הרצאות לעובדים יכולות לפתוח צוהר לאינספור הזדמנויות למידה בתחום השיווק, על מנת להרחיב את היריעה השיווקית עבור עובדים שונים בארגון; שפשוט שווה להם להחזיק בכישורים שיווקיים בנישה ובתפקיד בה הם נמצאים.
או לפחות, לשפר ולהרחיב את היריעה לגבי הכישורים הקיימים. מטרתן של הרצאות לעובדים היא לעזור לעסקים לפתח את העובדים בהם, באופן שיכול לתמוך את הגשמת היעדים העסקיים, שאותם עובדים מעורבים בהגשמתם.
כיצד הרצאות לעובדים יכולות לסייע להבין מה קורה בעסק ברובד השיווקי?
יש לא מעט עסקים המסתמכים על אסטרטגיות שיווקיות על מנת להתקדם ליעד עסקי מסוים. הרצאות לעובדים יכולות לעזור לעובדים להבין מהי האסטרטגיה השיווקית, כמו גם כיצד ביכולתם לעזור, כל אחד במעמדו ומיקומו, על מנת לסייע לעסק להשלים את היעדים המוכתבים מטעם האסטרטגיה. כמו גם, להבין את התמונה הגדולה שהעסק מחזיק.
הרצאות לעובדים נועדו להעניק כלים ולעורר תובנות, ולסייע לעובדים להבין מה הם ערוצי השיווק הרלוונטיים של עסק, מה בתאכלס קורה או יכול לקרות ובאופן כללי – לסייע להם לנצל יותר מן הפוטנציאל הקיים בערוצים שיווקיים שונים הזמינים לעסק, ואולי כבר מאורגנים בתוכניתו האסטרטגית.
כשעובדים חווים הרצאות לעובדים שבאמת נוגעות בהן, ועוזרת להם להבין את הפוטנציאל השיווקי של העסק בו הם עובדים, יכול מאוד להיות שהם יהיו יותר חדי הבנה ואבחנה בנוגע למה שקורה בעסק, וכיצד הם יכולים לעזור – גם אם הם לא מחזיקים בתפקיד שיווקי גרידא.
הרצאות לעובדים יכולות לעזור לעובדים להבין את הכיוון שהעסק לוקח מבחינת אסטרטגיות השיווק שלו. כמו גם להחזיק בארגז כלים מסוים שמאפשר להם לחוות דעה, גם אם מינימלית יחסית, על האסטרטגיה שנבחרה וכמה טוב היעדים שהיא גוזרת אכן מוגשמים.
אחד היתרונות המשמעותיים באסטרטגיה שיווקית, הוא כמובן היכולת להרכיב את הטקטיקות השיווקיות השונות אשר ינחו את שלל הפעילויות השיווקיות שהעסק באמת יכול להוציא לפועל.
במסגרת הרצאות לעובדים, עובדים יכולים ללמוד על דרכים יעילות להציב מטרות, לבנות תוכניות שיווק רב ערוציות (אם בכלל רלוונטי להשתמש ביותר מערוץ אחד), ואף לחזור לעסק עצמו עם בהירות לגבי כיוונים מסוימים ברובד השיווקי שיכולים להניב יתרונות שונות לאותו עסק, באם ייחשף לרעיונות חדשניים שכאלו.
ניתן להגיד, שבלי אסטרטגיה שיווקית, עסק לא ידע כיצד למנף ולמטב את שלל הפוטנציאל של ערוצי השיווק שלו. הרצאות לעובדים נועדו ליידע את העובדים על מנת לעזור להם להבין חשיבותה של אסטרטגיה שיווקית, כמו גם לעזור להם (תלוי בהקשר ובהרצאה) כיצד לבנות אסטרטגיות כאלה או איך לגשת לנושא מכל מיני זוויות שונות.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
כיצד הרצאות לעובדים יכולות לסייע להם להבין את נקודת מבט שיווקית?
הרצאות לעובדים יכולות להדגיש נקודות מאוד חשובות. לרבות, הצורך והדרישה להתייחס לקהל היעד האידיאלי, להבין אותו ועל בסיס הרצון לתת מענה על צרכיו ורצונותיו – לבנות ולבסס אסטרטגיה שיווקית.
בכלל, התנהלות שיווקית נכונה, יכולה לצייד את מנהלי העסק בהבנות ובהירות לגבי קהל היעד האידיאלי, ולגבי הנישה הרלוונטית של בית העסק. הרצאות לעובדים יכולות להציג בפני העובדים כלים שונים לניתוח קהל היעד, הבנת הצרכים, זיהוי הזדמנויות וכן הלאה, כמו גם לבשר על החשיבות בכך מלכתחילה.
הרצאות לעובדים יכולות לעזור לעובדים גם להבין את חשיבותו של מחקר, ואף לצייד אותם בכל מיני כלים שיסייעו להם לעשות מחקר שוק שכזה.
כאשר המטרה היא לא לנסות להיות רשמיים ולאסוף נתונים כלליים, אלא להבין איך באמת ניתן לעזור ולשפר את העולם, ועל בסיס זה לבנות אסטרטגיה שתמנף את הפעילות העסקית תוך מימוש הפוטנציאל המקסימלי שלה.
במילים אחרות, הרצאות לעובדים יכולות לעזור לעובדים ולשקף להם איפה הם נמצאים עכשיו בעולם. האם הם מבינים את קהל היעד. האם הם יודעים כיצד לחקור את השוק.
האם הם יודעים כיצד לתת מענה על צרכים ורצונות, וכן הלאה. כמו גם, ללמוד אי אילו כלים ודרכי חשיבה על מנת לבצע את תפקידם באופן יעיל ואף טוב יותר.
מה הסיפור של מתן ערך ללקוחות?
יש שיגידו, שעובדים אשר חוו הרצאות לעובדים יכולים להחזיק בכישורים מסוימים על מנת לסייע לעסק למשוך יותר לקוחות, ואף לשמרם. יש בזה הרבה היגיון, שכן, אפילו הרובד של שימור לקוחות, מאוד יכול להיות מושפע מרמת הערך שהלקוחות מקבלים.
אי לכך ובהתאם לזאת, אם אסטרטגיה שיווקית מתבססת על מתן ערך ללקוחות, כבר ניתן לראות כיצד עובדים אשר חוו הרצאות לעובדים ומבינים טוב יותר כיצד ליישמה, יכולים לסייע במתן ערך כאמור, ועל פי כן לתרום בשימור לקוחות, ואף במשיכתם, מלכתחילה.
עוד, ניתן להגיד, כי עובדים אשר חוו הרצאות לעובדים יכולים ללמוד כיצד לתקשר את הבידול העסקי של בית עסק, ובכך להדגיש את הייחוד המכירתי של מוצר או שירות באופן יותר יעיל, באם יוצא להם לדבר עם עובדים אחרים, ספקים, לקוחות, מנהלים וכו' על נושא זה.
ובאופן כללי, להבין כיצד לתקשר את שלל הפעילויות השונות המתרחשות בעסק, ובכלל, להיות מעורבים יותר בעשייה השיווקית של העסק.
מה לגבי שיפור ומיטוב הפעילות השיווקית של העובדים?
הרצאות לעובדים יכולות לעזור לעובדים שכבר עובדים במחלקות שיווק שונות, לעשות את עבודתם יותר טוב. בייחוד אם הם מצליחים לעשות יותר, עם פחות – או במילים אחרות, לקבל יותר תשואה על השקעה.
כאשר מספקים לעובדים יכולות, כישורים והכשרות, זה בהחלט יכול לעזור להם לבצע את תפקידם באופן יעיל יותר. זאת כי הם מפתחים כישורים, מגלים מודלים, מקבלים הבנות וכן הלאה, מה שיכול להשפיע על הצורה בה הם תופשים את תפקידם, ומה שהם בכלל עושים במסגרתו.
ובכך, כל פעילות שיווקית שאותם עובדים אחראיים לה, יכולה להיות יותר רלוונטית לעסק בעקבות שיפור ביעילות היישום.
מה לגבי הבנה של המדדים והאינדיקטורים השונים?
ובדים אשר חוו הרצאות לעובדים, יכולים לגלות דרכים חדשות וברות ביצוע לייעל ולמטב את פעילויות השיווק השונות. ניתן להגיד שאסטרטגיה שיווקית טובה היא צעד בכיוון הנכון על מנת למצות יותר מן הפוטנציאל השיווקי.
שכן, ברגע שיש אסטרטגיית שיווק טובה, ניתן פשוט להוציא אותה לפועל, לראות מה קורה, לקבל פידבק, לייעל פעילויות וכן הלאה. מתוך כך, ניתן לגזור כל מיני אינדיקטורים ומדדים, על מנת לקבל חוות דעת אובייקטיבית בזמן אמת על, ובכן, מדדים שונים של השפעה.
כלומר, כיצד פעילויות שיווק מסוימות השפיעו על קהל היעד. ובכן, הרצאות לעובדים יכולות לסייע לעובדים להבין מה הם אותם מדדים, מה הם מודדים, מה ניתן לעשות כדי לשפר אותם ומה ההשלכות של זה על התמונה הגדולה.
ובכך, הרצאות לעובדים יכולות לעזור לעובדים להבין מה הן התוצאות שיתקבלו, לנתח אותן ובאופן כללי להבין את הפידבק שיתקבל. וזאת על מנת לקחת את הפידבק הזה ולהשתמש בו כדי לייעל את הצורה בה האסטרטגיה מיושמת, ו/או למצוא שיפורים עבורה.
לסיכומו של דבר, להרצאות שיווק יכולות להיות כל מיני יתרונות והטבות מעניינים. כך שניתן לבדוק מי מעוניין בה, מאיזו סיבה ומה הוא מצפה ללמוד, או יכול ללמוד. ועל בסיס זה לבדוק אילו הרצאות שיווקיות יכולות להתאים ומה יכול להיות ערכן בהקשר נתון.