קידום עסקים ברשתות חברתיות

קידום עסקים ברשתות חברתיות

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מדוע כל עסק חייב לקדם את עצמו ברשות החברתיות וכיצד מומלץ לעשות זאת? לפניכם המדריך המלא של קידום עסקים ברשתות החברתיות

יותר מ-4.2 מיליארד אנשים ברחבי העולם גולשים ברשתות החברתיות. בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר או לינקדאין – קידום עסקים ברשתות החברתיות מסייע לעסקים קטנים וגדולים כאחד. אם אתם עדיין לא שם וטרם פתחתם עמוד עסקי, אז הנה לפניכם כל הסיבות מדוע קידום עסקים ברשתות חברתיות הוא קריטי להצלחת העסק שלכם.

הגברת המודעות למותג

כשמעל מחצית מאוכלוסיית העולם משתמשת במדיה חברתית, יש לכם פוטנציאל עצום להשיג לקוחות חדשים באמצעות קידום עסקים ברשתות חברתיות. אם אתם חוששים מכך שהגולשים יתחברו אך ורק לעמודים של מותגים שהם מכירים, אז טעות בידכם. 83% מהמשתמשים באינסטגרם העידו כי הם מגלים מוצרים חדשים באמצעות הרשת החברתית. אז נצלו את הפלטפורמות האלו כדי שקהל היעד שלכם יכיר אתכם.

יצירת אינטראקציה עם הלקוחות

קידום עסקים ברשתות חברתיות יסייע לכם להתחבר טוב יותר לקהל הלקוחות שלכם.

באמצעות העלאת סקרים, מתן תגובות לגולשים, מענה לשאלות וחשיפת סודות מאחורי הקלעים, תצליחו לבנות קהילה שתהיה נאמנה למותג שלכם. הלקוחות רוצים להרגיש שהם חשובים למותג, ובעזרת האינטראקציה ברשתות החברתיות תוכלו להעניק להם את התחושה הזאת. מעבר לכך, האינטראקציה עם הגולשים תאפשר לכם להבין טוב יותר מהם הצרכים של הלקוחות שלכם, מה הם אוהבים במוצרים או בשירותים שלכם ומה עליכם לשפר.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

השגת לידים

בזכות החשיפה המרובה לפוסטים שלכם, קידום עסקים ברשתות חברתיות יעזור לכם להשיג לידים מלקוחות פוטנציאליים. תוכלו לפרסם את המוצרים ואת השירותים שלכם, מבצעים חדשים, ואת היתרונות שלכם מול המתחרים. בסוף כל פוסט חשוב שתהיה הנעה לפעולה שתשכנע את הגולשים ליצור עמכם קשר או להיכנס לחנות המקוונת שלכם ולבצע רכישה. כך, תצליחו להשיג פניות רבות ולהמיר את הגולשים ברשתות החברתיות ללקוחות חדשים.

הגדלת התעבורה לאתר

קידום עסקים ברשתות חברתיות יתרום להגדלת תעבורת הגולשים לאתר שלכם. חשוב מאוד לכלול לינק לאתר האינטרנט שלכם בסוף כל פוסט ובאודות שלכם (למשל בביו באינסטגרם).

כך, כאשר גולשים ייחשפו לפוסטים שלכם הם יופנו לאתר האינטרנט שלכם. אתם מצדכם תיהנו מכניסות רבות של גולשים לאתר שעשויים לשכור את השירותים או לרכוש את המוצרים שלכם.

בנוסף לכך, אתרי אינטרנט שנהנים מתעבורת גולשים גדולה, מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. כך, שאתם מרוויחים פעמיים – קידום עסקים ברשתות חברתיות יעזור לכם בקידום האורגני ויגביר את החשיפה לאתר שלכם בגוגל.

מיצוב המותג שלכם כאמין וכמומחה בתחום

יתרון נוסף של קידום עסקים ברשתות חברתיות הוא שהפרסום במדיה החברתית תגביר את האמון של הצרכנים בכם.

בעידן הדיגיטלי של ימינו, אנשים רבים מבצעים חיפוש ברשת לפני שהם מגיעים פיזית לחנות. לכן, חשוב מאוד שתשקיעו בשיווק דיגיטלי בסושיאל. באמצעות קידום עסקים ברשתות חברתיות הקהל יכיר לעומק את המותג שלכם ויבין מי האנשים שעומדים מאחוריו. כך שהאמון שלו בכם יגדל.

בנוסף, קידום עסקים ברשתות חברתיות יאפשר לכם לחלוק תובנות ומידע על התחום שלכם, וכך יגרום לגולשים לסמוך עליכם ולראות בכם כמומחים בתחום.

מעקב ובקרה

האתגר הגדול בשיווק הוא למדוד באופן מדויק את החזר ההשקעה. אז תשמחו לדעת כי קידום עסקים ברשתות חברתיות מאפשר לכם למדוד ולעקוב אחר פעילות המדיה החברתית שלכם.

תוכלו לדעת כמה עוקבים חדשים נוספו לעמוד העסקי שלכם, מהם המאפיינים הדמוגרפיים של קהל העוקבים (גיל, מיקום, מגדר, תחומי עניין ועוד), כמה מהם נכנסו לאתר שלכם וכו'. באמצעות כלי ניטור שונים, תצליחו לבדוק את החזר ההשקעה שלכם ולהבין האם הפעילות שלכם ברשתות החברתיות טובה מספיק או דורשת שיפור.

שיווק מחדש

כמעט 70 אחוז מעגלת הקניות בחנויות המסחר האלקטרוני נותרות נטושות. גולשים שנכנסו לחנות המקוונת שלכם ולא ביצעו רכישה, הם בדיוק הקהל שאליו אתם צריכים לפנות במסגרת קידום עסקים ברשתות חברתיות.

בעזרת כלי מעקב שונים המתמחים בשיווק מחדש, תוכלו לפנות לאותם גולשים ולהציג בפניהם מודעות ממומנות ברשתות החברתיות המקדמות את המוצרים שבהם הם צפו באתר. כך, תצליחו לשכנע אותם לחזור לאתר שלכם ולבצע את הרכישה.

קידום עסקים ברשתות חברתיות – כל הטיפים איך לעשות זאת

בניית אסטרטגיה

לפני שאתם קופצים למים ופותחים עמודים עסקיים בכל הרשתות החברתיות, חשוב לדעת כי קידום עסקים ברשתות חברתיות מצריך בנייה של תכנית ואסטרטגיה. ללא תכנית ברורה, אתם עלולים להתפזר ולא תצליחו להשיג את המטרה שלכם. עליכם להגדיר מה היעדים שלכם שברצונכם להשיג באמצעות קידום עסקים ברשתות חברתיות.

כך למשל, האם אתם מעוניינים להעלות את המודעות למותג שלכם? להגדיל את המכירות המקוונות? לתחזק את האינטראקציה עם הגולשים? בהתאם להגדרת היעדים, תוכלו לתכנן את הדרך להגיע ליעד.

מחקר מתחרים

לצד הגדרת יעדים, בניית תכנית עבור קידום עסקים ברשתות חברתיות מצריכה מחקר על המתחרים. בדקו מה המתחרים בתחום שלכם עושים במדיה החברתית, ואילו סוג של פוסטים ותכנים הם מקדמים. בנוסף, נסו לחשוב על מותגים שאתם עוקבים אחריהם בהנאה – מה גורם להם להצליח כל כך ברשת החברתית? כדאי לשאוב השראה מאותם סיפורי הצלחה.

הכרת קהל היעד

היבט נוסף שיש לקחת בחשבון בנושא קידום עסקים ברשתות חברתיות הוא מי בעצם קהל היעד שלכם. האם מדובר בצעירים או מבוגרים? נשים או גברים? מהם תחומי העניין שלהם? ככל שתכירו טוב יותר את המאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד שלכם, כך תצליחו למשוך את תשומת ליבם ולצבור פופולריות בעמוד העסקי שלכם.

תמהיל נכון של פוסטים

עסקים רבים טועים לחשוב כי קידום עסקים ברשתות חברתיות צריך להתבסס על תוכן שיווקי בלבד. אלא שהגולשים מזהים עמוד שמנסה למכור להם ללא הרף, והם עלולים להפסיק לעקוב אחריו. ההמלצה שלנו היא לשמור על תמהיל של 20%-80%. 80% מהתוכן שלכם במדיה החברתית צריך לתת ערך מוסף לגולשים שלכם. עליכם להעניק מידע לגולשים בפוסטים שלכם, לרגש ולבדר אותם.

שאר התוכן שלכם, 20%, צריך להיות שיווקי ומטרתו לקדם את המוצרים או השירותים שלכם.

בחרו את הרשתות החברתיות המתאימות לכם

ישנן רשתות חברתיות רבות ומגוונות ולכל רשת חברתית יש משתמשים עם מאפיינים מסוימים. קידום עסקים ברשתות חברתיות מצריך לדעת באיזו רשת חברתית קהל היעד שלכם נמצא. אם אתם מכוונים את המותג שלכם לדור Z, ייתכן שאתם משוכנעים כי עליכם לדלג על פייסבוק ולהתמקד באינסטגרם וב-TikTok.

אבל הנתונים מראים שכמעט רבע ממשתמשי פייסבוק הם בני 18 עד 24. מצד שני, אתם עלולים לחשוב ששיווק ב-TikTok אינו מתאים למותג שלכם, אבל אפילו מותגים שיש להם קהל מבוגר מתנסים בפלטפורמה הזאת בשל הפופולריות העוצמה שלה.

כדי לוודא שאתם משתמשים במדיה החברתית המתאימה, עליכם לערוך מחקר על קהל היעד שלכם. זכרו שניתן להשתמש בערוצים חברתיים שונים כדי להגיע לקהלים שונים, או כדי לעמוד ביעדים עסקיים שונים. כך לדוגמה, אפשר להשתמש בטיקטוק כדי לפנות לקהל יעד צעיר, ובפייסבוק כדי להעניק שירות לקוחות.

בנו מערכת יחסים עם הקהל שלכם

כמו שכבר ציינו, קידום עסקים ברשתות חברתיות עוזר לתחזק את האינטראקציה של המותג עם הלקוחות. טיפוח מערכות יחסים יכול גם לעזור לכם לבנות קהילה נאמנה שתוביל למכירות מתמשכות לאורך זמן. רכישת לקוחות חדשים היא חשובה, אבל אל תמעיטו בערך של שימור לקוחות. בסקר של Hootsuite, 69% מהמשיבים אמרו שהמדיה החברתית עזרה להם לשמור על קשרי לקוחות במהלך תקופה הקורונה המאתגרת.

כדי לבנות מערכת יחסים טובה עם הלקוחות שלכם תוכלו להקים קבוצה בפייסבוק שבמסגרתה יעלו דיונים שונים של חבריה שתבסס על מכנה משותף. כך למשל, אם יש לכם מותג של אופנת נשים, תוכלו להקים קבוצה שעוסקת באופנה, ומדי פעם לקדם בה את המותג שלכם.

שיתוף פעולה עם משפיענים

דרך יעילה נוספת של קידום עסקים ברשתות חברתיות היא לעבוד עם משפיעני רשת. אלו אנשים עם עוקבים רבים שנתפסים כמודל לחיקוי. משפיעני רשת יכולים להיות שחקנים, זמרים, דוגמנים, בלוגרים, עיתונאים וכל מי שנחשב למומחה בתחומו.

במסגרת שיתוף פעולה עם משפיעני רשת, אותם משפיענים מעלים פוסטים המקדמים את המותגים. הם מצטלמים עם המוצרים, כותבים על היתרונות שלהם ומציעים לגולשים קופוני הנחה על המוצר. הדעה של משפיעני רשת נתפסת כאמינה בקרב העוקבים שלהם, כך שיש סיכוי גבוה שהם ירצו לרכוש את המוצרים שהמשפיענים מקדמים.

שימו לב לטרנדים

קידום עסקים ברשתות חברתיות דורש תשומת לב מירבית לכל מה שטרנדי וחם ברשת. אין זה אומר שאתם חייבים לזנק על כל מם שנחשב לוויראלי, אבל כדאי לבחון מהן המגמות העכשוויות בתחום המדיה החברתית.

נסו לבדוק על מה השיח סובב ברשת ומה אנשים נוהגים לשתף. לפי סקר שנערך בשנת 2021, אנשים משתמשים ברשת החברתית כדי להישאר מעודכנים, למצוא תכנים מצחיקים, להעביר את הזמן, לשמור על קשר עם חברים, לשתף תמונות או סרטונים ועוד.

התפקיד שלכם הוא לנסות למלא את הצרכים האלו וליצור תוכן שיעניין את קהל העוקבים שלכם, ואף יהפוך לפופולרי בכל הרשת החברתית. כך תגיעו לקהלים חדשים שעשויים להתעניין במוצרים ובשירותים שלכם, ותובילו את העסק שלכם להצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים