בניית גאנט חודשי עבור רשתות חברתיות

בניית גאנט חודשי עבור רשתות חברתיות

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

גאנט זו מערכת לניהול פרויקטים ומשימות לפי סדר חודשי. בניית גאנט לקידום אתר למשל שונה מגאנט עבור רשתות חברתיות. השוני ביניהם מתבטא בכך שבקידום אתרים הפעילות על כל פרוייקט עשויה להימשך מספר ימים ולעיתים אפילו שבועות בזמן שברשתות חברתיות הפרוייקטים אמורים להתבצע באופן סדיר ולכן ריכוז העבודה על כל אחד מהם קצר יותר. גאנט חודשי לרשתות החברתיות בנוי בדרך כלל בטבלת אקסל או באחת מהפלטפורמות לניהול משימות שיש באינטרנט כמו מאנדיי וטרלו. לצורך בניית הגאנט חשוב קודם לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור העסק.

מטרת בניית גאנט

החשיבות של בניית גאנט חודשי נובעת מהצורך לנהל משימות ופרויקטים רבים במקביל בחלוקה למספר עובדים ובעלי מקצוע ביעילות, נוחות, והדבר שהכי חשוב למשרד פרסום או פרילנסר בתחום הוא סדר מופתי וכמה שפחות הפתעות. תארו לעצמכם שלא בניתם גאנט חודשי עבור חנות שמוכרת תחפושות ונשארו שלושה ימים עד לחג הפורים ולא יצרתם עדיין אף קמפיין, פוסטים, מבצעים או כל דבר שיווקי נחוץ אחר שכבר היה אמור להיות מוכן מבעוד מועד הרבה לפני פורים.

דמיינו לאיזה לחץ תיכנסו כדי לבצע את כל המשימות האלה במהירות. עקב כך תצטרכו גם להשהות פרוייקטים אחרים שאתם עובדים עליהם ולעסוק רק בחנות התחפושות ולהעלות את התכנים לחג כמה שיותר מהר. מהסיבה הזו חשוב להכין לפחות כל חודש, חודש קדימה גאנט מסודר המכיל את את הפרויקטים בהתאם לאסטרטגיה השיווקית של העסק בדגש על תאריכים וזמני סיום לכל פרויקט.

שיטות לייעול

בניית גאנט זו משימה פשוטה ברגע שמבינים כיצד לחבר את כל החוטים יחד למערכת אחת נוחה ומדוייקת. ייתכן שאם מעולם לא נאלצתם לבנות גאנט חודש קדימה יהיה לכם מורכב לבצע את זה אך כדי לפשט את התהליך יש מספר שלבים בסיסיים שאם נבצע אותם בסדר הנכון לא תהיה שום בעייה בבניית הגאנט:

1. סידור תאריכים – דבר ראשון לפני הכל, חשוב לעבור על כל התאריכים, הימים, האירועים והחגים שיש בחודש. לפי תאריכים אלו נוכל לדעת היכן להציב פרויקטים הקשורים אליהם ונימנע ממבוכות כפי שציינו בדוגמא של חנות התחפושות קודם לכן.

2. נעיצת דד ליינים – בניית גאנט הופכת לקלה יותר כאשר מבצעים אותה בסדר הפוך. זאת אומרת שנמקם את התאריכים שבהם הפרויקטים צפויים להסתיים, משמע אלה יהיו התאריכים שבהם יעלו התכנים לרשתות החברתיות.

3. משך זמן פרוייקטים – אם אתם מספיק מנוסים בתחום אתם תדעו בדיוק כמה זמן לוקח לעצב גרפיקה, כמה זמן לוקח לערוך סרטון, כמה זמן לוקח לכתוב פוסטים וכמה זמן להכין קמפיין בשלמותו. לפי הידע הזה, מה שנותר הוא למשוך את הזמן אחורה מכל דד ליין שהצבתם בהתאם לזמן שכל פרויקט כזה עשוי לקחת בין אם זה יומיים, שלושה או שבוע.

4. חלוקת המשימות – אחרי שכל הפרויקטים וכל לוח הזמנים ממוקמים בסדר הנכון כל שנותר הוא לחלק את המשימות מכל פרוייקט לצוות העובדים או במידה ואתם פרילנסרים, לחלק לעצמכם את לו הזמנים ביומן בהתאם לפרויקטים ומה שנותר להעביר למיקור חוץ מראש בהתאם לדד-ליינים שקבעתם.

בניית גאנט - תכנית מפורטת ומסודרת

בניית גאנט לשיווק עסק גדול

עסק גדול הפועל במספר פלטפורמות במקביל יצרוך יותר תכנים ובמגוון רחב יותר. בניית גאנט לשיווק עסק גדול פעמים רבות מרגישה כמו משימה בלתי אפשרית בגלל כמות העבודה והשינויים הרבים המתרחשים לעיתים קרובות. כדי להקל על המשימה ניתן לחלק את הפרויקטים למספר גאנטים לפי הפלטפורמה אליה הם יעלו: פרויקטים לפייסבוק, פרויקטים לטיק טוק, פרויקטים לינקדאין כו'. לכל פלטפורמה חברתית גאנט משלה. הגאנט לא ימנע הפתעות ושינויים של הרגע האחרון אך הוא יקל על מצבים כאלו במידה רבה וישחרר המון מהלחץ של צוות השיווק והתוכן.

בניית גאנט לשיווק עסק קטן

גאנט לעסק קטן הוא פשוט וממוקד יותר. כמות ההפתעות היא מינימלית ואת מרבית הפרויקטים ניתן אפילו לסיים חודש לפני הדד ליין. דווקא מהסיבות האלה חשוב כל כך כן לעבוד מסודר ונכון כי בעבודה פשוטה כל כך גם הטעויות הקטנות ביותר מורגשות היטב על ידי בעל העסק ולכן בניית גאנט היא הכרחית כדי להימנע מהן.

מה חשוב וממה להימנע

בסופו של דבר מטרתו של עצמאי או משרד בתחום הפרסום הוא להביא תוצאות ממשיות עבור העסקים שאותם הוא מפרסם. הדרך הטובה ביותר למדוד תוצאות היא לפי סטטיסטיקות לאורך זמן ממושך כדי לבחון שינויים שהתרחשו בעקבות קמפיינים חדשים, פוסטים שונים וכו'.

מהסיבה הזאת, במיוחד עם העסק שאותו מפרסמים הוא חדש, חשוב ליצור לו גאנט מגוון ככל הניתן גם מבחינת התכנים, גם שילוב של מספר אסטרטגיות רלוונטיות עבורו וגם מספר קמפיינים במקביל כדי לבחון איזה מהם עובד טוב יותר ולבצע אופטימיזציות בזמן אמת כדי להשיג את המטרה. גאנט גנרי ושגרתי שיחזור על עצמו בכל חודש לא יאפשר לאבחן את החוזקות והחולשות שבשיווק ולא יצמיח את הפוטנציאל העסקי של העסק שאותו אתם משווקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים