לאחרונה הושקה בישראל רילס – פיצ'ר סרטונים מבית אינסטגרם שאמור להתחרות באפליקציית טיקטוק הפופולרית. אז מה מציע הפיצ'ר החדש ומה ההבדלים בינו לבין טיקטוק? אם אתם לא "בומרים" שחיים במערה, סביר להניח שאתם מכירים את אפליקציית טיקטוק (TikTok).
האפליקציה שהומצאה בסין, מאפשרת למשתמשיה להעלות סרטונים קצרים מסוגים שונים. מאז שהושקה בשנת 2016, טיקטוק צברה יותר ממיליארד משתמשים ובשנת 2018 זכתה לתואר האפליקציה עם מספר ההורדות הגבוה ביותר בארצות הברית.
אבל לא כולם מרוצים מטיקטוק. נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ איים להחרים את האפליקציה, זאת בטענה שהסינים עלולים לעשות בה שימוש לרעה ולפגוע בביטחון הלאומי של אמריקה.
מאז, טיקטוק כבר נרכשה על ידי החברות האמריקאיות וולמארט ואורקל וטראמפ אף נתן את ברכתו לעסקת המכירה. אלא שכעת, יש אפליקציה אחרת שנושפת בעורפה של טיקטוק – הכירו את רילס.
מדובר בפיצ'ר חדש מבית אינסטגרם הנמצאת בבעלות חברת פייסבוק. הפיצ'ר, שהושק באוגוסט 2020, הוא למעשה התשובה האמריקאית לטיקטוק הסינית.
ממש כמו המתחרה שלה, גם התוכנה החדשה שמופיעה באינסטגרם מאפשרת למשתמשים להעלות סרטונים קצרים עם מוזיקה ואפקטים. אז מה בעצם ההבדל בין שתי האפליקציות?
אורך הסרטונים
באפליקציית טיקטוק משתמשים יכולים להקליט סרטונים של עד 60 שניות ובפיצ'ר החדש של אינסטגרם משתמשים יכולים להקליט סרטונים באורך של עד 30 שניות. למרות שמדובר בהבדל של 30 שניות בלבד, זה עשוי להוות חיסרון עבור משתמשים רבים שרוצים לשתף סרטונים ארוכים יותר.
מצד שני, בעידן הפרעת הקשב והריכוז שלנו, אולי סרטון קצר יותר זה מה שמתבקש.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
עריכת הסרטונים
על אף שממשקי העריכה של טיקטוק ושל רילס נראים דומים, הרי שהם שונים מאוד זה מזה. טיקטוק מאפשרת לכם לבחור פילטרים, תבניות ואפקטים מתוך ספריית פילטרים עצומה, בעוד שהספרייה באינסטגרם היא מוגבלת. בנוסף, תוכלו להקליט קול על גבי הסרטונים אך ללא אפשרות להוסיף אפקטים מיוחדים לאודיו.
פרסום ממומן ברילס
אפליקציית טיקטוק מאפשרת לכם לפרסם מודעות בתשלום וכך לשווק את העסק שלכם.
בינתיים, ריליס לא מציע אפשרות כזאת אך ניתן לקדם עסקים באמצעות יוצרי תוכן. לאחר שהפיצ'ר יצבור תאוצה סביר להניח שיקומו אושיות רשת שיבלטו מעל השאר. אז תוכלו לפנות אליהן ולהציע להן לקדם את המוצרים או השירותים שלכם בתשלום.
ייתכן גם שבהמשך רילס ירחיב את אפשרויות הפרסום שלו ובמקביל גם את ניתוח נתוני הגולשים. נכון להיום, הפיצ'ר של אינסטגרם מעניק לכם מידע רק על כמות הצפיות בסרטונים, הלייקים והתגובות.
לעומת זאת, בטיקטוק מספקים דו"חות מפורטים על התנהגות הגולשים ועל המאפיינים הדמוגרפיים שלהם. הדבר הכרחי עבור חשבונות עסקיים שרוצים לקדם את המותג שלהם באפליקציה ולהשיג כמה שיותר לקוחות.
מאמרים נוספים
אפשרויות מוסיקה
אחת האפשרויות שהמשתמשים של טיקטוק אוהבים זה להוסיף מוזיקה וסאונד לסרטונים שלהם. טיקטוק מאפשרת לכם לבחור צלילים וקטעי קול מתוך ספריית סאונד שלמה שיש ברשותה, להשתמש בקטעי קול שמשתמשים אחרים הקליטו או להקליט סאונד בעצמכם.
נכון להיום, האפשרויות האלו ברילס הן מוגבלות עבור חשבונות עסקיים. חשבונות עסקיים המעוניינים להעלות מוזיקה לסרטונים שלהם צריכים להוסיף אותה מחוץ לאפליקציה.
יחד עם זאת, חברת אינסטגרם הודיעה כי חתמה על חוזים עם חברות תקליטים ענקיות, והיא תציע קטלוג מוזיקלי מקיף ומרשים ללא חשש מהפרה של זכויות יוצרים.
אפשרויות השיתוף ברילס
אם עד עכשיו דיברנו על החסרונות של הפיצ'ר החדש באינסטגרם לעומת טיקטוק, אז הנה מגיע היתרון של האפליקציה החדשה. כולנו רוצים לשתף ולחשוף את הפוסטים שלנו לכמה שיותר משתמשים. אלא שבטיקטוק ניתן להעלות את הפוסטים שלכם רק לפיד שלכם. לעומת זאת, רילס מאפשר לכם לשתף את הסרטונים שלכם בהודעה פרטית לחברים שלכם או להעלות את הסרטון ישירות לפיד של האפליקציה.
תוכלו גם לשתף את הסרטונים בסטוריז של אינסטגרם, רק קחו בחשבון שממש כמו סטוריז אחרים, גם הם ייעלמו תוך 24 שעות. אפשרויות השיתוף מגדילות את פוטנציאל החשיפה באופן משמעותי.
אז האם רילס תנצח את טיקטוק?
כדי להבין איזו אפליקציה טובה יותר – טיקטוק או רילס, חברת Mediakix ערכה מחקר בקרב 16 משפיעי TikTok כדי לבדוק מה העמדה שלהם לגבי הפיצ'ר החדש של אינסטגרם.
50 אחוז מהם אמרו שהם נכנסו לפיצ'ר אך עדיין לא העלו פוסטים. 56 אחוז מהנשאלים אמרו שהם מתכוונים להשתמש בפיצ'ר החדש, ובמקביל 60 אחוז מהם אמרו כי הם משוכנעים שטיקטוק כאן כדי להישאר. 25 אחוז מהנשאלים אמרו שהם מתכוונים להשתמש בפיצ'ר של אינסטגרם כדי להגיע לקהלים חדשים, ו-43.7 אחוז מהנשאלים מתכננים להעלות פוסטים שפרסמו בטיקטוק באפליקציה החדשה.
עדיין מוקדם מדי לדעת עדיין האם רילס תביס את טיקטוק ותצליח לכבוש את דור המילניאלז או שמא הגולשים ישמרו אמונים לטיקטוק ויתקשו לצאת מאזור הנוחות שלהם. כך או כך, אין ספק שתוכן וידאו הוא הדבר שכדאי להשקיע בו בשנים הקרובות.
עלייתן של פלטפורמות וידאו קצרות
צבירת הפופלריות של פלטפורמות הוידאו הקצרות כגון טיקטוק ואינסטגרם רילס שינתה באופן מהותי את הדרך בה אנשים צורכים תוכן היום. הפלטפורמות הללו צברו פופלאריות אדירה בקרב מיליארדי משתמשים בכל הגילאים ובכל העולם.
החברה המהירה של היום מאופיינת בטווחי תשומת לב קצרים במיוחד וסף גירוי גבוה אשר זקוק לשינויי קצב מהירים. סרטונים קצרים מציעים דרך חדשה ומותאמת לעידן של היום לצרוך מידע בצורה משעשעת ומהירה במיוחד. ישנם מספר גורמים שהובילו להצלחה של פלטפורמות כמו טיקטוק ורילס. וחשוב להכיר אותם על מנת להבין לעומק את התופעה.
בתור התחלה הממשקים מאוד נגישים וידידותיים והם מאפשרים לכל אחד ליצור תוכן בקלות ולשתף אותו. הממשק הידידותי והקל לשימוש מעצים את המשתמשים להפוך ליוצרי תוכן. גורם שני וחשוב הוא האלגוריתם המפותח של פלפטפורמות הוידאו כגון טיקטוק ורילס אשר יודע להתאים למשתמשים את התוכן הרלוונטי והמתאים ביותר עבורם כך שהם יישארו מערבים ומשועשעים.
בנוסף, רילס וטיק טוק מאופיינים בתכונות אינטראקטיביות אפקטים, פילטרים ומוזיקה אשר מספקים הדמנויות לגלות יצירתיות רבה בעת יצירת התוכן ודרך להביע את עצמם באופן ייחודי ומעניין. רילס וטיק טוק שינו את תעשיית הבידור ויצרו אפיקים חדשים לעסקים וליוצרי תוכן להגיע לקהל שלהם. הם ממשיכים להתפתח ולהשתלב בחיי היומיום שלנו וברור שהם כאן כדי להישאר.
טיק טוק מול אינסטגרם רילס
שתי הפלטפורמות המדוברות מתמודדות כביכול על אותה 'משבצת'. לכן השאלה מי יותר טובה? היא מתבקשת בנושא הזה ומעניינת אנשים רבים. ננסה לתקוף את הסוגייה בצורה אובייקטיבית דרך השוואה של התכונות והייעוד של כל פלטפורמה.
חוויות המשתמש גם בטיק טוק וגם ברילס נועדו להיות אינטואיטיביות ומעניינות. אך קיימים הבדלים מהותיים.
נתחיל מטיק טוק אשר מייצרת חוויה סוחפת עבור המשתמש. בטיק טוק כל משתמש מקבל עמוד אישי מונחה אלגוריתם אשר מתאים את התוכן באופן אישי על סמך תחומי עניין והתנהגות המשתמש. תכונה זו הופכת את הטיק טוק לממכר ומבטיח שהמשתמשים ייחשפו תמיד לסרטונים שמתאימים לתחומי העניין שלהם. בנוסף עיצוב הממשק של טיק טוק הוא חלק וידידותי למשתמש. טיק טוק מציע כלי עריכה נגישים ומגוון רחב של פילטרים אפקטים ואפשרויות סאונד.
מן הצד השני עומדת פלטפורמת האינסטגרםם רילס אשר מייצרת חוויית משתמש נוחה ומוכרת למשתמשי האינסטגרם מכיוון שהיא משתלבת בצורה חלקה בפלטפורמת האינסטגרם. ניתן להגיד שעיצוב הממשק שלהרילס דומה לשל טיק טוק אך מציע אפשרויות מוגבלות יותר של פילטרים ואפקטים. בפלטפורמת הרילס ניתן להיחשף לתוכן חדש על ידי הכרטיסייה של הExplore או על ידי החלקה למעלה לסטוריז.
ניתן להגיד שההבדל המהותי בין הרילס לטיק טוק הוא בגישה. בעוד שהטיק טוק מתמקד באתגרים ובמגמות ויראליות. הרילס מעודד משתמשים לשתף תוכן עם העוקבים הקיימים שלהם באינטסגרם. טיק טוק מונעת יותר מגילוי ומוכוונת קהילה בעוד שהרילס מתמקדת במינוף הקשרים החברתיים הקיימים להפצת תוכן חדש. בגדול, הבחירה ביניהם עומדת על העדפות אישיות.
ההשפעה של טיק טוק ורילס על השיווק במדיה החברתית
עם הפופולאריות ההולכת וגדלה של פלטפורמות אלו. טיק טוק ורילס הפכו לערוצי פרסום רבי ערך עבור עסקים הרוצים להציג את השירותים או המוצרים שלהם בדרך יצירתית, קלה ואינטראקטיבית. זה השפיע רבות על אסטרטגיות השיווק המודרני.
גם טיק טוק וגם אינסטגרם רילס מציגות תכונות מסויימות המסייעות לעסקים לתקשר עם הקהל שלהם בדרכים ייחודיות כמו שיתופי פעולה עם משפיענים ויצירת תוכן ממותג. האופי של הסרטונים הקצרים לוכדי תשומת הלב מאפשר להעביר מסרים שיווקיים בצורה יעילה. טיק טוק אשר מאופיינת בקהילתיות שלה ובטווח ההגעה הרחב של התוכן שמופץ בה, עזרה לטפח קהילה חיה ותוססת של משפיענים ויוצרי תוכן אשר משתפים פעולה עם מותגים שונים לצורכי שיווק.
אינסטגרם רילס נותנת לעסקים את ההזדמנות הייחודית לתקשר בצורה יצירתית ומעניינת עם העוקבים שלהם דרך הסרטונים הקצרים ולמנף את הנוכחות המקוונת שלהם באינסטגרם.
ישנם דרכים שונות ומיוחדות בהם עסקים יכולים למנף את פלטפורמות הוידאו הקצרות לצורכי שיווק. זה יכול להיות דרך יצירת סרטוני הדגמות מוצר, הדרכות, צילומים מאחורי הקלעים ואפילו השקת קמפיינים. טיק טוק ורילס הפכו לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות השיווק של עסקים רבים. פלטפורמות אלו מסייעות לשפר את החשיפה של העסק, לבנות קשרים אותנטיים עם הקהל ולמשוך דמוגרפיה צעירה יותר של קהל.
תרבות המשפיענים כחלק מהשיווק המודרני
תרבות המשפיענים הפכה לתופעה של ממש ולהיבט מרכזי בפלטפורמות כמו הטיק טוק והאינסטגרם רילס. למשפיעני רשת עם הרבה עוקבים יש כוח של ממש, להשפיע על התנהגויות המשתמשים, לעצב מגמות חדשות וטרנדים ולעודד מעורבות.
פלטפורמות הוידאו הקצרות הולידו דור חדש של יוצרי תוכן אשר צברו עם הזמן קהל של עוקבים נאמנים. טיק טוק ואינסטגרם רילס סיפקו ליוצרי תוכן שונים את ההזדמנות הייחודית להציג את הכשרונות שלהם, היצירתיות ואולי אף את העסקים האישיים שלהם, בכמה לחיצות כפתור ובטווח הגעה רחב מאי פעם.
פורמט הוידאו הקצר מאפשר למשפיענים לייצר תוכן איכותי ומעניין שביכולתו לייצר פופולריות רבה ולבנות קהל מעריצים נאמן. הכוח וההשפעה שיש למשפיענים בטיק טוק וברילס על כמות כה רבה של משתמשים מוביל לעיתים קרובות לשיתופי פעולה עם מותגים ועסקים שונים לקידום מוצרים ושירותים לקהל העוקבים הרחב של המשפיענים.
בעצם משפיעני הרשת בטיק טוק ובאינסטגרם רילס הפכו ממש לאסטרטגיית שיווק בפני עצמה. אך עם זאת חשוב להכיר את האתגרים שמגיעים עם זה. משפיענים בטיק טוק ובאינסטגרם רילס חייבים לייצר תוכן באופן עקבי, הסרטונים חייבים להיות איכותיים ומושכים על מנת לבלוט ולשמור על הייחוד והמקוריות.
בנוסף, משפיענים בטיק טוק ובאינסטגרם רילס חייבים לדעת לנווט היטב בין הטרנדים השונים והאלגוריתם המשתנה על מנת לשמור על רלוונטיות וטווח הגעה מקסימלי. בגדול, על מנת לשמור על נוכחות מקוונת כמשפיען עם קהל מעריצים רחב, חשוב לטפח אותנטיות, עקביות והבנה מעמיקה של קהל היעד.
מה העתיד צופן?
טיק טוק ואינסטגרם רילס כאן כדי להישאר. זה ברור לכולם. אז נסיים בספק שאלה ספק סקירה קצרה לגבי איך יראו פלטפורמות הוידאו הקצר בעתיד. אנו צפויים לראות חידושים טכנולוגיים רבים משתלבים בטיק טוק וברילס. למשל, טכנולוגיה כמו מציאות מדומה תאפשר ליצור סרטונים סוחפים ואינטראקטיביים יותר.
בנוסף, אלגוריתמים של למידת מכונה יהפכו אפילו למתוחכמים יותר והם יספקו למשתמשים השונים דיוק והתאמה גבוהים יותר בהמלצות התוכן.
אנו עשויים לראות יכולות עריכה מתקדמות יותר, אפקטים משופרים וספריות מוזיקה מורחבות יותר.
על כל זה אנו צפויים לראות שילוב אינטגרלי יותר עם מסחר אלקטרוני מה שיאפשר חוויית קניה חלקה יותר.
ככל פלטפורמות מדיה חברתית כמו טיק טוק ואינסטגרם רילס ימשיכו להתפתח הם ימשיכו לעצב ולהשפיע על הרגלי צריכת התוכן שלנו, הם ימשיכו לייצר הזדמנויות חדשות לעסקים ולייצר מרחב ליצירתיות ולביטוי של אינדיבידואליים.
בכל מה שקשור לפלטפורמות הוידאו הקצר העתיד בהחלט נראה מבטיח והוא מציע הזדמנויות מרגשות יותר לכולם.
סיכום
רילס של אינסטגרם, שהתפתח כתגובה לפופולריות של טיקטוק, מציע למותגים ויוצרים הזדמנות לשווק תוכן יצירתי, קצר ומרתק. עם פיצ'רים כמו מוזיקה, אפקטים מיוחדים וכלים לעריכת וידאו, רילס מאפשר ליצור חוויות דינמיות שמושכות את תשומת הלב של קהל יעד צעיר ומגוון. בעוד שטיקטוק נותרה המובילה בתחום הסרטונים הקצרים, רילס מציעה יתרון בכך שהיא משתלבת בצורה טבעית בתוך האקוסיסטם של אינסטגרם, מה שמאפשר למשווקים ליהנות מחשיפה משולבת עם תכנים אחרים, כמו פוסטים וסטוריז.
עבור משווקים דיגיטליים, רילס מהווה כלי חזק להגעה לקהלים חדשים, שיפור מעורבות והגדלת הנראות של מותגים, תוך שמירה על קו יצירתי ומקורי. בסופו של דבר, רילס היא אלטרנטיבה מצוינת לטיקטוק, ומיועדת למי שמחפש דרך חדשה להניע לפעולה ולבנות קהילה סביב המותג.
כל מה שחשבתם לשאול בנושא...
מה היתרונות של רילס על פני טיקטוק?
יתרון עיקרי של רילס הוא שהן משתלבות ישירות עם הפיד של אינסטגרם וסטוריז, כך שמשתמשים יכולים להגיע לקהל רחב מבלי לצאת מהפלטפורמה שהם כבר משתמשים בה. בנוסף, רילס מאפשרות למשתמשים לשלב בתוכן שלהם את כל האלמנטים הקיימים באינסטגרם.
מהי אורך הסרטון המומלץ ברילס?
אורך הסרטון המומלץ הוא בין 15 ל-30 שניות, אך ניתן להעלות רילס באורך של עד 60 שניות.
מה חשוב לזכור בעת יצירת רילס לקמפיינים שיווקיים?
בעת יצירת רילס עבור קמפיין שיווקי, כדאי להתמקד בהעברת מסר קצר וברור, להיות יצירתיים, להשתמש באלמנטים ויזואליים חזקים, ולוודא שהתוכן מתואם לקהל היעד.
איך ניתן למדוד את הצלחת רילס?
הצלחת רילס נמדדת לפי מספר הצפיות, המעורבות (לייקים, תגובות ושיתופים), מספר העוקבים החדשים, והחשיפה הכוללת שהסרטון מביא לעסק או למותג.