כשמדברים על מיתוג אישי, מתכוונים בעצם לשיווק מוחפץ של אישיות, אדם, בדיוק כפי שמשווקים מוצר או מותג, אלא שבמקרה זה, מדובר בחייו האישיים, ובקידום חייו העסקיים.
ברוב המקרים, המיתוג האישי יתבצע באמצעות איש מקצוע, כמו איש תקשורת, יועץ תדמית, מאמן אישי, שיש להם המיומנות, "לתפור חליפה חדשה" ולעשות מהפך בדמות, בכדי להפוך אותה למותג, ובעצם לשפר את האופן שבו רואים אותה האחרים.
מיתוג אישי, ידגיש איכויות ויבליט את האישיות, על רקע המתחרים שלה. המיתוג האישי, הוא ניסיון מודע, ליצור ולהשפיע, על דעת קהל, מעצם העמדת האישיות כאוטוריטה בתחום שלה, ליצור אמינות, להדגיש את היתרונות, על פני המתחרים, ולקדם את העסקים והקריירה ולהגדיל את היקף הלקוחות שלה.
9 הדרכים למיתוג אישי 🕹️
מיתוג אישי הוא תהליך, שלא תמיד יודעים כיצד "לפצוח" בו.
הדרכים הבאות, ישיגו מיתוג מרתק, ייחודי ומזמין:
1. חזון ומטרה
2. ערכים
3. תשוקות ואותנטיות
4. תכנית אסטרטגית
5. תכונות אישיות
6. קהל יעד
7. ניתוח הזדמנויות
8. קבלת משוב
9. תחרות ובידול
עוזי שבת מתארח באתר "וואלה".
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
חזון ומטרה 🎯
חזון ומטרה, הולכים יד ביד. במיתוג אישי, תחילה יש להגדיר מטרות, ולאחר מכן, האופן שבו ניתן לכבוש יעדים אלה. החזון האישי הוא ראיית העתיד, באופן ברור, או יותר נכון, כיצד היינו רוצים לראות את העתיד. החזון מורכב משאיפות, חלומות, רגשות, אהבה, תשוקה ועוד. ברגע שהוגדר החזון, הוא יסייע לקבלת החלטות הנכונות לנו, תוך התעלות על קשיים ונסיבות, בדרך למטרה.
חזון משכנע במיתוג אישי, הוא כזה שבסופו, מטרה משמעותית, ערכים וחלום העתיד.
א. מטרה משמעותית – יוצקת התרגשות ומחוייבות. אנשים הנעים מתוך מטרה מסויימת, יש להם סיכוי גדול יותר, להצליח. המטרה גורמת לנו להתמסר, ללמוד להתפתח, להשתפר ולהתקדם לקראת השגתה.
ב. ערכים – הם קובעים את הדרך, שבה נשיג את המטרה של המיתוג האישי. מדובר בעצם באמונה, ב"אני מאמין", בסדרי עדיפויות. קודי מוסר, יכולים להיות ערכיים, להעניק הערכה עצמית וגם הערכה של אחרים.
הערכים מגדירים אותנו, מי אנחנו, הם מייצגים את מהותינו ואישיותינו, את הנאמנות שלנו, לנו.
ג. חלום העתיד – עונה לשאלה, מה היינו רוצים או מדמיינים, כאשר התמונה ברורה לנו. היא מסייעת בעשייה החשובה ביותר. מדובר בעצם בדמיון מודרך, בו נבחרים הזמן, המקום והמטרה. זוהי פעילות של הצד הימני במוח, המאפשר אינטואיציה, היגיון, תוכן ועוד.
ערכים 💪🏻
מיתוג אישי ערכי, הוא תהליך של הוספת ערך מוסף, באופן שיחבר אותנו, לקהלי היעד. צרכנים, מבצעים החלטות רכישה, על בסיס ערכי כמו, מימוש עצמי, אשר על פי מחקרים, יביא להם את האושר המיוחל.
הערכים המובילים הם:
1. אקולוגיה וכדור הארץ
2. אחריות חברתית
3. אורח חיים בריא
4. תזונה נכונה
5. משפחתיות
6. התפתחות והעצמה עצמית
7. גלובליות
8. פטריוטיות
תשוקות ואותנטיות 🙏🏻
בידול אישי, אינו ניתן להעתקה או זיוף. "יש לך או אין לך את זה"..
יש צורך בזיהוי הייחודיות והאותנטיות, שהם רק שלכם. מה מביא אנשים, לרצות להיות בקרבתכם? למה נמשכים אליכם? למה רוצים לשמוע אתכם? ובכן, זה הזמן להתעמק ולנתח את החזקות שלכם.
הדרך הטובה ביותר מלכתחילה במיתוג אישי, היא לפנות לחוזקות ולא לשפר את החולשות. זהו מסע אל תוך "האני", בו תגלו את הכוחות, המניעים אתכם, מייחדים אתכם והופכים אתכם למה שאתם.
רוב החוזקות הן טבעיות, ובאות לנו בקלות, ולכן, לוקחים אותן המובנות מאליהן, ואנו עיוורים להן. גילוי החוזקות הללו, מעצים מאוד, מביא לאנרגיה גבוהה והצלחה אישית מסחררת.
כשתבחרו לצאת למסע, היעזרו בשאלות הבאות, בכדי לזהות את החוזקות שלכם:
1. מה אתם עושים טוב?
2. במה נהגתם להיות טובים?
3. באילו נושאים, אתם נוהגים לעזור ולייעץ?
4. באילו בעיות, אתם רואים עצמכם כמומחים לפתרון?
5. אילו דברים חיוביים, אמרו עליכם ההורים, המורים, החברים?
6. מה אמרו עליכם בצבא, שאתם עושים הכי טוב?
7. במה הייתם מוערכים במקומות עבודה?
8. מה החוזקות שלכם, כהורים?
מאמרים נוספים
תוכנית אסטרטגית 🗒️
אסטרטגיית מיתוג, הכרחית ביותר במיתוג אישי, והיא צריכה להיות מתוכננת בדקדקנות ובקפדנות.
בשלב זה, צריכה להיות הבנה, היכן אנו רוצים להיות מבחינת השוק, מה אנחנו רוצים להיות? למי פונים? מה מחפשים? הלקוחות, בסופו של דבר, יכריעו את נחיצותכם, ואם קיומכם, מוצדק.
יש להגדיר את כל תצורות המיתוג האישי, ולהיות מדוייקים ועקביים. איך אתם נראים? איך אתם מדברים? באיזו שפה אתם משתמשים? כיצד אתם מתנהגים? כיצד תגיבו בסיטואציות שונות? כל אלה, צריכים להצדיק את היותכם. האסטרטגיה עשויה להשתנות, ולכן חשוב לעקוב אחרי התפתחויות, ולבצע מיתוג אישי מחדש, במידת הצורך.
המסרים שנעשה בהם שימוש, יהיו רגשיים, מרומזים, זכירים, בניגוד לתחומי שיווק ומכירות.
עוזי שבת מתארח בפודקסט "לבן על שחור" של רוי ריבק.
תכונות אישיות 👨🏻🦱👱🏻♀️
במיתוג אישי, התכונות האישיות, הן אלה שיש להן יכולת השפעה על הלקוחות. ניתן לעשות זאת, באמצעות הנחיות פשוטות:
1. פעלו במטרה שיזכרו אתכם, את העשייה שלכם, את הייחודיות שלכם. אל תגדירו את עצמכם, לפי התפקיד שלכם, לא לפי הכישורים והיכולות שלכם, להיות "סטארים".
2. חפשו את התכונות, שמביאות אתכם להצלחה, כל פעם מחדש. למשל, ניתוח סיטואציות, ראיית תמונה כוללת, יצירתיות וכו'.
3. היעזרו בחזון שבניתם למיתוג האישי, ובנו תכנית דו שלבית. האחת, לטווח הקצה, והשנייה, לטווח הרחוק.
4. מנהיגות ותקשורת חיובית, היא תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה. שימוש בשפה חיובית, מייצרת שיח, יוצרת מוטיבציה.
5. היו שקולים ואל תפעלו מרגש. הנעה מרגש, מובילה לתכונות התנצחות, התפרצות וויכוחים.
6. בדקו כיצד אתם נתפסים על ידי אנשים אחרים, האם אתם זמינים ונגישים? מה יודעים עליכם?
7. נסו ליצור תחומי מומחיות ביחס לאחרים, שבהם תהיו הטובים ביותר, יוצאי דופן, בעלי ידע ייחודי וכו'.
8. שפרו ביצועים באופן קונסיסטנטי. עמידה ביעדים, היא תהליך בעל שלבים רבים.
9. התנהלו בצורה מודעת. יזמו וקחו אחריות, גם בתפקידים פחות זוהרים.
10. בדקו אם קיימים עליכם תכנים ברשת, ומה הם. אלו דברים אותם ימצאו גם הלקוחות, שיחפשו את שמכם, במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.
קהל יעד 👤👤👤
טעות נפוצה לחשוב, ש"כולם" הם קהל היעד. אבל אם חושבים על כך לעומק, הרי אין מוצר או שירות אחד, שמתאים לכל הקהלים.
במקום להתפזר ולנסות לבנות את עצמכם, באופן שתתאימו לכולם, תוך התפשרות על דברים בדרך, עדיף שתהיו מצויינים, בדיוק כמו שאתם, עם קהל יעד קטן יותר, שנועד לכם. זה הקהל במיתוג האישי, שיהיה נאמן לכם, שתפתחו איתו מערכת יחסים, שיידבר בשבחכם, שיגיב לכם ואיתם תהיה לכם אינטרקציה.
ניתוח הזדמנויות 🙂
מדובר במודל SWOT המשמש לניתוח עצמי, ובוחן יכולות וכישורים והזדמנות להתפתחות, במיתוג האישי.
לניתוח קיימים שני מימדים:
מימד אישי – האפיון שלנו, חוזקות וחולשות, הנתונים לשליטתנו.
מימד חיצוני – הזדמנויות שיעזרו לנו להתפתח, ואיומים שעשויים לעכב או למנוע מאיתנו, השגת יעדים של המיתוג האישי.
את הניתוח נבצע, על ידי ניתוח הגורמים.
ניתוח גורמים חיצוניים, במיתוג האישי:
– האם החוזקות שלנו, יעזרו להתגבר על האיומים?
– האם החולשות שלנו, ימנעו מאיתנו, להתמודד עם האיום?
– האם החוזקות שלנו, יאפשרו לנו לנצל הזדמנות?
– האם החולשות שלנו? ימנעו מאיתנו, התמודדות עם הזדמנות?
ניתוח גורמים פנימיים, במיתוג האישי:
– האם החוזקות שלנו, מאפשרות התגברות על איום?
– האם החוזקות שלנו, מאפשרות ניצול הזדמנות?
– האם החולשות שלנו, מונעות התמודדות עם איום?
– האם החולשות שלנו, מונעות התמודדות עם הזדמנות?
קבלת משוב 💌
באופן עקרוני, מלבד קבלת משוב מלקוחות, באמצעות שיחה טלפונית או טופס ייעודי, הרי שהשיווק הדיגיטלי, במיתוג אישי, עושה את העבודה בצורה אפקטיבית, שאינה מוטית, אנונימית, כנה ומהירה, המאפשר ניתוח SEO, שעונה על צרכים אלה באתרים, ו- SMO העונה על אותם צרכים, ברשתות החברתיות.
ניתן להשתמש בכילים הבאים, לקידום המיתוג האישי שלכם:
1. אתר אינטרנט
2. דף נחיתה
3. גוגל מיי ביזנס
4. כרטיס ביקור דיגיטלי
5. כרטיס ביקור דיגיטלי
6. פייסבוק
7. אינסטגרם
8. לינקדאין
9. טיקטוק
תחרות ובידול 🤼♀️
במיתוג אישי, ניתן לבנות בידול בשוק התחרותי, בכמה אופציות אפשריות:
1. בידול לוגו – ייחודיות, עיצוב מעניין וחריג, שניתן להשתמע לשני פנים, בצבעים מושכים, משדר יציאה מחוץ לקופסה, יוצא דופן וכו'.
2. בידול תכונות – תוכנה מיוחדת ויוצאת דופן.
3. בידול מחיר – קביעת מחיר זול, ביחס למתחרים, או להיפך. תלוי לאיזה קהל יעד מכוונים.
4. בידול מקצועי – מלבד מקצועיות ומיומנות, שיכולים להיות משווקים גם כאתר אינטרנט, ניתן לפרסם במדיה חברתית, ולקבל לייקים והמלצות.
שאלות נפוצות
מה זה בכלל מיתוג אישי?
מיתוג אישי זה בעצם שיווק מוחפץ של אישיות, אדם, בדיוק כפי שמשווקים מוצר או מותג, אלא שבמקרה הזה מדובר בחייו האישיים ובקידום חייו העסקיים.
איך החזון שלנו צריך להיות מורכב בוחרים חזון ומטרה לעסק שלנו?
החזון שלנו צריך להיות מורכב משאיפות, חלומות, רגשות וכו'. ברגע שנגדיר את החזון (כיצד היינו רוצים לראות את העתיד). ברגע שנגדיר את החזון, נוכל לקבל החלטות נכונות תוך התעלות על קשיים ונסיבות, בדרך למטרה.
איך נבחר את קהל היעד שלנו?
טעות נפוצה לחשוב ש"כולם" הם קהל היעד שלנו. עדיף שלא נתפזר, ונהיה מצויינים עם קהל יעד קטן יותר שיהיה נאמן לנו ושנפתח איתו מערכת יחסים ותהיה לנו איתו אינטראקציה.
איך ניתן לבנות בידול בשוק התחרותי?
ישנן כמה אופציות של יצירת בידול-
בידול לוגו, בידול תכונות, בידול מחיר ובידול מקצועי.
תגובה אחת
תודה רבה לך עוזי על מאמר בול בזמן, בעודי מקימה עסק פרטי של שיווק דיגיטל. תודה!! אתה תותח