אחת הטקטיקות היעילות בקידום אתרים היא השגת קישורים חיצונים דרך פרסום במקומונים. לפניכם כל מה שרציתם לדעת על שיטת "Link Juice" שתשדרג את המיקום שלכם בגוגל. עסקים רבים, קטנים וגדולים כאחד, מבינים את החשיבות של קידום אתרים אורגני (SEO). זהו תהליך שמטרתו לשפר את המיקום של האתר שלכם בגוגל ולהגיע לעמודים הראשונים בתוצאות מנוע החיפוש.
כאשר גולשים מחפשים מוצר או שירות מסוים בגוגל, מרביתם ייכנסו לאתרים המופיעים במיקומים הראשונים, בעוד שאתרים בעמודים האחרונים כמעט ולא יזכו לצפיות ותנועת גולשים. תנועת גולשים גדולה יותר משמעותה לקוחות פוטנציאלים רבים יותר.
אחת הדרכים היעילות לקדם את האתר שלכם היא באמצעות פרסום במקומונים בשיטת קישורים חיצוניים, המכונה בשפה המקצועית "Link Juice".
מהו "Link Juice"?
ראשית, עליכם להבין כיצד גוגל מחליט אילו אתרים ידורגו גבוה ואילו אתרים יישארו מאחור. גוגל מקדם אתרים שמבחינתו נחשבים איכותיים ושמעניקים נותנים ערך מוסף לגולש. האלגוריתם של גוגל סורק את מיליארדי האתרים שישנם ברשת, ומדרג אותם לפי מאות מדדים. אחד המדדים האלו הוא Link juice (מיץ לינק בתרגום חופשי). זהו מונח מעולם ה-SEO המתייחס ליוקרה של אתר הנבנית באמצעות קישורים חיצוניים.
ככל שאתר מקבל יותר הפניות וקישורים מאתרים אחרים, כך ה- Link juiceשלו גבוה יותר, ויש לו סיכוי טוב יותר להיות מדורג במקום הראשון בגוגל. הסיבה לכך שהיא שגוגל רואה באתר אינטרנט שמקבל קישורים חיצוניים ממקורות אחרים כאתר מומחה ומוביל בתחומו.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
פרסום במקומונים כדרך להשיג "Link Juice"
אם אתם תוהים איך משיגים קישורים חיצוניים, אז ישנן דרכים שונות לעשות זאת. כך למשל, תוכלו לפנות לאתרי אינטרנט בתחום המשיק לתחום העסק שלכם (אבל לא למתחרים) ולהציע להם חילופי קישורים. אתם תפרסמו קישורים לאתר שלהם, והם בתמורה יפרסמו קישור לאתר שלכם.
אפשרות אחרת ויעילה הרבה יותר היא פרסום במקומונים. ישנן חברות שמציעות שירות של מכירת קישורים במקומונים. הן למעשה מפרסמות כתבה שיווקית במקומון דיגיטלי המקדמת את העסק שלכם יחד עם לינק לאתר שלכם. כך אתם מרוויחים פעמיים: גם תוכן שמניע לפעולה ומשווק את העסק שלכם, וגם אתם יכולים לשפר את דירוג Link juice שלכם ולהגיע למקומות הראשונים בגוגל.
מדוע פרסום במקומונים משתלם לכם?
בעידן הרשתות החברתיות, נהוג לחשוב כי פרסום באתרי שירות מקומיים אינו יעיל כמו בעבר. אלא שמדובר בפלטפורמה אידיאלית בעיקר עבור עסקים קטנים-בינוניים שמכוונים לקהל מקומי, או עסקים גדולים שיש להם סניפים בפריסה ארצית. למקומונים יש יתרונות רבים והנה כמה מהם לפניכם:
פרסום זול
כשמשווים בין פרסום בטלוויזיה או ברדיו לעומת פרסום במקומון, הרי שמקומונים מציעים אפשרויות פרסום בעלות נמוכה. בתקציב מצומצם תוכלו ליהנות מפרסום אפקטיבי שיניב לכם תוצאות. כאשר הפרסום מכיל גם קישור חיצוני המוביל לאתר שלכם, אין ספק שאתם צפויים ליהנות מגידול בתנועת הגולשים.
תפוצה רחבה
לפי סקרים בענף הפרסום, בין 45 אחוז ל-65 אחוז מתושבי ישראל נחשפים למקומונים לפחות פעם בשבוע. מכיוון שמקומון באינטרנט נגיש לכולם וניתן לקרוא על מה שקורה בעיר שלנו בלחיצת כפתור, הרי שפוטנציאל החשיפה של מקומונים הוא גבוה מאוד.
מאמרים נוספים
קהל יעד ממוקד
המקומון ברשת ממש כמו המקומון המודפס, כולל את כל החדשות והמידע האקטואלי המקומי, כמו עדכונים על חוגים שנפתחו באזור, אירועי תרבות מקומיים, חדשות ספורט ורכילות מקומית, הודעות של העירייה ועוד.
אנשים רבים, בעיקר משפחות צעירות וקהלים מבוגרים, נהנים לקרוא עדכונים על העיר שלהם במקומון. לכן, עסקים שקהל היעד שלהם הוא מקומי, כמו בית קפה או מרכז מסחרי שכונתי, חנות בוטיק מקומית או מכולת, ירוויחו מאוד מפרסום במקומונים. תוכלו להתאים את הפרסום שלהם למאפיינים של קהל היעד המקומי כמו מצב סוציו אקונומי או גיל.
החזר השקעה
כאשר אנשים ייחשפו למוצר או לשירות שאתם מציעים דרך כתבה במקומון, הם עשויים לשכור את שירותכם או לרכוש את המוצרים שלכם. אבל אתם לא צריכים להסתפק בכך. כמו שכבר אמרנו, קישורים חיצוניים ישפרו את המיקום שלכם בגוגל. כתבה במקומון עם קישור חיצוני תסייע לכם בקידום האתר, כך שגם גולשים שאינם נכנסים למקומון ייחשפו לאתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. דבר זה מבטיח החזר השקעה גבוה במיוחד.
לסיכום, אם אתם רוצים להזניק את העסק שלכם קדימה ולהגדיל את הרווחים וההכנסות שלכם, מומלץ מאוד לפרסם אותו במקומון באמצעות כתבה שיווקית המשלבת קישור חיצוני לאתר שלכם. ככל שיהיו לכם יותר קישורים חיצוניים ממגוון פלטפורמות כמו מקומונים, פורטלים, אתרי אינטרנט ובלוגים, כך תוכלו להגיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
חשוב לבחור את המקומון המתאים לעסק שלכם, לקבוע את סוג הפרסום המתאים, להחליט מהו המסר המרכזי אותו אתם מעוניינים להעביר, לקבוע את התקציב שאתם מעוניינים להשקיע בפרסום, ולקבוע את עיתוי והחשיפה המתאימים ביותר. כך למשל, אם אתם עומדים לעבור לחנות חדשה, להציע מבצעים או מוצרים חדשים – זה הזמן המושלם.