אם אתם בונים אתרים באמצעות אלמנטור, אתם בטח משתמשים בטמפלטים, אותן תבניות המאפשרות בנייה ועיצוב של בלוקים ספציפיים, כמו עמוד בלוג, האדר, פוטר ועוד. אלמנטור פרו מציעה יותר מעשרה טמפלטים, אבל בעוד שאת חלקם אנחנו מכירים כמו את כף ידנו – ישנם אחרים שנזנחים בצד.
בכתבה שלפניכם נדבר על שלושה טמפלטים שלא מקבלים את הכבוד הראוי להם, ונסביר למה ממש כדאי להשתמש בהם באופן קבוע.
יעילות היא שם המשחק
קודם כל, נסביר מהם טמפלטים. מדובר בפיצ'ר מרכזי של מערכת אלמנטור המאפשר לעצב בלוקים שיופיעו במגוון אזורים באתר. במקום לעצב כל עמוד ואזור בנפרד, נוכל ליצור טמפלטים שיופיעו אוטומטית בסוגי העמודים שאותם נגדיר.
דוגמה קלאסית היא טמפלט מסוג האדר שמוגדר כך שיופיע כברירת מחדל בחלק העליון של כל העמודים באתר. לחלופין, אפשר להגדיר את ההאדר כך שיוצג רק באזור הבלוג או בעמודי השירות, והכול ניתן לשליטה ובקרה בקלות.
טמפלטים הם כלי עוצמתי לבוני אתרים ולמקדמי אתרים. הם משמשים לבנייה ראשונית של הנכס, ולא פחות חשוב, לתחזוקה שוטפת של העמודים, המאמרים והמוצרים השונים. השינויים מתבצעים באופן רוחבי בלי צורך בהזנה ידנית, ומקלים על המשתמש בין אם מדובר באיש דיגיטל ובין אם בלקוח שמעוניין לתפעל בכוחות עצמו את האתר.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
פופאפים: הנעות לפעולה, הודעות למבקר וחוויית משתמש
פופאפים הם חלונות קופצים המוצגים לגולשים בעמודים ובתנאים ספציפיים שאותם מגדירים מנהלי האתר. נכון שהחלונות הקופצים שכולנו מכירים מציקים לנו פעמים רבות, אך כאשר מגדירים אותם בצורה נכונה ומותאמת לסיטואציה ניתן להפיק מהם תועלת לא קטנה.
למשל, נוכל להגדיר פופאפים באזורים ספציפיים במאמרים או בעמודי שירות בכדי להניע את הגולשים לפעולה רצויה, כמו השארת פרטים או הרשמה לשירות כזה או אחר. אופציה נוספת היא להשתמש בפופאפים בכדי להעביר מסרים והודעות למבקרים, לכוון אותם ברחבי האתר ולשדרג את חוויית הגלישה.
ישנם תוספי פופאפים רבים בחנות של וורדפרס, אך אלמנטור מעניקה את היכולת הזו תחת אותה קורת גג לצד המערכת שעמה אנחנו בונים את האתר, ולכן זו אפשרות נוחה במיוחד. המערכת מסנכרנת בצורה אידיאלית את הפופאפים לכלים שבאמצעותם נבנה האתר ומסייעת להימנע מריבוי תוספים, אשר מכבידים על האתר ועלולים לגרום לבאגים טכניים ולפגוע בביצועיו.
Page Not Found
טמפלט נוסף שחשוב לדבר עליו ורובנו נוטים להזניח הוא עמוד שגיאה מסוג 404 מותאם אישית. ראשית, נסביר כי עמוד שגיאה מסוג זה מתקבל כאשר גולש מנסה להגיע לעמוד שאינו קיים או שאינו זמין ברגע זה.
עמודי שגיאות פוגעים בקידום האתר בגוגל ומציגים חוויית משתמש רעה לגולשים מתוסכלים המנסים להגיע לעמוד ש"הובטח להם". לכן, השאיפה הברורה היא להימנע עד כמה שניתן ממצבים שבהם הגולשים יגיעו לעמודי 404.
למרות זאת, כמובן שהמפגש של הגולשים עם עמודי שגיאה בלתי נמנע. לא ניתן להעלים את עמודי ה-404, אף שכמובן כדאי לצמצם את נוכחותם כמה שאפשר. ואם כבר הגולשים הגיעו לעמוד שגיאה, ניצור עבורם טמפלט עמוד 404 מותאם אישית שיציג אופציות נוספות למציאת היעד שחיפשו.
כך במקום להשאיר את המבקרים בידיים ריקות, נוכל להציע שירותים ספציפיים, לאפשר חיפוש באתר או לנתב אותם למקומות רלוונטיים. העיקר לא לגרום למבקרים לנטוש או להישאר עם חוויה שלילית, ולנסות להגדיל את הסיכוי שהם יבחרו להמשיך לגלוש באתר.
מאמרים נוספים
סליחה? אני רק שאלה
חיפוש פנימי באתר מאפשר לגולשים למצוא את מה שחיפשו בצורה קלה ומהירה – בין אם מדובר במוצר, מאמר או תוכן אחר.
מדובר בכלי שקל לזנוח כי הוא נתפס בטעות כמובן מאליו, אבל חשוב לזכור כי גולשים רבים מעדיפים לוותר על חוויית הדפדוף באתר, ותוך כמה שניות מרגע הכניסה כבר מקישים שאילתה בשדה החיפוש הפנימי באתר – או מחפשים אחד כזה.
עם זאת, שדה חיפוש פנימי אינו מתאים לכל האתרים. הוא מומלץ והכרחי בעיקר באתרים עם כמות גדולה של תוכן או מוצרים. הפיצ'ר הזה מאפשר שמירה על חוויית משתמש איכותית, משפר את הניווט באתר והופך אותו ליעיל יותר.
הגולשים היום חסרי סבלנות, הם מצפים לקבל פונקציות ותשובות מהירות, ושדה חיפוש פנימי באתר יכול לתת להם את המענה הרצוי.