תכנית שיווק שותפים, או בשמה השני אפילייט (Affiliate) היא דרך מצוינת להגדיל את ההכנסות שלכם. לפניכם כל מה שרציתם לדעת על שיווק שותפים. בעידן הדיגיטלי של ימינו, יש דרכים רבות להרוויח כסף ולהגדיל את ההכנסה. אחת הדרכים המשתלמות ביותר היא באמצעות תכנית שותפים.
Affiliate (אפילייט) היא למעשה תכנית שיווק שותפים שבמסגרתה ישנו גורם מתווך בין העסק לצרכן. המתווך מפנה גולשים אחרים למוצר או לשירות מסוים של בית העסק על ידי פרסום קישור מקודד. בכל פעם שהגולשים נכנסים לאותו קישור ורוכשים את המוצר או השירות, המתווך מקבל עמלה מבית העסק.
כיצד מודל אפילייט עובד?
בארץ ובעולם קיימות מגוון רחב של תכניות שותפים. כמו לדוגמה Zipy הישראלית שמוכרת מוצרים של אמזון, איביי ועלי אקספרס. לאחר שנרשמתם לתכנית השותפים, עליכם לפרסם את המוצרים שאותם החברה מקדמת. אתם מקבלים מהחברה לינק שהוא אישי ליוזר שלכם, וכאשר אתם מקדמים מוצר מסוים על ידי הצגת היתרונות שלו עליכם להוסיף את הלינק המיוחד שקיבלתם.
ניתן לפרסם את הקישור במסגרת כתבה בבלוג, על ידי פוסט או תמונה ברשתות החברתיות או באנר באתר אינטרנט.
המטרה של תכנית אפילייט היא להפנות כמה שיותר גולשים למוצר או השירות של בית העסק וכך לגרוף כמה שיותר רווחים. כאשר גולש נכנס לעמוד המוצר באמצעות הקישור שפרסמתם וביצע רכישה, חברת שיווק השותפים תקבל הודעה על כך ותשלם לכם עמלה שנעה בדרך כלל סביב 5 אחוז ממחיר המוצר.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
דברים שצריך לשים לב אליהם בתכנית אפילייט
אז החלטתם להצטרף לתכנית שותפים, ולנסות להגדיל את ההכנסה שלכם. נהדר, אך יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:
הימנעו ממכירה אגרסיבית בביצוע אפילייט
כאשר אתם מקדמים מוצר או שירות כלשהו, אסור לכם להישמע כמו איש מכירות. נסו להתחבר לקהל היעד שלכם ולפנות אליהם כאילו הם חברים שלכם. על מנת שהבלוג, אתר האינטרנט או עמוד הפייסבוק שלכם לא יראה כמו פרסומת אחת גדולה, עליכם לתת ערך מוסף לגולשים. ספרו על התועלת שאתם הפקתם מהמוצר מבלי שהתוכן יהיה שיווקי מדי. אל תציגו את המוצג בטון מכירתי שעלול להרחיק את הגולשים.
מאמרים נוספים
קידום מוצרים או שירותים רלוונטים
כאשר אתם מצטרפים לתכנית אפילייט, עדיף לבחור בקידום מוצרים שקשורים לפלטפורמה שאותה אתם מנהלים. אם לדוגמה יש לכם בלוג בנושא אוכל, תוכלו לקדם מסעדות או מוצרי מזון. הימנעו מקידום של מוצרים שאינם קשורים לנושא הבלוג שלכם, כמו כלי עבודה למשל. הגולשים חכמים והם יזהו מיד שמדובר בפרסומת ולא ילחצו על הקישור שאתם מפרסמים.
פרסום הקישורים באופן טבעי
הקישור המקדם את המוצר של תכנית אפילייט, צריך להופיע באופן טבעי. כך למשל, אם אתם מעוניינים לפרסם מכשיר להחלקת שיער, תוכלו לכתוב פוסט על כך שקשה לכם להתמודד עם השיער המתולתל שלכם, ולכן החלטתם לנסות מכשיר חדש. הקישור יגיע בסוף הפוסט עם הזמנה לגולשים לנסות את המוצר. אם הפוסט יתחיל בקישור ולא בסיפור אישי, סביר להניח שהגולשים לא ייכנסו לקישור.
גילוי נאות בתכנית שותפים (אפילייט)
חשוב לדעת שלפי FTC (נציבות הסחר הפדרלית), כאשר אתם לוקחים חלק בתכנית אפילייט עליכם לפרסם על כך גילוי נאות בכל הדפים שמכילים קישורי שיווק שותפים. לאחר שבחרתם תכנית שיווק שותפים עמה תעבדו, מומלץ לבדוק מהן ההנחיות של כל תכנית ותכנית לגבי פרסום גילוי נאות.
פרסום תוכן מעניין
כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם להרוויח מתכנית אפילייט, חשוב להשקיע בתוכן איכותי, מעניין ומקורי. ככל שתצרו פוסטים מעניינים יותר, כך תצליחו למשוך את תשומת לבם של הגולשים ותשכנעו אותם להתעניין במוצר או בשירות שאתם מקדמים.
שימוש במילות מפתח
כאשר אתם מקדמים מוצר או שירות, חשוב להשתמש במילות מפתח הפופולריות הרלוונטיות למוצר או לשירות. מילות המפתח הן הביטויים אותם מקלידים הגולשים במנוע החיפוש. הטמעה של מילות המפתח תאפשר לכם לקדם את הפוסט שלכם בראש תוצאות מנוע החיפוש וכך להגיע לחשיפה גבוהה יותר ולהגדיל את הסיכוי שהגולשים ייכנסו לקישור אפילייט שפרסמתם.
ֿאפילייט באמצעות קידום ממומן
על מנת להגדיל עוד יותר את החשיפה לפוסטים שלכם המכילים קישורים למוצרים או לשירותים מסוימים, ניתן לקדם אותם באמצעות קידום ממומן ברשתות החברתיות או קידום ממומן בגוגל. שימו לב שלא תמיד מדובר באסטרטגיה משתלמת במיוחד. צריך לקחת בחשבון מהי העלות של הקידום המומן ביחס לעמלה שתגרפו על רכישת המוצר על ידי הגולשים.
בדרך כלל שיווק שותפים מסתמך על קידום אורגני ולא קידום ממומן, משום שהתשלום על קידום ממומן הוא לרוב גבוה מדי מעמלת התיווך. לסיכום, שיווק שותפים היא דרך טובה לייצר עבורכם הכנסה נוספת, אך היא דורשת אסטרטגייה נכונה.
כמו כל יצירת תוכן שיווקי, עליכם להיכנס לנעליים של קהל היעד שלכם ולהבין מהי הבעיה שעמה הוא מתמודד וכיצד המוצר או השירות שאתם מקדמים יכול לפתור אותה. אם תעשו זאת בחוכמה ותצליחו להניע את הגולשים, תוכל ליהנות מרווחים רבים במודל אפילייט.
איך מצטרפים לשיווק שותפים?
לפני שאתם צוללים פנימה לעולם האפילייט, חשוב שתבחרו את הנישה שאתם רוצים להתמחות בה.
ישנו מגוון רחב של נישות בתחום שיווק שותפים, כמו שיווק מוצרי קוסמטיקה, טכנולוגיה, הורות וילדים, קמפינג וטיולים, אופנה ועוד. מומלץ לבחור בנישה שמדברת אליכם ושאתם מתעניינים בה. כך יהיה לכם קל יותר לבצע את השיווק בצורה הנכונה.
שיקול חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בבחירת הנישה, הוא עד כמה אותה נישה משתלמת. אתם כמובן רוצים להרוויח כמה שיותר, אז חשוב שתבררו האם קיימים מוצרים רבים שאפשר לקדם באותה נישה והאם העמלות מספיק גבוהות כדי שהעסק יהיה רווחי עבורכם. בנוסף, מומלץ לבחור בנישה עם תחרותיות נמוכה, כך שיהיה לכם קל יותר לבלוט מעל משווקים אחרים.
לאחר בחירת הנישה, עליכם להירשם לרשת השותפים. קיימות רשתות שותפים רבות, אך לא כולן מציעות עמלות משתלמות. חשוב לדעת ששיעור העמלה שאפשר להרוויח במסגרת אפילייט הוא תלוי במפרסם וברשת השותפים, ויכול לנוע בין אחוז אחד בלבד ועד 80 אחוז מסכום מכירת המוצר.
בררו איזו רשת שותפים מציעה עמלות הגבוהות, אך אל תזלזלו בעמלות נמוכות משום שאלו יכולות להצטבר לסכום מכובד מאוד. אז אחרי שבחרתם את הנישה שלכם ונרשמתם לרשת שותפים מסוימת, כעת הגיע השלב של מחקר אודות המוצר שעליכם לשווק. חשוב לקרוא אודות המוצר, להבין מהם היתרונות והבידול שלו ולהכיר אותו לעומק. אחרי הכל, עליכם להמליץ על המוצר מתוך הניסיון האישי שלכם. ככל שתכירו יותר את המוצר כך ההמלצה שלכם תיראה אמינה יותר בעיני הגולשים.
אילו רשתות אפילייט קיימות?
ברחבי הרשת קיימים מאות רשתות שיווק שותפים, וקצרה היריעה מלהכיל את כולן. אז הנה לפניכם כמה מהרשתות הבולטות:
פלטפורמות מסחר אלקטרוני
פלטפורמות מסחר אלקטרוני בין לאומיות כמו אמזון, איביי ועלי אקספרס מציעות תכניות שותפים על בסיס עמלה שבין 2-10 אחוז מעלות המוצר. תוכלו לשווק מגוון רחב של מוצרים, מגאד׳טים, דרך בגדים ועד פריטי נוי לעיצוב הבית. פלטפורמות אלו מציעות גם פיצ׳רים נוחים מאוד כמו ייצוא קישורים לפי קטגוריות שונות, תיבות חיפוש מותאמות אישית וייבוא של באנרים חכמים.
אפילייט באתר Groo
אתר הקופונים הישראלי ״גרופון״ מוכר מאוד לקהל הישראלי. הוא מציע מגוון רחב של דילים על מוצרים ושירותים כמו מסכי טלוויזיה, נופשונים בארץ ובחו״ל וקופונים למסעדות. העמלות שתוכלו להרוויח נעות בין 2 ל-8 אחוז מסכום המכירה, כשהעמלה בגובה 2 אחוז היא בדרך כלל על מוצרים יקרים כמו מוצרי חשמל וחבילות תיירות, בעוד שהעמלה בגובה 8 אחוז היא על מוצרים זולים יותר כמו פריטי נוי.
חברת IHerb
חברת מוצרי הטבע ותוספי המזון מציעה לכם לשווק את המוצרים שלה במסגרת תכנית אפילייט. על כל מוצר שגולש יקנה זכאות הקישור שלכם, תקבלו עמלה בגובה 5 אחוז. לאחרונה החברה השיקה ממשק בעברית כך שיש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים ישראלים יבצעו רכישה.
KSP Affiliate
רשת מוצרי חשמל, גאדג'טים ואלקטרוניקה מציעה למשווקים במסגרת אפילייט עמלה בגובה של עד 35 אחוז (!) מסכום המוצר. לפני שאתם ממהרים להירשם, חשוב לדעת שהעמלות משתנות לפי סוג המוצר ומפורטות בחשבון השותפים של החברה. דבר נוסף שעליכם לקחת בחשבון הוא שההפניה שלכם צריכה להתבצע לאתר האינטרנט של KSP ולא לחנויות הפיזיות.
שופיפיי (Shopify)
שופיפיי היא פלטפורמה המאפשרת לכל אדם להקים חנות וירטואלית, גם אם אין לו ידע טכני וניסיון בבניית אתרים. שופיפיי מציעה למשווקים עמלה בגובה של 29 דולר על כל אדם שתפנו אליה ויירשם לשירות החברה.
2 Responses
יוצר איתך קשר בפרטי לגבי זה ניר 🙂
אהלן
האמת אני כבר לא מנסה להבין איך השיווק הדיגיטלי עובד
אני כן מאמין באנשים כמוך שיודעים מה לעשות
יש לנו 4 מוצרים שנמכרים באמזון m.k ארצות הברית
רוצים לצאת מהקופסא לתת מכירות בכל הערוצים הדיגיטליים הרלוונטיים