אם בעבר זירת השיווק הדיגיטלית הסתכמה בעיקר ברשתות חיפוש כגון גוגל ו-ASK, באתרי אינטרנט ובפלטפורמות שיווקיות כגון זאפ ואתרי זהב, היום העניין השתנה עם כניסתן של הרשתות החברתיות ובמרכזן פייסבוק. רשתות אלו ניכסו לעצמן נתח שיווקי רב, כשבישראל הוא עומד על כ-50% בממוצע כשזה תלוי כמובן בסוג העסק או השירות.
בדומה לפייסבוק, גם הקידום באינסטגרם מתחלק למספר אפשרויות רבות לשיווק: קידום אורגני, קידום ממומן, קידום באמצעות האשטגים, קידום בסטוריס, קידום ברילס וקידום באינסטגרם TV. כיום, עסק שלא מפרסם את עצמו ברשתות החברתיות ובעיקר הפופולארית שבהן – אינסטגרם, יתקשה מאוד לשרוד בעולם הדיגיטלי. האפשרות האידיאלית כמובן לפזר את ההשקעה בקידום לכל האופציות במקביל.
קידום באינסטגרם - אורגני
קידום אורגני באינסטגרם משמעותו פרסום העסק שלכם ללא תשלום לפייסבוק אדס – כן, פרסום מודעות קידום באינסטגרם מתבצע דרך פלטפורמת הפרסום של פייסבוק אבל על כך נרחיב בהמשך.
זה אומר שאתם יכולים לשווק את העסק בכל הדרכים הרגילות הפתוחות בפני כל משתמשי אינסטגרם. אך חשוב לציין, שכמו בפייסבוק, גם באינסטגרם, הפצה של קידום אורגני היא מינימלית כיוון שלאינסטגרם יש את האינטרס להרוויח מהפרסום שלכם.
כך נוצר מצב שלא כל העוקבים יראו את התמונות שאתם מעלים והסיכוי שמישהו שאינו עוקב אחריכם יראה את הפרסומים שלכם שואף לאפס.
כמובן שככל שכמות העוקבים אחר העמוד שלכם גדלה כך תהיה יותר חשיפה לפרסומים האורגניים, דבר זה בהחלט יכול לשפר את ביצועי המכירות והמודעות על השירות שלכם/המוצרים שלכם.
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
קידום באינסטגרם - הגדלת כמות עוקבים
כדי להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא פעילות אורגנית באופן אינטנסיבי לאורך זמן.
זה אומר שאם ניקח לדוגמה דף אינסטגרם של מספרה, על מנהל העמוד יהיה להעלות באופן קבוע תכנים הקשורים למספרה כמו תמונות של לקוחות לפני ואחרי, סרטונים לסטורי (קטעי וידאו שניתן לצפות בהם 24 שעות מרגע העלאה שלהם) וסרטוני רילז (קטעי וידאו לפלטפורמת הסרטונים החדשה של אינסטגרם, נרחיב עליה בהמשך המאמר).
את התכנים מומלץ להעלות האופן יומיומי וכפי שציינו קודם לפזר בין התכנים לכל האפשרויות – תמונות ,קטעי וידאו קצרים, קטעים ארוכים ועוד. עם הזמן, אינסטגרם יעודד אנשים מתעניינים בתחומי העניין של העסק שלכם לעקוב אחר העמוד שלכם. עניין זה תלוי כמובן באיכות התכנים ועד כמה הוא מעניין את העוקבים הנוכחים.
עם החשיפה האורגנית יצטרפו יותר עוקבים לעמוד. שיטה נוספת להגדלת כמות העוקבים אך היא חובבנית ואינה מומלצת – לעקוב אחרי אנשים ועסקים המתאימים לנושא של עמוד האינסטגרם שלכם וכך אולי חלקם יעקבו גם אחריכם.
מאמרים נוספים
קידום באינסטגרם - ממומן
כאן אנחנו כבר עוברים לחלק האומנותי. קידום באינסטגרם באופן ממומן מתחלק לשתי אפשרויות, האחת היא קידום דרך האינסטגרם עצמו לצורך חשיפה ומעורבות כללית והשנייה היא דרך קמפיין ממומן בפייסבוק.
האפשרות הראשונה פחות מומלצת אם התקציב שלכם נמוך ואם אתם מעוניינים להגיע אל קהל יעד מסוים שירכוש ממכם או יפנה אליכם לצורך שירות ולא כדי להגדיל עוקבים או לקבל לייקים מאנשים שלאו דווקא ישלמו לכם.
האפשרות השנייה היא קידום באינסטגרם דרך פלטפורמת הקידום של פייסבוק. לצורך קידום ממומן בפייסבוק הכנו מאמר נפרד אך כאן נוכל לפרט לכם שלצורך קידום באינסטגרם כל מה שצריך כדי לשווק את המודעות רק באינסטגרם דרך קמפיין פייסבוק הוא לבחור באפשרות הזו תחת הלשונית 'מיקומים' בעת בניית סדרת מודעות בקמפיין הפייסבוק.
גם את הקידום המומן ניתן לפזר למגוון האפשרויות שאינסטגרם מציעים: רילז, תמונות, סטורי ואינסטגרם TV.
קידום באינסטגרם - פיצ'רים נוספים
רילז – פלטפורמת הרילז של אינסטגרם נוצרה מהצורך של פייסבוק להתחרות ברשת הטיק טוק שתופסת תאוצה בשנים האחרונות. הפלטפורמה מציעה צפייה רציפה בסרטונים ממשתמשים שונים שאורכם אינו עולה על 30 שניות לסרטון.
אינסטגרם TV – הפלטפורמה הזאת עבור קידום באינסטגרם עובדת באופן דומה לרילז אך היא מאפשרת צפייה בתכנים ארוכים וזאת כדי להתחרות ברשת היוטיוב. אם למשל אתם רוצים לשווק את עצמכם על ידי סרט תדמית לעסק כדאי לשקול את אפשרות הפרסום הזו.
סטורי – הסטורי נוצר כדי להתחרות בפלטפורמה החברתית סנאפצ'ט. הרעיון הוא העלאת סרטונים, או תמונות המוצגים מספר שניות בסרגל "הסטוריז העליון" משם הם נעלמים אחרי 24 שעות אך ניתן לשמור אותם ב'היילייטס' בפרופיל כדי שלא ימחקו לגמרי. כל המשתמש רואה רק את הסטוריז של אלה שהוא עוקב אחריהם ומדי כמה סטוריז יכול להופיע סטורי ממומן שמגיע כמובן מהקמפיין בפייסבוק כפי שציינו קודם. היתרון הנוסף של סטוריז הוא יצירת מעורבות על ידי סקרים, שאלות ועוד שהמשתמשים יכולים להשתתף בהם