מה חשוב לשים לב לפני פרסום פוסט באינסטגרם? אולי סוגים של פוסטים באינסטגרם קיימים, וכיצד תהפכו פוסט באינסטגרם לויראלי? כל התשובות במאמר הבא.
מאז שהושקה בשנת 2010, אינסטגרם נחשבת לאחת מהרשתות החברתיות המצליחות ביותר בעולם. הפלטפורמה, המבוססת על שיתוף של סרטונים ותמונות, היא כלי יעיל עבור עסקים ומותגים רבים. באמצעות אינסטגרם ניתן לשתף את המוצרים שלכם, להעלות את המודעות למותג, להגיע לקהלים חדשים וכך להגדיל את ההכנסות.
הדרך להפוך את עמוד האינסטגרם העסקי שלכם להצלחה, היא באמצעות השקעה בפוסט באינסטגרם. פוסט באינסטגרם שימשוך את הגולשים וילכוד את תשומת לבם, עשוי להוביל ללידים רבים. ישנם כמה סוגי פוסט באינסטגרם והנה לפניכם:
אולי סוגי פוסט באינסטגרם קיימים?
פוסט באינסטגרם שמופיע בפיד
אם אינסטגרם היא עיר, הרי שהפיד הוא הרחוב הראשי שלה. זהו המקום הראשון שאליו הגולשים מגיעים כשהם נכנסים לרשת החברתית, ושם מופיעים כל העדכונים מהאנשים שהם עוקבים אחריהם. פוסט באינסטגרם שעולה בפיד חייב להיות מעניין ומושך, על מנת לגרום לאנשים להתעכב על הפוסט שלכם לפני שהם ממשיכים לגלגל את הפיד.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
ישנן אפשרויות רבות להעלאת פוסט באינסטגרם המיועד לפיד:
פוסטים לקידום מכירות
תוכלו לנצל פוסט באינסטגרם כדי לקדם את המכירות שלכם, על ידי הצגת תמונות או סרטונים של המוצרים או השירותים שלכם. חשוב מאוד לשלב הנעה לפעולה בפוסט – להזמין את הגולשים לבצע רכישה באתר, ליצור עמכם קשר טלפוני או לבקר אתכם בבית העסק.
פוסטים להעלאת דיונים
אינסטגרם היא רשת חברתית, ולכן המשתמשים ישמחו לשתף ולחלוק את הדעה שלהם. באמצעות פוסט באינסטגרם תוכלו להעלות דיון הקשור לתחום העיסוק שלכם. למשל, אם יש לכם מסעדה, ניתן להעלות שאלה – מה המנה האהובה עליכם? ולהזמין את הגולשים להשיב. כך תחזקו את האינטראקציה עם הגולשים ותטפחו את הקשר עם הלקוחות שלכם.
פוסטים של תחרויות
אמנם אומרים ששונא מתנות יחיה, אך בינינו, כולם אוהבים לקבל מתנות.
אינסטגרם מאפשרת לכם לערוך תחרויות נושאות פרסים שיקדמו את המותג שלכם. באמצעות התחרות תוכלו להגביר את שביעות הרצון של הלקוחות הקיימים, לעודד אותם לשתף את התחרות וכך להגיע לקהלים חדשים. העלו פוסט באינסטגרם הכולל את פרטי התחרות ואת הפרס הנחשק שיקבל הזוכה, ואתם תזכו ללידים רבים.
מאמרים נוספים
פוסטים של המלצות
אם יש לכם כבר קהל לקוחות נאמן, כדאי לבקש מהם שיכתבו עבורכם המלצות.
תוכלו להוסיף את ההמלצות האלו במסגרת פוסט לאינסטגרם ולחזק את האמינות שלכם. אפשרות נוספת היא ליצור שיתופי פעולה עם אושיות אינסטגרם. אלו משתמשים שיש להם אלפי עוקבים והם נחשבים למובילי דעת קהל. אושיות אינסטגרם יכולים להיות בלוגרים, סלבס, ספורטאים, זמרים, שחקנים ועוד.
כאשר הם מפרסמים המלצה על מוצר או שירות במסגרת פוסט באינסטגרם, הם מצליחים לסחוף אחריהם קהל רב שיתעניין במה שהם מקדמים. לכן, פוסט באינסטגרם שמקודם על ידי אושייה, עשוי להניב לכם תוצאות טובות.
סרטוני אינסטגרם בשידור חי
סוג נוסף ופופולרי של פוסט באינסטגרם אלו סרטונים אינסטגרם בשידור חי (Live).
אלו סרטונים המאפשרים לך לענות בשידור חי לשאלות של העוקבים, או לשאול אותם שאלות הקשורות לעסק שלכם וכך לקבל מהם פידבק. סרטוני לייב הם גם פלטפורמה הנדרת להכרזה על מוצרים חדשים, מבצעים או ימי מכירות מיוחדים.
לפני שאתם פוצחים בשידור חי באינסטגרם, חשוב שתתכוננו לכך מראש. יש לפרסם פוסט באינסטגרם כשבוע לפני מועד השידור המזמין את העוקבים לצפות בכם. בנוסף, עליכם לוודא שחיבור הרשת יציב במקום הצילום על מנת למנוע תקלות, ולהכין ראשי פרקים, כך שלא תפספסו את עיקרי הדברים שברצונכם להעביר לעוקבים שלכם.
סטורי באינסטגרם
סטורי באינסטגרם זהו פיצ'ר פופולרי המופיע מעל הפיד ברשת החברתית.
הסטורי זוכה לצפיות רבות לכן חשוב לנצל אותו לקידום העסק שלכם. התוכן שעולה בסטורי נעלם אמנם לאחר 24 שעות, אך ניתן לשמור את התכנים באמצעות ארכיון המחולק לתתי נושאים. בניגוד לפוסטים המופיעים בפיד, פוסט שעולה לסטורי הוא פחות רשמי ומאופיין בקלילות רבה יותר.
כדאי לנצל את הסטורי כדי להעניק לעוקבים שלכם הצצה למאחורי הקלעים של העסק, להעלות סקרים, לשתף ברגעים משעשעים שמתרחשים אצלכם ועוד.
אינסטגרם רילס
פוסט באינסטגרם הוא לא רק תמונות. תוכלו להעלות סרטונים שמקדמים את העסק שלכם במסגרת אינסטגרם רילס. אינסטגרם רילס זהו למעשה המתחרה של טיקטוק, והוא מאפשר להעלות לרשת החברתית סרטונים קצרים של 15 שניות, הכוללים אפקטים ויזואליים וקוליים שונים.
הגולשים מאוד נהנים לצפות בתכנים שכאלו, וזאת דרך נהדרת לחשוף את המותג שלכם בפני קהלים שטרם מכירים אתכם.
טיפים להעלאת פוסט באינסטגרם
תכנים רלוונטים
התכנים שאתם מעלים לעמוד צריכים להיות רלוונטיים למותג שלכם ותואמים לערכים שלכם. כך, כאשר הגולשים ייכנסו לעמוד שלכם הם יבינו בדיוק מה המוצרים או השירותים שאתם מספקים. מצד שני, מומלץ שלא להעלות רק תכנים שיווקיים מדי. יש לשלב את המסר השיווקי ואת ההנעה לפעולה בתכנים מעניינים שיעניקו ערך מוסף לגולשים שלכם.
תמונות וסרטונים באיכות גבוהה
כאשר הגולשים נכנסים לראשונה לעמוד האינסטגרם שלכם, הוא חייב להותיר בהם רושם. עמוד אינסטגרם עם תמונות מטושטשות וסרטונים באיכות ירודה, עלול לפגוע מאוד בתדמית שלכם. לכן, ודאו שהתמונות שאתם מעלים עבור פוסט לאינסטגרם הינם ברזולוציה הגבוהה ביותר, ושהסרטונים מצולמים עם תאורה מחמיאה ועם סאונד איכותי.
שימוש בהאשתגים
האשטאגים אלו למעשה תגיות שמאגדות יחד פוסטים סביב נושא מסוים. כך לדוגמה, ההאשטאג #summer יציג פוסטים הקשורים לקיץ כמו חוף הים, ביקיני ואבטיח. באמצעות שימוש בהאשתג, לגולשים יהיה קל יותר למצוא את התכנים שלכם והם יוכלו להגיע לפוסטים שבאמת מעניינים אותם.
אינסטגרם מאפשרת לכם להוסיף עד 30 האשתגים לכל פוסט. שימו לב שההשתאגים צריכים להיות רלוונטיים לתמונה או לסרטון שאתם מפרסמים. ניתן להשתמש באפליקציות האשתגים שונות שיספקו לכם האשתגים מוכנים לפי נושא מסוים, כך שכל שתצטרכו לשעות זה רק להעתיק ולהדביק את התגיות בפוסט.
האורך האידיאלי של פוסט באינסטגרם
פוסטים ברשתות חברתיות חייבים להיות קצרים. לגולשים אין סבלנות לקרוא טקסט באורך מגילה, ולכן המסר שלכם צריך להיות קצר ולעניין.
אינסטגרם מגבילה את האורך של כל פוסט ל-2,200 תווים. התווים כוללים פסיקים ורווחים, ואין הכוונה לכמות המילים. כמות המילים שנכנסת ב-2,200 תווים היא כ-350 מילים, אך בכל מקרה הפלטפורמה תציג בפני הגולשים רק כשני משפטים מתוך הטקסט.
גולשים שמעוניינים להמשיך ולקרוא את התיאור, יכולים ללחוץ על כפתור More ("עוד"). ההמלצה שלנו היא להקפיד על משפט או שניים שיעוררו סקרנות, יעבירו את המסר השיווקי ויניעו את הגולשים לפעולה.
כיצד לגרום לפוסט באינסטגרם להיות ויראלי?
המטרה של פוסט באינסטגרם היא להיות ויראלי. פוסט ויראלי זהו פוסט שזוכה למאות ואלפי שיתופים, לייקים ותגובות. ככל שהגולשים ישתפו את הפוסט שלכם ותהיה בו מעורבות גבוהה יותר, כך הוא יזכה לחשיפה גדולה יותר ואתם תשיגו לידים רבים יותר של לקוחות חדשים.
לפניכם כמה טיפים כיצד להפוך פוסט באינסטגרם לויראלי:
היכרות עם קהל היעד
כמו בכל אסטרטגיית שיווק, היכרות עם הקהל שלכם באינסטגרם היא חיונית ליצירת תוכן ויראלי. עליכם לדעת מה גורם לעוקבים שלכם לעשות לייק, לשתף ולהגיב, ומהם תחומי העניין שלהם.
בצעו מחקר אודות קהל היעד ובדקו מהם המאפיינים הדמוגרפיים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם: בני כמה הם, מהו טווח הגילאים שלהם, מה המיקום הגיאוגרפי שלהם, מהי רמת ההשכלה וכו'.
שימוש במידע הזה יאפשר לכם ליצור תוכן שבאמת מדבר לקהל היעד שלכם.
יצירת תוכן מקורי
פוסט באינסטגרם יהפוך להיות ויראלי ככל שהוא יהיה יצירתי ומקורי יותר.
כאשר הגולשים נתקלים בפוסט יוצא דופן, יש סיכוי גבוה שהם ירצו לשתף אותו ולהגיב עליו. נסו לחשוב מחוץ לקופסה, לשאוב השראה מדפי אינסטגרם פופולריים ולקחת את הפוסט למקום המיוחד שלכם.
צרו אסתטיקה ייחודית
היצירתיות הולכת יד ביד עם אסתטיקה ייחודית. כדאי מאוד לתמונות שאתם מעלים לאינסטגרם שלכם יהיה את אותו וייב ויזואלי ומראה עקבי. מהלך כזה יוצר שפה שתהיה מזוהה עם המותג שלכם. כך, כאשר הגולשים ייתקלו בתמונה בפיד שלהם, הם מיד יזהו כי מדובר בפוסט ששייך למותג שלכם.
הדרך לעשות זאת היא באמצעות שימוש באותו סט של פילטרים, או רקעים של תמונה. ניתן לחשוב על קונספט אחיד לפוסטים שלכם. למשל, אם יש לכם חנות צעצועים, תוכלו לצלם את כל הצעצועים שאתם מציעים על רקע פארק שעשועים ולהשתמש בפילטרים צבעוניים.
מעורבות עם תכנים של עוקבים ועמודים אחרים
דרך נוספת ליצירת פוסט באינסטגרם ויראלי, היא באמצעות מעורבות עם תכנים של העוקבים שלכם ושל המתחרים. עשו לייק והגיבו לפוסטים של העוקבים ושל המתחרים. כך, כאשר העוקבים וקהל היעד שלכם ייתקלו בשם המשתמש שלכם, הם עשויים להיכנס לעמוד האינסטגרם שלכם ואתם תזכו לחשיפה גבוהה.
ככל שתיהנו מחשיפה גדולה יותר, כך פוטנציאל הויראליות של הפוסטים שלכם צפוי לעלות.
ניתוח תובנות באינסטגרם שלכם
אינסטגרם מספקת מידע ונתונים על הביצועים של הפוסטים שלכם. תוכלו לדעת מהם הפוסטים שזכו להצלחה ולחשיפה הגבוהה ביותר. בנוסף, התובנות יספקו לכם מידע על הזמנים שבהם מרבית הגולשים נחשפים לפוסטים שלכם. באמצעות ניתוח התובנות תלמדו מה עובד, וכך תיצרו תכנים ויראליים. בהצלחה!