כמעט בכל אתר בו תגלשו, תבחינו בקישור "מאמרים" או "בלוג" על סרגל הניווט. מדובר על אחד הקישורים המשמעותיים ביותר באתר שלכם, ועם לחיצה עליו מקבלים הגולשים גישה אל תוכן מקצועי בנושא האתר/העסק. בניית בלוג כמעט תמיד תהיה חלק מבניית האתר שלכם, אך גם לא – ניתן להוסיף את הבלוג בהמשך. תחזוקת הבלוג לרבות כתיבת התכנים ושיתופם יכולה להתבצע עצמאית על ידיכם, אך מומלץ מאד לעשות זאת בליווי של מקדם אתרים.
מדוע כדאי להשקיע בכתיבת תכנים? מ-2 סיבות עיקריות:
- ראשית, בניית בלוג תורמת באופן ישיר לקידום האתר שלכם. איך זה קורה? תוכן מעניין ובעל ערך מוסף יעודד את הגולש לקרוא אותו, לשהות זמן רב יותר באתר וכתוצאה מכך – גוגל יעריך כי מדובר על אתר המעניק ערך רב ויקדם אותו
- שנית, התכנים בבלוג תורמים לתדמית החיובית שלכם. אתר שמעדכן את הגולשים בתכנים מעניינים לרבות חדשות, טיפים והמלצות, משתקף כידידות, אמין ומקצועי יותר
"על אילו נושאים אני אמור לכתוב בבלוג שלי?"
אחרי שהשקעתם בתשתית בניית בלוג, ישנם שלושה דברים שצריכים להנחות אתכם:
• לכתוב על נושאים מעניינים / אקטואליים / להשיב על שאלות שכיחות שיש לגולש
• לגוון בנושאים עליהם אתם כותבים
• לחלק את הבלוג לקטגוריות שונות
איך בוחרים נושאים לכתיבה? לרוב, ביטויים חזקים (שידועים גם בשמם המקצועי "מילות מפתח") ינחו אתכם באשר לנושא הכתיבה. עם זאת, תוכלו לבחור בעצמכם את הנושא ולשלב בתוכו את הביטויים עליהם ימליץ לכם מקדם האתרים שבאחריותו לבנות את אזור הבלוג ולהזין בו תכנים.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
איך מגדילים מכירות באמצעות בניית בלוג?
כל פעולת שיווק שאתם עושים מקדמת בסופו של דבר מטרה אחת: למכור. האם בנייה של אזור בלוג אכן יכולה לתרום למכירות שלכם? התשובה היא שכן!
בתוך התכנים עצמם, ניתן ורצוי לשלב קישורים המפנים אל עמודים אחרים באתר, ביניהם – דפי מוצרים/שירות. כלומר, אתם מעניינים את הגולש בתוכן מקצועי שבתוכו ישנה הצעה למעבר לדף מוצר/שירות. כך, נמנעים ממכירה "אגרסיבית" ומרתיעה, ומעבירים את הלקוח בתהליך מכירה נעים ואלגנטי יותר.
בניית בלוג תורמת לקידום מכירות גם בהיבט נוסף: התכנים המקצועיים יוצרים רושם חיובי ומתפקדים כמעין "תו איכות" לאתר/עסק. הם תורמים באופן ישיר למיתוג שלכם ולדרך בה אתם משתקפים בפני הגולשים המתעניינים.
בהנחה ואותם גולשים יבצעו השוואה בין אתרים (עסקים), סביר מאד להניח כי הם יבחרו בעסק הנתפס בעיניהם כמקצועי והרציני ביותר.
"יש אורך מומלץ למאמר?"
בגדול – לא. עם זאת, כדאי מאד לכתוב מאמרים באורך של לפחות 300 מילה. מאמרים בהיקף מצומצם יותר נראים פחות טוב ולרוב גם המסר שהם יעבירו יהיה דל ולא מקצועי. אינכם נדרשים להיצמד לכמות מילים קבועה, אלא שתוכלו בהתאם לאינפורמציה שתרצו לשתף לקבוע את אורך המאמר. ישנם מאמרים הנכתבים בהיקף של 400 מילים, 700 מילים וגם 1000 מילים. הבחירה? שלכם. בשורה התחתונה: כל עוד השקעתם עם בבנייה של אזור בלוג, השקיעו גם בתכנים איכותיים.
בניית בלוג - מצאו את "שפת התוכן" המתאימה לקהל שלכם
הקמה של אזור בלוג לא מסתיימת עם יצירת התשתית באתר, אלא שרק אז מתחילה העבודה. יש לכם קהל יעד, ומטרתכם היא להצליח לתקשר עם הקהל שלכם בשפה שהוא מכיר. אז נכון, השפה באמצעותה תתקשרו את המסרים שלכם היא עברית, אך במרחב הדיגיטלי יש לכם אפשרות להביא את עצמכם לידי ביטוי בצורות שונות של השפה. מבלי שהתוכן ייכתב ב"שפת קהל היעד", הגולש לא יתעכב על קריאת התוכן וסביר כי גם יצא מהאתר מחוסר עניין.
בני נוער, סטודנטים, הייטקיסטים, מעצבים גרפיים, מעצבי שיער, רופאים, בני הגיל השלישי – אל כל קבוצה וקהל יעד יש לפנות בשפה המתאימה: ישירה ובגובה העיניים, מעונבת ורשמית, עם או בלי הומור, גדושה או נטולת סלנגים וכן הלאה.
מאמרים נוספים
על מה חשוב בעיקר להקפיד עם כתיבת בלוג?
ישנם שלושה דברים עיקריים שחשוב להקפיד עליהם. המטרה היא לייצר חוויית קריאה נעימה ומעשירה, כזו שתעודד את הגלישה באתר ותמנף את סיכויי המכירה שלכם:
- כותרות – התוכן שתכתבו צריך לעורר עניין כבר מקריאת המילה הראשונה. הקפידו על כותרת ראשית שמעוררת סקרנות.
לדוגמא: כמה עולה לשפץ את הבית / איך מוצאים רופא מומלץ ב-3 צעדים פשוטים / דרכי התמודדות עם המשבר הכלכלי הנוכחי ועוד. מלבד הכותרת הראשית, ישנן גם הכותרות המשניות התוחמות בין פסקה לפסקה
- פסקאות – זהו הפח שבו קל מאד ליפול, בעיקר אם אתם כותבים את התוכן בעצמכם. בניית בלוג נועדה לשיתוף מאמרים ולא חיבורים.
במילים אחרות? עליכם לחלק את התוכן לפסקאות, כל פסקה בת 80-130 מילים. לדוגמא: בהנחה ואתם כותבים מאמר של 400 מילים, מבנה המאמר יהיה כותרת, פסקת פתיחה ובין 3-4 פסקאות נוספות הנפתחות בכותרת משנה
- עברית תקנית – להשקיע רק בתשתית זה לא מספיק – אתם רוצים להשאיר על הגולשים רושם טוב. טעויות הקלדה, שגיאות בזכר/נקבה, פסיקים, נקודות וסימני שאלה חסרים או לא במקום – לא באים בחשבון. לפני שאתם משתפים את התוכן, ערכו הגהה יסודית