אם אתם רוצים להגדיל את ההכנסות שלכם ומחפשים השלמת הכנסה באמצעות מסחר אלקטרוני, כדאי שתכירו את תחום הדרופ שיפינג. מה זה דרופ שיפינג, וכיצד זה עובד? נדבר על הכל במאמר הבא. עולם המסחר האלקטרוני צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות ובעיקר מאז התפשטות נגיף הקורונה.
אנשים מכל רחבי העולם מעדיפים לרכוש מוצרים דרך חנויות מקוונות ופלטפורמות מסחר אלקטרוני גדולות כמו אמזון, איביי ועלי אקספרס. המסחר כולו מתנהל כמובן באינטרנט והמפגש היחיד בין הלקוח למוצר נעשה דרך שליח שמגיע אליו עד הבית. כך, הם יכולים לקבל את המוצר מבלי לצאת מהבית גם בזמן סגרים ובידודים.
יחד עם זאת, עם שיטת המסחר ה"מסורתית" התפתחו עוד שיטות מסחר כפתרון או מענה לצרכים של סוחרים חדשים בתחום כמו דרופ שיפינג. בשיטה ה"מסורתית" או ה"מקובלת" הסוחר הוא מפעל/יצרן, סיטונאי, או חברת יבוא שמשלחת את המוצרים שלה בעצמה או תחת משווק מורשה שלה באמצעות שילוח ימי לכל העולם ולאחסון סחורות במחסנים לוקאליים.
שם הן ימתינו עד להזמנת הלקוח דרך האינטרנט ומשם, מתוך המחסן, יצא שליח שיקח את המוצר שהוזמן היישר אל בית הלקוח או למקום הקרוב לאזור מגוריו אליו מתקבלות חבילות לאיסוף עצמי. ניהול מערך שיווקי כזה הוא עצום וכמעט ואינו אפשרי לתפעול עבור אדם יחיד וללא הון עצמי גבוה. בדיוק בגלל זה עולם המסחר האלקטרוני הצמיח שיטת מסחר פופולרית המכונה דרופשיפינג (Drop shipping) שכדאי לכם להכיר.
מה זה דרופ שיפינג?
אם אתם שואלים את עצמכם מה זה דרופשיפינג, אז התשובה היא שמדובר בשיטה שבמסגרתה הקמעונאי לא שומר במלאי את המוצרים שהוא מוכר ומציג בחנות המקוונת. במקום זאת, הוא רוכש מצד שלישי (יצרן, חנות אחרת או סיטונאי) את המוצר רק לאחר שהלקוח הזמין ממנו את המוצר. אז לגבי שאלתכם מה זה דרופשיפינג, ניתן לומר שזאת שיטה להרוויח כסף עם מינימום סיכונים.
אין צורך לשכור מחסנים ולהתמודד עם סחורה שלא נמכרה. אתם פשוט מוסיפים את עצמכם כחוליה נוספת לשרשרת האספקה של המוצר כמשווקים נוספים. זאת אומרת, אתם, כסוחרי דרופ שיפינג נכנסים היכנשהו בין סוחר אחר לשליח במקום בין היצרן לשליח. אתם משתמשים בתשתית של יבואן/משווק אחר ומשווקים את המוצרים שהוא מוכר באינטרנט, כך את המוצר שנמכר את מזמינים במקום אליכם, אל הלקוח שרכש ממכם.
אין כאן סכום אפס, דרופ שיפינג הוא חיובי לכל הצדדים בגלל שאתם משמשים בסך הכל כמתווכים. בזכות מכירה שלכם אתם בעצם קונים מהיבואן במחיר העלות בדיוק כמו כל קונה אחר שלו, והוא, כיבואן, יזמין בזכותכם עוד סחורה מהיצרן/מהמפעל כך שלא רק אתם, כולם מרוויחים.
לשיטה הזו יתרונות נוספים רבים מלבד העיסוק בשילוח, יבוא ואחסון, כך למשל אתם יכולים לבחון את ההצלחה של מוצר מסוים לפני שאתם רוכשים אותו מצד שלישי, וכך אתם מפחיתים את הסיכון להפסיד כסף רב על רכישת מוצרים. בנוסף לכך, אתם יכולים להציג מגוון רחב של מוצרים מספקים שונים ומכל רחבי העולם. כל מה שאתם צריכים זה מחשב עם חיבור לאינטרנט ואתם צפויים ליהנות מהכנסה משלימה נאה. אז אחרי שהבנתם מה זה דרופ שיפינג, הנה כמה טקטיקות ואסטרטגיות שיעזרו לכם להרוויח.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
ביצוע מחקר
לצד מחקר על מה זה דרופ שיפינג, חשוב שתערכו מחקר על קהל היעד שלכם. כדי לדעת כיצד לדבר אל הקהל שלכם עליכם להבין ולהכיר אותו. זה אומר לדוגמה שאם תמכרו מוצרי הרזיה, הדבר האחרון שתרצו להראות במודעה זה שקהל הלקוחות שלכם "שמן" וזאת הסיבה למה הוא צריך לקנות את המוצר שלכם. אתם צריכים לדעת כיצד לגעת בקהל הנכון מבלי להכליל או להגדיר אותו.
לעומת זאת, אם תציגו שדיאטה אורכת זמן רב אך עם המוצר שלכם הזמן מתקצר משמעותית, כאן אתם כבר מכינים את השלב הראשון במשפך השיווקי של מכירת המוצר שלכם דרך דרופ שיפינג.
עליכם להבין מה הצרכים שלהם, ומהם המוצרים המבוקשים. בדקו את המתחרים שלכם ובחנו מהם המחירים למוצרים שהם מציעים. באופן כללי, הדרך הטובה ביותר לשווק את המוצר שלכם באמצעות דרופ שיפינג היא לראות מה החברות הגדולות עושות בשיווק של המוצר שאתם הולכים למכור או לפחות מוצר דומה לאותו הקהל.
בחברות גדולות יש צוות שיווק גדול המורכב מבעלי מקצוע כשלכל אחד מהם תפקיד מוגדר שהוא הכי טוב בו, בנוסף לזה לחברות הגדולות, לפני יציאה לשיווק של מוצר היא בוחנת אותו על קבוצות מיקוד. לכן, אם יש לכם ספק לגבי דרכי הפרסום של החברות הגדולות כנראה שאתם לא מכירים את הנתונים שיש ברשותן.
מצד שני, למותגים בעלי שם קל יותר לשווק מאשר סוחר אנונימי כמוכם באחת מפלטפורמות הפרסום, לכן כדי להכיר את החולשות והחוזקות שלכם ולצאת מעט מהקופסא כדי שהשיווק למוצר שלכם יהיה יוצא מהכלל. בנוסף, יש לבדוק את הספקים שאיתם אתם מתכננים לעבוד. האם הם מספקים את המוצרים בזמן ובאיכות טובה. אחרי הכל, המוניטין שלכם תלוי בהם, וחשוב שתבחרו היטב את הספקים שאיתם תצאו לדרך.
בחרו את הנישה שלכם עבור דרופ שיפינג
אחרי שחקרתם מה זה דרופ שיפינג, עליכם להחליט על נישת המוצרים שבה תתמקדו. האם זה יהיה אופנה? ספורט? כלי בית? חשוב לבחור בנישה שמעניינת אתכם אבל שגם תניב לכם רווחים גבוהים. עדיף לבחור בנישה שאינה תחרותית מדי הכוללת מגוון רחב של קמעונאים שיתחרו בכם. בנוסף, העדיפו להציע מוצרים שהלקוחות שלכם לא יכולים למצוא בקלות מתחת לבית שלהם. תנו להם אלטרנטיבה ראויה והם ירכשו מכם.
בבחירת מוצר דרופשיפינג אפשר ללכת על המוצרים הקטנים והזולים שעלותם כדולר אבל לגרום לכך שכל מי שיקנה אותו, יקנה כמות גדולה מאותו הפריט. או שאתם יכולים לנסות למצוא מוצר מעט יקר יותר כדי שיחד עם העמלה שאתם תגבו המחיר הסופי לא יהיה גבוה בהרבה מזה של הקמעונאי. לצורך בחירת מוצר מניב יתכן ותבחרו עוד כ-5 מוצרים שלא יהיו רווחיים.
לכן, בהחלט מומלץ ללכת על נישה שאתם מכירים היטב, שחקרתם את אופן השיווק שלה לעומק ושתוכלו לנסות במקביל יותר ממוצר אחד כדי שהכסף שתוציאו על מוצר שלא נמכר יכוסה על ידי כסף שנכנס אליכם ממוצר יותר נמכר.
בחרו פלטפורמה נוחה של דרופ שיפינג
הרבה אנשים ששואלים מה זה דרופ שיפינג מבינים את היתרון של שיטת מסחר זאת, אך לא יודעים כי ההצלחה תלויה בין היתר בבחירת הפלטפורמה שבה תפעלו.
עליכם לבחור בפלטפורמה נוחה לשיווק המוצרים, כמו לדוגמה שופיפיי. שופיפיי מאפשרת לכם למצוא מוצרים מאליאקספרס אותם ברצונכם למכור, ובאמצעות אפליקציית Oberlo לייבא את אותם מוצרים ישירות לחנות שלכם בשופיפיי. זהו תהליך אוטומטי שיחסוך לכם הרבה מאוד זמן ואנרגיה.
נוסף על כך חשוב לציין שבבחירת פלטפורמה לדרופ שיפינג חשוב גם לקחת בחשבון את אמינות של אותה פלטפורמה.
מספיק שלמספר שעות תהיה בעייה בטעינת האתר, סיבוך בתשלום או כל תקלה אחרת שנתפסת כמינורית, בפועל היא עשויה לעלות לכם המון כסף לא רק לאותו פרק זמן שבו לקוחות לא רכשו ממכם או שהחליטו לרכוש בגללה ממישהו אחר, אלא גם את הכסף העתידי שלהם כיוון שרוב הסיכויים שהם אינם מכירים אתכם והם פשוט הגיעו אליכם מהפרסום שלכם – " אין שני לרושם ראשוני".
סוגי עמלות דרופ שיפינג שכדאי לכם להכיר
אחת השאלות הקשות עבור אנשים שבוחנים מוצר מסויים למסחר בדרופ שיפינג היא אופן התמחור. כדי לדעת מה המחיר הרווחי עבורכם למכירת המוצר עליכם קודם כל לדעת כמובן למצוא אותו במחיר הנמוך ביותר ולהתחיל להוציא נגזרת מהמחיר הזה. הדבר המרכזי שיעלה לכם הכי הרבה הוא כנראה השיווק של המוצר ועליו נרחיב בהמשך.
אבל, ידעתם שכל פלטפורמה שתבחרו לעבוד איתה לצורך הקמת עסק דרופ שיפינג תגבה ממכם עמלה? לכל פלטפורמה עמלות במחירים ואחוזים שונים. למשל באמזון יש 2 אפשרויות תשלום על השירות שהם מציעים. השירותים שלהם מחולקים ל-2 חבילות לבחירה כשרק אחת מהן כוללת אחסון במחסנים שלהם.
לפני שאתם ניגשים לבדוק את העניים לעומקו אתם צריכים לדעת גם את משקל וגודל המוצר באריזה, לפי כך תקבע עמלת המשלוח. בכל אופן, כדאי לבחון באיזה מהפלטפורמות מתאימה יותר לכם, למוצר שלכם ולקהל הלקוחות שלכם. יש לזכור גם את עניין עמלות הסליקה לחברת האשראי/פייפל.
השקיעו בשיווק
מה זה דרופ שיפינג אם לא היכולת לשווק את המוצרים ברשת? כדי להרוויח כסף, אתם חייבים לבנות אסטרטגיית שיווק נכונה שתניב לכם הכנסות גבוהות. ראשית, מומלץ לקדם את החנות המקוונת שלכם באמצעות קידום ממומן בגוגל. כך תוכלו להופיע במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש ותמשכו את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
גם קידום אתרים אורגני זוהי טקטיקת שיווק יעילה לצורך דרופ שיפינג. במסגרת קידום אורגני, מקדם האתרים יבצע אופטימיזציה לאתר שלכם כך שיכיל את מילות המפתח שקהל היעד שלכם מחפש, ישפר את הניווט ואת חווית המשתמש באתר שלכם, יאיץ את מהירות הדפים, יבצע רכישה והחלפה של קישורים, ויפעל על מנת שהחנות המקוונת שלכם תגיע למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.
חשוב כמובן לקדם את החנות המקוונת שלכם גם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק.
מאמרים נוספים
שקיפות מול לקוחות דרופ שיפינג
תחום הדרופשיפינג רחוק מלהיות סודי אבל כנראה שלעולם לא תראו אתרי שופיפיי או אפילו מוצרים באמזון, איביי, אליאקספרס שמציינים באיזשהו מקום שהמוצרים שלהם בעצם לא שלהם אלא נרכשים מצד שלישי רק אחרי שאתם סולקים את פרטי האשראי שלכם כלקוחות.
אנחנו בעד שקיפות והצגת המוצר בצורה האותנטית ביותר עם כל הפרטים עבור הלקוחות אך חשוב לזכור שאף אחד לא יהיה מעוניין לקנות את אותו המוצר כשהוא יודע בוודאות שיש אותו באתר אחר במחיר זול יותר. לכן הסתרת עניין הדרופשיפינג היא קריטית.
בניית סט וצירוף באנדל
כחלק מהאסטרטגיה השיווקית למוצר שלכם, אתם יכולים להגדיל ולמכור את המוצר כחלק מסט. זה אומר שאם המוצר שלכם הוא כפפות ברביקיו, אתם יכולים להוסיף אליהם גם מלקחיים לגחלים וגם תבלינים לבשר, כמובן שזה תקף לכל סוג של אתר מכירות ולא רק לאתרי דרופ שיפינג. ככה אתם יוצרים סט שלם של מוצרי ברביקיו, במחיר גבוה יותר כמובן אך אם אין עוד סט כזה וזה מה שהקהל שצורך כפפות מחפש, כנראה שכך תוכלו למכור ברווחיות גבוהה יותר.
דרך נוספת לשנות את המוצר הבסיסי שלכם הוא לצרף באנדל כמו לדוגמה ספר מתכונים לבשר במתנה בשליחה במייל לכל מי שרוכש את הכפפות. את ספר המתכונים אתם יכולים לכתוב בעצמכם לגמרי בחינם או להיעזר בכותב תוכן ובכך "לייקר" ולתת הצדקה למוצר שלכם ותעדוף על ידי קהל הלקוחות שלכם.
הזמינו דוגמאות של מוצרי דרופ שיפינג
אף אחד לא אוהב לקנות חתול בשק, וכדי לוודא שאתם מוכרים ללקוחות שלכם מוצרים איכותיים, אתם חייבים לבדוק אותם בעצמכם. רכשו את המוצר מהספק ובדקו אותו מראש לפני שאתם משווקים אותו לקהל שלכם. לצד בדיקת האיכות, תוכלו להשתמש במוצרים בסרטוני סקירה, שיעודדו את הגולשים לרכוש אותם. בנוסף, תוכלו לצלם את המוצרים ולהעלות את התמונות לחנות המקוונת שלכם.
לסיכום, דרופ שיפינג נמצא כל הזמן בצמיחה – שוק הדרופ שיפיbd העולמי צפוי לצמוח בקצב גידול שנתי של 28.8% משנת 2019 עד שנת 2025 ולהגיע ל-557.9 מיליארד דולר עד שנת 2025. דרופ שיפינג זוהי אופציה נהדרת לאנשים שרוצים להקים עסק בעלות מינימלית. אך בדיוק כמו בכל הקמה של עסק אחר, אי אפשר להצליח בן לילה וחייבים להיות סבלניים.
עליכם לבנות אסטרטגיה נכונה, לערוך מחקר שוק, ולהשקיע בשיווק דיגיטלי. עם הזמן, ההכנסות שלכם צפויות לגדול ואתם עשויים להרוויח הרבה מאוד כסף על מכירות מבלי לצאת מהבית. שיהיה בהצלחה!
רכישת נכס דיגיטלי עבור דרופ שיפינג
כדי לחסוך בזמן ובמאמץ שדרוש להקמת נכנס דיגיטלי מניב דרך דרופ שיפינג, תופתעו לגלות שיש דרך המקצרת את התהליך. ניתן לרכוש אתר נישתי המתאים למוצרים שאתם מעוניינים למכור. אתרים אלו נסחרים בעיקר דרך קבוצות פייסבוק או דרך מקדמי ובוני אתרים. אם למשל אתם מעוניינים למכור ציוד דייג, ייתכן ותוכלו למצוא אתר שמכיל את כל המידע, העיצוב והתוכן הדרוש לאנשים המתעניינים בדייג והוא כבר מניב המון כניסות בכל חודש.
השינוי שתצטרכו לעשות באתר הוא מינימלי ובסך הכל תצטרכו להוסיף לתוכו את החנות שלכם עם המוצרים. כך תוכלו לחסוך זמן רב בבניית וקידום האתר ולצאת לדרך מנקודת פתיחה טובה בהרבה.