כדי שהעסק שלכם יצליח, אתם חייבים להבין מה הלקוחות שלכם רוצים. הדרך לעשות זאת היא להשתמש בכלי Hotjar המספק ניתוח מדויק ואיכותי להתנהגות הגולשים באתר שלכם.
אז מה זה הוטג'אר ואיך זה עובד? כל התשובות הכתבה הבאה.
המפתח להצלחה עסקית מקוונת, היא להבין מה הלקוחות שלכם רוצים. אם יש לכם אתר אינטרנט, הרי שאתם חייבים לדעת האם הוא משרת היטב את הלקוחות שלכם ועונה לצרכים שלהם. אם בעבר בעלי עסקים נאלצו לסמוך על ההערכות המתבססות על ראיונות עם לקוחות, הרי שכיום ישנם כלים מדויקים יותר שמנתחים את התנהגות הגולשים, כמו הכלי הפופולרי Hotjar.
לפני שנסביר מה זה בדיוק, בואו נבין מה זה בכלל ניתוח התנהגות גולשים.
מה זה ניתוח התנהגות גולשים?
התנהגות גולשים זוהי הדרך שבה הגולשים פועלים ברשת. ניתוח התנהגות גולשים בוחן לעומק את תנועת הגולשים באתר שלכם – מאילו מקומות הגולש הגיע לאתר שלכם (למשל מהפייסבוק או ממנוע החיפוש גוגל), לאילו קטגוריות הם נכנסו ובאילו דפים הם ביקרו, מהו משך זמן השהייה שלהם באתר, כמה מהם נטשו את האתר ולא ביצעו רכישה, כמה מהם חזרו לאתר לאחר ביקור ראשון, על מה הגולשים לחצו כשנכנסו לאתר, באילו דפים הם בכלל לא ביקרו, כמה מהם אספו מוצרים לעגלת קניות וכמה מתוכם נטשו את סל הקניות ועוד.
באמצעות ניתוח גולשים, ניתן להגיע לתובנות חשובות שיעזרו לכם לדעת מה עליכם לשמר ומה עליכם לשפר באתר. כך, תוכלו לשפר את חווית המשתמש באתר שלכם ולעודד גולשים נוספים להגיע אליכם. מעבר לכך, אתרי אינטרנט שמספקים חווית משתמש טובה, מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. כידוע, מרבית הגולשים נכנסים אך ורק לאתרים המופיעים בעמודים הראשונים, ולכן זה כל כך קריטי להגיע לדירוג גבוה.
ניתוח התנהגות גולשים יסייע לכם בסופו של דבר לקדם את האתר שלכם בגוגל, וכך להגדיל את תנועת הגולשים, את ההמרות ואת ההכנסות. כדי לנתח את התנהגות הגולשים שלכם, מומלץ מאוד להשתמש בכלי Hotjar.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
מהו Hotjar?
Hotjar הוא כלי לניתוח התנהגות גולשים. הכלי מנתח את התנהגות המבקרים באתר שלכם בזמן שהם משוטטים באתר – מהקישורים שהם לוחצים עליהם ועד לתמונות התוכן שהם מתעכבים עליהם.
Hotjar גם מראה לך את שיעור ההמרה של הלידים שלכם בכל שלב של משפכי המכירות שלכם. אפשר להמחיש את השימוש ב-Hotjar כיכולת לשבת ליד הלקוחות שלכם בזמן שהם מנווטים באתר שלכם, ובזמן המסע שלהם לקראת רכישת המוצרים שלכם.
כיצד הוטג'אר עובד?
Hotjar עוזר לכם לאסוף את כל הנתונים על התנהגות הלקוחות שלכם כדי שתוכלו לראות את התמונה הכוללת. ישנם מגוון רחב של פיצ'רים בהוטג'אר שכדאי להכיר:
מפות החום של Hotjar 🔥
מפות חום הן הדמיות של פעילות המבקרים באתר האינטרנט שלכם. כל פעולת מבקר נושאת חתימת חום. ככל שיותר לקוחות מבצעים פעולה בחלקים ספציפיים באתר שלכם, כך החתימה חמה יותר. הסוג הראשון של מפות החום של Hotjar הן מפות חום של קליקים. מפות החום עוקבות רק אחר קליקים, כך שתוכל לראות באילו חלקים באתר שלכם, המבקרים לוחצים הכי הרבה.
כך לדוגמה, אם המבקרים מתעניינים בעמוד המבצעים שלכם, אתם תראו שהעמוד הזה נצבע בצבעים חמים של כתום ואדום, בעוד שדפים אחרים שאינם פופולריים ייצבעו בצבעים קרים של כחול. מפת חום נוספת שתמצאו בכלי, הוא Hotjar move – מפת חום העוקבת אחר האופן שבו המבקרים שלכם גולשים, והיכן הם נשארים באתר שלכם.
הוא עושה זאת באמצעות מעקב אחר תנועות העכבר של הגולשים בדפים. לדוגמה, תוכלו שתבחין שאנשים מתעכבים על מוצרים מסוימים שאתם משווקים יותר מאשר על מוצרים אחרים. הסוג השלישי והאחרון של מפות החום של Hotjar הן מפות חום גלילה. זוהי אולי מפת החום החשובה ביותר עבור דפי נחיתה.
אם למשל תגלו ש-70% מהמבקרים באתר שלכם לא גוללים את העמוד למטה, אז אתם תבינו שעליכם לשים את המידע החשוב ביותר בחלק העליון. אתם עשויים לגלות שיש אלמנטים מסוימים בדף שמפריעים למבקרים שלכם ומונעים מהם להמשיך ולגלול. כך, שהמפה הזאת של הוטג'אר תעזור לכם לייעל את שיעור ההמרות שלכם על ידי שינוי רכיבי הדף שלכם.
מאמרים נוספים
הקלטות מבקרים של Hotjar 📹
אם תמיד חלמתם להיות זבוב על הקיר, כדי שתוכלו סוף סוף להבין מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בדיוק עושים באתר שלכם, אז הקלטות המבקרים של הוטג'אר יסייעו לכם. הפיצ'ר הזה של Hotjar מאפשר לכם להקליט את הפעילות של מבקרים אמיתיים באתר, ואז לצפות בהקלטה.
כך שתוכלו לראות את האתר שלכם דרך עיני המבקרים שלכם. באפשרותם לצפות בקליקים, גלילה ובכל הנקודות שהמבקרים שלכם מתעכבים עליהם. זה יכול לעזור לכם לשפר את חווית המשתמש באתר שלכם ולאתר בעיות לפני שהן הצליחו להשפיע על שיעור ההמרות שלכם.
כך לדוגמה, מבקר עשוי לגלול בצורה לא יציבה כדי למצוא מידע שלא הצגתם באופן בולט.
אם אתה מזהה את זה קורה אצל מבקרים רבים באתר, אז אתם יודע בדיוק מה עליכם לשנות. בזמן הצפייה בהקלטה, תוכלו לרשום הערות ולהוסיף תגים להקלטות. היתרון הגדול הוא שהכלי הוטג'אר מגיש לכם את המידע באופן ויזואלי. אתם לא צריכים לקודד שום דבר או להשקיע שעות בניתוח דוחות. אתם פשוט נכנס להקלטה, והמידע נמצא שם.
משפכי ההמרה של Hotjar
ככלי אנליטי, Hotjar מאפשר לכם להבין כיצד הלקוחות שלכם מתקדמים במשפך השיווקי – מהגילוי הראשון אודות העסק שלכם ועד לרכישה. זאת, על סמך הפעילות שלהם באתר שלכם. הכלי מנתח את הדפים בעמוד ומציג בפניכם את שיעורי ההמרות והנטישה בכל עמוד. כך, תוכלו ללמוד אילו דפים מעודדים את המבקרים באתר שלכם לבצע רכישה, ואילו דפים גורמים להם לנטוש את האתר.
ניתוח צורות Hotjar
טפסים כמו טופס לרכישת מוצר, הם משמעותיים מאוד בתהליך יצירת הלידים שלכם.
כדי לעזור לכם להבין מה עליכם לשמר ומה לשפר בטפסים באתר שלכם, Hotjar מציע ניתוח טפסים. תוכלו לראות מהי רצת המעורבות בטופס שלהם ובשדות ספציפיים. לדוגמה, יש גולשים שמעוניינים למלא את שני השדות הראשונים (השם וכתובת האימייל שלהם), אך ייתכן שהם לא ירצו למלא שדות אחרים (למשל תעשייה, עיסוקים וכו').
באמצעות הפיצ'ר הזה, תוכלו להבין אילו שדות בעייתיים ויש להסירם, או להציג אותם אחרת.
סקרי משוב של Hotjar 📈
אמנם Hotjar יעזור לכם להבין מה המבקרים שלך עושים, אבל לא תמיד אפשר להבין את הסיבות מאחורי הפעולות שלהם. בשביל זה, קיימים סקרי משוב. סקרי המשוב מאפשרים לכם לערוך סקר למבקרים שלכם בזמן שהם עדיין באתר שלכם. תוכלו לשאול אותם שאלות רלוונטיות, כמו האם רכשו בעבר באתר שלכם, וכך למקסם את המשפך השיווקי.
אפשר לבחור מתי להפעיל את הסקר (למשל לאחר 2 שניות, כאשר המבקר נוטש את הדף וכו'), להציג תשובות לשאלות (לדוגמה, כן/לא) ובאיזה עמוד יופיע הסקר.
משוב ויזואלי של Hotjar
המשוב הויזואלי של Hotjar מבוסס על בדיקות A/B- שיטה לבדיקת שינויים, המתבצעת באמצעות השוואה בין הגרסה המקורית לגרסה שעברה שינוי. אלא שבמקום לנטר באופן פסיבי מדדים, הכלי הזה מאפשר לכם לבדוק מה המבקרים שלכם הם חושבים על הדפים או על רכיבי הדף שלכם.
המשוב קל וחזותי וכולל אימוג'ים, כך שמרבית הסיכויים שהמבקרים באתר שלכם ישמחו לשתף פעולה עם הסקרים. יחד עם זאת, עליכם לקחת בחשבון שהדעות של המבקרים הן סובייקטיביות. ייתכן שהמבקרים באתר שלכם כלל לא מודעים לגבי השאלה האם הכותרת בעמוד הבית שלכם גרמה להם ללחוץ על רכישה או לנטוש את האתר.
יחד זאת, מומלץ לערוך את הסקרים האלו כדי לקבל זווית נוספת על חווית המשתמש של הגולשים שלכם.
סקרי Hotjar
כלי נוסף ש-Hotjar מציע אלו סקרים הניתנים להטמעה. סקרים אלו מופיעים כחלון קופץ וכאשר הגולשים רואים את הסקר, הם יוכלו למלא אותו כדי לעזור לכם להכיר אותם טוב יותר.
כמו כל סקר, גם בסקרים האלו תוכלו לבחור את השאלות והתשובות בהתאמה אישית לצרכים שלכם. הסקרים האלו יכולים להיות שימושיים מאוד. יחד עם זאת, מומלץ שלא לבקש ממבקרים שמגיעים לאתר שלכם בפעם הראשונה למלא סקרים.
מכיוון שהם טרם רכשו את המוצרים או השירות שלכם, הם לא ימצאו סיבה מדוע עליהם לבזבז את זמן היקר כדי לעזור לכם להשתפר. במקום זאת, עדיף לערוך סקר בקרב הלקוחות הנאמנים שלכם, מכיוון שיש סיכוי גדול יותר שהם יהיו מוכנים לענות על הסקרים.
ביצוע אופטימיזציה לאתר
לאחר שניתחתם את התנהגות הגולשים באתר שלכם, זה הזמן לבצע שינויים ושיפורים באתר שלכם. ההמלצה היא לבחון בכל פעם משהו אחד. לדוגמה, בחנו את התנהגות הגולשים בעמוד הבית שלכם.
השתמשו במפות החום, בהקלטות, במשכי ההמרה ובסקרים, כדי להבין מה עליכם לשפר בעמוד הבית. חשוב שתאספו את כל המידע הקיים לפני שתחליטו לערוך שינויים כלשהם.
לאחר שביצעתם את השינויים, זה הזמן לבחון האם השינויים האלו תרמו לחווית הגלישה ולהמרות באתר. ערכו בדיקת A/B והשוו בין התנהגות הגולשים בעמוד הבית הקודם לבין ההתנהגות שלהם בעמוד הנוכחי. בהצלחה!