כל עסק שמעוניין בשיווק דיגיטלי מקצועי צריך לקבל מעטפת כוללת באופן אינדיבידואלי בהתאם לתקציב שביכולתו להעמיד בכל חודש לטובת עלות השירות והתקציבים הפרסומיים עבור הפלטפורמות השונות.
מנכ"ל או מייסד החברה/העסק/המוסד, במיוחד אם הינו בעל ניסיון בתחום, לפני שיחתום על חוזה יהיה מעוניין לצפות בתכנית עבודה מסודרת מצד משרד השיווק. תכנית עבודה צריכה לכלול אסטרטגיה שיווקית לטווח הארוך, חלוקת תקציבים, סידור עבודה ובשורה התחתונה מטרות ויעדים.
בשורות הבאות נפרט על צרכי הלקוח שכדאי לציין בתוכנית העבודה, כיצד להציב מטרות ואיך לבצע ולהגיע אל היעדים הנדרשים.
תכנית עבודה - הבנת צרכי הלקוח ותיאום ציפיות
הסוד להבנת צרכי הלקוח הוא אינו סוד בכלל. כל מה שצריך כדי להבין למה הלקוח מצפה, הוא אילו תוצאות הוא מעוניין לראות בתום תקופה מסויימת ומה חשוב לו בצד השיווקי. כל שנדרש מכם בסה"כ זה להגיע מוכנים עם השאלות הנכונות ולהקשיב לדרישותיו.
בדרך כלל גם שאלות מוכנות מראש זו לא חובה כי כל בעל עסק יודע לאן הוא מעוניין להגיע ולמה העסק שלו מסוגל להתפתח על פי גודל העסק, רמת השירות/הייצור שלו, כמות העובדים שיש ברשותו ועוד. העניין היחיד בו תצטרכו כנותני שירות וכדי להכווין את הלקוח למטרותיו הוא סוגיית התקציב.
כעסק מקצועי לשיווק דיגיטלי צריכה להיות לכם היכולת להאמין שאין גבול לתוצאות שניתן להשיג בעבור בעל העסק אך כל זאת בתנאי שיעמוד בדרישותיכם ובכך שיהיה מוכן לספק את התקציב הדרוש למימוש החזון.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
תכנית עבודה - הגדרות תקציב
את תכנית העבודה אתם יוצרים כמובן רק לאחר שהקשבתם לרצונותיו של הלקוח והינכם מכירים את העסק שלו בצורה טובה מספיק כדי להבין את הנפשות הפועלות. כחלק משיחת הפתיחה עם הלקוח יש לדרוש מספר מדויק של התקציב שהיה עד כה ואילו תוצאות הוא הניב עבורו לצד התקציב שאליו בעל העסק יהיה מוכן לעלות.
רוב בעלי העסקים שלא בקיעים בתחום השיווק הדיגיטלי לא תמיד מודעים לחלוקת התקציבים הנכונה עבורם בהתאם לגדילה שהם דורשים. ככל שתיצרו תכנית עבודה מסודרת עם הגדרות תקציב מדוייקות כך יהיה קל יותר להסביר לבעל העסק על החשיבות שלו.
תכנית עבודה - פלטפורמות רלוונטיות עבור העסק
פלטפורמות שיווקיות אלה האפליקציות והאתרים בהם גולשים לקוחות פוטנציאליים. זה כולל את גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, לינקדאין, טאבולה יוטיוב ועוד. בכל פלטפורמה כזו גולש קהל מסוג מסויים שייתכן והוא מתאים עבור אותו העסק אתם מפרסמים או שלא.
שירותי עריכת דין בענייני פנסיה למשל ממש לא מתאימים לטיק טוק או דוגמא אחרת, הפנינג לימי הולדת זה לא מהעסקים שמפרסמים בלינקדאין. היכולת שלכם לאבחן עבור בעל העסק את הפלטפורמות המתאימות עבורו היא קריטית וכמובן לחלק את התקציב בהתאם לרלוונטיות שלהן.
מאמרים נוספים
תכנית עבודה - סד"פ ולו"ז
בעסקים שתקציב השיווק הדיגיטלי הוא גבוה ניתן לעשות ניסוי ותהיה לגבי קמפיינים, תכנים שונים וכמעט כל דבר שיווקי כדי למצוא את מה שעובד הכי טוב עבור העסק בדרך להגיע למטרה. עסקים קטנים ובינוניים יצריכו יותר מחשבה מקדימה בתהליך בניית תכנית עבודה כדי לוודא שכמה שפחות מהתקציב ומהזמן שעומד לצד משרד הפרסום יתבזבז לשווא. קביעת לוחות זמנים עבור יעדים היא חובה כדי לבחון האם התוכנית השיווקית אכן עובדת או היכן כדאי לתקן ולשפר אותה כדי למקסם את התוצאות.
תכנית עבודה - דוחות ומעקבים
כל תכנית עבודה היא ברת שינוי מקצה לקצה. חשוב להבין ולציין בפני בעל העסק שגם בתנאים בהם אתם מוכנים להתחייב שתוכנית העבודה שלכם מושלמת היא תמיד צפוייה להשתנות. כדי לדעת מה חשוב לשנות, כיצד ומאיזו סיבה חשוב להקפיד על יצירת דוחות למעקב אחר הפעילות להצלחת התכנית.
בנוסף, דוחות מסודרים וברורים יסייעו לבעל העסק להבין היכן התוכנית השיווקית עומדת בדרכה אל היעד ומהן התוצאות שהושגו עד כה. דוחות ומעקבים שמרכזים בתוכם טבלאות ומספרים בלבד אינם רלוונטים עבור בעל עסק ממוצע כיוון שלא ידע כיצד לקרוא ולבחון אותם. לכן בכל כתיבת דוח חשוב להציג את המספרים אך לצידם לפרט בהרחבה על מה הם מעידים ולעשות חלוקה ברורה בין הפלטפורמות השונות.