חדשות הדיגיטל – מרץ 2023

חדשות הדיגיטל מרץ 23

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

גוגל חושפת כיצד היא מזהה ביקורות מזויפות של עסקים

גוגל מפרסמת דוח המשתף כיצד היא מזהה ביקורות עסקיות מזויפות, ופעילות לא אותנטית באופן כללי. בפוסט שפרסמה, משתפת החברה שבוצעו עדכונים במערכות הלמידה של גוגל, המיועדים לזהות ולהסיר עוד ביקורות מזויפות, רישומי עסקים מזויפים ותמונות וסרטונים לא אותנטיים.

המערכות האוטומטיות וצוותי הביקורת האנושיים הסירו למעלה מ-200 מיליון תמונות, 7 מיליון סרטונים וחסמו או הסירו למעלה מ-115 מיליון ביקורות, מה שמייצג עלייה של 20% לעומת השנה הקודמת, 2021.

איך גוגל מזהה ביקורות ספאם?
גוגל משתמשת במודלים חדשים, אשר מחפשים דפוסים חריגים בתוכן שמפורסם ע"י משתמשים.

גוגל שיתפה: "השתמשנו זמן רב בלמידת מכונה כדי לעזור לנו לזהות דפוסים של שימוש לרעה פוטנציאלי, ואנחנו ממשיכים לפתח את הטכנולוגיה שלנו. בשנה שעברה, השקנו עדכון משמעותי למודלים שלנו של למידת מכונה, שעזר לנו לזהות מגמות חדשות של שימוש לרעה / זיוף תכנים – בקצב מהיר פי כמה מאשר בשנים קודמות. לדוגמה, המערכות האוטומטיות שלנו זיהו עלייה פתאומית בפרופילים עסקיים עם אתרים שהסתיימו ב-.design או .top – משהו שיהיה קשה לזהות באופן ידני על פני מיליוני פרופילים. צוות האנליסטים שלנו אישר במהירות שהאתרים הללו מזויפים – והצלחנו להסיר אותם ולהשבית את החשבונות המשויכים אליהם במהירות."

גוגל גם שיתפה שהמערכות שלה זיהו רמאים שהחלו להדביק מספרי טלפון לא מדויקים על גבי תמונות שפרסמו, במטרה לגרום לקורבנות תמימים להתקשר לרמאי במקום לעסק המפרסם. "כדי להילחם בבעיה זו, פרסנו מודל למידת מכונה חדש שיכול לזהות מספרים המוצבים על גבי תמונות שפורסמו ע"י משתמשים, על ידי ניתוח פרטים ויזואליים ספציפיים בתמונות".

גוגל שיתפה כי בשנת 2022 היא חסמה או הסירה יותר מ-115 מיליון ביקורות, ואמרה שהרוב נחסמו לפני פרסום. האלגוריתמים החדשים למלחמה בספאם הסירו למעלה מ-200 מיליון תמונות ויותר מ-7 מיליון סרטונים שהפרו את מדיניות התוכן של גוגל. בנוסף, הם בודקים אם יש בוטים, תוכן משוכפל, דפוסי מילים הדומים לביקורות מזויפות שכבר זוהו על ידם, ומשתמשים גם במערכת שהם מכנים "התאמת טקסט אינטליגנטי" שעוזרת להם לזהות תוכן מטעה או מזויף.

מייסדי Yoast SEO משקיעים בתוסף נגישות לאתרי WordPress

מייסדי התוסף Yoast SEO הכריזו על השקעה בתוסף נגישות לאתרי וורדפרס אשר סורק את כל האתר ומדווח על בעיות נגישות, ומקל על פתרון תקלות נגישות באתרים.

התוסף נקרא Equalize Digital Accessibility Checker, והוא עושה עבודת בדיקה מעמיקה, התואמת לתקנות WCAG 2.1. התוסף סורק פוסטים ודפים באתר, מאתר אי התאמות לתקנות הנגישות, ויוצר דוח של התחומים השונים הטעונים שיפור. התוסף מציג הודעות שגיאה במסכי העריכה של דפים ופוסטים, ובנוסף מציג רשימה מרוכזת של כל השגיאות הטעונות תיקון. אחת התכונות החשובות של התוסף היא שאין סקריפטים קדמיים שמאטים את האתר לגולשים. הגרסה החינמית כוללת מגוון רחב של אפשרויות, ואינה מגבילה את כמות העמודים/פוסטים שנסרקים ע"י התוסף.

מיקרוסופט מציגה: טירגוט מבוסס קטגוריה עבור מודעות חיפוש

מיקרוסופט חשפה גישה חדשה לפרסום בחיפוש שמטרתה לעזור לעסקים להגיע בצורה יעילה יותר לקהלי היעד שלהם בתחום המדיה הקמעונאית.
פתרון מיקוד חדשני זה, המבוסס על קטגוריות, נועד לטפל במגבלות של המיקוד המסורתי לפי מילות מפתח, תוך מינוף הכוח של מילות המפתח, במטרה לייעל את ביצועי הקמפיין.

למרות שמיקוד לפי מילות מפתח מהווה אבן יסוד בפרסום ברשת החיפוש במשך שנים, יש לו גם מגבלות. על ידי התמקדות אך ורק במיקוד לפי מילות מפתח, מפרסמים עלולים להחמיץ הזדמנויות חשובות לקידום המוצרים שלהם, מה שעלול להשפיע לרעה על ביצועי הקמפיין. חשוב להבין שהקונים עוברים בין אתרי איקומרס, ולא רק מחפשים מוצרים ספציפיים באמצעות מילות מפתח. 

כתוצאה מכך, אסטרטגיות המוגבלות למיקוד לפי מילות מפתח אינן נותנות מענה מלא לצרכי הקמפיין. הפתרון החדש של מיקרוסופט ממקד את המודעות לקונים בהתבסס על קטגוריות הגלישה שלהם, תוך שימוש במילות מפתח. גישה זו מאפשרת למפרסמים לנצל את שתי ההתנהגויות של הקהל (חיפוש תוך גלישה באתרים שונים וחיפוש לפי מילות מפתח), וכתוצאה מכך לביצועים חזקים יותר.

בדיקות הראו שהפתרון הייחודי הזה מספק תוצאות מרשימות. קמפיינים המשתמשים במיקוד מבוסס קטגוריות ומגבירים הצעות מחיר לפי מילות מפתח הם בעלי שיעור קליקים (CTR) גבוה ב-320% בהשוואה לקמפיינים ללא הגברת הצעת מחיר למילות מפתח.

פתרון המיקוד החדש של Microsoft PromoteIQ המבוסס על קטגוריות הוא שינוי משמעותי בפרסום ברשת החיפוש. על ידי התייחסות למגבלות של מיקוד מסורתי לפי מילות מפתח ומקסום הערך של שתי התנהגויות הקהל, גישה חדשנית זו עשויה לשפר את הביצועים של הקמפיינים.

TikTok מציגה: תוכן בטוח וחינוכי לבני נוער

TikTok הכריזה על עדכון חדש הכולל תוכן בטוח ומאומת בנושאים הקשורים למדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה.

עדכון STEM של TikTok לעומת תגיות STEM:
משתמשים יכולים למצוא מיליארדי סרטונים הקשורים ל-STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) בטיקטוק באמצעות #STEM והאשטאגים קשורים. אבל, תוצאות החיפוש לפי האשטאג אינן מסוננות,  ויוצרי Tתוכן יכולים לכלול האשטאג הקשור ל-STEM בכל סרטון, ללא קשר אם התוכן עוסק בעצם בנושאי STEM או מדויק עובדתית.

עדכון STEM החדש ייבדק על ידי שותפי TikTok Common Sense Networks ו-Poynter.
Common Sense Networks יבדקו את התוכן כדי לוודא שהוא מתאים לבני נוער ואינו מזיק להתפתחותם החברתית, הרגשית או הקוגניטיבית. Poynter יוודאו שתוכן ה- STEM מדויק עובדתית.
העדכון החדש של STEM יכיל רק סרטונים שעוברים את שתי הבדיקות, מה שהופך אותם לבטוחים עבור תלמידים לשימוש במידע למטרות חינוכיות.

העדכון החדש של STEM אמור לצאת בארה"ב במרץ 2023.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים