בניית אתרים לעסקים קטנים שרוצים להצליח בעולם הגדול

בניית אתרים לעסקים קטנים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עסקים רבים המגדירים את עצמם קטנים או מקומיים נוהגים לפחד מהקמת אתר משל עצמם. יכולות להיות לכך לא מעט סיבות, בשורה התחתונה הכל מתנקז לחוסר מודעות: אי הכרת הפוטנציאל הטמון באחזקת אתר תדמית, הפרזה בתקציב המבוקש לצורך הקמה ותחזוק של אתר מבלי לבדוק ביסודיות וכמובן גם בקלות ובמהירות שבה זה מתבצע בימינו. בניית אתרים לעסקים קטנים – החשש אינו מוצדק.

לא צריך לשבור את הראש, אנחנו בימים בהם לכל אחד יש אתר משלו. אם אתה בעל עסק שמכבד את עצמו, הגיעה השעה "לפרוס כנפיים" ולהפסיק לפחד, אתה נמנע עוד מלפני שבכלל שמעת על התועלת העצומה וגם על העלויות הלא כל כך מפחידות.

בניית אתרים לעסקים קטנים - ממש לא העלויות שדמיינתם

בואו נתחיל לדבר על עלויות, זה הרי מה שמעניין את רובנו בסופו של דבר. בכדי להרכיב הצעת מחיר מציאותית, הגיונית ושתואמת את ציפיות העסק המבקש אתר משלו, יש לפנות קודם לאפיון אתר משותף. מה זה בעצם אפיון אתר? החלטה על תמהיל האתר: כמות וסוגי העמודים, הקצאת אזור מאמרים, מוצרים וכו'.

בסופו של דבר אתרים מתומחרים לפי שעות העבודה לצרכי הקמה, כלומר הפיתוח, העיצוב וכתיבת התכנים. לקוח שיגיע אליכם עם חומרים שיסייעו להתקדמות הפרויקט ויחסוך לכם עבודה, עשוי להקטין את העלויות עבורו ולקצר עבור כולם את לוחות הזמנים. לכן, בעלי עסקים שכן חושקים באתר משלהם וחוששים מהעלויות, יכולים קודם כל לספק כמה שיותר חומרים מתוצרתם ולבקש אתר מינימלי עם 5 עמודים סטטיים בכדי להוזיל משמעותית בעלויות.

פתאום זה לא נשמע כזה מפחיד נכון? תמיד תוכלו לבקש הקמת אתר שבעתיד יגדל ויתרחב אך בשלב ראשוני אין צורך "לקפוץ מעל הפופיק". אם נדבר בשפה של מספרים, הסכומים נעים בין 4,000 ל-6,000 ש"ח לצורך הקמת אתר מינימלי, לא כולל עלות הדומיין (60-80 ש"ח לשנה) ואחסון בשרת (300-500 ש"ח בשנה מינימום). תלוי בשווי כל לקוח עבור העסק אבל ככל הנראה כמות מצומצמת של לקוחות שיגיעו דרך האתר יכסו את העלויות.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מה כבר יכול להכיל אתר שנבנה בתקציבים כאלה?

אם נצמדים לעלויות שציינתי למעלה, מדובר באתרים די סטנדרטיים אך למרות זאת הם יכולים להכיל את ה"ת'כלס" של העסק ואת מה שצריך באמת, בלי לגרום לגולש ללכת לאיבוד. הסטנדרט כולל עמוד ראשי מעוצב, המכיל את תמצית האתר, 5-10 עמודים פנימיים וכמובן מיתוג בצורה בסיסית לאתר. 

בניית אתרים לעסקים קטנים כוללת בדרך כלל את העמודים הנפוצים: אודות, צור קשר ושירותים, כל עסק יכול להוסיף איזה עמודים שירצה, הכל מתבצע בהתאמה אישית. שוב, בונה האתרים מסתכל על כמות שעות העבודה, פחות ישנה עבורו המסביב. מעבר לכך זה באמת תלוי באופיו של מספק השירות, הוא תמיד יכול להיות נדיב ולספק פיצ'רים נוספים על חשבונו כמו פופאפים (חלונות קופצים), אנימציות מיוחדות, הטמעות של כלים חיצוניים וכו'.

אתר תדמית או אתר שירותים מצומצם משמש כ"בית חם לעסק", סביבה נוחה המציגה את חזון או שירותי אותה חברה או עסק. הקמת אתר כרוכה בעלות חד פעמית לתקופה ארוכה, מספר שנים ברוב המקרים, עד שמחפשים אחר שדרוג עיצוב, החלפת תבנית אתר, המשמשת כשלד ואפילו החלפת טכנולוגיה, כלומר מערכת הניהול של האתר כולו.

אתר שנסרק בגוגל חושף את העסק לפלח שוק שלם המסייר בתוצאות החיפוש של גוגל בכדי למצוא תשובות לשאילתות חיפוש. גם אם מדובר בפלח שוק קטן ביחס לרשתות חברתיות למשל, עדיין העלות שווה את התועלת. ניתוח נתונים המתאפשר באתר, באמצעות כלי מדידה ומעקב כמו: Google Analytics, Search Console ו-Tag Manager מאפשרים הסקת מסקנות ויצירת תכנית עבודה ממוקדת לשיפור חוויית משתמש וביצועים של האתר.

עוד יתרון סופר מובהק בבניית אתרים לעסקים קטנים הוא אותם אלמנטים המוטמעים באתר (באמצעות תוספים כמו Elementor) מוכחים סטטיסטית כיעילים יותר להנעה לפעולה של גולשים: השארת פרטים, רכישה, הרשמה לניוזלטר וכו'. בפלטפורמות השונות וביניהן רשתות חברתיות פופולריות כמו פייסבוק ואינסטגרם הנעות לפעולה הן פחות גמישות והאופציות מובנות ומוגבלות.

מתאפשר גם ללא תקציבי עתק - בניית אתרים לעסקים קטנים

בניית אתרים לעסקים קטנים - בית חם להצגת שירותי העסק

אף פלטפורמה, לא משנה מהי, לא תוכל להציג את העסק שלכם טוב כל כך כמו אתר משלכם. בניית אתרים לעסקים קטנים כוללת גם אפיון העסק כדי לשווק את השירותים שלו. הצעת שירותי העסק מתאפיינת כמובן בהצגתם בקצרה בשפה פשוטה וברורה באתר וכמובן באמצעות תכנים הכוללים מידע מורחב.

את החלק המורחב של שירותי העסק קשה מאוד להציג במודעות, ברשתות חברתיות, בפרסומות ובאתרים נישתיים. הדרך הטובה והמומלצת ביותר לעשות זאת היא דרך בניית אתר תדמיתי לעסק. הצגת השירותים של העסק דרך אתר אינטרנט תוכלו לחשוף שירותים נוספים שאינם ידועים לקהל הלקוחות הנוכחי שלכם.

בניית אתרים לעסקים קטנים - לא חובה בבת אחת

זה נכון שהאסטרטגיה הטובה ביותר לצורך קידום העסק דרך בניית אתרים לעסקים קטנים היא על פי אפיון כולל עד להקמת האתר במלואו מתחילתו ועד לסופו בשלב אחד. אבל אם העסק שלכם חדש ועוד לא סגור לגמרי מבחינה מיתוגית, עוד לא סגור מבחינת סוגי השירות ואין לכם סל מוצרים מגובש, איך ניתן להקים אתר הכולל את הכל בבת אחת? במקרים כאלו ניתן להקים את האתר בשלבים, אתם לא חייבים להשלים את כל הפרויקט בהזמנה אחת.

נוסף על כך, ייתכן והמון פיצ'רים ותוספות שתהיו מעוניינים שיוטמעו באתר שלכם עשויים להעלות את מחיר הקמת האתר. כך יווצר מצב שתאלצו להשקיע יותר תקציב ממה שהקצבתם לעצמכם מלכתחילה או ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם. גם במקרה הזה ניתן להקים את האתר בצורה בסיסית יותר ללא כל התוספות שתכננתם בהתחלה. לאחר זמן ולאט לאט, ככל שההכנסות שלכם יגדלו, כך תוכלו להגדיל את תקציב השיווק ולהשלים את האתר במלואו.

העיקרון הוא שיהיה אתר לאחר בניית אתרים לעסקים קטנים, גם אם פשוט יותר משתכננתם, שייצג את העסק שלכם בדיגיטל לא משנה מה המגבלה שלכם משתי סיבות:

א. אתר תדמיתי שישמש כ-"הפנים" של העסק בדיגיטל. כמעט ולא קיימים כיום עסקים בעידן המודרני שלא מחזיקים באתר משלהם שייצג אותם. לקוח שייחפש אתכם במנוע חיפוש ולא יגיע לאתר שלכם יעלו מספר שאלות אודות המוניטין ואיכותו של העסק. בנוסף, לקוחות מעוניינים לעיתים לבדוק פרטים על העסק כמו השירותים והמוצרים שהעסק מציע, שעות פעילות, תחומי פעילות, מיקום גיאוגרפי, אמצעים ליצירת קשר ועוד.

ב. עצם בניית אתרים לעסקים קטנים לא מחייבת אתכם להחזיק באתר בגרסתו המלאה. מספיק רק להקים בסיס לקידום ראשוני לצורך קידום אורגני וקידום אתר העסק דרך רשתות חברתיות. באתר ניתן ליצור טופס השארת פרטים ויצירת קשר (טופס לידים), הצגת מאפייני החברה אשר לקוחות מעוניינים לקבל עליהם יותר מידע וכו'.

בניית אתרים לעסקים קטנים - Digital Solutions

מי שמע על עסק ללא מיתוג?

בניית אתרים לעסקים קטנים וגדולים כאחד נוהגים לשווק עצמם גם דרך אתרים ואינדקסים חיצוניים כמו האתר של בזק (B144), אפליקציית איזי וכו'. עסקים קטנים נוטים לפנות אל שיווק מהסוג הזה כאלטרנטיבה במקום לבצע שיווק דיגיטלי מקצועי בהנחה שהקמת אתר ומערך דיגיטלי יקרים להם מידי ואינם מודעים שההוצאה על קידום דרך אינדקסים אולי זול יותר אך אין לו כמעט ערך כשמדובר בתרגום ההשקעה להכנסה כספית עבור העסק.

לעומת זאת, קידום דיגיטלי מקצועי והקמת אתר ממירים את ההשקעה לתוצאות ובסופן גם להגדלת ההכנסות. בנוסף לכך, ישנו גם הבדל משמעותי כיצד העסק שלכם מצטייר בפני גולשים שמוצאים את העסק שלכם באינטרנט. אם הלקוחות מוצאים אתכם דרך אחד האינדקסים, הסיכויים שהם יחליטו לפנות אליכם קטנים משמעותית גם בגלל התדמית וגם בגלל שיחד עם פרטי העסק שלכם מופיעים עוד עשרות רבות של עסקים שנראים בדיוק כמוכם.

אז… למה שהגולש הממוצע יחליט לפנות דווקא אליכם?

בניית אתרים לעסקים קטנים - תנו ללקוחות להכיר אתכם

ככל שתספקו יותר פרטים על העסק שלכם כך תקרבו את הלקוח אליכם ולסגירת עסקה. בניית אתרים לעסקים קטנים מאפשרת לכם להציג את עצמכם במלו הדרתכם, לספר מידע על השירותים והמוצרים שלכם, להציג עצמכם ואת המוצרים בתמונות וסרטונים וכו'.

ניתן להשוות זאת לחיפוש דירה או רכב באחד ממדורי היד שנייה באינטרנט. מודעה של מוצרים ודירות ללא תמונה וללא מחיר מייד יעלו שאלות כמו "מה יש למוכר להסתיר?". כך גם בשיווק וקידום העסק. עסקים שלא מציגים עצמם בשקיפות מלאה את פועלם בזירה הדיגיטלית גורמים לכך שגולשים יראו אותם בדיוק באותן העיניים החשדניות כמו שהם רואים את מפרסם המודעה במדורי היד שנייה ללא תמונה ומחיר.

שיווק חלקי שכזה עשוי לגרום נזק לעסק ולפגוע באמינותו מול לקוחות פוטנציאליים.

מנגד, אתר הכולל המון מידע, במגוון נושאים ותחומים המשתייכים לתחומי העיסוק של העסק, מציג את מוצריו בסרטוני וידאו ובתמונות חדות וברורות וינגיש את תחושת האמינות לגולשים דרך הדיגיטל וזה יגרום להם לרצות לפנות אליכם לקבלת שירות או לרכוש מכם מוצרים מבלי שתצטרכו להסביר, להצדיק או לשכנע.

תהיו בטוחים שהם גם ימשיכו לפנות ולבחור בעסק שלכם בכל פעם מחדש.

בניית אתרים לעסקים קטנים - תיק עבודות

המונח תיק עבודות מתייחס יותר למקצועות האומנות, הגרפיקה, התוכן ומקצועות נוספים הדורשים יצירתיות וידע נרחב ביצירה. אבל אם אתם עוסקים בכל אחד מהמקצועות החופשיים, בתחום הבנייה, שיפוצים או ניקיון, בוודאי שגם לקוחות שלכם לא פעם ביקשו ממכם להציג עבודות קודמות שביצעתם כדי לבחון את איכות העבודה שלכם.

בניית אתרים לעסקים קטנים נותנת את המענה הזה באופן מצוין. באתר התדמיתי שלכם ניתן להפיץ גם סרטונים ותמונות של תיק העבודות שלכם שייצגו את איכות העבודה שלכם. כך תוכלו בכל מקום, בכל מחשב, ובכל טלפון נייד לפתוח את האתר ולהציג את העבודות שלכם.

מעבר לכך, האפשרות הזו עשויה לשמש כתחליף של ממש ליכולות מכירה או העסקת איש מכירות. בעזרת אתר לעסק אתם תתנו לביצועים שלכם למכור בשמכם.

בניית אתרים לעסקים קטנים - שלא יעבדו עליכם!

בלי לציין שמות, לא חסרות חברות המנצלות תמימות של בעלי עסקים קטנים שאינם בקיאים במחירים, בתהליכים השונים ובשוק עצמו. כבר שמעתי בעבר על חוזים לבניית אתרים שנחתמו וכללו מחויבות מסוימת של העסק לחברה שסיפקה את השירות, כמו גם ניסיונות רבים להכליל באותה חבילה קידום אתרים באינטרנט או מה שזה לא יהיה. 

וודאו שעלויות בניית אתרים לעסקים קטנים הן הגיוניות (4,000-6,000 פחות או יותר), שבו עם בונה האתרים על אפיון האתר, כולל כמות עמודים, תמהיל התכנים, פיצ'רים ובקשות אישיות שלכם. וודאו שהכל מתועד וכתוב בהסכם, מה שכולל וגם מה שלא כולל החוזה.

אל תתביישו לשאול, "להציק" להתעניין, זו זכותכם המלאה וכאשר תראו מעורבות בפרויקט יתייחסו אליכם יותר ברצינות וככה גם על הדרך תוודאו שהכל עובד כשורה וכל צד בהסכם עומד בהתחייבויותיו ומקבל את מה שמגיע לו.

מה מונע מהעסקים הקטנים להכנס לתמונה?

בניית אתרים לעסקים קטנים - ממה יש לפחד

חשש מהוצאות גבוהות

כבר דיברנו על זה, בעלי עסקים קטנים רבים נבהלים מהמחירים שהכניסו להם לראש, ללא כל בדיקה או סיבה מוצדקת.

בניית אתרים לעסקים קטנים - אי ידיעה לא פוטרת מעונש

חוסר מודעות ליתרונות

הכל עניין של עלות מול תועלת בעולם הזה. שוב, מספיק שמספר מצומצם של לקוחות יגיעו דרך האתר וכיסיתם את העלות השנתית לאחזקת הנכס.

בניית אתרים לעסקים קטנים - חוסר אמונה לא מוצדק באתרים

אי אמונה באתרים

מי שלא בקיא מספיק ולא מכיר את הנתונים, כנראה לא יודע כמה התועלת הפוטנציאלית היא גבוהה, בצעו את הבדיקות הרלוונטיות עבורכם.

על מה מסתמכים העסקים הקטנים?

בגדול? על שיווק מפה לאוזן, חיפושי גולשים אחר מגוון שירותים באתרי אינדקסים כמו 144, דפי זהב ו-easy. ה"אמיצים" שמחליטים לשלם על קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובאינסטגרם אפילו לא מעלים בדעתם שקיימת אופציה נוספת על השולחן, בדמות הקמת אתר, ושיש לה פוטנציאל משמעותי. 

אומרים שמי שמנסה לחסוך בסוף משלם יותר, לגמרי מסכים עם האמירה הזו כשמדובר בבעלי עסקים קטנים ובינוניים שמסתפקים בהשרדות כלכלית ולא שוקלים ברצינות התפתחות עסקית. אין מה לעשות, נדרשת ירידה מסוימת ברווחים לטווח הקצר בשביל לקצור פירות לטווח הארוך.

אם כבעלי עסקים קטנים רק צד הכלכלי הוא זה שמדאיג אתכם, אתם חייבים להבין שקידום העסק באמצעות בניית אתרים לעסקים קטנים זו השקעה לטווח הארוך וככל שתקדימו לעשות את זה כך תרוויחו מכך מהר יותר. ייתכן וזה נשמע לכם כמו משל "הביצה והתרנגולת" ואתם חושבים שאולי כדאי לחכות עד שההכנסות יעלו, העובדה היא שזה ממש לא כך, כי בשביל לקבל יותר הזמנות, יותר לקוחות ויותר חשיפה אתם רק צריכים להגיד "כן" לקידום דיגיטלי ולהתחיל כבר עכשיו מהקמת אתר אינטרנט משלכם.

לסיכום

אני לגמרי לא מעביר כאן מסר שבניית אתר מותאמת לכל עסק ולכל תחום, מה שכן, הנושא מצריך בדיקה, שברוב המקרים לא באמת מתבצעת. פוטנציאל הרווח מצדיק בניית אתרים לעסקים קטנים ואני מניח שיותר מדי עסקים לא מכירים את התועלת הטמונה בתהליך ולכן בכלל לא ניגשים לבירור העניין.

אסיים בנימה אופטימית ואומר שהמגמה היא דווקא לעלייה של מספר העסקים שחושקים באתר משלהם ובהגברת המודעות והנוכחות שלהם בתוצאות החיפוש. בניית אתרים לעסקים קטנים הפכה חיונית בעידן הדיגיטלי של היום. עם ההסתמכות הגוברת על פלטפורמות מקוונות, אתר אינטרנט מעוצב ופונקציונלי משמש כפתח וירטואלי להצלחה.

זה לא רק מבסס נוכחות מקוונת מקצועית אלא גם מאפשר לעסקים קטנים להגיע לקהל רחב יותר, להציג את המוצרים או השירותים שלהם ולבנות אמינות. על ידי מתן עדיפות לחוויית משתמש, תגובה ניידת ואופטימיזציה למנועי חיפוש, עסקים קטנים יכולים ליצור בסיס דיגיטלי חזק שמושך ומשתף לקוחות.

בין אם מדובר באתר מידע פשוט או פלטפורמת מסחר אלקטרוני, השקעה באתר מעוצב היטב היא צעד מכריע לקראת ביסוס יתרון תחרותי, הרחבת טווח הגעה ללקוחות והנעת צמיחה עסקית. אז, תנו לנו ב- Digital Solutions לאמץ את כוחם של אתרים ולנצל את ההזדמנויות שהם מביאים בכדי להניע את העסקים הקטנים שלכם להצלחה גדולה יותר בנוף הדיגיטלי.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים