קידום אתרים לרופאים – איך לייצר אמינות ומקצועיות?

קידום אתרים לרופאים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

כרופאים, גם אם אתם זוכים בכל יום מחדש לקדם מטופלים לריפוי ובריאות, המשאלה שלכם היא להצליח ולהגיע לכמה שיותר אנשים הזקוקים לטיפול רפואי, כך שתוכלו להשפיע, לרפא ולשמח בצורה נרחבת יותר. לשמחתכם, אנשים הזקוקים לייעוץ או לטיפול רפואי בתחום התמחותכם, יוכלו להגיע אליכם הודות לשיטת קידום אתרים לרופאים, בדגש על הקידום הלוקאלי.

קידום אתרים לוקאלי (מקומי) – מה זה אומר?

למה קידום אתרים לוקאלי צריך בכלל לעניין אתכם? מסיבה פשוטה: אתם רוצים לקבל כמה שיותר פניות איכותיות שיתורגמו בהמשך לביקור ביתי או בדיקה במרפאה שלכם. כשגולש מתל אביב מחפש רופא בתל אביב ואתם עולים בתוצאות החיפוש, ישנה סבירות גבוהה כי הוא אכן ירכוש מכם שירות – מייעוץ טלפוני, דרך בדיקה בזום ועד פגישה במרפאה הפרטית שלכם.

הקידום הלוקאלי, המדגיש את האזור בו אתם פועלים/מעניקים שירות, הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית קידום אתרים לרופאים, ובאמצעותו הפרסום שלכם ממוקד על קהל רלוונטי.

עוזי שבת בפודקאסט על קידום אתרים מודרני:

ה-בסיס לקידום אתרי רופאים: הכירו את NAP

קידום אתר המייצג גורם רפואי נשען על שלל פעולות, אך הפעולה המהותית והבסיסית ביותר היא ה-NAP: Name + Address + Phone. עם ציון שם העסק שלכם, קידומת אזורית וכתובת, הסיכוי כי האתר שלכם יסווג לוקאלית, גבוה יותר. המטרה היא שמנוע החיפוש אכן יקשר את העסק שלכם לאזור גיאוגרפי מסוים.

שימו לב: עם קידום אתרים לרופאים, חשוב מאד לשמור על עקביות בפרטי העסק ולאזכר אותם באופן זהה בכל מקום ברשת. בהנחה ואתם מעתיקים את העסק שלכם מכתובת אחת לאחרת, משנים את מספר הטלפון או את שמו, יש לעדכן זאת.

תארו לכם שהעברתם את המרפאה שלכם מרמת גן לבאר שבע, אך לא שיניתם את פרטיכם. גולשים מרמתן גן ימשיכו לפנות אליכם, אך סביר כי לא יגיעו לבאר שבע לבדיקה אצלכם. במילים אחרות? אולי תעלו בתוצאות החיפוש, אך הן לא יניבו לכם מטופלים.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

חשיבות אסטרטגיית תוכן עבור קידום אתרים לרופאים

כחלק מתהליך קידום אתרים לרופאים והעלאת הפופולאריות בזכות הרלוונטיות חשוב להציג כמה שיותר תמונות וסרטונים מהמרפאה ומהטיפולים עצמם, בהסכמת המטופלים כמובן. הפסיכולוגיה מאחורי זה פועלת כך שאנו מפחדים ממה שאנחנו לא מכירים, ולכן מפגש עם אדם חדש, מקום חדש שאנחנו לא מכירים, יוצרת אצלנו הרתעה וחשש אוטומטיים ונעדיף והימנע ממפגש איתם.

ברגע שתציפו באופן שוטף תכנים אותנטיים בנוסף לצילומים והפקות מקצועיות עבור קידום אתרים לרופאים וקידום המרפאה ברשתות החברתיות כך גם יותר גולשים ירגישו שהם מכירים אתכם ויעדיפו לקבוע תור או להתייעץ דווקא אתכם על פני כל מרפאה אחרת באזור שלכם. כחלק מאסטרטגיית התוכן, רופאים שבוחרים להפיץ המלצות של מטופלים מרוצים באתר שלהם צפויים לקבל יותר מפי 2 פניות רלוונטיות מהאתר. יש כמה סוגי המלצות שחשוב להטמיע לצורך קידום אתרים לרופאים:

  • המלצות מפייסבוק – ניתן לבקש ממטופלים שלכם לכתוב תגובות חיוביות בעמוד הפייסבוק של המרפאה. אחרי שכבר יהיו כמה תגובות חיוביות ייתכן ולקוחות מרוצים נוספים שיעקבו אחריכם ישמחו לשתף את התיחסותם בלי שתבקשו מהם לעשות את זה. 
  • המלצות מגוגל – לכל אתר עסקי שמופיע בגוגל יש אפשרות להוסיף תגובות וביקורות. בדרך כלל גוגל עצמה יודעת על פי המיקום מתי לקוח היה נוכח במרפאה שלכם. מיד לאחר הביקור קופצת לו התרעה במכשיר הנייד על כך שהוא יכול לדרג את העסק ולפרט על השירות שקיבל. את התגובות המפרגנות חשוב להכניס לאתר למיקום מרכזי כדי שכל הגולשים יוכלו לראות מה לקוחות אחרים מספרים עליכם. פעולה חשובה לצורך קידום אתרים לרופאים
  • המלצות בוידאו – הסיכוי שמישהו מהלקוחות שלכם ימליץ עליכם בוידאו על דעת עצמו הוא אפסי. אבל התמורה שבקידום תוכן מהסוג הזה היא גבוהה כל כך שכדאי לכם לבקש ממבקרים במרפאה לצלם עצמם, או שאתם תצלמו אותם , מספרים על החוויה הטובה שהייתה להם אצלכם. קידום אתרים לרופאים עם וידאו ממליצים תמיד זוכים להרבה יותר מעורבות והרבה יותר פניות למרפאה. בנוסף, את הסירטונים אפשר לקדם אורגנית בגוגל, ביוטיוב וברשתות חברתיות או אפילו בקידום ממומן.
עוזי שבת במהלך כנס באולם הכנסים Brain Embassy

קידום אתרים לרופאים בעזרת בלוג

קידום אתרים לרופאים דרך בלוגים כתובים זהו עניין נפוץ ומרכזי בתחום קידום האתרים בגלל שמאמרים וכתבות שכתובים בבלוג מושכים את הגולשים אל האתר ובנוסף לכך, גם בחיפוש בגוגל, המאמרים יופיע על פי שאילתות החיפוש וביטויי המפתח.

ישנם בלוגים כתובים המקדשים את "תוצאות החיפוש" במנועי החיפוש וישנם בלוגים שאכן מספקים המון תוכן ומידע רלוונטי עבור הקוראים. תוכן איכותי שכזה שווה אפילו יותר אם לשלב בו תמונות מהמרפאה, ויתרה מזאת, יהיה אפקטיבי אם הבלוגים והתכנים יהיו מצולמים בוידאו. העיקרון של וולוגים (בלוגים מצולמים) הוא הצגת אישיות ומאחורי הקלעים של הפעילות של אותה אישיות.

במקרה של קידום אתרים לרופאים האישיות כמובן היא הרופא ומאחורי הקלעים ניתן להציג את הטיפולים עצמם יחד עם הסברים, לחשוף את השגרה היומית של המרפאה ולהציג שיחות אישיות והמלצות ממטופלים (בהסכמתם כמובן).

קידום אתרים לרופאים באמצעות משפיענים

לקידום אתרים בעזרת בלוג ניתן גם לפנות אל אושיות רשת. אם ישנו איזשהו צורך לקדם את האתר והמרפאה באופן מיידי לזמן קצר, ניתן לפנות אל אושיית רשת שתגיע למרפאה ותציג את עצמה בעזרת וידאו או תמונות ברשתות החברתיות.

משפיענים ברשתות חברתיות מחזיקים בעשרות ואפילו מאות אלפי עוקבים ובכך כל תמונה, סטורי, סרטון שהם מעלים נחשף באופן כמעט מיידי לכמות עצומה של אנשים. אז כפי שכבר הבנתם, היתרון בכך הוא היכולת להיחשף במהירות לכמות גדולה של גולשים אך החיסרון הוא שזה מחזיק לזמן קצר.

ישנן מרפאות ורופאים שמזמינים אליהם משפיענים לטיפולים ללא עלות או בהנחות משמעותיות באופן קבוע ובכך מחזקים את המותג כל הזמן. קידום אתרים לרופאים מתבצע בצורה מהירה יותר באמצעות משפיענים.

הבחירה במשפיען אחד לאורך זמן אינה רלוונטית לתקופה ממושכת כיוון שזה מאבד מהאמינות ובגלל שאחוז הלקוחות הפוטנציאליים עבורכם מבין כל העוקבים אצלו היא קטנה יחסית. לכן חשוב לגוון בקהלים גם כאשר עובדים עם אושיות רשת.

שיווק ביוטיוב אפקטיבי, בתנאי אחד…

קידום אתרים לרופאים צריך לבצע במקביל בכמה שיותר פלטפורמות לקידום ולשיווק רלוונטיות. יוטיוב כמובן היא אחת מהן. את הקידום הממומן של יוטיוב מבצעים דרך ממשק הפרסום של גוגל בכך שסרטוני השיווק ובאנרים יופיעו לקהלים הרלוונטיים בעמוד הבית ודפי החיפוש (דיסקברי) ובסרטונים שיש להם מספיק צפיות אורגניות.

אך העניין עם יוטיוב, שאם תבחרו לשווק עצמכם בעזרת קידום אורגני, תצטרכו לקחת בחשבון שזה מצריך זמן רב וסבלנות.

כדי לקבל חשיפות אורגניות לסרטונים ביוטיוב בכמויות של מספר אלפים תוך כמה ימים היא עניין שיכול לקחת יותר משנה וצורך בהעלאת סרטונים חדשים מדי שבוע. גם אם התוכן בסרטונים הוא איכותי ומעניין, ייקח זמן עד שהוא ייחשף לגולשים. לכן אי אפשר להסיק שאם החלטתם שאחרי עשרה סרטונים תקבלו החלטה האם יש טעם להמשיך ליצור אותם. ברגע שתתחילו, הדבר הכי חשוב הוא לא להפסיק. 

קידום אתרים לרופאים ובכלל לאנשי מקצוע מבוסס על עקביות בפרסומים.

תחומי פעילות שחובה לפרט עליהם

מחקר ביטויים ממוקד בנוגע לתחומי הפעילות שלכם יאפשר ליצור תכנים מדוייקים יותר כדי להגיע לקהל הרלוונטי ביותר עבורכם לצורך קידום אתרים לרופאים. העניין הוא שהרבה מהחיפושים שאנשים עורכים בנוגע לטיפולים רפואיים יכולים לבוא מהכיוון ההפוך, הם מחפשים פתרונות ולא מרפאות או רופאים. מהסיבה הזאת, אם המחקר יבוצע כהלכה ויהיו תכנים באתר שנותנים מענה בתחומי העיסוק של המרפאה כך ניתן יהיה להגיע להרבה יותר מטופלים פוטנציאליים.

כמו למשל מרפאת שיניים המציע גם שירות הלבנת שיניים כדאי שיהיה באתר שלה תכנים ממוקדים בנושא הלבנת השיניים ואפילו מאמר, סדרת תמונות או סרטון על "איך לשמור על שיניים לבנות". יצירת תכנים כאלה עשויים להניב קידום אתרים לרופאים ולא מעט טראפיק לאתר.

חיבור לאינדקסים מקומיים כחלק מקידום האתר 🔗

בהתאם לאסטרטגיה שתגובש עם מקדם האתרים שלכם, יוחלט האם לבצע עבור הרופא קידום בשיטה אורגנית, ממומנת או בשילוב של שניהם.

לצד ההשקעה בקידום האתר במטרה להפוך אותו לנכס דיגיטלי בפני עצמו, יושקעו מאמצים גם בקישור האתר שלכם לאינדקסים מקומיים. כמעט לכל עיר או מועצה מקומית יש כיום אינדקס ברשת, המפרסם בין היתר עסקים מקומיים שונים.

מדוע כדאי להיכנס לאינדקס מקומי כחלק מאסטרטגיית קידום אתרים לרופאים?

  • ראשית, גולשים באינדקס מקומי (שלרוב, זוכה להמון כניסות בכל חודש), נחשפים לטיפול הרפואי שאתם מציעים וכך יכולות להגיע אליכם פניות. זכרו כי בשונה מפורטלים אליהם נכנסים גולשים מכל רחבי הארץ, אל אינדקסים מקומיים נכנסים אך ורק תושבי העיר, המועצה או האזור. כך, הסיכוי לחיבורים ופניות – גבוה יותר
  • שנית, אתם רוצים שגוגל יבחין בנוכחות שלכם באותו אינדקס מקומי. כך, מתחזק החיבור שלכם לאותו אזור גיאוגרפי (לדוגמא: אשדוד), והחיבור הזה משפיע גם על קידום האתר הפרטי שלכם בגוגל
קידום אתרים לרופאים - גוגל מיי ביזנס

פעילות נרחבת ברשתות החברתיות

קידום אתרים לרופאים לא מוגבל רק לגוגל. יש טיפולים רפואיים שאנשים אפילו לא מחפשים בגוגל ולכן עבורם קידום אתרים לרופאים הוא אינו רלוונטי. זאת אומרת, יש אנשים הסובלים מבעיות רפואיות כגון כאבי גב אך יעשו הכל חוץ מלחפש פתרון הולם או להגיע לטיפול אצל רופא מומחה כדי לנסות ולפתור את הבעיה.

לכן קידום לרופאים ברשתות חברתיות הוא נספח חשוב כדי להרחיב את קהל המטופלים של המרפאה ולהיחשף לאלו שלא מחפשים אתכם. פרסום תכנים כמו "לפני ואחרי", המלצות של לקוחות ואפילו הסברים פשוטים בוידאו על מה התוצאה של הזנחת טיפול בכאבי גב למשל עלולה לגרום בטווח הארוך תגרום ליותר אנשים לשקול שוב להגיע או לפחות להתיעץ אתכם בנוגע לבעיות רפואיות שיש להם.

אם אתם מחוברים לתחום הקידום של רופאים ברשתות החברתיות בטח כבר יצא לכם לפגוש לא מעט סרטונים של כירופרקטים מבצעים טיפולים על לקוחותיהם שזוכים להמון לייקים, שיתופים ותגובות או סרטונים של מטופלים במרפאות שיניים אשר עברו יישור שיניים וכעת מציפים את הרשתות בתקופה האחרונה. אלה הן דוגמאות קלאסיות לקידום תחום ההתמחות שלכם כרופאים באמצעות הרשתות החברתיות.

מאגר מיילים לרשימת תפוצה

בעזרת מאגר רחב של מיילים של קהל לקוחות רלוונטי אתם יכולים ליצור רשימת תפוצה ולהשתמש בו בהמון מישורים לקידום ממומן וכמובן גם לקידום באמצעות שליחת ניוזלטרים. קידום אתרים לרופאים יכול להתקיים גם באתר עצמו בכך שתפרסמו בו ובכך שתספקו תוכן ייחודי במייל לרשומים ברשימת התפוצה שלכם.

גם דרך פוסטים בקבוצות פייסבוק תוכלו לפרסם את שירותי התוכן האלו כדי לגרום לעוד אנשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם. בעלי מקצוע רבים וביניהם רופאים יוצרים קורסים או טיפים יומיים במיוחד כדי למשוך גולשים מהרשתות החברתיות להירשם לרשימת התפוצה שלהם.

השתתפות בוובינרים פודקאסטים ועוד

בעולם השיווק, תחום קידום אתרים לרופאים הוא רחב כל כך שנגענו רק בחלק מהאפשרויות שעומדות לפניכם.

ישנם עוד מקומות בהם תוכלו לשווק שכנראה אפילו לא חשבתם עליהם:

  • וובינר – זהו בעצם קנס דיגיטלי בו אתם יכולים לקיים הרצאות בפני אנשים באחת מהפלטפורמות למפגשים רבי משתתפים כמו ה-Zoom. אתם יכולים לקיים וובינרים משלכם, לארח מספר רופאים או קולגות בכל וובינר או להתארח בעצמכם בוובינר שיעזור לכם בשיווק וגם קידום אתרים לרופאים.
  • פודקאסט – זאת תוכנית רדיו מוקלטת באינטרנט כך שהמאזינים בוחרים מתי נוח להם להקשיב לכם. להבדיל מרדיו שמשודר בלייב. בעלי מקצוע רבים יוצרים פודקאסטים באופן שבועי לשיווק בעזרת תוכן. גם רופאים יכולים לעשות זאת כשכמובן הדרך הפשוטה ביותר היא להתארח באחד מהפודקאסטים הרבים.
  • רדיו – כמו שתוכלו להתארח בפודקאסט כך תוכלו גם להתארח בתוכניות רדיו. אירוח בתוכנית טלוויזיה למשל עשוי לעלות אלפי שקלים כשהאימפקט שלו על השיווק כנראה יהיה מינורי לחלוטין.

אם אתם מוכנים לקלוט יותר מטופלים ולהפוך את המרפאה שלכם לפנינה דיגיטלית בתחומכם כדי להביא יותר פניות, כדאי שתבחרו בחברת קידום אתרים לרופאים כדי לקבל תוצאות מדהימות תוך זמן קצר יחסית. דיגיטל סולושנס כאן בשבילכם ואם ברצונכם לשמוע עוד פרטים בנושא, הירשמו ואנו נחזור אליכם בהקדם.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים