5 טעויות נפוצות בקידום אתרים אורגני

5 טעויות נפוצות בקידום אתרים אורגני

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מבחירה במילות מפתח בעייתיות, דרך מחסור באיסוף נתונים ועד קידום שמתעלם מהצרכים של הגולשים – כל הטעויות שחשוב להימנע מהן כאשר מבצעים קידום אתרים אורגני בגוגל. אין כמעט עוררין על כך שקידום אורגני (שנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציה למנוע החיפוש) הוא ערוץ שיווקי יעיל ביותר לקידום עסקים גדולים וקטנים כאחד.

המטרה של קידום האתר היא לשפר את המיקום שלו בתוצאות החיפוש של גוגל ובכך ליהנות מתנועת גולשים רבה יותר. ככל שהאתר שלכם יוצג במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש, כך תוכלו להגדיל את הלקוחות הפוטנציאלים של העסק.

יחד עם זאת, קידום אורגני חייב להתבצע באופן יעיל ונכון. אתר שלא מקודם כראוי לא רק שלא ישפר את המיקום שלו בגוגל, אלא גם יוביל להפסדים רבים של זמן, כסף ואנרגיה. אז הנה לפניכם 5 טעויות נפוצות בקידום אורגני שעליכם להימנע מהן:

קידום בשביל גוגל ולא עבור הגולשים 👎

זו אחת הטעויות שרבים ממקדמי האתרים חוטאים בה. כאשר הם מקדמים אתר, הם מתחשבים רק בדרישות של מנוע החיפוש גוגל ולא בצרכים של הגולשים שלהם. כך למשל, הם נותנים דגש רב על הטמעת מילות מפתח במאמרים, ללא השקעה בתוכן עצמו.

זה נכון שחשוב להטמיע מילות מפתח שהן פופולריות ורלוונטיות לעסק של הלקוח, זאת על מנת שגוגל ידרג את האתר במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש. יחד עם זאת, חשוב לזכור את הגולשים שלכם. הם מהווים לקוחות פוטנציאלים, ואסור להתעלם מהם.

עליכם להעניק להם חווית משתמש איכותית, שבאה לידי ביטוי בין היתר בתוכן טוב מקורי ואיכותי שנותן ערך מוסף. לכן, אל תשכחו את כללי הקידום אבל תחשבו בראש ובראשונה על הגולשים.

התעלמות מ-Data שנאספה 👎

טעות נוספת היא להתעלם מהדאטה שנאספה על ידי הלקוחות שלכם או על ידי מקדם האתרים הקודם של הלקוח. הכוונה היא לנתונים שנאספו מהכלים שכל מקדם אתרים חייב להשתמש בהם, כמו למשל Google Analytics ו-ZEFO.

גוגל אנליטיקס הוא כלי של גוגל המאפשר לכם לעקוב אחר תנועת הגולשים הנכנסת לאתר ולאסוף מידע אודות הגולשים.

כך למשל, תוכלו לדעת מה מספר הכניסות היומי לאתר, כמה דפים נצפו, מהי כמות הדפים הממוצעת שבה צפה כל גולש, מהו שיעור היציאה מדף הכניסה, מהו אחוז המבקרים החוזרים לעומת אחוז המבקרים החדשים באתר, מהו זמן השהייה הממוצע באתר, מהיכן הגולשים מגיעים אליכם (למשל מהרשתות החברתיות או ממנוע החיפוש) וכן נתונים דמוגרפיים על הגולשים כמו גיל, מין, מיקום, תחומי עניין.

הכלי ZEFO גם הוא חשוב מאוד בעבודת קידום האתר. פלטפורמת ZEFO עוקבת אחר מיקום האתר שלכם במנועי החיפוש השונים, ממליצה לכם על מילות מפתח רלוונטיות, מנתרת את המתחרים שלכם ומאפשרת לכם לערוך השוואה בין האתר שלכם לאתר של המתחרים, מאפשרת לכם לנהל את הקישורים שלכם ומעדכנת אתכם בכל שינוי שנוצר בקישורים, מסייעת לכם לנתח את ערוצי התנועה שלכם, ועוקבת באופן אוטומטי אחר העדכונים השונים של גוגל שמשפיעים על האתר.

אם יש בידכם כבר נתונים מהכלים האלו, חשוב מאוד שתנתחו, תפנימו ותלמדו מהם. כך תוכלו לקדם את האתר בצורה טובה יותר.

התעלמות מ-Data

מחסור בכלי מדידה ואיסוף נתונים 👎

כמו שאמרנו, נתונים הם אוצר עבור מקדם האתרים. גם אם אתם משוכנעים שאתם יכולים להוביל את האתר למיקומים הראשונים של גוגל מבלי להשתמש בכלי מדידה, אתם עוד תיווכחו לגלות שאותם כלים הם קריטיים להצלחת קידום האתר.

לצד גוגל אנליטיקס, ישנם כלים נוספים שכדאי להשתמש בהם כמו למשל Search Console.

זהו כלי חינמי של גוגל שבאמצעותו תוכלו לקבל אישור לכך שגוגל מצליח לסרוק את האתר שלכם, לפתור בעיות באינדקסים ולהוסיף את האתר מחדש לאינדקס של תוכן מעודכן או חדש, לעקוב אחר נתוני תנועת הגולשים בחיפוש של גוגל לאתר שלכם כמו למשל אילו שאילתות חיפוש מציגות את האתר שלכם, ולפתור בעיות הקשורות לנוחות השימוש בגלישה במובייל. בנוסף, הכלי יציג בפניכם את האתרים המכילים קישורים לאתר שלכם.

כלי נוסף שכדאי לכם להכיר הוא Tag Manager של גוגל. זהו כלי שבאמצעותו תוכלו לנהל את התגים באתר, להוסיף ולעדכן תגים שיובילו להמרות טובות יותר, לטעון באופן מהיר את התגים, לבדוק שגיאות בתגים ועוד.

כלי נוסף שאנחנו ממליצים לכם עליו הוא Hotjar. מדובר במערכת שמנתרת את תנועת הגולשים באמצעות מפות חום והקלטות. מפת החום מציגה את האינטראקציה של הגולשים באתר שלכם, באמצעות שימוש בצבעים. ככל שהצבע במפה אדום יותר, כך ישנה אינטראקציה רבה של הגולשים באתר.

ההקלטה היא למעשה תיעוד של התנהגות הגולש מהרגע בו הוא נכנס לאתר שלך ועד שהוא יוצא ממנו. תוכלו לראות מה מושך את תשומת הלב שלו, לאילו דפים הוא נכנס, באילו עמודים הוא התעכב ומאילו עמודים הוא יצא במהירות.

כלי זה עוזר ללמוד על הגולשים שלכם ומאפשר לעקוב אחר המסלול שעוברים הגולשים במשפך השיווקי.

בחירת ביטויי מפתח בעייתיים 👎

כאשר אתם מטמיעים ביטויי מפתח באתר, חשוב מאוד לבחור בביטויים איכותיים ורלוונטיים. כך למשל, הימנעו מביטויים שהם לא טבעיים ושקשה לשלב אותם באופן תקין במשפט כמו למשל ״תפריט חלבי מחיר״. גם אם הביטוי הזה מוביל בחיפושים, הרי שמדובר בביטוי שאינו תקין מבחינה דקדוקית.

גוגל יודע לזהות תוכן ירוד ועלול לפגוע במיקום של האתר ולדחוק אותו לתחתית תוצאות החיפוש. טעות נוספת של מקדמי אתרים היא שהם הולכים על ביטויי מפתח שמתקשרים באופן ישיר לאתר ולא באופן עקיף.

חשוב לצאת מדי פעם מחוץ לקופסה ולחשוב באופן יצירתי – לא תאמינו אילו ביטויים אנשים נוהגים לחפש. טיפ נוסף הוא לשלב כמה סוגים של ביטויים, ולא להתמקד רק בסוג אחד של ביטויי מפתח.

תמהיל ביטויי מפתח איכותי הוא כזה שמשלב ביטויים כלליים, ביטויים מקומיים וביטויי זנב ארוך (ביטויים שהם ספציפיים יותר וממוקדים מאוד).

כך לדוגמה, אם אתם מקדמים אתר של חנות נעליים, תוכלו להשתמש בביטויים כללים כמו ״נעליים״, בביטויים מקומיים כמו ״נעליים בירושלים״ ובביטויי זנב ארוך כמו ״נעליים בירושלים לגברים״.

טעויות נפוצות בקידום אורגני

כתיבת תכנים ללא מיקוד של מילות מפתח 👎

כבר אמרנו שצריך להתחשב בצרכים של הגולשים ולא רק בדרישות של גוגל. יחד עם זאת, אסור לשכוח שהתפקיד שלכם הוא לקדם את האתר ולשם כך עליכם להשתמש במילות מפתח. כאשר אתם מעלים תוכן לאתר, איכותי ומעניין ככל שיהיה, הוא לא יגיע למיקומים הראשונים בגוגל ללא השימוש במילות מפתח.

עליכם קודם כל לבצע מחקר מילות מפתח ולמצוא את אותם הביטויים שרלוונטים לתחום העסק של הלקוחות שלכם. לאחר מכן, יש לחשוב על נושאים מעניינים שבהם מופיעות אותן מילות מפתח. כך תוכלו לשלב באופן טבעי את הביטויים שהגולשים מחפשים ושקשורים למוצרים או לשירותים של הלקוח.

חשוב להימנע מדחיסת יתר של מילות מפתח. אל תעמיסו בביטויים, משום שגוגל יזהה זאת כ-SEO כובע שחור (קידום האתר בשיטות פסולות) ויעניש את האתר שלכם. ההמלצה היא לשלב כ-2 עד 4 אחוז מילות מפתח במאמר.

כך תוכלו לשמור על איזון טוב בין דרישות מנוע החיפוש לבין הצרכים של הגולשים.

שאלות נפוצות

טכניקת פרסום מובילה בעולם השיווק הדיגיטלי. במהלך עבודת הקידום בעל האתר או מקדם אתרים מטעמו מבצעים פעולות שונות לטובת עידוד גוגל ומנועי החיפוש לדרג את אותו אתר מקודם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, בשאיפה להגיע לתוצאה הראשונה לביטויים רלוונטיים בתחום בו עוסק האתר.

שאלה מצויינת!

גוגל אנליטיקס הוא כלי של גוגל המאפשר לכם לעקוב אחר תנועת הגולשים הנכנסת לאתר ולאסוף מידע אודות הגולשים.

כך למשל, תוכלו לדעת מה מספר הכניסות היומי לאתר, כמה דפים נצפו, מהי כמות הדפים הממוצעת שבה צפה כל גולש וכו'… 

פלטפורמת ZEFO עוקבת אחר מיקום האתר שלכם במנועי החיפוש השונים, ממליצה לכם על מילות מפתח רלוונטיות, מנתרת את המתחרים שלכם ומאפשרת לכם לערוך השוואה בין האתר שלכם לאתר של המתחרים, מאפשרת לכם לנהל את הקישורים שלכם ומעדכנת אתכם בכל שינוי שנוצר בקישורים, מסייעת לכם לנתח את ערוצי התנועה שלכם, ועוקבת באופן אוטומטי אחר העדכונים השונים של גוגל שמשפיעים על האתר.

 

חשוב לבחור בביטויים טובים, תקינים לשונית ורלוונטיים.

תמהיל ביטויי מפתח איכותי הוא כזה שמשלב ביטויים כלליים, ביטויים מקומיים וביטויי זנב ארוך (ביטויים שהם ספציפיים יותר וממוקדים מאוד).

חשוב להימנע מדחיסת יתר של מילות מפתח. אל תעמיסו בביטויים, משום שגוגל יזהה זאת כ-SEO כובע שחור (קידום האתר בשיטות פסולות) ויעניש את האתר שלכם. ההמלצה היא לשלב כ-2 עד 4 אחוז מילות מפתח במאמר.

כך תוכלו לשמור על איזון טוב בין דרישות מנוע החיפוש לבין הצרכים של הגולשים.

2 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים