ברוכים הבאים למאמר נוסף, והיום אנחנו הולכים לדבר על וידאו לעסק – איך לצלם את עצמך מהפלאפון כדי להגדיל את הפעילות שלך בסושיאל מדיה, להשיג הרבה יותר לידים ולקוחות ולהפסיק להסתתר מאחורי המקלדת, כדי להראות את הפנים והאישיות שלך.
האם לעסק שלך יש פנים? איך וידאו תדמיתי תורם לעסק וכמה זה באמת קריטי?
2 תרומות משמעותיות לוידאו: קודם כל, רואים אותך, וזה לא רק טקסט על גבי רקע לבן, אלא פנים, אינטונאציה ושפת גוף, הערך שמקבלים הוא כל כך הרבה יותר גדול מטקסט יבש. התרומה המשמעותית השנייה היא הפיכת עינית המצלמה לעין של כל כדור הארץ ובאמצעות וידאו באינטרנט אפשר להגיע לכל העולם, לכן לדעתי וידאו זה הכלי הכי עוצמתי לשיווק באינטרנט.
אין לחץ. אפשר למחוק!
היופי בוידאו (להבדיל מלעמוד על במה), זה ההפרדה בין המצלמה ובין האינטרנט – לא כל מה שמצלמים צריך לעלות לאנשהו, אפשר לצלם ואם לא יצא טוב אז אפשר לצלם שוב או למחוק לגמרי, אין שום לחץ מפני שאפשר גם לצלם ולמחוק. צילמתי בחיי אינספור סרטונים ומחקתי אותם מיד, נטו בשביל להתאמן בוידאו.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
הכי חשוב – לעשות טעויות
השלב הראשון של צילום וידאו לעסק, הוא לדעתי החשוב ביותר: אסור לפחד מהמצלמה. כדי להיות הגרסה הכי טובה של עצמנו, זה יעזור לנו אם נרגיש חופשיים, ולא נפחד לטעות. בהתחלה זה יכול להיות קצת מוזר ואפילו מביך, מפני שלצלם את עצמנו זאת התנהגות שאנחנו עדיין לא מכירים, וזה יכלול יציאה מאזור נוחות והתחלה של משהו חדש, ובדיוק בגלל זה, השלב הראשון הוא הכי הכי חשוב – לשבור את הפחד מלעשות טעויות.
אתגר וידאו לעסק – לעשות טעות (עכשיו)
אני מאתגר אותך – עכשיו – בזמן הקריאה! להוציא את הפלאפון מהכיס (בבקשה להפסיק לקרוא עד שהפלאפון ביד שלך), עשית את זה? הפלאפון ביד שלך? אם כן אז מצויין! ועכשיו להיכנס לאפליקציית המצלמה (אבל לעשות את זה עכשיו, כן?) – אוקיי ועכשיו לאתגר – לצלם את עצמך אך ורק 5 שניות וידאו. אין שום מטרה מלבד "לשבור את הפחד". בואו נעשה את זה כולנו ביחד, כאן ועכשיו, ולא רק נקרא על איך לשבור את הפחד, אלא באמת נעשה את זה, כולנו ביחד, עכשיו:
לצלם את המשפט הבא: "אני רוצה ללמוד לאהוב וידאו"
(אזהרה – מי שלא יעשה את התרגיל, לא ילמד שום דבר).
וידאו לעסק - זה לא התוכן, זה המצב הרגשי
בדרך כלל כשנצלם, יש את הרגע הזה שניה לפני שלוחצים פליי, ועלולה לעלות לנו ההרגשה המוזרה הזאת של "אבל מה אני אגיד?" או "אני מרגיש מגוחך" וכו'… וכן, ברור שצריך לדעת מה התוכן שאנחנו רוצים להגיד, אבל קצת יותר חשוב מזה – זה המצב הרגשי שלנו. איזה רגש אנחנו באמת מרגישים עכשיו? ומה אנחנו עומדים להעביר לצופה באמצעות המשחק שלנו? תזכרו שהטקסט של המילים יוצר הבנה ומשמעות, אבל רגש מעביר אנרגיה מסויימת עם השפעה רגשית הרבה יותר גדולה.
אנשים לא מקשיבים לתוכן הטקסט של המילים שלנו כמו שהם מקשיבים לרגש שלנו, ולכן, בגלל שהרגש זה נושא כל כך חשוב, אני עומד לאתגר אותך שוב.
מאמרים נוספים
אם לא נצטלם, איך נלמד?
זמן טוב לאתגר השני. אני מבקש הרבה אה?! אני פשוט באמת רוצה בטובתך, והדרך היעילה ביותר ללמוד היא באמצעות חוויה אישית. אז אני רוצה שנצלם משפט אחד נוסף, התוכן פחות רלוונטי ומה שכן נתמקד בו יהיה להרגיש ביטחון עצמי. אני מבקש להוציא את הפלאפון מהכיס, כן כן עכשיו, באמצע הקריאה. הפלאפון אצלך ביד? נא להכנס עכשיו לאפליקציית המצלמה ואז לפני שנלחץ פליי, בואו נעצור ממש לרגע וננסה להרגיש ביטחון עצמי.
לצלם את המשפט הבא: "יש לי מה להגיד, ואני רוצה לדבר" ולהרגיש ביטחון עצמי.
(אם יש לידך אנשים, עדיף ללכת הצידה לכמה שניות)
וידאו לעסק צריך התחלה, אמצע, וסוף
ההמלצה היא להתחיל דווקא מהסוף – מהי ההנעה לפעולה החשובה ביותר שלך? עדיף לא לחשוב כאן בגדול אלא לחשוב בקטן, נדמיין את הליד שלך בתור עצלן – מה הפעולה הקטנה ביותר שהצופה יוכל לעשות בסיום הסרטון? (לזכור את התשובה).
ההתחלה: 3-5 שניות הראשונות של הסרטון צריכות לענות על השאלה "למי", כלומר להעביר את המסר הפשוט של "מי קהל היעד שלי?" אם אני אראה סרטון שמתחיל ב"איך לכתוב תוכן מגניב יותר?" – אני אסתקרן וכנראה אצפה בכל הסרטון כולו.
למה? מפני שזה תחום שמעניין אותי, ואם הסרטון היה מתחיל ב"היי, לי קוראים ישראל ישראלי ואני מתרגש להיות כאן וחיכיתי ו…" אני אמשיך לסרטון הבא בפיד. לכן חשוב שכבר ב3-5 שניות הראשונות אנחנו נדגיש את קהל היעד שלנו.
אמצע: הנושא העיקרי של הסרטון.
אתגר – סרטון לא לעסק אלא לוואטסאפ
מבטיח שזה האתגר האחרון להיום, ואני מבטיח שזה יעזור לך. לא כל סרטון טוב צריך הרבה תכנון, הוא יכול להיות מאולתר ועדיין להיראות מאוד מקצועי.
עכשיו אנחנו נעבוד על יכולת הפרזנטציה שלך, האתגר הוא להיכנס לוואטסאפ ולבחור מישהו / מישהי שנרגיש בנוח לשלוח לו סרטון. בואו נחשוב על משהו שאנחנו באמת רוצים להגיד להם, אבל לפני זה רק נתכנן התחלה, אמצע, וסוף.
- התחלה: אני מתאמן/ת על לצלם את עצמי בוידאו
- אמצע: תוכן הסרטון
- סוף: להשתפר בוידאו מאוד חשוב לעסק שלי בסושיאל מדיה, אז חשוב לי לשאול בכנות – יש לך פידבק על הסרטון הזה?
הסוד האמיתי לכל דבר בחיים, זה חוויה אישית. תודה שלקחתם חלק באתגרים, בהצלחה!