יוטיוב היא אחת הפלטפורמות המשפיעות והחשובות במרחב האינטרנטי. הוא האתר השני הכי פופולרי בעולם ויש לו מעל 2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. הפופולאריות העצומה שלו היא הסיבה לכך שפרסום ביוטיוב הפך לכלי בעל ערך רב לעסקים רבים שמחפשים להגיע לקהל היעד שלהם. יש כמה אלמנטים שהופכים את הפרסום ביוטיוב לייחודי ולאפקטיבי.
פרסום ביוטיוב מציע לעסקים הזדמנות ייחודית להציג את המוצרים ואת השירותים שלהם בצורה שתרתום את החושים ואת תשומת הלב של המשתמש. פרסום ביוטיוב נעשה בצורה מאוד ויזואלית ומושכת וזה מאפשר להדגיש ולחזק את התוכן שהמודעה מציגה. בנוסף פרסום ביוטיוב נעשה תחת פלטפורמת פרסום המאפשרת יכולות מיקוד מתקדמות אשר נותנות גישה למידע רלוונטי וחשוב על המשתמשים אשר מקל הפילוח שלהם לקהלי יעדים ספציפיים.
פרסום ביוטיוב מאפשר להגיע למידע כמו: נתונים דמוגרפיים, התנהגויות ספציפיות ותחומי עניין. מידע זה חיוני וחשוב מכיוון שהוא מבטיח שהמידע מועבר לקהל הנכון ובזמן הנכון. המיקוד המדויק שמציע הפרסום ביוטיוב לא רק משפר את יעילות הפרסום, אלא גם ממזער את בזבוז עלויות הפרסום. אלמנט חשוב נוסף שמציע הפרסום ביוטיוב הוא כלי ניתוח ומדדים חזקים, למדידת הצלחת המודעות.
הניתוח שמספק יוטיוב מאפשר לעקוב אחר צפיות, מעורבות, המרות ומדדים מרכזיים חשובים אחרים אשר מספקים מידע שיכול לעזור לייעל את הפרסום ביוטיוב. עם בסיס משתמשים עצום בכל רחבי העולם. תוכן ווידאו מגוון מאין כמותו ויכולות פרסום ממוקדות ומתקדמות. הפרסום ביוטיוב הפך לאחד הכלים העוצמתיים לעסקים מתחומים שונים אשר מבקשים להניע פרסום איכותי וממוקד לקהל היעד שלהם.
מיקוד ופילוח קהל ביוטיוב
כדי להבין טוב יותר לאיזה עסקים מתאים פרסום ביוטיוב, נצטרך קצת לצלול לעומק ולהבין מהם המאפיינים של הפרסום ביוטיוב ואיך הוא בדיוק עובד. אז כפי שציינו מעט בפסקה הקודמת. אחד היתרונות המרכזיים בפרסום ביוטיוב הוא היכולות החזקות שלו לפילוח ומיקוד קהל על סמך גורמים שונים. בפרסום ביוטיוב ניתן לבצע מיקוד דמוגרפי.
מיקוד דמוגרפי מאפשר לצמצם את קהל היעד על סמך גיל, מגדר, מיקום ושפה. בנוסף למיקוד דמוגרפי שהוא הכרחי וחיוני למפרסמים, קיים גם מיקוד מבוסס עניין אשר מתאים את המודעות על סמך תחומי עניין ספציפיים שקשורים למאפייני המוצר או השירות המפורסמים. על כל זה מגיע גם המיקוד ההתנהגותי ביוטיוב שתפקידו לנתח את המעורבות והפעילות של המשתמשים ולהציג את המודעות בצורה הנוחה והיעילה ביותר למשתמשים על סמך ההתנהגות וההעדפות שלהם כך שהתוכן יוכל לעבור בהצלחה.
החשיבות של פילוח ומיקוד הקהלים ביוטיוב הוא אחד מהמרכיבים המרכזיים להפיכתו של הפרסום ביוטיוב למוצלח כל כך. המיקוד המדויק שמייצר הפרסום ביוטיוב מעלה את הסבירות שהמודעות יגיעו אל האנשים שהמודעה היא רלוונטית ביותר עבורם. פילוח הקהלים ויכולות המיקוד של הפרסום ביוטיוב פותח הזדמנות מעולה לעסקים לייצר קמפיינים של פרסום מותאמים אישית וממוקדים יותר מאי פעם וכתוצאה מכך להגביר את המודעות למותג שלהם ולשפר את אחוזי ההמרה ואת יעדי המכירות.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
מדדי פרסום וניתוח ביוטיוב
הפרסום ביוטיוב מספק כלים חזקים ומדוייקים, פירטנו מעט על אחד העיקריים שבהם והוא יכולות פילוח קהל היעד החזקות והמדוייקות שמציעה הפלטפורמה. בנוסף לפילוח קהל היעד, אחד הכלים היעילים שמציע הפרסום ביוטיוב הוא מדדי הניתוח. מדדי הניתוח שמציע הפרסום ביוטיוב מאפשרים למדוד את הצלחת המודעות או אי הצלחתם ועל סמך התוצאות להסיק מסקנות ולהפיק את הלקחים הנדרשים.
מדדי הפרסום ביוטיוב המשמשים להערכת הצלחת הפרסום הם: מדדי ספירת צפיות, שיעור צפייה (VTR) , שיעור קליקים (CTR) ומעקב המרות. מדד ספירת הצפיות בעצם מספק מידע לגבי כמות הפעמים שמשתמשים צפו במודעה. VTR הוא מדד אשר מספק לנו מידע לגבי אחוז הצופים שצפו בכל המודעה או בחלק ניכר ממנה. שיעור קליקים מספק לנו מידע לגבי אחוז המשתמשים שלחצו על המודעה לאחר שצפו בה ומעקב המרות מאפשר למפרסמים לעקוב אחר פעולות המשתמשים שהובילו אותם לבצע פעולות רצויות כגון רכישת מוצרים או הרשמה לניוזלטר.
ניתוח המדדים האלה בעת ביצוע קמפיין פרסום ביוטיוב הוא חשוב ומהותי מהסיבה הפשוטה שהוא מאפשר למפרסמים לקבל את המידע העדכני לגבי תוצאות הקמפיין ולבצע את ההתאמות הנדרשות באסטרטגיות הפרסום כך שמודעות יהיו אפקטיביות יותר. לדוגמה, אם מתקבל מידע מהמדדים על כך ששיעור הקליקים נמוך, ניתן להסיק מזה שהמסר של המודעה או הקריאייטיב לא מספיק טובים ושהמסר לא עובר אל קהל היעד. מן הצד השני אם הVTR גבוה זה מאשר למפרסמים שהמודעה מהדהדת חזק ושהתוכן משכנע.
מעקב ההמרות הוא אחד המדדים החשובים, כי בסופו של דבר הוא מציג את הנתונים לגבי ביצוע הפעולות הרצויות כגון רכישה או הרשמה לניזולטר, שלשמם קמפיין הפרסום נוצר מלכתחילה. מעקב אחר מדד ההמרות מאפשר למפרסמים לבצע אופטימיזציות רצויות במידת הצורך על מנת לייעל את תוצאות הקמפיין הרצויות. מינוף המדדים בפרסום ביוטיוב עוזר למקסם את ביצועי הקמפיין ולהגיע אל יעדי הפרסום בצורה טובה, קלה ויעילה יותר.
פורמטים של מודעות ביוטיוב
כדי להבין טוב לאיזה סוגי עסקים מתאים הפרסום ביוטיוב. חשוב להבין מהם מאפייני המודעות השונות ביוטיוב. נתחיל בסקירה קצרה של סוגי המודעות השונות: המודעות הנפוצות והמוכרות שכולנו מכירים, שמופיעות לנו באמצע סרטון, בתחילתו או בסופו נקראות מודעות זורם. הם מתחלקות למודעות אשר ניתן לדלג עליהם לאחר חמש שניות ולמודעות שלא ניתן לדלג עליהם ויש לצפות בהם עד סופם.
הם מספקות חשיפה גבוהה ובעלות פוטנציאל גבוה למשיכת תשומת לב הצופה. ישנם סוג מודעות נוסף אשר מופיעות בדף תוצאות החיפוש ביוטיוב, או כסרטונים קשורים, בצד ימין של נגן הווידאו. הם נקראות Video Discovery והם נועדו להשתלב עם התוכן האורגני ולמשוך תנועה ממשתמשים עם התעניינות בנושא רלוונטי.
זהו פורמט שימושי ויעיל מאוד להגברת מעורבות ושיעורי קליקים. הפורמט האחרון של המודעות אלו מודעות Masthead. אלו מודעות באנר גדולות המופיעות בדף הראשי של יוטיוב והם בעצם מספקות נראות וחשיפה מקסימלית. הן מגיעות למגוון רחב של צופים ללא התמקדות בקהל יעד ספציפי.
היתרונות של מגוון מודעות זה בפרסום ביוטיוב הוא רחב. לכל סוג של מודעה יש ייעוד שונה ומטרת הפרסום משתנה. מודעות זורם למשל, מסייעות ללכוד את תשומת לב הצופה לפני תחילת הסרטון (לעיתים גם אחרי או בזמן הסרטון עצמו). מודעות Video Discovery ממנפות את חיפוש המשתמש וכוונתו ומופיעות בדף תוצאות החיפושים כאשר המשתמש באופן יזום תוכן שקשור למודעה. מודעות Masthead מנצלות חשיפה ונראות מקסימליים ומסייעים לבסס את מוניטין המותג עם הגעה לעיניים של כמה שיותר אנשים.
שימוש מושכל בפורמטים השונים בפרסום ביוטיוב, בשילוב עם שיטות עבודה מומלצות כמו: הבטחה שהתוכן במודעה תואם לתחומי העניין של קהל היעד, שמירה על מודעה תמציתית ושילוב קריאות לפעולה, מסייע בהצלחתו וביעילותו של קמפיין הפרסום ביוטיוב. היתרון המובהק במגוון הכלים השונים שמספק הפרסום ביוטיוב הוא בהתאמה שלו למגוון מאוד רחב של סוגי עסקים.
מאמרים נוספים
פרסום ביוטיוב מול פרסום מסורתי
הפרסום ביוטיוב שונה מאוד במאפייניו, מדרכי הפרסום המסורתיות- טלוויזיה ודפוס. ישנם כמובן יתרונות וחסרונות לכל צורת פרסום, אך חשוב להכיר להבין את מאפייני צורות הפרסום השונות אל מול מאפייני החברה, הקהלים השונים והרגלי הצריכה שלה. פרסום ביוטיוב מתאים למגוון רחב של סוגי עסקים שונים והוא מסייע להם ביעילות רבה וזאת משום שהוא מציע דיוק מירבי בכל הנוגע לדמוגרפיה, תחומי העניין וההתנהגויות של קהלי היעד השונים.
ליוטיוב בסיס משתמשים עצום וכלי ניתוח מתקדמים אשר מאפשרים מדידה ומעקב אחר תוצאות הפרסום תוך כדי הקמפיין. בנוסף, יוטיוב מטפחת מעורבות אינטראקטיבית. ניתן לבסס תחושת קהילה סביב שירותים או תכנים שונים וזאת באמצעות לייקים, תגובות ושיתופים שמדמים מעין רשת חברתית. אלו הם יתרונות מובהקים שהפרסום ביוטיוב מציג ובסיסו מהווה נקודות חוזק רבות לפרסום לסוגי עסקים מגוונים. מן הצד השני, גם לפרסום המסורתי יש את היתרונות שלו.
פרסום בטלוויזיה למשל מציע טווח הגעה רחב ויכולת להעביר מרים לקהל רב בו זמנית. פרסום דרך דפוס כמו בעיתונים ובמגזינים מציע מדיום שנחשב לאמין וסמכותי ומאפשר זמני תשומת לב ארוכים ויכולת לפרט במידע. אבל, חשוב להבין את המגבלות של צורות הפרסום המסורתיות יותר בעידן המודרני שאנו חיים היום. דרכי פרסום כמו טלוויזיה ודפוס הם לעיתים קרובות יקרות יותר והם חסרות את יכולות המיקוד המתקדמות שמציע הפרסום ביוטיוב ואת כלי המעקב והמדידה שמסייעים בייעול קמפייני הפרסום בו בזמן שהם רצים ופועלים.
בנוסף, חשוב להכיר בכך שדרכי פרסום מסורתיות חוות ירידה והימנעות ממפרסמים רבים עקב אי הרלוונטיות שלהם לקהלים רבים בחברה. הדיוק, האינטראקטיביות ויכולות הניתוח והמדידה שמציע הפרסום ביוטיוב, מהווה פלטפורמת פרסום רחבה ויעילה אשר מנגישה את עצמה למספר עצום של משתמשים בקהלים רבים ומגוונים ועל כן עסקים רבים מתחומים שונים בוחרים את הפרסום ביוטיוב ככלי מרכזי בפרסום השירותים שלהם.
לסיכום- למי באמת מתאים הפרסום ביוטיוב?
היינו צריכים לעבור דרך מאפייני הפרסום ביוטיוב ולהכיר היכולות השונות שלו, היתרונות, סוגי המודעות, הכלים שהוא מציע ולבסוף להכיר גם את יעילותו אל מול שיטות פרסום מסורתיות יותר כמו טלוויזיה ודפוס. עכשיו נוכל למנות כמה מהתחומים השונים בתעשייה שיכולים למצוא ערך רב בפרסום ביוטיוב:
- מסחר אלקטרוני וקמעונאי – עסקים בעלי חנויות אינטרנטיות, אשר מוכרים מוצרים ומחפשים להוביל תנועה לאתר שלהם ולהגדיל את המכירות. יכוליםהלהציג את המוצרים שלהם דרך מודעות ממוקדות קהל יעד ומושכות ויזואלית ביוטיוב.
- נסיעות ותיירות – ניתן להציג יעדים שיעוררו את השראת הצופים בתכנון החופשה הבאה שלהם באמצעות מודעות וידאו ביוטיוב. זה רלוונטי לסוכניות נסיעות, בתי מלון ומפעילי תיירות.
- אופנה ויופי – משפיעני יפי, חברות איפור ומותגי אופנה אשר מחפשים פלטפורמה בעלת אמצעים ויזואליים כדי להציג את הקולקציות, סקירות המוצרים וההדרכות שלהם, יכולים להפיק ערך רב מן הפפרסום ביוטיוב.
- חינוך וקורסים מקוונים – ישנם מוסדות חינוך רבים, ספקי קורסים מקוונים ופלטפורמות למידה דיגיטליות רבות שזקוקות למודעות ביוטיוב וליכולות המתקדמות של הפרסום ביוטיוב על מנת לקדם את הקורסים, ההדרכות והתוכן החינוכי שלהם.
- כושר ובריאות – עסקים מעולמות הפיטנס, מאמני כושר ומותגי בריאות יכולים ליצור קשר עם קהלים מודעים לאורח חיים בריא דרך הפרסום ביוטיוב ויכולת מיקוד הקהלים שלו ודרכם לפרסם את תוכניות האימון שלהם או מוצרי בריאות שונים.
חשוב לציין שהפרסום ביוטיוב מעבר למגוון הרחב של עסקים בתעשייה שהוא יכול מאוד לסייע להם ולהתאים לאופי הקמפיין שהם מחפשים, מתאים גם לעסקים בסדרי גודל שונים. מטארטאפים קטנים ועד לעסקים גלובליים. מה שחשוב הוא להשתמש בכלים שהפרסום ביוטיוב מציע ולהתאים את תוכן המודעה לתחומי העניין ולהעדפות קהל היעד ולייצר מודעה בעלת תוכן מהדהד אשר יניע את הצופים לביצוע פעולות.