דפי נחיתה לעסקים – המתכון לקמפיינים ממומנים מוצלחים

דפי נחיתה לעסקים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שיווק ברשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים, קידום אורגני בגוגל, בואו רגע נעצור את ההתעסקות הבלתי נגמרת ונתעסק בת'כלס. דפי נחיתה לעסקים עשויים להקפיץ לך את המכירות משמעותית. עם כל הכבוד לערוצי השיווק שצוינו בתחילת המאמר, נצטרך לשאול את עצמנו שאלה אחת מרכזית בכדי להבין את היעילות שלהם.

האם אנחנו מתייחסים מספיק למטרה או שמא אנחנו "חוטאים" ומתמקדים יותר מדי באמצעים? דפי נחיתה לעסקים הם אולי הכלי הפרקטי ביותר או האמצעי היעיל ביותר בכדי לעמוד במטרה המרכזית.

לידים - שם המשחק

נחזור רגע לפסקה הקודמת, מה זה בכלל אמצעי ומה הכוונה למטרה? האמצעי הוא למעשה הכלי שאמור לשרת אותנו בדרך למטרה, במקרה שלנו בשיווק דיגיטלי – ערוץ השיווק והאסטרטגיה. המטרה? רכישות אונליין, איסוף פרטי לקוחות פוטנציאליים, הפצת שם המותג.

לכן, נשאלת השאלה, כמה מאיתנו באמת זוכרים שהאמצעי משרת את המטרה ולא להפך? המאמר עוסק בדפי נחיתה לעסקים מסיבה מאוד ספציפית והגיונית – מדובר בכלי שברוב המקרים מספק החזר גבוה על ההשקעה של הלקוח. כחברה העוסקת בשיווק דיגיטלי זה מספר שנים, נתקלנו בלא מעט לקוחות במגוון תחומים וסיטואציות, בהם אנו לא ממליצים על קידום אורגני או ממומן לחילופין.

כלומר, אנו צריכים לקחת את תקציב הלקוח ולהתאים לו תכנית שיווק אסטרטגית, בעיקר בהתאם לתחרות באותו שוק. לא לוקחים כל לקוח ופשוט מציעים לו קידום אורגני בגוגל, שיווק ברשתות חברתיות ופרסום ממומן, לא ככה עובדים הדברים.

ברוב המקרים, המטרה המרכזית של הלקוח היא איסוף לידים (לקוחות פוטנציאליים) ולכן אנו נבחר בערוץ השיווק ובאסטרטגיה המתאימים לו ספציפית, מבלי לירות לכל הכיוונים.

עולם השיווק בימינו הוא הרבה יותר מדויק, מוכוון לקהל היעד ונועד עבור הגולשים ולא עבור מנוע חיפוש או פלטפורמה כזו או אחרת. גם אם אזור הנוחות שלנו הוא קידום אורגני לדוגמא, אנו לא נשלב מסלול זה בהצעה ללקוח אם זהו לא הערוץ האידיאלי ביותר ללקוח, שוב, בהתאם לתקציב ולתחרות בתחום.

קמפ דיוויד - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

קמפ דיוויד

ד.ס.ר סחר - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

ד.ס.ר סחר

הצג עוד

דפי נחיתה לעסקים - Roi משמעותי

כל ערוץ שיווק והיתרונות שלו. כאשר הצורך של הלקוח הוא הכנסות – הציעו לו דף נחיתה. מדובר בעמודים פרסומיים המציגים את שירותי / מוצרי החברה במספר גלילות בלבד, בלי תפריטים, בלי חלונות נפתחים, אין טריקים.

כאשר בונים דף נחיתה לעסקים, חשוב לזכור ככלל מנחה כי על פי מגוון סטטיסטיקות ומחקרים, 8 שניות צריכות לעבור עד שהגולש יקח החלטה גורלית – האם לצאת מהעמוד כי הוא לא סיפק את צרכיו ולא סיקרן אותו להשאיר פרטים או שאולי הוא מתעניין ובוחן אפשרות ליצירת דו שיח עם הצד המשווק.

ערוצי שיווק רבים מיועדים ל"ריצה למרחקים ארוכים", לא כך המקרה כאשר מדובר בדפי נחיתה. הם מיועדים לשמש כתחנה שניה במסגרת קמפיינים ממומנים ולהכין את הקרקע למכירה טלפונית (תחנה שלישית ואחרונה), כלומר לאסוף פרטי גולשים רלוונטיים ולהפנות אותם לאיש המכירות. Roi הוא מונח מוכר מעולם העסקים והוא מתאר החזר על ההשקעה. דפי נחיתה לעסקים הם כאלה שמתאפיינים בהחזר לא קטן על הוצאות השיווק שמתגמדות ביחס לפוטנציאל הכלכלי הטמון בפרטי הגולשים שהושארו בשדה הצור קשר.

וועידה בדובאי - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

UAE Conference

הצג עוד

דפי נחיתה לעסקים - למי כן ולמי לא?

אז הזכרנו שדפי נחיתה הם למעשה תחנה שנייה בשרשרת המכירות של העסק. כל עוד מדובר במוצר או שירות בעל ערך כספי לא נמוך, בהחלט מדובר בערוץ שיווק אטרקטיבי שמכסה בקלות על דמי הפרסום המשולמים לגוגל, פייסבוק או פלטפורמה שיווקית אחרת.

כמובן שדברים משתנים במהירות בתחום השיווק הדיגיטלי, לכן, לא נכון יהיה להגדיר תחומים רלוונטיים לשימוש בדפי נחיתה לעסקים וכאלה שאינם משתלמים. צריך להתייחס לא רק לתחום אלא גם להתמחויות ספציפיות, אזורי פעילות, ייחודיות ובעיקר מילות מפתח שנבחרו (במקרה של שימוש ב-Google Ads) או קהלי היעד שנבחרו (במקרה של שימוש בשאר הפלטפורמות הפרסומיות).

המתכון המנצח לדפי נחיתה לעסקים

המתכון המנצח כולל קודם כל בניית דף נחיתה עם מסך פתיחה מושך, אטרקטיבי, מסקרן ועם אלמנטים עיצוביים שיעכבו את הגולש ויגרמו לו להבין שמדובר בשירות או מוצר איכותי. עיכבתם את הגולש? יופי, עכשיו כל היופי הוא למצוא את הצורך של הגולש, לתמצת את הפתרון ולהנגיש, זה כל הקסם.

איך עושים את זה? קודם כל אלמנטים וויזואליים בחלק העליון, לאחר מכן להוריד הילוך ולתת קצת מידע ולפרט על הערך המוסף, למה כדאי לבחור בנו, אפילו מבלי לראות את שאר המתמודדים? הנעה לפעולה היא חובה ועדיף אפילו לשלב שניים כאלה כשבונים דפי נחיתה לעסקים, זו המטרה המרכזית של העמוד וחשוב לזכור זאת.

מה לא לעשות? לא להתנפל על הגולש ולהנחית עליו חלונות קופצים, אלמנטים מוגזמים וטפסי צור קשר, שיווק אגרסיבי לא עובד כאן חברים, כאן משחקים בצורה עדינה, רוקדים טנגו עד השארת הפרטים של הגולש.

דפי נחיתה לעסקים - מה השלב הבא?

דיברנו קודם בקצרה על התחנות השונות במסלול המכירה ללקוח, בואו נפרט על כך.

תחנה 1️⃣: קמפיין

התחנה הראשונה היא קמפיין ממומן באחת מהפלטפורמות: Google Ads, Facebook / Instagram וכו'. הגדרת הקמפיין היא אולי הבסיס לכל שרשרת המכירה עליה אנו מדברים. הגדרת קהלי יעד לא רלוונטיים, חלוקה לא מאוזנת של התקציב וקופירייטינג חלש בקמפיין עצמו עלולים לפגוע בתהליך כולו.

דברו עם הלקוח, הבינו ממנו מי הוא קהל היעד שלו, הכינו שאלות מראש והשתדלו לדלות כמה שיותר מידע על אופי הלקוחות. אסור לשכוח כי תמיד משתפרים בהמשך הדרך, לאחר ביצוע A/B Testing (ניסוי ותהייה) והבנה של מה עובד טוב יותר ומה פחות.

תחנה 2️⃣: דפי נחיתה לעסקים

יצירת עמוד נחיתה פרסומי, מתומצת, קצר ולעניין שמטרתו המרכזית היא למכור או לאסוף פרטי גולשים לצורת מכירה טלפונית. כל עוד אפיון הקמפיין מתבצע כראוי ואז הגולשים שיגיעו לדף הנחיתה הם למעשה קהל יעד רלוונטי וזמין להפוך ללקוחות מן המניין.

תתפסו את העין של הגולשים במסך הפתיחה, תנו ערך מוסף, תתמצתו ותהיו פרקטיים וכמובן תניעו לפעולה, לכו לפי המתכון הזה ואתם בדרך הנכונה להצלחה.

תחנה 3️⃣ ואחרונה: מכירה טלפונית ושיווק מחדש

תחנה זו מתחלקת לשניים, למעשה אם גולשים השאירו פרטים בדף הנחיתה, משמע הם מוכנים להפוך ללקוחות, כל שנותר הוא לתת להם את הדחיפה הקטנה ולהסיר את כל הספקות שאולי עוד יש להם.

תפקידו של איש המכירות הטלפוני / פרונטלי הוא לגרום לגולש להפוך ללקוח, זה כבר לא בידיים של המשווק, הוא כבר עשה את שלו ויכול להגדיר את הקמפיין כהצלחה כל עוד גולשים השאירו פרטים.

השלב השני הוא שיווק מחדש (Remarketing). מדובר בפרסום מתמשך במדיות השונות לגולשים שהשאירו פרטים, הכוונה היא לבאנרים ופרסומות ברחבי הרשת, במטרה להשלים את החסר, את הדחיפה הקטנה בדרך לרכישה.

שורה תחתונה: החלק שלכם מתחיל ומסתיים בתחנה השניה. אתם אחראים על איסוף פרטי הגולשים וכל עוד האפיון שהתבצע קודם לכן על ידכם או על ידי גורם מקצועי אחר, ההצלחה או הכשלון יהיו בתחום אחריותכם בלבד.

דפי נחיתה לעסקים הם כלי חזק ומשמעותי בזירה הדיגיטלית שיכול לסייע לכם להגדיל את היקף המכירות שלכם או של הלקוחות שלכם.

פורום ראשי החברות - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

פורום ראשי החברות

MaliWheels - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mali Wheels

הצג עוד

טיפים ליצירת דף נחיתה לעסקים

כתבו כותרת מושכת

הכותרת של דף הנחיתה היא הדבר הראשון שהגולשים נחשפים אליו. לכן, היא צריכה להיות מושכת מאוד, מסקרנת ומעוררת עניין. הכותרת צריכה להסב את תשומת הלב של הגולשים, לדבר ל"כאב" שלהם ולהסביר באופן ממוקד וקצר כיצד המוצרים או השירותים שלכם יכולים לעזור להם.

כך למשל, אם אתם מציעים שירותי ניקיון משרדים, הכותרת צריכה לכלול את "הבעיה" שעמה קהל היעד שלכם מתמודד (המשרד מלוכלך) ואת הפתרון (שירותי ניקוי משרדים מקצועי).

דפי נחיתה לעסקים מחייבים כותרת ברורה

חשוב מאוד להימנע מהתחכמויות או ממשחק מילים בכותרת של דף הנחיתה. אם הגולשים יתקשו להבין מהי המטרה שלכם ומה אתם מציעים להם, הם יעזבו מהר מאוד את דף הנחיתה. לכן, הקפידו על כותרת אינפורמטיבית וברורה בשפה פשוטה שלא משתמעת לשתי פנים.

שמרו על אחידות השפה

לצד כתיבה של כותרת ברורה, חשוב שהיא תהיה באותו הסגנון של שאר הטקסט בדפי נחיתה לעסקים. כך למשל, אם השתמשתם בטון רשמי ורציני בכותרת, אל תכתבו את שאר דף הנחיתה בשפה קלילה וילדותית. חוסר האחידות הזה יצור בלבול בקרב הגולשים וחוסר אמון. בכלל, חשוב מאוד שהשפה בדף הנחיתה תתאים לזהות המותג שלכם ולערכים של העסק.

הקפידו על עיצוב בטוב טעם

לצד החשיבות הרבה שיש לתוכן, עליכם גם להשקיע בנראות העיצובית של דף הנחיתה. לפי סקר שערכה חברת קינסיס בנושא עיצוב אתרים, 75 אחוז מהגולשים שפטו את העסק לפי העיצוב של אתר האינטרנט שלו.

דף נחיתה לעסקים צריך להיות מעוצב באופן הנעים לעין, עם צבעים המשתלבים היטב אחד בשני שאינם צעקנים, עם לא יותר משני סוגי גופנים וללא בלאגן ועומס. דף נחיתה עם עיצוב רע יצור תדמית שלילית על העסק שלכם, לכן הקפידו על עיצוב נקי ואחיד. מומלץ לשכור שירותים של מעצב דפי נחיתה לעסקים שידע לעצב עבורכם דף מושך ואסתטי, שיעניק חיווית צפייה נעימה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.

הוסיפו תמונות וסרטונים

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים והמשפט הזה נכון במיוחד בכל הקשור לדף נחיתה. לפעמים תמונה יפה יכולה לעשות את כל ההבדל ולהניע את הגולשים לפעולה. ניתן לשלב תמונות מקוריות שצולמו בעסק שלכם או תמונות אילוסטרציה הקשורות לשירותים או למוצרים שאתם מספקים.

חשוב לוודא שהתמונות הן איכותיות וברזולוציה גבוהה, ושניתן להשתמש בהן מבחינת זכויות יוצרים.

בכל הקשור לסרטונים, עדיף להוסיף סרטון תדמית מקורי שצולם בעסק שלכם ומציג את ההתנהלות שלו, את השירותים או המוצרים שלכם, שכולל ראיונות עם צוות ההנהלה והעובדים ועם לקוחות מרוצים. אם עדיין לא שכנענו אתכם מדוע כדאי לשלב סרטון וידאו בדף נחיתה, אז הנה נתון מעניין: חברת Vidyard מצאה שדף נחיתה הכולל סרטון וידאו הזניק את ההמרות בשיעור של 100 אחוז!

דפי נחיתה לעסקים - החזר משמעותי על ההשקעה

דפי נחיתה לעסקים ככלי להצגת היתרונות העסקיים

אל תפרטו בדף הנחיתה יותר מדי על העסק ועל ההיסטוריה שלו. הלקוחות הפוטנציאלים שלכם רוצים לדעת מה יצא להם מפנייה אליכם ומה הם ירוויחו מכם, אז הבליטו זאת בדף הנחיתה. נסו להיכנס לנעליים של קהל היעד ולחשוב מה הם מחפשים ובמה הם מעוניינים. תנו דגש על הבידול שלכם מול המתחרים והציגו את היתרונות שלכם בצורה של רשימה נקודתית ברורה ופשוטה.

דפי נחיתה לעסקים - מבנה עמוד אידיאלי

המטרה שלשמה התכנסנו - הנעה לפעולה!

חשוב לשים כפתור הנעה לפעולה במקום בולט שניתן להבחין בו מיד ושהגולש לא יצטרך לחפש אותו בדף הנחיתה. הכפתור צריך להיות בצבע שונה מהצבע של שאר הטקסט בדף. עליו לכלול קריאה פשוטה לפעולה כמו "התקשרו עכשיו", או "להרשמה". דפי נחיתה לעסקים, השאירו פרטים והתחילו להקפיץ את המכירות של העסק!

5 תגובות

  1. שלום קראתי את המאמר שלך מאוד מעניין תודה אני רוצה להקים דף נחיתה לעסק שלי שלחתי לך הודעה באתר תחזור אליי בבקשה

  2. אני מעוניין להקים דף נחיתה והמאמר הזה עזר לי להבין יותר, תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים