איך גוגל טרנדס יעזור לכם לקדם את האתר?

איך גוגל טרנדס יעזור לכם לקדם את האתר

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

גוגל, כמנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, או לחלופין, ייתכן כמאגר המידע הגדול ביותר בעולם, נוהגת לשמור את הקלפים שלה קרוב לחזה ולא לשתף כמעט מידע אודות הפעילות של הגולשים בה, בטח לא בחינם ובטח שלא באופן ישיר. לכן זה מפתיע כל כך, שברשותה כלי חינמי המספק מידע אודות חיפושים של גולשים – גוגל טרנדס. בזכות הכלי ניתן לבדוק טרנדים או מונחי חיפוש שנרצה להטמיע באתר כדי לקדם אותו על פי הטרנדים החמים בגוגל.

הכלי מציג באופן די פרטני את מילות החיפוש שנזין בו בפילוח על פי אזורים במדינה, על פי ארצות, תאריכים, האם הטרנד בעליה או בירידה, נושאים קשורים, השוואה בין פופולריות של מונחי חיפוש ועוד. עבור מקדמי אתרים זה כלי מצויין למציאת ביטויי מפתח, מגמות ושינויים בביטויים מסוימים ועוד. חשוב לציין שגוגל טרנדס נגישה לגמרי בחינם, ללא צורך בהרשמה והשימוש בה פשוט למדי.

גוגל טרנדס לפרטי פרטים

הנחת היסוד שעל פי כל מה שמשתמשים מחפשים בגוגל ניתן לקבוע טרנדים בכל האינטרנט נובעת מכך שלמעלה מ-90% מכלל החיפושים באינטרנט נעשים בגוגל. כך גם רוב הישראלים, משתמשים לא רק בגוגל כמנוע החיפוש שלהם אלא גם בדפדפן של גוגל, שמים את גוגל כעמוד הבית של הדפדפן ומשתמשים במייל של גוגל.

המטרה העיקרית של גוגל טרנדס היא להבחין במגמות משתנות על גרפים ולהשוות ביניהן כדי לדעת לזהות על מה המקדם או המשווק צריך להתביית, מה פחות פופולארי, ואפילו לזהות היכן מחפשים יותר את המונח: גוגל תמונות, גוגל שופינג, גוגל מפות וכו'.

גם בישראל הכלי מאוד שימושי והפילוח מפורט לא פחות מבכל מקום אחר בעולם. הסוגייה היחידה שאיתה צריך להתמודד בישראל היא ההבחנה בין השפות כיוון שמונחים רבים במדינה, אנשים מחפשים גם בשפה האנגלית ובשפה הערבית.

כדי להבין קצת יותר על מה מדובר, נכנסנו לאתר גוגל טרנדס וכתבנו את מונח החיפוש "קורונה", בחרנו כמובן שיציג תוצאות רק בישראל ושיציג את כל התוצאות על הגרף מ-2004 ועד היום.

ניתן לראות בבירור שעד דצמבר 2019 אף אחד בישראל לא חיפש את המונח הזה, אבל מאותו חודש הייתה עלייה חדה בנושא החיפוש הזה עד לשיא של כל הזמנים במרץ 2020, בדיוק בתקופה שבה התחיל הסגר הראשון בעקבות המגפה.

נתון זה לבדו מספק לנו מידע שהוא די מובן מאליו, לכן השווינו בדיוק לאותה תקופת זמן את מונח החיפוש "נטפליקס". רוצים לנחש מתי הטרנד הזה היה בשיא שלו? ניחשתם כמעט נכון – באפריל 2020, חודש אחרי שישראל הייתה עמוק בבידוד מבלי היכולת לצאת מהבית למעט מקרים חריגים.

עכשיו כשהבנתם פחות יותר איך הכלי הזה עובד, נשאר לכם רק לדעת איך לנצל זאת לטובת קידום האתר שלכם, החנות האינטרנטית שלכם וכו'.

גוגל טרנדס - חיפושים פופולריים לאחרונה

שימושים ויתרונות

את שימושיו העיקריים של גוגל טרנדס כבר ציינו, אך יש גם שימושים נוספים שניתן לעשות באמצעות Google Trends כמו למשל לבחון כדאיות מוצרים למכירה באמזון, לראות באילו מדינות אנשים מתעניינים במונח החיפוש שאותו תכניסו כמו למשל המונח "דולר" מול "ביטקוין" וכמובן קידום אתרים בין אם הוא אורגני או ממומן.

בזכות גוגל טרנדס ניתן לאתר מילות מפתח רלוונטיות שיעזרו לכם:

קמפיינים ממומנים לאחר בדיקת גוגל טרנדס

בעזרת הכלי הזה ניתן גם לאתר את המגמות לצורך איתור ביטויים לקמפיינים ממומנים בגוגל המבוסס ברובו על גבי רכישת מילות חיפוש רלוונטיות. לכל ביטוי יש תעריף משלו על פי גובה הביקוש שלו וכדי להופיע באחת מהתוצאות הראשונות כדאי לנתח היטב את הביטויים שמקשרים הכי טוב בין הגולשים לבין אתר האינטרנט של העסק וזאת בעיקר בגלל שכל הקלקה של הגולש על הקישור עולה כסף לבעלי האתר.

קידום SEO

הקידום האורגני בגוגל מבוסס בעיקר על רלוונטיות הנושאים שבאתר, מילות המפתח ואיכות התוכן. יחד עם גוגל טרנדס זה בדיוק מה שניתן לבדוק כדי לקדם את האתר בצורה נכונה ולגרום לו לטפס מעלה בתוצאות החיפוש. אתרים המזינים תכנים בנושאים הנכונים על בסיס קבוע, ייתכן ויגיעו לעמוד הראשון בגוגל תוך זמן קצר יחסית וחלקם אפילו יכולים להגיע לאחת מהתוצאות הראשונות שמופיעות שם, שוב, בתנאי שזה בהתאם למילות החיפוש ובהתאם לתכנים שבאתר.

גוגל טרנדס יעזור לכם למצוא מילות מפתח שצוברות תאוצה בפופולריות שלהן, ובמקביל יאפשר לכם להימנע ממילות מפתח שנמצאות בירידה מבחינת נפח החיפוש שלהן.

השוואת תחרות בשוק והתמקדות במילות מפתח ייחודיות

באמצעות גוגל טרנדס ניתן לבצע השוואה בין מילות מפתח דומות ולראות איזה ביטוי נפוץ יותר, מה שמסייע להבין את השוק התחרותי בתחום האתר. כך תוכלו לזהות ביטויי מפתח בעלי פוטנציאל גבוה, בהם יש פחות תחרות, ולהתמקד בתכנים שמייצרים בידול. שימוש במילות מפתח ייחודיות מסייע לאתר לקבל מיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש, במיוחד בנושאים שבהם המתחרים לא מייחסים מספיק חשיבות.

מציאת רעיונות לכתיבת תכנים באמצעות גוגל טרנדס

כולנו יודעים שגוגל מדרג במיקומים גבוהים אתרים שמספקים תוכן מקורי, עשיר ואיכותי.

אך מה עושים כשאין לכם רעיונות לכתיבת מאמרים? אתם יושבים מול מסמך וורד לבן וריק, ולא מצליחים לדלות מראשכם נושא לכתבה שתעניין את קהל היעד שלכם. הפתרון לשחרור מחסום הכתיבה הוא להשתמש בשירות של גוגל טרנדס. באמצעות הכלי תוכלו לגלות מהם הנושאים שמעניינים את הגולשים שלכם, ומה השאלות שהם מחפשים. לדוגמה, אם יש לכם עסק של דשא סינטטי, תוכלו להזין את מילות המפתח "דשא סינטטי" בגוגל טרנדס, ומולכם יופיעו מגמות וטרנדים החמים ביותר בתחום.

כך תוכלו לזהות מבעוד מועד את הנושאים שהמתחרים שלכם עדיין לא הספיקו לכתוב עליהם או שכתבו עליהם ממש מעט. פעולה זאת תסייע לכם למצוא רעיונות לכתיבת התכנים, למשוך את הגולשים להיכנס לאתר המקדם את העסק שלכם, ולהגיע למיקומים גבוהים בתוצאות מנוע החיפוש סביב אותם נושאים.

קידום מקומי של העסק שלכם על ידי גוגל טרנדס

יש לכם בית עסק עם מיקום פיזי, כמו למשל מספרה, מסעדה או מכון כושר, ואתם מתכננים להתרחב לאזורים נוספים?

אנחנו אמנם חיים במדינה קטנה, אבל עסקים יכולים להצליח למשל בתל אביב, ולהיכשל בירושלים. זכרו שהטעם המקומי בכל עיר ויישוב עשוי להיות שונה. לכן, כדי לצמצם סיכונים ולהבטיח שפתיחת בית עסק באזור אחר יניב לכם הצלחה, כדאי להיעזר בשירות המקומי של "גוגל טרנדס". תוכלו להשתמש בסטטיסטיקות של פעילויות החיפוש ב-Google Trends, כדי לעקוב, לנתח ואפילו לחזות האם מוצר או שירות כלשהו יהיו פופולריים באזור מסוים. כך למשל, אם אתם משווקים קורקינטים חשמליים, תוכלו לבחון מהו נפח החיפוש באזור שבו אתם מעוניינים להתרחב.

אגב, אם אתם חולמים בגדול ורוצים להגיע אל מעבר לים, תוכלו להיעזר בגוגל טרנדס להבנת הצרכים והרצונות של השוק הבינלאומי. כך תוכלו להבין עד כמה המוצר או השירות שאתם מספקים נחשב פופולרי בחו"ל, והאם שווה לכם להשקיע בייצוא למדינות אחרות.

מציאת מילות מפתח LSI

באמצעות כלי הטרנדים של גוגל ניתן לזהות לא רק מילות מפתח פופולריות, אלא גם מילים נרדפות לאותן מילות מפתח.

כך למשל, אם בשנת 2016 מילת המפתח "אולימפיאדת ריו דה ז'נרו" הייתה פופולרית משום שבעיר הזאת בברזיל נערכו המשחקים האולימפיים, הרי שבשנת 2021 הביטוי הטרנדי הוא "אולימפיאדת טוקיו". לכן, כאשר אתם משתמשים בגוגל טרנדס, חשוב לשים לב למילות מפתח LSI. LSI אלו ראשי תיבות של "אינדקס סמנטי סמוי (latent semantic index) – זוהי תוכנת מחשב מבוססת אינטיליגנציה מלאכותית שנועדה ללמוד מגוון רחב של מילים נרדפות המבוססות על הקשר.

התוכנה הזאת משתמשת במערכות מתמטיות כדי למצוא את הקשר בין מילה למושג שלה. כאשר תחפשו מילות מפתח דרך הפיצ'ר LSI , הכלי היעיל של גוגל יציג בפניכם רשימת מונחים הקשורים קשר הדוק למילת מפתח שהקלדת.

כעת, כל שעליכם לעשות הוא להוסיף את המונחים הללו לפוסטים בבלוג בהקשר הנכון. כך, ניתן לשדרג עוד יותר את המיקום של האתר שלכם בגוגל. לסיכום, עם הדרישות המשתנות של הגולשים שלכם והשינויים המתרחשים באלגוריתם של גוגל, שימוש בגוגל טרנדס הוא חיוני יותר מאי פעם. באמצעות שימוש בכלי של גוגל למציאת טרנדים, תוכלו להגיע למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש, להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם ובהתאם לכך גם להגדיל את ההכנסות והרווחים. שיהיה בהצלחה!

איך לדעת אם מצאת חלון הזדמנויות עכשווי או חולף?

אחד העקרונות החשובים במסגרת השימוש בגוגל טרנדס הוא לדעת אם מצאת טרנד אמיתי, או טרנד חולף. או במילים אחרות, האם זה סקופ עולם ששווה הון לעסק שלך, או שמא דווקא אופנה חולפת עם חלון הזדמנויות צר. ובכן, גוגל טרנדס יכול לעזור לך להבין מה זה מה. בסרגל הצד יש אפשרות להראות את השנה במסגרת החיפוש, כך שניתן לראות מה היו הנושאים הפופולאריים ביותר לאורך 12 החודשים האחרונים. מדובר במעין גרף, שיכול להראות קפיצות פתאומיות.

במילים פשוטות: ביכולתך לבדוק את ההיסטוריה של הטרנד. באם נדמה שיש קפיצות ניכרות לטווח זמן קצר במהלך ההיסטוריה שלו, סביר שמדובר על חלון הזדמנויות די צר שביכולתך לנצל. הווה אומר, שאם ברצונך לנצל את הטרנד – וודא שיש לך מספיק זמן.

לדוגמה, אם מדובר באולימפיאדה, והעונה בדיוק נגמרת – יכול להיות שזה לא חלון ההזדמנויות המתאים.

אך אם העונה טרם התחילה, יש טעם להתכונן ולרכב על הגל. ובכך, גוגל טרנדס יכול לעזור לך לזהות גלים ולעלות עליהם בזמן, כמו גם – לזהות מתי הם בהליך נסיגה ולהימנע מלעלות עליהם (כדי למצוא גלים אחרים שטרם התרוממו למרום נסיקתם).

גוגל טרנדס - חיפוש טרנדים בגוגל

איך לאתר חלונות הזדמנויות עתידיים?

מעבר לכך, יש לגוגל טרנדס גם אפשרות לחזות את נתוני הטרנד לעתיד לבוא. כלומר, בהינתן הרצון לדעת כמה מילת מפתח "תצליח" בתקופה הקרובה (מספר חודשים עד שנה), אפשר להשתמש בפונקציה זו.

ישנן מילות מפתח, שסביר שקל יותר לצפות: כמו, "תפוזים" (קפיצה בעונת הקיץ, לדוגמה ולכאורה), או "אולימפיאדה" בהתבסס על תקופות מסוימות בשנה, וכו'. בעוד שאפשר שיהיו מילות מפתח שהחיזוי עבורן יכול להיות פחות רלוונטי, בעיקר אם מדובר במושגים שגוגל לא אמורה להכיר עדיין.

ועם זאת, אנחנו לא באמת יודעים מה האלגוריתם של גוגל טרנדס וכיצד היא מבססת את החיזויים שלה.

איך לקבל רעיונות תוכן חדשים לאסטרטגיית השיווק האורגני שלך?

גוגל טרנדס מאפשרת לך גם לגלות ביטויים מקבילים / קשורים למה שחיפשת, לא רק "נושאים מקבילים / קשורים". כך שניתן להרכיב מעין עץ אסוציאציות שכזה, המורכב משלל הביטויים שאנשים חיפשו, בהקשר למה שהצגת בפני גוגל טרנדס. כך שניתן לקבל מכך רעיונות ליצירת תכנים. בייחוד אם מדובר בנושאים מקבילים שאנשים אחרים טרם חשבו עליהם, כך שישנו חלון הזדמנות ליצור משהו חדש. וגם אם מדובר במשהו שמישהו חשב עליו, תמיד יש חלון הזדמנות ליצור משהו ייחודי ובעל ערך רלוונטי במיוחד.

פונקציה זו תאפשר לך לייצר "עץ אסוציאציות", עם ביטויים מקבילים וחלופיים, ולגעת בכל מיני נישות שונות כדרך ההתרחבות לביטויים נוספים שאנשים עלולים לחפש.

לסיכום, גוגל טרנדס נותן ערך רב למקדמי אתרים ומאפשר השוואות חכמות שישדרגו את עבודת הקידום.

גם אתם מחפשים חברה שתוביל ותקדם את האתר שלכם? צרו קשר עם DigitalSolutions
לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית. 

כל מה שחשבתם לשאול...

כן, Google Trends הוא כלי חינמי שמסופק על ידי Google לכל אחד. משתמשים יכולים לגשת לנתוני מגמות חיפוש, להשוות מונחי חיפוש מרובים ולחקור תובנות ללא כל עלות.

כן, Google Trends יכול לספק ליוצרי תוכן מידע רב ערך על נושאים פופולריים, מגמות עולות ותחומי עניין של משתמשים, לעזור להם ליצור תוכן רלוונטי ומרתק עבור הקהל שלהם.

בעוד ש-Google Trends צוברת נתוני חיפוש באופן אנונימי, משתמשים צריכים להיות מודעים להשלכות פוטנציאליות על פרטיות בעת ניתוח מגמות חיפוש הקשורות לשאילתות או לנושאים ספציפיים.

גוגל טרנדס משתמש בסולם מנורמל כדי לייצג עניין בחיפוש לאורך זמן, עם ערכים הנעים בין 0 ל-100. המספרים מייצגים את עניין החיפוש ביחס לנקודה הגבוהה ביותר בתרשים עבור האזור והזמן שנבחרו.

נתוני Google Trends מתעדכנים בזמן אמת, ומספקים למשתמשים את המידע העדכני ביותר על מגמות חיפוש בזמן שהן מתרחשות.

6 Responses

  1. בטח טל. קודם כל, חשוב לזכור כי שימוש בגוגל טרנדס אינו תחליף למחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים יסודיים. הכלי אמור לסייע בפעולות משלימות על מנת להכיר טרנדים ומגמות לפי נושאי תוכן ולפי תקופות. כשמשתמשים במערכת אני ממליץ לגוון בביטויי החיפוש, בתקופות ובשפה, לעיתים גולשים יחפשו נושא באנגלית למרות שהם נמצאים בישראל למשל.

  2. היי תמר, כן. ישנן מספר אופציות (שמשתדרגות עם הזמן) בתוך המערכת של גוגל טרנדס, בין היתר פילוח לפי נושאי תוכן, מדינות, שפה ופרקי זמן.

  3. קודם כל תודה על המאמר!
    רציתי לשאול אם יש דרך לסנן הנתונים של גוגל טרנדס לפי טווח זמן או קטגוריה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים