בעלי עסקים? זה מה שאתם צריכים לדעת על שיווק דיגיטלי

כל מה שצריך לדעת על שיווק דיגיטלי

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

זירות הפרסום והשיווק מתהוות כל הזמן. מה שהיה נחשב בעבר לפרסום יעיל במיוחד היום עשוי להיות היום בזבוז של זמן וכסף. עיתונות, רדיו וטלוויזיה עדיין רלוונטיים אך הם כבר לא תופסים את מקומן של זירות השיווק לעסקים המרכזיות ביותר.

היום הזירה הדיגיטלית היא הנפוצה ביותר ועל כן שיווק דיגיטלי, ובמאמר הבא נפרט ונסביר איך הזירה הזו עובדת? איזה פלטפורמות קיימות ומה השוני ביניהן? איך מגפת הקורונה השפיעה על כל מה שחשבנו על שיווק דיגיטלי ובניית אתרים? ומדוע הזירה הדיגיטלית זו השקעה לטווח ארוך?

לפני שנכנס לעומקם של הדברים, חשוב לציין שגם הפלטפורמות הדיגיטליות משתנות כל הזמן וחידושים נוספים צצים במהירות שקשה מאוד לעקוב. עד לפני כמה שנים, שיווק באינטרנט הסתכם בעיקר במודעות הבנויות מתמונה וטקסט בין אם זה באתרים שמכרו שטחי פרסום או מעט מאוחר יותר בפייסבוק.

הרי שהיום, בעקבות הביקוש לצריכת תוכן בדיגיטל, אפשרויות שיווק דיגיטלי הן אינסופיות כמעט וכוללות המון פלטפורמות שונות ומגוונות.

למה לבחור שיווק דיגיטלי על פני כל פלטפורמת שיווק אחרת

טראפיק (תנועה)

כולם, בכל גיל, בכל מקום מחוברים לאינטרנט וגולשים באתרים, באפליקציות, במייל וברשתות חברתיות. המשמעות היא שכל מי שמחובר לאינטרנט משתמש בו כמעט כל הזמן וחשוף הרבה יותר לתכנים אשר מופצים בו וזה אומר שהתנועה בדיגיטל היא רחבה הרבה יותר מבכל מקום אחר. כל תוכן שתבחרו לפרסם בדיגיטל באמצעות שיווק דיגיטלי יזכה להמון חשיפות.

שיווק יעיל יותר

בזמן שבשיווק המסורתי אין אפשרות לבחור למי לפרסם את התוכן של העסק שלכם, שיווק דיגיטלי מאפשר לכם לטרגט באופן די מדויק למי הפרסום שלכם מיועד ובכך להיות רלוונטיים יותר ולחסוך על הוצאות הפרסום.

כדוגמה ניתן להשוות בין פרסום הלבשה תחתונה לנשים בטלוויזיה בזמן מהדורת חדשות, שבמקרה הכי טוב יכולה להיות רלוונטית ל-50% מהקהל שנחשף אליה, כיוון שרק כחצי מהצופים אלה נשים, לעומת אותה פרסומת שמתנגנת ביוטיוב רק עבור נשים על גבי סרטונים הקשורים לאופנה. הרי זה ברור שהחשיפה ביוטיוב תהיה אפקטיבית הרבה יותר ומן הסתם רלוונטית יותר לקהל הצופות.

שיווק דיגיטלי ואופטימיזציה בזמן אמת

אופטימיזציה בזמן אמת

תהליך שיווק דיגיטלי של קמפיין בזירות המסורתיות כמו הרדיו והטלוויזיה מצריכות תכנון ארוך טווח, פנייה כללית מאוד לכמה שיותר קהלים וניתוח תוצאות רק לאחר זמן לפי סטטיסטיקה בלבד כיוון שאין אפשרות לדעת באופן ודאי איזה מהלקוחות שמעו על העסק בזכות אותו קמפיין ומה גודל החשיפה של הקמפיין.

לעומת זאת, שיווק דיגיטלי הוא מתקדם הרבה יותר ובאמצעותו ניתן לדעת בדיוק היכן ומתי נוצרת החשיפה, מי הם הקהלים המתעניינים ביותר ומה הפעולות שהם מבצעים בעקבות החשיפה. בהתאם לכך ניתן לבצע התאמות של הקמפיין בכל רגע נתון לפי הממצאים כדי לקבל את התוצאות האופטימליות ביותר.

ערוצי שיווק דיגיטלי שאתם חייבים להכיר

כמו בכל השקעה לטווח ארוך, בשיווק דיגיטלי לא כדאי לשים את כל הביצים בסל אחד.

כן חשוב לדעת היכן לרכז את מרבית המאמצים לצורך שיווק דיגיטלי יעיל ורווחי יותר אך מנגד, כדאי לפרוס את הפרסום של העסק שלכם על כמה שיותר פלטפורמות.

כך למשל, אם כיום רוב השיווק הדיגיטלי שלכם מתמקד באינסטגרם, גם אם מחר המציאות תשתנה ויסגרו אותו או יהפכו את הפרסום בו ליקר יותר, תוכלו להפנות יותר משאבים לפלטפורמות אחרות שכבר קיימות לרשותכם ולא תצטרכו להתחיל לבנות נכסים חדשים מהיסוד דבר שיכול לקחת זמן רב ולפגוע בהכנסות שלכם. מהסיבה הזו חשוב שתכירו את כל הערוצים הקיימים לרשותכם:

שיווק דיגיטלי באתר

כנראה אחד הנכסים חשובים והראשונים שתידרשו ליצור עבור העסק שלכם כדי לשווק את עצמכם בצורה יעילה בזירה הדיגיטלית הוא אתר אינטרנט משלכם.

אתרי אינטרנט מתחלקים ל-3 קטגוריות עיקריות. סוג האתר הראשון שתוכלו ליצור הוא אתר איקומרס: אתר מכירות אונליין המשמש כעסק לרשות עצמו ופועל באופן אוטומטי, כך שאין צורך באינטראקציה בינכם לבין הלקוחות שלכם.

אתר איקומרס זו למעשה חנות מקוונת שבה הלקוחות קונים שירותים ומוצרים בסליקת אשראי בשירות עצמי.

הסוג השני הוא אתר עסקי: אתר שמכיל את כל השירותים, המוצרים ומידע אודות העסק שלכם אך אין אפשרות לרכוש או לשלם באתר, הלקוחות מופנים מהאתר אל שירות הלקוחות שלכם דרך יצירת ליד, מספר טלפון, צ'אט, מייל או כתובת העסק.

הסוג השלישי הוא דף נחיתה: מטרתם העיקרית של דפי נחיתה היא לשמש כתחנת מעבר של לקוח דרך המשפך השיווקי ממודעה שלכם אל טופס יצירת קשר או השארת פרטים לצורך לידים. דף נחיתה זה אתר שבנוי מעמוד אחד, לרוב מאוד מתומצת, קצר וענייני.

שיווק דיגיטלי בגוגל

קידום עסקים בגוגל מתחלק גם הוא. יש קידום ממומן בגוגל ויש קידום אורגני בגוגל. קידום ממומן בגוגל לעסקים מבוסס על שתילת מודעות ובאנרים באתרים, קידום האתר באמצעות הופעה בתוצאות החיפוש של גוגל ולמעשה התשלום במערכת הזו הוא לפי הקלקות על פרסומים שלכם.

קידום אורגני בגוגל לעומת זאת לא עולה כסף. התשלום הוא אינו עבור לגוגל בכל אופן אלא עבור מומחים בקידום אורגני. קידום אורגני עובד על בסיס אלגוריתמים שגוגל מחשב לפי רלוונטיות האתר שלכם בהתאם לנושא ותחום של העסק שלכם.

הקידום מצריך השקעה לטווח זמן ארוך מאוד אבל ברגע שהאתר שלכם ייחשב למוצלח בעיני האלגוריתם כך הוא יופיע במיקום מוצלח יותר בתוצאות החיפוש כאשר קידום אורגני איכותי יכול להביא את האתר שלכם עד לאחת מתוצאות החיפוש הראשונות שגוגל יציע למי שמחפש משהו בתחום העיסוק שלכם.

שיווק דיגיטלי בפייסבוק

פייסבוק עדיין נחשבת לאחת מהרשתות החברתיות הגדולות בעולם וזה תקף כמובן גם לישראל. בגלל שיש פעילות רבה ברשת החברתית כך גם חשיבות הפרסום בה היא משמעותית במיוחד. לצורך שיווק דיגיטלי בפייסבוק יש לפתח דף פייסבוק עסקי ובנוסף לקדם את העסק שלכם באמצעות קידום ממומן של פייסבוק.

התוצאות נחשבות לרווחיות במיוחד בתנאי שהקידום נעשה על ידי קמפיינרים מקצועיים שיודעים כיצד לפלח את הקהל האיכותי ביותר, ז"א את זה שגם משלם, בתקציב נמוך יחסית ולפי הנהלים הנוקשים של המערכת של פייסבוק.

התשלום עבור פלטפורמת השיווק של פייסבוק נמדד לפי כמות חשיפות והמטרה שאליה אתם שואפים בפרסום (הפנייה לדף נחיתה, העברה לאתר שלכם, צבירת לייקים בעמוד הפייסבוק וכו'). אם תהיתם מהיכן מגיעות הפרסומות לאינסטגרם, גם הן מבוססות על פלטפורמת הפרסום של פייסבוק ולכן שיווק דיגיטלי בפייסבוק בדרך כלל מאגד בתוכו גם שיווק באינסטגרם ולהיפך.

שיווק דיגיטלי בפייסבוק

שיווק דיגיטלי באמצעות דיוור

עם הקדמה הטכנולוגית אין עוד שום צורך לעמוד ולחלק פליירים בקניון או להשחיל אותם לתיבות דואר. פרסום באמצעות דיוור גם הוא עבר לדיגיטל ועכשיו ניתן לשלוח את אותם הפליירים והפרסומים אודות עסק חדש, שירות חדש בעסק קיים או אפילו רק בשביל לאחל חג שמח ללקוחות שכבר רכשו ממכם בעבר, דרך המייל האלקטרוני. דבר נוסף שנהיה פופולרי בשנים האחרונות הוא דיוור דרך הודעות ווטסאפ, SMS וטלגרם.

שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות חדשות

לא נראה שקצב ההתקדמות של השיווק הדיגיטלי הולך להאט בזמן הקרוב. לכן יותר ויותר חברות סטארט אפ מנסות להשיק את את הרשת החברתית הבאה. רובן נכשלות אך גם יש בודדות שמצליחות ליצור 'באז' ולהפוך לרשתות די מוצלחות ופופולריות.

ניתן לקחת כדוגמה את טיק טוק, לינקדאין, פינטרסט, טאבולה, אאוטבריין ועוד. הפלטפורמות החדשות מציעות פרסום במחיר נמוך יותר מאלה הוותיקות ומנסות לייצר ייחוד משלהן בשיטת הפרסום לעסקים שהן מציעות. לכן החשיבות להיכנס לרשתות החדשות עוד בשלב מוקדם היא כלכלית מאוד לטווח הארוך ועשויה להיות רווחית יותר משיטות שיווק דיגיטלי ותיקות יותר.

שיווק דיגיטלי כהשקעה ולא כהוצאה

בשלב הזה של קריאת שורות אלה, כנראה כבר הבנתם ששיווק דיגיטלי זה לא עוד שטח פרסום אלא זה ה-שטח פרסום שכל עסק חייב כדי להצליח. יועצים עסקיים ובעלי עסקים מומחים יגידו לכם שכ-30% מהרווח של העסק שלכם אתם צריכים להשקיע חזרה בשיווק. והאמת, שיהיו גם כאלה שיגידו שגם זה לא מספיק.

כדי שעסק יוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלו, את כמות המכירות שלו ובסופו של דבר את ההכנסות שלו, עליכם, כבעלי העסק, לפתוח את הקופה ולהוציא כמה שיותר מרווחי העסק לטובת השיווק.

כמו שעסק שמבוסס רק על מזומן מאבד המון לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לשלם רק באשראי יבחר להשקיע מכספו ולהטמיע מערכת סליקה כדי לכבד גם לקוחות שמשלמים באשראי כך גם תפספסו המון לקוחות אם תבחרו לפרסם את העסק שלכם בתקציב מינימלי בדיגיטל או לחלופין לא לעשות שיווק דיגיטלי בכלל ולהשקיע את כל תקציב השיווק שלכם על שלטי חוצות ופרסומות ברדיו.

כדי להבין בדיוק כיצד לקדם את העסק בזירה הדיגיטלית התייעצו עם מומחים ושכרו את שירותיה של חברה לקידום באינטרנט שתעשה את העבודה עבורכם על הצד הטוב והמקצועי ביותר כדי שהכסף שאתם משקיעים יחזיר את עצמו בכפולות.

יתרונות שיווק דיגיטלי לטווח ארוך מול טווח קצר

כדי שעבודת שיווק דיגיטלי תהיה מוצלחת ותניב עבורכם רווחים באופן האופטימלי ביותר חשוב לקחת בחשבון שעליכם לפתח נכסים דיגיטליים לאורך זמן ממושך. כמו בכל דבר שנוגע לפיתוח עסקי גם בשיווק אין קסמים ולכן אם בחרתם לעבוד עם חברת שיווק שתבצע עבורכם את עבודת הפרסום אתם לא יכולים לדרוש תוצאות אחרי זמן קצר ולפי זה לשפוט את איכות הפרסום.

חשוב לקחת בחשבון שלמשל תוצאות של קידום אורגני בין אם בגוגל או בפייסבוק אתם תראו רק לאחר כשנה של פעילות. יש אפשרות להשקיע המון כסף בפרסום הממומן ולקבל על כך חשיפה מאוד רחבה לזמן קצר, אך לטווח הארוך זה אינו תמיד יעיל ואינו כלכלי.

לשיווק חכם דרוש זמן וסבלנות, ולהימנע מקיצורי דרך אשר יכולים להשפיע לרעה על שם המותג שלכם.

שיווק דיגיטלי - עוזי שבת

שיווק דיגיטלי וזהות מותג

כל חברה גדולה היום מחזיקה בזהות מותג חזקה שעוזרת לנו לזהות את החותמת של החברה.

המשמעות של בניית מיתוג לא מסתכמת בנראות ולוגו, ממש לא. מיתוג חזק צריך להוות חותמת איכות ואחריות של אותה חברה כלפי המוצרים שהיא מוכרת. גם עם המיתוג הכי חזק, חברות שמפשלות, עשויות לאבד את הזהות של המותג שלהן לחלוטין ולהתחיל למתג עצמן מחדש.

אפשר לקחת לדוגמה את חברת אורנג' שהייתה אחת משלושת חברות התקשורת הסלולרית מהגדולות בישראל עד שחוותה משבר אמון עם לקוחותיה ובין לילה נאלצה החברה להחליף מיתוג ולהפיץ את שמה החדש – פרטנר.

מהלך כזה זו צלקת עמוקה מאוד שלא כל חברה תצליח להתאושש ממנה. מסיבות אלה, לצורך שיווק דיגיטלי מומלץ להיעזר בחברת קידום מקצועית במינימום התערבות מצד בעל העסק.

חלק מתפקידן של חברות לשיווק דיגיטלי הוא למתג ולמצב את העסק שלכם במיקום הנכון לו ולהפוך אותו למזוהה עם המיקום שלו בשוק. כך ניתן לקחת להשוואה שיווק דיגיטלי וזהות מותג למסעדת גורמה לעומת שיווק ומיתוג עבור פיצריה.

הראשונה צריכה להיות ממותגת כיוקרתית ואיכותית במיוחד, לכן למשל מחירים זה לא משהו שאמורים להתעסק בו בפרסום של המסעדה. לעומת זאת, השיווק עבור הפיצריה השכונתית כנראה ברובו יהיה מבוסס על מבצעים ומחירים זולים.

שיווק דיגיטלי לטובת יח"צ

בהמשך לאמור בפסקה הקודמת, לטובת איכות המוניטין ועוצמת המותג יש צורך גם בעבודת יח"צ מקצועית.

אחת הפעילויות שחברות בזירה הדיגיטלית בכל הנוגע ליחסי ציבור הוא התמודדות עם תגובות שליליות מקהל הגולשים. לעסקים קטנים ובינוניים היח"צ פחות רלוונטי כיוון שבכוחו של המשווק לקבוע על פי שיקול דעתו להתמודד עם לקוחות פרטיים.

חברות גדולות ומוסדות ציבוריים חשופים לפגיעה דיגיטלית עמוקה יותר בעקבות פרסומים המגיעים מהתקשורת. חשוב לבנות אסטרטגיות יציאה, יצירת תכנים לשינוי התדמית השלילית ועוד.

לדוגמה ניתן להציג את המקרה של אתר שופרסל. בתקשורת התפרסמה השוואה שנעשתה בין האתר הרשמי של הרשת לבין האתר המשני שלה שמיועד רק לאוכלוסייה הדתית.

במחקר נמצא שהמוצרים באתר הרשמי יקרים בעשרות אחוזים מהאתר לציבור הדתי. משבר יחצני כזה אינו פשוט להתמודדות עבור המותג ועליו לבצע שינויים ולקבוע החלטות רדיקליות בזמן קצר במיוחד.

גם פוליטיקאים ומוסדות ציבוריים משתמשים בשירותי יח"צ כדי להתמודד עם בעיות ומשברי אמון מול האזרחים.

שיווק דיגיטלי במקומונים

יכול להיות שזה נראה לכם לא שייך למאמר שהנושא המרכזי בו הוא שיווק דיגיטלי. העניין הוא שלשיווק ויציאה למסע פרסום באמצעות קמפיין לוקאלי הוא עוצמתי במיוחד כשמדובר בעסק שתחום הפעילות שלו היא לא בכל הארץ אלא תחומה לאזור מסוים.

סוגייה נוספת שכדאי להכיר היא שהמקומונים בעצמם כבר יודעים שהשפעתם בעיתונים מודפסים כבר לא רלוונטית כמו שהייתה בעבר, לכן גם מרבית המקומונים מחזיקים באתרי חדשות ופרסום משלהם באינטרנט. כך בעצם באמצעות פרסום במקומונים ניתן לקבל גם חשיפה בעיתון מודפס וגם חשיפה דיגיטלית רלוונטית לאזור בו העסק שלכם פועל. כך אתם יוצרים נגישות עבור קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

יתרון נוסף שיש לפרסום במקומונים הוא היכולת ליצור חיבור עם הקוראים והגולשים בעזרת הדגשת האזור הגאוגרפי ולהציג אותו בפרסום. תחום השיווק הדיגיטלי רחב במיוחד ואפשרויות הקידום והפרסום באמצעותו הן רבות ותמיד נוצרות דרכים חדשות.

ההתפתחות הדיגיטלית תלויה בעיקר ביכולתן של חברות דיגיטליות להרוויח תקציבי פיתוח גבוהים בזכות מצע הפרסום שהן מציעות בפלטפורמות שלהן. אם אתם מחפשים חברת קידום דיגיטלית שתיקח את העסק שלכם הכי רחוק שאפשר אנו נמליץ לפנות אל חברת שיווק דיגיטלית מתקדמת, בעלת מוניטין והצוות המקצועי מהמובחרים שיש בישראל – דיגיטל סולושנס.

גם אם אתם רק צריכים עזרה או עלתה לכם שאלה במהלך המאמר, גם במקרה הזה, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים