הלקוחות וממשיכים להתקדם איתו במסע הלקוח עד רגע הרכישה. ומעבר לו. על מנת לקדם לקוח במסע הלקוח, עלינו להבין מה הוא צריך בכל נקודה על מנת להגיד, "כן, אני רוצה לחוות עוד ממך". 

לצורך העניין, אם מדובר בלקוח שרוצה ללמוד עוד על חיזור, יכול להיות שנוכל להציע לו להירשם לרשימת הדיוור שלנו, על מנת שנוכל לשלוח לו מדי פעם טיפים חשובים בנושא חיזור. יכול להיות שאנחנו רוצים לשלוח לו מדריך מסוים בנושא חיזור, דרך המייל.

במילים אחרות, אנחנו נותנים לו סיבה להצטרף לרשימת הדיוור שלנו. ובכך, אנחנו מקבלים את רשותו להתחיל ולדוור, לשלח מיילים לכתובתו. ובכך, אימייל מרקטינג יכול להתחיל. ברמה הטכנית, אנחנו יכולים ליצור טופס הרשמה באתר שלנו. 

בין אם מדובר במקום מרכזי ובין אם מדובר בפוסט מאוד מעניין שאנשים אוהבים לקרוא. כך או כך, אנחנו יוצרים נקודה בה אנשים יכולים רגע לעצור, לבדוק מה אנחנו מציעים ולהחליט אם הם רוצים לשמוע מאיתנו עוד. אולי זה חלון פופאפ, ואולי זו קריאה לפעולה לצד או בתוך הכתבה.

רכישת רשימת דיוור עבור אימייל מרקטינג?

כך או כך, לדעתנו, אולי כדאי לך להימנע מרכישת רשימת דיוור. וזאת כי הן לא בהכרח יעבדו. כי הן לא בהכרח מכוונות על הלקוח האידיאלי שלך. כי כתובות המייל בהן לא בהכרח מעודכנות, וגם אם כן – האנשים מעברן השני לא בהכרח רוצים לשמוע ממך. 

על כן, במקום להשקיע זמן, אנרגיה וכסף ברשימה "קרה" ואולי בכלל מנותקת ולא קשורה, אפשר להשקיע את כל זה ביצירת רשימה חמה, של אנשים שבאמת יש להם עניין לשמוע ממך יותר. אימייל מרקטינג רלוונטי יותר, אם תרצה. 

אם כי, סביר שיש אנשים שעובד להם לרכוש רשימת דיוור שיש בה נמענים שהם לא מכירים. לדוגמה, אם מדובר בכתובות מייל של אנשים בנישה מאוד ספציפית ויכול להיות שיש לנו הצעה בייחוד עבורם, ואנחנו יודעים מה להגיד כדי לעניין אותם. 

במקרה זה, יכול להיות שזה כן יהיה רלוונטי. תלוי במטרות, ברצונות ובצרכים שלך. מעבר לזה, רשימות דיוור "קרות", שיש בהן אנשים שלא רוצים לקבל את המייל שלך, יכולות להפוך אימייל מרקטינג לקמפיין של ספאם. כלומר, אנשים ידווחו על ספאם וכך ספקית המייל שלך תראה את הכתובת ממנה שלחת את המיילים הללו. כך שגם המיילים הבאים עלולים להגיע לתיקיית הספאם.

איך מדברים עם הנמענים ברשימת הדיוור שלנו?

בתור התחלה, אפשר ליצור אסטרטגיית אימייל מרקטינג. כאשר הבסיס שלה, הוא דיוק הלקוח האידיאלי. לאחר שאנחנו יודעים מי הלקוח האידיאלי, אנחנו יודעים מה להציע לו על מנת לעודד אותו להירשם לרשימת הדיוור, היכן למצוא אותו, מה הצרכים והרצונות שלו – וכן הלאה. 

כאשר נרשם, אנחנו מבינים כיצד לדבר איתו, באיזה שלב במסע הוא נמצא ואיזו שיחה הוא באמת רוצה לנהל איתנו, אם בכלל. ובכך אנחנו יכולים לבסס את האסטרטגיה שלנו, על דיוק הלקוח האידיאלי שלנו ותקשורת המתאימה לצרכיו ולרצונותיו. 

כך שהשיח שלנו אכן פורה, מעניין ורלוונטי מבחינתו. ויש לנו אפשרות לקדם אותו למעמד המכירה מתוך מקום הרמוני, חכם ומתחשב.

פילוח קהלים באימייל מרקטינג

היבט מרכזי ומהותי באימייל מרקטינג הוא פילוח הקהלים מכיוון שהוא מאפשר לייצר תוכן מותאם אישית ורלוונטי למנויים הרשומים. פילוח קהלים למעשה מחלק את הקהל למקטעים שונים על סמך מאפיינים כמו התנהגות, נתונים דמוגרפיים, העדפות וקריטריונים רבים נוספים אחרים. בהתבסס על המאפיינים הללו ניתן לייצר אימייל מרקטינג ממוקד ורלוונטי לכל סוג של קהל כך שהוא ייגע בנקודות הרלוונטיות עבור הקהל אליו כיוונו.

פילוח של רשימות תפוצה במייל מאפשר התאמה אישית של הודעות, מבצעים ועדכונים, כך שתגדל הסבירות למעורבות והמרות. התאמת התוכן באסטרטגיות של אימייל מרקטינג משפר את חווית המנויים ומטפח תחושה של חיבור ורלוונטיות עם העסק. בנוסף פילוח קהלים באימייל מרקטינג מאפשר לתזמן את התקשורת עם הקהלים כך ששיעורי הפתיחה של ההודעות יהיו גבוהים יותר, שיעורי הקליקים גם כן ולבסוף שיעורי ה-ROI.

על ידי הבנת המאפיינים וההעדפות השונות של הקהלים השונים ניתן לייעל משמעותית את אסטרטגיות האימייל מרקטינג ולהניע מעורבות גבוהה יותר תוך חיזוק הקשר עם הלקוחות.

אסטרטגיות תוכן

על מנת לגרום למנויים שלנו לבצע את הפעולה הרצויה צריך לדעת לגרום להודעות להיות בעלות ערך רב, מעניינות ומושכות כבר בשלב הכותרת! ישנם סוגי תוכן שונים הנוטים להיות מאוד יעילים בהנעה לפעולה באימייל מרקטינג והם בדרך כלל יהיו המלצות על מוצרים מותאמים אישית, הנחות בלעדיות, הצעות מפתות, פוסטים ומאמרים אינפורמטיביים בעלי ערך, סקרים וסרטונים מושכים ויזואלית.

כדי ליצור תוכן מושך ומעניין בגוף ההודעה חשוב להתמקד במתן מידע בעל ערך ורלוונטיות העונה על הצרכים והאינטרסים הייחודיים של קהל היעד שלנו. לכן פילוח הקהלים שדיברנו עליו בפסקה הקודמת הוא כה חשוב ובסיסי עבור כל אסטרטגיית אימייל מרקטינג מוצלח. ובכלל, הבנת מאפייני קהל היעד חשובה עבור כל קמפיין פרסומי בכל פלטפורמה שלא תהיה…

שימוש בטכניקות סיפור ותוכן שנוצר על ידי משתמשים כמו המלצות וביקורות של לקוחות יכול ליצור עניין ולבנות אמון בקרב המנויים שלנו.
בנוסף, חשוב להקפיד על מסרים ברורים ותמציתיים, אלמנטים חזותיים כמו גופן, רווחים בין שורות והדגשות טקסט יכולים לעזור לשמור על מיקוד הקורא. חשוב לשלב בתוכן גם קריאות חזקות לפעולה על מנת לייצר את תחושת הדחיפות אצל הקורא לפעולה.

בין אם זה ביצוע רכישה, הזמנה לאירוע או שיתוף תוכן רלוונטי עם אחרים. אספקה עקבית של תוכן ענייני מושך ורלוונטי יכול לחזק באופן משמעותי את הקשר עם קהל הלקוחות ולעודד המרות ומעורבות רצויה. לאימייל מרקטינג יש חלק מרכזי בטיפוח מערכת היחסים עם הלקוח, דבר אשר חשוב בטווח הארוך לכל עסק או חברה.

מדדי מפתח באימייל מרקטינג

מעקב אחר מדדי מפתח יכול לעזור לנו למדוד את הצלחתן של אסטרטגיות האימייל מרקטינג שיישמנו וכתוצאה מכך לקבל החלטות מושכלות יותר בהמשך הדרך. ישנם כמה מדדים חשובים שצריך לשים לב אליהן כאשר מתחילים מסעות פרסום במייל:

  • שיעורי פתיחה
  • שיעורי קליקים
  • שיעורי המרות
  • שיעורי יציאה מדף הכניסה
  • שיעורי ביטול הרשמה
  • החזר ROI

שיעורי הפתיחה מציינים את אחוז המנויים שפתחו את המייל. בחינת שיעורי הפתיחה עוזרת לנו לבחון את האפקטיביות של הכותרות ושורות הנושא. שיעורי קליקים מודדים את מספר המנויים שלחצו על הקישורי המצורפים בגוף ההודעה מה שעוזר לנו לבחון את רמת המעורבות והעניין בתוכן.

שיעורי ההמרה קובעים את אחוז המנויים אשר השלימו פעולה רצויה כמו רכישה או הרשמה לוובינר. שיעורי המרה חשובים עבור ההבנה האם הקמפיין מצליח להניע המרות. זוהי בדרך כלל אחת המטרות המרכזיות בכל קמפיין…. מעקב וניתוח המדדים יכול לסייע רבות עבור זיהוי חוזקות וחולשות באסטרטגיות האימייל מרקטינג שלנו. התובנות שנקבל מהמדדים הללו יעזרו לנו בהמשך הדרך לייעל ולדייק את הקמפיינים כך שיביאו תוצאות טובות יותר. בנוסף, מעקב לאורך זמן מאפשר לבחון אסטרטגיות אימייל מרקטינג שונות, לייעל תוכן ועיצובים ולבחון מי מספק תוצאות טובות יותר לאורך זמן.

על אוטומציה בשיווק בדוא"ל

כלי אוטומציה משתלבים מעולה באסטרטגיות אימייל מרקטינג ומשפרים משמעותית את היעילות והאפקטיביות של מאמצי השיווק על ידי ייעול תהליכים, התאמה אישית טובה יותר והגברת מספר הלידים. אחת התכונות החשובות והמועילות של אוטומציה באימייל מרקטינג היא האפשרות לתזמן הודעות ממוקדות ובזמן המתאים ביותר עבור המנויים על סמך התנהגותם, העדפותיהם והאינטראקציות הקודמות שלהם עם מיילים קודמים.

השאיפה בכל אסטרטגיית אימייל מרקטינג היא לייצר זרימת עבודה אשר מובילה את המנוי אל עבר ביצוע הפעולה הרצויה. האוטומציה מאפשרת לקבוע את זרימת העבודה הזו על ידי שליחת תוכן רלוונטי ללידים הנמצאים בשלבים שונים של משפך המכירה.

ישנם סוגים שונים של מסעות פרסום אוטומטיים אשר ניתן ליישם ולהטמיע כחלק מאסטרטגיית האימייל מרקטינג של העסק. זה יכול להיות סדרת מיילים של קבלת פנים עבור מנוי חדש שנרשם, הודעות מייל עבור עגלות נטושות כדי לנסות לשחזר מכירות שאבדו, קמפיינים ליצירת מעורבות מחדש עבור מנויים שכבר לא פעילים או אפילו המלצות אישיות על מוצרים על סמך רכישות קודמות או היסטוריית הגלישה של המשתמש.

כלי אוטומציה חיוניים מאוד עבור שמירה על רצף תקשורת יעיל ומדויק עם המנויים והלקוחות. מסעות פרסום אוטומטיים מסייעים לטיפוח הקשר עם הלקוח ויעילים מאוד בכל הקשור לעידוד מעורבות. בסופו של דבר יצירת המרות דרך אסטרטגיות אימייל מרקטינג תלויה רבות בשליחת ההודעה הנכונה, בזמן הנכון לאדם המתאים. ישנם כלי אוטומציה אשר יודעים לעשות זאת בצורה יעילה ומדויקת אשר חוסכת מאמץ וזמן רב עבור המשווקים.

שאלות נפוצות

הגדלת רשימת מנויי האימייל שלך חיונית להרחבת טווח ההגעה שלך וליצירת מעורבות עם קהל גדול יותר. הנה כמה דרכים יצירתיות למשוך מנויים חדשים ולהגדיל את רשימת הדוא"ל שלך:

1. צור מגנטים מובילים: הצע תמריצים יקרי ערך כגון ספרים אלקטרוניים, מסמכים לבנים, תבניות או תוכן בלעדי בתמורה להרשמה לאימייל.

2. מארחים סמינרים מקוונים או סדנאות: קדם סמינרים מקוונים או סדנאות בנושאים המעניינים את קהל היעד שלך ואסוף כתובות מייל במהלך ההרשמה.

3. הפעל תחרויות או מתנות: ארגן תחרויות, הגרלות או מתנות עם הרשמה למייל כדרישה כדי להשתתף.

4. הצעת הנחות או מבצעים בלעדיים: ספק הנחות בלעדיות, מבצעים או גישה מוקדמת למוצרים/שירותים למנויים שמצטרפים לרשימת הדוא"ל שלך.

5. שדרוגי תוכן: צור תוכן בונוס או משאבים נוספים הקשורים לפוסטים או מאמרים בבלוג שלך והצע אותם בתמורה להרשמות בדוא"ל.

6. תוכניות הפניה: עודדו את המנויים הקיימים להפנות חברים או אנשי קשר להצטרף לרשימת הדוא"ל שלכם על ידי הצעת תגמולים או הנחות עבור הפניות מוצלחות.

7. מנף את המדיה החברתית: קדם את ניוזלטר הדוא"ל שלך בפלטפורמות של מדיה חברתית ועודד עוקבים להירשם לקבלת עדכונים ותוכן בלעדיים.

8. שתף פעולה עם משפיענים: שתף פעולה עם משפיענים או מומחים בתעשייה כדי לקדם את רשימת האימייל שלך לעוקבים או למנויים שלהם.

9. צור חידון או הערכה: פתח חידון או הערכה מהנה ואינטראקטיבית הקשורה לנישה שלך ואסוף כתובות מייל כחלק מהתוצאות או הניתוח.

10. השתמש בחלונות קופצים עם כוונת יציאה: הטמע חלונות קופצים עם כוונת יציאה באתר שלך כדי ללכוד הרשמות לאימייל של מבקרים שעומדים לעזוב את האתר שלך.

11. להשתתף באירועים או בכנסים: איסוף כתובות דוא"ל מהמשתתפים באירועים, תערוכות או כנסים על ידי אירוח דוכן או מתן מתנות.

12. בלוגים לאורחים: כתוב פוסטים אורחים עבור בלוגים או פרסומים פופולריים בתעשייה שלך וכלול קריאה לפעולה להירשם לרשימת הדוא"ל שלך.

13. צור ספריית משאבים: בנה ספריית משאבים באתר שלך עם תוכן יקר ערך להורדה שדורש הרשמה בדוא"ל כדי לגשת אליו.

14. הצע קורס דוא"ל חינם: פתח סדרה של אימיילים אינפורמטיביים או חינוכיים המועברים לאורך זמן כקורס אימייל בחינם למנויים.

15. בצע אופטימיזציה של דפי נחיתה: צור דפי נחיתה ייעודיים עם עותק ותמונות מושכות כדי להדגיש את היתרונות של הרשמה לרשימת הדוא"ל שלך.

16. שותפות עם עסקים שאינם מתחרים: שתפו פעולה עם עסקים שאינם מתחרים כדי לקדם את רשימות האימייל של זה כדי להגיע לקהלים חדשים.

17. מארח אירועים וירטואליים: ארגן אירועים וירטואליים כגון פסגות מקוונות, פאנלים או הפעלות נטוורקינג ואסוף כתובות דואר אלקטרוני מהמשתתפים.

18. צור תוכן אינטראקטיבי: פתח תוכן אינטראקטיבי כגון חידונים, סקרים או הערכות הדורשים הרשמה למייל כדי לגשת לתוצאות או להמלצות מותאמות אישית.

19. השתמש בצ'אטבוטים: שלב צ'אטבוטים באתר האינטרנט שלך או בפלטפורמות המדיה החברתית שלך כדי למשוך מבקרים ולאסוף כתובות דוא"ל באמצעות שיחות אינטראקטיביות.

20. הצע ארכיון ניוזלטר: הצג תוכן ניוזלטר בעבר באתר שלך ועודד מבקרים להירשם לקבלת עדכונים עתידיים ותוכן בלעדי.

על ידי יישום אסטרטגיות יצירתיות אלו, אתה יכול למשוך מנויים חדשים, להגדיל את רשימת הדוא"ל שלך ולבנות קהל רב ערך עבור מסעות הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל.

יצירת תוכן דוא"ל מרתק חיונית כדי ללכוד ולשמור על העניין של המנויים שלך. הנה כמה שיטות עבודה מומלצות לביצוע בעת יצירת תוכן דוא"ל מרתק:

1. דע את הקהל שלך: הבן את ההעדפות, תחומי העניין ונקודות הכאב של הקהל שלך כדי ליצור תוכן המהדהד איתו.

2. שורת נושא משכנעת: השתמשו בשורת נושא קליטה ורלוונטית שמושכת תשומת לב ומפתה את הנמענים לפתוח את המייל.

3. עותק ברור ותמציתי: שמרו על התוכן שלכם ברור, תמציתי ולעניין. השתמש בפסקאות קצרות, תבליטים וכותרות כדי לשפר את הקריאה.

4. התאמה אישית: פנה לנמענים לפי שמם והתאם את התוכן על סמך האינטראקציות, ההעדפות או ההתנהגויות שלהם בעבר.

5. השתמש בוויזואליים: שלבו תמונות, סרטונים, קובצי GIF, אינפוגרפיקה ואלמנטים ויזואליים אחרים כדי להפוך את המיילים שלך למושכים ומושכים מבחינה ויזואלית.

6. אופטימיזציה לנייד: ודא שתוכן האימייל שלך מותאם למכשירים ניידים כדי לספק חווית קריאה חלקה בסמארטפונים ובטאבלטים.

7. הצעת ערך: העבר בבירור את הערך של התוכן או ההצעה שלך למנויים והסביר כיצד זה יכול להועיל להם.

8. אלמנטים אינטראקטיביים: כלול אלמנטים אינטראקטיביים כגון סקרים, סקרים, חידונים או כפתורים ניתנים ללחיצה כדי לעודד מעורבות ואינטראקציה.

9. סיפור סיפור: השתמש בטכניקות סיפור כדי ליצור נרטיב שמושך את הקוראים וגורם להם להתעניין לאורך כל המייל.

10. קריאה לפעולה (CTA): כלול כפתור CTA ברור ובולט שמנחה את הנמענים לבצע פעולה ספציפית, כגון ביקור באתר שלך, ביצוע רכישה או הורדת משאב.

11. פילוח: פלח את רשימת הדוא"ל שלך על סמך נתונים דמוגרפיים, העדפות או התנהגות כדי לספק תוכן מותאם אישית שרלוונטי לכל פלח.

12. בדיקת A/B: בדוק אלמנטים שונים של תוכן האימייל שלך, כגון שורות נושא, קריאה לפעולה, תמונות או עותק, כדי לזהות מה מהדהד הכי טוב עם הקהל שלך.

13. מיתוג עקבי: השתמש באלמנטים מיתוגיים עקביים, כגון לוגו, צבעים וטון הדיבור, כדי לחזק את זהות המותג שלך ולבנות הכרה.

14. התעסק רגשית: התחבר עם הקהל שלך ברמה רגשית על ידי עורר רגשות כגון סקרנות, התרגשות, אמפתיה או הומור.

15. לולאת משוב: עודדו משוב מנויים באמצעות סקרים, סקרים או תשובות כדי להבין את העדפותיהם ולשפר את תוכן הדוא"ל העתידי.

על ידי ביצוע שיטות עבודה מומלצות אלה, תוכל ליצור תוכן דוא"ל מושך את תשומת הלב של המנויים שלך, מעורר אינטראקציה ובסופו של דבר מוביל לתוצאות הרצויות עבור מסעות הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל.

שיווק בדוא"ל נשאר אחד מערוצי השיווק היעילים והחשובים ביותר לעסקים בכל הענפים. הנה כמה סיבות מדוע שיווק בדוא"ל ממשיך להיות כלי רב עוצמה בהשוואה לערוצי שיווק אחרים:

1. החזר ROI גבוה: שיווק בדוא"ל מספק באופן עקבי החזר גבוה על ההשקעה (ROI) בהשוואה לערוצים אחרים. על פי מחקר, על כל $1 שהושקע בשיווק בדוא"ל, החזר ה-ROI הממוצע הוא $42, מה שהופך אותו לאסטרטגיית שיווק משתלמת.

2. תקשורת ישירה ומותאמת אישית: אימייל מאפשר לעסקים לשלוח הודעות מותאמות אישית ישירות לתיבות הדואר הנכנס של המנויים, תוך יצירת ערוץ תקשורת אחד לאחד שניתן להתאים להעדפות והתנהגויות אישיות.

3. טווח רחב: עם מיליארדי משתמשי אימייל פעילים ברחבי העולם, שיווק בדוא"ל מאפשר לעסקים להגיע לקהל עצום על פני דמוגרפיה, גיאוגרפיה ומכשירים שונים.

4. שיווק ממוקד: שיווק בדוא"ל מאפשר מיקוד ופילוח מדויקים על בסיס נתוני מנויים, העדפות והתנהגויות, מה שמאפשר לעסקים לשלוח תוכן רלוונטי לפלחי קהל ספציפיים.

5. תוצאות מדידות: שיווק בדוא"ל מספק יכולות ניתוח ומעקב חזקות המאפשרות לעסקים למדוד את הביצועים של מסעות פרסום בזמן אמת, לעקוב אחר מדדי מפתח כגון שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים, המרות והחזר ROI.

6. אוטומציה והתאמה אישית: פלטפורמות שיווק בדוא"ל מציעות תכונות אוטומציה המאפשרות תקשורת מותאמת אישית, בזמן ואוטומטית עם מנויים בהתבסס על טריגרים, זרימות עבודה ואינטראקציות עם משתמשים.

7. מעורבות ואינטראקטיביות: ניתן לעצב מסעות פרסום בדוא"ל עם אלמנטים אינטראקטיביים כגון סרטונים, GIF, סקרים, סקרים ותוכן דינמי כדי לשפר את המעורבות ולעודד אינטראקציה עם מנויים.

8. טיפוח לידים: שיווק בדוא"ל הוא כלי יעיל לטיפוח לידים, הנחיית לקוחות פוטנציאליים דרך משפך המכירות עם תוכן ממוקד, המלצות מותאמות אישית וקריאת קריאה לפעולה לקידום המרות.

9. בניית מותג ומודעות: תקשורת קבועה בדוא"ל עוזרת לעסקים לבנות מודעות למותג, לבסס אמינות ולהישאר בראש עם המנויים, מה שמוביל להגברת נאמנות המותג ושימור לקוחות.

10. רבגוניות וגמישות: ניתן להשתמש בשיווק בדוא"ל למטרות שונות, לרבות קידום מוצרים/שירותים, שיתוף עדכונים, הכרזת אירועים, חינוך מנויים וטיפוח קשרים עם לקוחות.

בעוד ששיווק בדוא"ל מציע יתרונות רבים, חשוב לשלב אותו עם ערוצי שיווק אחרים כחלק מאסטרטגיית שיווק מקיפה כדי למקסם טווח הגעה, מעורבות והזדמנויות המרה. על ידי מינוף החוזקות של שיווק בדוא"ל לצד ערוצים אחרים כמו מדיה חברתית, שיווק תוכן, פרסום בתשלום וקידום אתרים, עסקים יכולים ליצור תמהיל שיווקי מגובש ואפקטיבי כדי להשיג את מטרותיהם.

הימנעות מטעויות נפוצות בשיווק בדוא"ל היא קריטית להצלחת מסעות הפרסום שלך. הנה כמה טעויות עיקריות שכדאי להימנע מהן בעת ​​ביצוע שיווק בדוא"ל:

1. אי השגת הסכמה מפורשת: שליחת אימיילים לאנשים ללא הסכמתם המפורשת עלולה להוביל לתלונות ספאם ולהפרות של תקנות כגון GDPR. ודא תמיד שיש לך הרשאה לשלוח דוא"ל לנמענים.

2. אימיילים ממוקדים בצורה גרועה: שליחת אימיילים כלליים, בגודל אחד מתאים לכל הרשימה שלך, עלולה לגרום למעורבות נמוכה ולשיעורי ביטול רישום גבוהים. פלח את הקהל שלך והתאם את התוכן שלך למיקוד טוב יותר.

3. התעלמות מאופטימיזציה לנייד: מכיוון שחלק ניכר מפחיחות הדוא"ל מתרחשות במכשירים ניידים, אי ביצוע אופטימיזציה של הודעות הדוא"ל שלך לנייד עלול להוביל לחוויית משתמש גרועה ולירידה במעורבות.

4. תדירות מכריעה: הפצצת מנויים עם יותר מדי מיילים עלולה להוביל לעייפות מייל ולגרום להם לבטל את ההרשמה או לסמן את המיילים שלך כדואר זבל. מצא איזון בתדירות השליחה שלך.

5. הזנחת בדיקות: אי בדיקת מסעות הפרסום שלך בדוא"ל עבור גורמים כגון שורות נושא, תוכן, עיצוב וזמני שליחה עלולה לגרום להחמצת הזדמנויות לאופטימיזציה ולשיפור הביצועים.

6. העדר התאמה אישית: אי התאמה אישית של הודעות האימייל שלך על סמך נתוני והעדפות מנויים עלול להוביל להתנתקות. התאמה אישית עוזרת ליצור תוכן רלוונטי וממוקד יותר.

7. עיצוב דוא"ל לקוי: אימיילים עמוסים, קשים לקריאה או לא מושכים מבחינה ויזואלית יכולים להרתיע את הנמענים מלעסוק בתוכן שלך. השקיעו בעיצוב דוא"ל נקי ומקצועי.

8. חסרה קריאה ברורה לפעולה (CTA): אם למיילים שלך אין קריאה ברורה ומשכנעת, ייתכן שהנמענים לא ידעו מהי הפעולה הבאה. ודא שה-CTA שלך בולטים ומניעים את הפעולה הרצויה.

9. ללא מעקב אחר מדדים: הזנחה לעקוב ולנתח מדדי אימייל מרכזיים כגון שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים, המרות ושיעורי ביטול הרשמה עלולים להפריע ליכולת שלך לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך.

10. התעלמות ממשוב וביטול הרשמה: אי-פעולה לפי משוב ממנויים או התעלמות מבקשות ביטול הרשמה עלולים לפגוע במוניטין השולח שלך ולהוביל לבעיות מסירה.

11. התעלמות מתקנות תאימות: אי הקפדה על תקנות שיווק בדוא"ל כגון CAN-SPAM ו-GDPR עלולה לגרום להשלכות משפטיות ולפגוע במוניטין של המותג שלך.

12. מיתוג לא עקבי: חוסר עקביות באלמנטים מיתוגיים כמו לוגו, צבעים וטון הדיבור עלול לבלבל את הנמענים ולהחליש את זיהוי המותג. שמור על זהות מותג מגובשת במיילים שלך.

13. כישלון בפילוח רשימות: אי פילוח רשימות הדוא"ל שלך על סמך נתונים דמוגרפיים, התנהגויות או העדפות עלול לגרום לשליחת תוכן לא רלוונטי למנויים, מה שיוביל למעורבות נמוכה יותר.
על ידי הימנעות מטעויות שיווק נפוצות אלו בדוא"ל ויישום שיטות עבודה מומלצות, אתה יכול לשפר את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלך, לשפר את המעורבות עם הקהל שלך ולהניב תוצאות טובות יותר עבור העסק שלך.

טיפוח לידים באמצעות שיווק בדוא"ל חיוני להדרכת לקוחות פוטנציאליים דרך משפך המכירות והמרתם ללקוחות. להלן כמה אסטרטגיות לטיפוח לידים ביעילות באמצעות שיווק בדוא"ל:

1. הבן את הקהל שלך: פלח את הלידים שלך על סמך נתונים דמוגרפיים, העדפות, התנהגויות והיכן הם נמצאים במסע הקנייה כדי לשלוח תוכן ממוקד ומותאם אישית.

2. ספק תוכן בעל ערך: הצע תוכן חינוכי ואינפורמטיבי המתייחס לנקודות הכאב, האתגרים והצרכים של הלידים שלך. זה יכול לכלול פוסטים בבלוג, מאמרים לבנים, מקרי מקרים ומדריכי הנחיות.

3. הפוך מסעות פרסום בדוא"ל לאוטומטיים: השתמש בכלי אוטומציה של שיווק כדי להגדיר זרימות עבודה בדוא"ל המספקות תוכן בזמן ורלוונטי המבוסס על אינטראקציות, התנהגויות וטריגרים של לידים.

4. צור סדרת קבלת פנים: הצג לידים חדשים למותג ולהצעות שלך באמצעות סדרה של הודעות דוא"ל קבלת פנים המספקות ערך, מגדירים ציפיות ומעודדות מעורבות.

5. חנך ובנה אמון: השתמש באימיילים שלך כדי לחנך לידים על התעשייה, המוצרים והפתרונות שלך. הצב את המותג שלך כיועץ מהימן על ידי שיתוף תובנות ומומחיות יקרות ערך.

6. התעסק בתוכן אינטראקטיבי: שלב אלמנטים אינטראקטיביים כגון חידונים, סקרים, סקרים והערכות כדי למשוך לידים ולאסוף נתונים חשובים למעקב מותאם אישית.

7. התאם אישית תקשורת: פנה למובילים לפי שמם, התאם תוכן על סמך העדפותיהם, התנהגויותיהם ואינטראקציות העבר שלהם עם המותג שלך כדי ליצור חוויה מותאמת אישית.

8. הצע תוכן או משאבים בלעדיים: ספק ללידים עם גישה לתוכן בלעדי, משאבים, סמינרים מקוונים או אירועים בעלי ערך ורלוונטיים לצרכיהם ולתחומי העניין שלהם.

9. השתמש בהוכחה חברתית: שתף המלצות של לקוחות, מקרי מקרים, סיפורי הצלחה וסקירות באימיילים שלך כדי לבנות אמינות, אמון ולהדגים את הערך של המוצרים או השירותים שלך.

10. עודד אינטראקציה: כלול לחצני קריאה לפעולה (CTA) ברורים בהודעות הדוא"ל שלך שמבקשים להוביל את הצעד הבא, בין אם זה הורדת משאב, תזמון הדגמה או ביצוע רכישה.

11. ניקוד והסמכה של לידים: יישם ניקוד לידים כדי לתעדף ולהסמיך לידים על סמך רמת המעורבות שלהם, אינטראקציות עם האימיילים שלך, ביקורים באתר וקריטריונים אחרים.

12. רצפי מעקב וטיפוח לידים: פתחו רצפי טיפוח לידים המנחים מובילים במסע הקנייה עם תוכן ממוקד, הצעות ו-CTAs בכל שלב.

13. עקוב אחר וניתוח ביצועים: עקוב אחר מדדי מפתח כגון שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים, המרות ומעורבות כדי למדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלך לטיפוח הלידים ולקבל החלטות מונחות נתונים לצורך אופטימיזציה.

על ידי יישום אסטרטגיות ושיטות עבודה מומלצות אלה, תוכל לטפח לידים ביעילות באמצעות שיווק בדוא"ל, לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים ולקרב אותם להמרה ולרכישה בסופו של דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים