שיווק במובייל – דברים שכדאי לדעת

שיווק במובייל - דברים שכדאי לדעת

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עם העלייה הגוברת בשימוש בטלפונים ניידים, חשוב מאוד לתת דגש על שיווק במובייל. לפניכם כמה דברים שצריך לשים לב אליהם כאשר משווקים אתרים בטלפונים הניידים.

כמעט כולנו מכורים לסמארטפון שלנו. אנחנו מתעדכנים בחדשות, מצ'וטטים בוואטסאפ, עושים לייקים לחברים בפייסבוק, צופים בתמונות פוטוגניות באינסטגרם ובסרטונים מצחיקים בטיקטוק, גולשים באתרים שמעניינים אותנו ורוכשים מוצרים שונים דרך חנויות מקוונות.

שיווק במובייל ושיעור הגלישה דרך הטלפון הנייד צמח בשנים האחרונות ללא היכר. בשנת 2011 רק 11 אחוז מתנועת הגלישה הייתה דרך המובייל. כל זה השתנה בשנת 2014 כששוק הסמארטפונים צמח וגדל, ובהתאם לכך גם כמות תעבורת הגלישה בנייד הלכה וגדלה.

כיום, מעל ל-60 אחוז מהחיפושים ברשת מגיעים דרך המובייל, ולכן שיווק במובייל הפך להיות בגדר חובה עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. לאור השימוש הגובר בגלישה דרך הטלפון הנייד, גם גוגל החליטה לערוך שינויים באופן שבו היא מדרגת אתרים במנוע החיפוש. בשנת 2015, האלגוריתם של גוגל התעדכן כך שכיום הוא מדרג במיקומים ראשונים אתרים שמעניקים ביצועי מובייל טובים.

אתרים מיושנים שלא מותאמים למובייל אלא לדסקטופ בלבד, נדחקים הצידה ויורדים בדירוג. לכן, אם גם אתם רוצים להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל וליהנות מתנועת גולשים רבה, עליכם לתת דגש על שיווק במובייל. לפניכם כמה דברים שצריך לשים לב אליהם בעת שיווק המותאם לסמארטפון:

מהירות טעינת עמודים - חלק בלתי מבוטל מגלישה במובייל
מהירות טעינת עמודים - חלק בלתי מבוטל מגלישה במובייל

מהירות טעינת העמודים

לשמחתנו, הימים בהם האינטרנט זחל והיינו צריכים להמתין נצח עד שעמוד אחד ייטען, חלפו מן העולם. ובכל זאת, גם היום ישנם אתרים איטיים יחסית שאינם מותאמים לגלישה בנייד.

לפי חברת גוגל, 53 אחוז מהגולשים יעדיפו לנטוש אתר שבהם הזמן שלוקח לדפים להיטען הוא יותר מ-30 שניות. כאשר גולשים נכנסים לאתרים איטיים שכאלו, חווית הגלישה שלהם מיד נפגמת. אין להם סבלנות להמתין והם מעדיפים לחפש את מבוקשם באתרים אחרים ומהירים יותר. על כן, בשיווק במובייל יש להקפיד על מהירות האתר.

לכן, כדי למנוע מלקוחות הפוטנציאליים שלכם לברוח למתחרים, אם החלטתם להשקיע בנושא שיווק במובייל עליכם לעבוד על האצת מהירות טעינת העמודים של אתר האינטרנט.

חווית משתמש המותאמת למובייל

כאשר מבצעים שיווק במובייל חייבים לוודא שאתר האינטרנט הינו בעל עיצוב רספונסיבי. מה זה עיצוב רספונסיבי אתם שואלים?

בשנת 2010 החלה להתפתח מגמה חדשה בעולם בניית האתרים – עיצוב רספונסיבי (Responsive Web Design) – מונח שאותו תבע איתן רקוטה, מעצב אתרים מוביל. אתר רספונסיבי הוא אתר שמאפשר לצפות בו באופן אופטימלי דרך מסכים בגדלים שונים: במחשב הנייח, במחשב הנייד, בטאבלט וכמובן בסמארטפון.

אתרים בעלי עיצוב רספונסיבי אלו אתרים שמעניקים חווית משתמש איכותית בעת הגלישה במובייל – הטקסטים קריאים, הכפתורים, הקישורים והאלמנטים השונים נמצאים במרחק נוח אחד מהשני ולא "עולים" זה על זה, אין צורך לעשות "זום" כדי להגדיל את המסך, אין גלילה אופקית מסורבלת והניווט נוח במיוחד.

לעומת זאת, באתרים שאינם רספונסיביים ואינם מותאמים למובייל, הטקסטים נראים מבולגנים, האלמנטים השונים מופיעים במיקומים בעייתים, ישנה גלילה ארוכה של הדף והתמונות לא מופיעות ברזולוציה המתאימה לגודל המסך.

אתרים רספונסיביים יאפשרו לכם להגדיל את תנועת הגולשים, להגדיל את זמן השהייה של הגולשים באתר ויותירו רושם חיובי על הלקוחות הפוטנציאליים.

השפעת חוויית משתמש על שיווק במובייל
השפעת חוויית משתמש על שיווק במובייל

חוסר סבלנות בגלישה במובייל

אנחנו חיים בעידן של הפרעת קשב וריכוז. הכל חייב להיות מהיר ולהיות מוגש באופן מיידי בלי לבזבז לנו את הזמן. הגישה הזאת תקפה על אחת כמה וכמה בגלישה במובייל. כאשר אנחנו גולשים דרך הסמארטפון שלנו, אנחנו עושים זאת בדרך כלל בזמן שאנחנו נמצאים בדרכים. בשל כך, לרבים מאיתנו אין סבלנות לקרוא מאמרים בני 2,000 מילים וטקסטים ארוכים ומייגעים דרך הטלפון הנייד.

שיווק במובייל חייב להיות מותאם לצרכים של הגולשים ולספק את התכל'ס ואת השורה התחתונה במהירות רבה. כך למשל, במקום לכתוב אודות באורך של מגילה, מומלץ לכתוב את הסיפור של העסק שלכם בקצרה ולהתמקד באופן שבו המוצרים או השירותים שלכם יעזרו לקהל היעד שלכם.

חשוב להדגיש את היתרונות שלכם ואת הבידול שלכם על פני המתחרים ולא להלאות את הגולשים, במיוחד אם מדובר בקהל צעיר. לסיכום, הגלישה במובייל רק הולכת ומתעצמת, ועם ההתפתחות של טכנולוגיית 5G הצפי הוא שתעבורת הגלישה דרך הניידים תגדל ב-25 אחוז עד שנת 2025.

כבר היום ניתן לראות הוכחות לכך שגלישה במובייל צפויה להחליף את הגלישה במחשבים.

אם בעבר בוני אתרים נהגו לעדכן את אתרי האינטרנט לעיצוב רספונסיבי המותאם לטלפונים הניידים, הרי שכיום הגישה השולטת בעולם בניית האתרים היא "Mobile First". כלומר, אתרי אינטרנט בונים אתרים המותאמים בראש ובראשונה לטלפונים הניידים, ורק אחר כך מתאימים אותם לגלישה במחשבים ניידים או נייחים.

החברות הגדולות בעולם, כמו גוגל ו"אפל" תומכות בגישה הזאת ומתכננות את האפיון של האתרים שלהם כך שיתאימו קודם כל לגלישה במובייל. אז אם גם אתם רוצים להיות מעודכנים, עם היד על הדופק ולא להישאר מאחור, תשקיעו בשיווק בטלפונים הניידים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים