מדריך כתיבה שיווקית – משיגים ערך מוסף לגולשים תוך כדי התקדמות בגוגל

מדריך כתיבה שיווקית

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

בעבר כתיבה שיווקית הייתה מותאמת SEO בלבד ולא הותאמה לצרכים של הגולשים. כיום המגמה היא לכתוב תוכן שגם מקדם את האתר בגוגל וגם מעניק לגולשים ערך מוסף. כך תעשו זאת נכון. כתיבה נכונה שעונה על הצורך יכולה לסייע רבות לקידום העסק שלכם.

המטרה שלה היא להעביר לקהל היעד מסר שיווקי שיניע את הגולשים לפעולה, ויגרום להם לרכוש את המוצרים או לשכור את השירותים שלכם. אלא שפעמים רבות, אתרים ובעלי עסקים משתמשים בכלי המופלא של כתיבה בצורה שגויה. הם רואים לנגד עיניהם רק את הדרישות של מנוע החיפוש ומתעלמים מהצרכים, הרצונות וההתנהגות של הגולשים.

כתיבה שיווקית - לכתוב לאנשים ולא רק למנוע חיפוש

בעבר המגמה הייתה לכתוב עבור גוגל, לדחוס כמה שיותר מילות מפתח במטרה לקדם את האתר באמצעות קידום אורגני ולהוביל אותו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש. כיום המצב שונה. גוגל מעדיף לקדם אתרים המספקים תוכן איכותי, מקורי ומעניין שמעניק ערך מוסף לגולשים.

אחת הסיבות להצלחה של גוגל היא שהוא משרת את המשתמשים שלו, זאת על ידי קידום תוכן שישרת אותם ויתרום להם. לכן, המפתח בכתיבה שיווקית הוא לכתוב קודם כל עבור הגולשים ולא רק עבור מנוע החיפוש. כאשר האלגוריתם של גוגל יזהה שיש לכם תוכן שיווקי מוצלח, הוא יקדם את האתר שלכם. ככל שיהיה לכם תוכן איכותי, כך תוכלו ליהנות מהפירות. אז הנה לפניכם כמה טיפים לכתיבה נכונה למטרות שיווק.

זיהוי קהל היעד שלכם במהלך כתיבה שיווקית

לפני שאתם מתחילים במלאכת הכתיבה השיווקית, חשוב שתבינו מיהו קהל היעד שלכם. מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלו (מין, גיל, מיקום גיאוגרפי, השכלה וכו׳) ומהם תחומי העניין. זיהוי קהל היעד יאפשר לכם ליצור אינטראקציה טובה יותר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, כך שכאשר תכתבו עבורם תוכן שיווקי תוכלו להיכנס לנעליים שלהם. ניתן לבדוק מיהו קהל היעד שלכם באמצעות כלי מעקב כמו גוגל אנליטיקס שיספק לכם נתונים על קהל היעד שלכם.

מחקר מילות מפתח – חלק בלתי נפרד מכתיבה שיווקית 🔑

קידום אתרים באינטרנט נשען בראש ובראשונה על מילות מפתח. אך כמו שכבר ציינו, חשוב להימנע מדחיסה של מילות מפתח ובוודאי אם הן מילות מפתח שכלל אינן רלוונטיות.

יש לערוך מחקר מילות מפתח באמצעות כלים שונים כמו גוגל אדס, וכך לזהות מהן המילים הפופולריות ביותר במנוע החיפוש הקשורות לתחום העסק שלכם. לאחר שמצאתם את מילות המפתח, יש לשלב אותם בטקסט בצורה טבעית ככל האפשר. מומחי קידום אתרים ממליצים על הכנסה של מילות מפתח בהיקף של 2-4 אחוז מהטקסט כולו.

בחירה בנושא המתאים לכתיבה שיווקית

לאחר שזיהיתם את קהל היעד שלכם וערכתם מחקר מילות מפתח, זה הזמן לחשוב על נושא למאמר שברצונכם לכתוב. חשבו על נושאים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים להתעניין בהם ושרלוונטים לתחום העסק שלכם. השתמשו בכלי המחקר של מילות המפתח כדי לבדוק עד כמה הנושא פופולרי במנוע החיפוש.

כך תגלו האם לנושא יש פוטנציאל טראפיק (תנועת גולשים) גדול, או שאתם עלולים לבזבז את זמנכם בכתיבה שיווקית של תוכן שאינו מעניין את הגולשים. יחד עם זאת, אל תכתבו על נושא לעוס מדי שכבר אין מה לחדש לגביו ושהמתחרים שלכם כתבו עליו רבות לפניכם.

לקבלת רעיונות לנושאי כתיבה, תוכלו להעזר באתר answerthepublic.

הענקת ערך לגולשים

כתיבה שיווקית טובה לא יכולה להישען רק על המסר השיווקי. היא צריכה לכלול תוכן שיתרום לגולש ויעניק לו ערך מוסף. אותו ערך יכול לבוא לידי ביטוי בהענקת טיפים ועצות, בהעברת ידע מקצועי, בבידור הגולשים, ביצירת תחושת השתייכות והזדהות, בהגברת מוטיבציה בקרב הגולשים ועוד. חשבו מה הערך המוסף שברצונכם להעביר לקהל היעד שלכם וכיצד המוצרים או השירותים שאתם מספקים יכולים להעניק לו את אותו ערך.

הענקת ערך לגולשים באמצעות כתיבה שיווקית

כתיבה רהוטה

מעבר לתוכן עצמו, בכתיבה שיווקית חשוב להקפיד גם על הניסוחים. הימנעו משימוש במשפטים מורכבים וארוכים שרק יבלבלו את הגולשים. במקום זאת, נסו לשמור על שפה ברורה. בדקו האם קיימות שגיאות דקדוק, שגיאות כתיב ושגיאות תחביר בתוכן שלכם. שגיאות כאלו עלולות ליצור רושם שלילי על העסק שלכם ולהצביע על חוסר מקצועיות. לאחר כתיבת התוכן, מומלץ לעבור עליו כמה וכמה פעמים כדי לוודא שהוא כתוב נכון ללא טעויות.

כתיבה מקורית ללא העתקות 🖊️

חשוב מאוד שהתוכן שלהם יהיה מקורי ולא מועתק. כאשר גוגל מזהה העתקת תוכן, הוא מעניש את אתרי האינטרנט שלא שמרו על יושרה ופרסמו תוכן שנלקח מאתרים אחרים. אתרים עם תוכן מועתק נדחקים אחורה במיקומים של מנוע החיפוש, ועלולים שלא להופיע כלל בתוצאות. אם אתם רוצים להימנע מענישה שכזו, אל תעשו קיצורי דרך והשקיעו בכתיבה שיווקית מקורית.

התמקדו בלקוחות, לא במכירות

חשוב לזכור שתוכן שיווקי הוא לא פרסומת. כשהגולש מזהה שמנסים למכור לו, הוא עלול לברוח לאתרים אחרים המטרה שלכם היא ליצור עניין בקרב הגולש כך שהמכירה תגיע רק כדרך אגב או בסיום הטקסט. כתיבה שיווקית נכונה תצליח לבנות אמינות לעסק שלכם, והיא זו שתסייע לכם בסופו של דבר למכור. 

על החשיבות שביצירת סיפור בכתיבה השיווקית

Storytelling בכתיבה השיווקית הוא כלי בעל השפעה חזקה על הקוראים. בתור בעל עסק שבבעלותו אתר. חשוב שהתוכן יהיה מקצועי אך גם מעניין, כזה שיודע למשוך את תשומת לב הקורא ולרתק אותו.
על ידי שילוב של טכניקות סיפור בכתיבה שיווקית ניתן לבנות קשר עמוק יותר עם קהל היעד. סיפור אשר עשוי טוב ומספור בצורה קולחת יכול ממש לעורר את רגשות הקוראים ולייצר תחושה חזקה של הזדהות, סקרנות או התרגשות.

שילוב של טכניקות לכתיבת סיפור בכתיבה השיווקית מאפשר לקחת את התוכן צעד אחד קדימה מעבר להיותו נגיש ואינפורמטיבי. ובמקום זאת לייצר חווית קריאה בלתי נשכחת.

לסיפורים מאז ומעולם היה דרך ייחודית למשוך את תשומת הלב שלנו, לשמור עליה ולהפוך את המסר למשכנע יותר. לסיפור טוב יש את הכוח להעביר את הקורא לכמה רגעים לעולם אחר ולגרום לו לקלוט טוב יותר מסרים חדשים. שילוב סיפורים בתוך הכתיבה השיווקית, הופכת את המותג לאנושי יותר, אמין ונגיש. לסיפור טוב יש בהחלט את היכולת להניע אנשים לפעולה ולהשפיע על ההתנהגות שלהם, מכיוון שהם יוצרים אצל הקורא תחושה של אותנטיות ומחזקים אצלם רגשות שונים.

הסיפור בכתיבה השיווקית יכול להיות סיפור הצלחה של לקוחות בשימוש במוצר\שירות, זה יכול להיות סיפור מקורי על העסק או סיפור המציג את הערך של המוצר או השירות. לסיפור בכתיבה השיווקית יש חלק חשוב בהשפעה על התנהגות הצרכן והנעתו לפעולה באתר.

יצירת כותרות מושכות

יצירת כותרות מושכות תשומת לב בכתיבה שיווקית זו אומנות. ויש לה מרכיב חיוני בעולם שיווק התוכן. הכותרת היא השער לתוכן שלך, היא אמורה לפתות את הקוראים ללחוץ ולחקור עוד.

ישנם שיטות מומלצות בשביל ליצור כותרות מעוררות עניין שיעזרו לשפר על שיעורי הקליקים. אחת הטכניקות היעילות היא על ידי גירוי הסקרנות של הקורא אפשר לעשות זאת על ידי הצגת שאלה מעוררת מחשבה או נקיטת פתרון לבעיה.

טכניקה מומלצת נוספת ליצירת כותרת מושכת בכתיבה שיווקית יעילה היא דרך הצעה של הטבה או הבטחה שתמשוך את תשומת ליבו של הקורא, תוך כדי הדגשת הערך של התוכן שהם עתידים לקרוא. כותרת טובה יכולה גם להיות כזאת אשר נעשה בה שימוש במילים חזקות ומכוונות פעולה. או לחילופין התחשבות בקהל היעד והתאמת הכותרת לתחומי העניין ונקודות הכאב שלו.

בכתיבה שיווקית בעת יצירת הכותרת חשוב להימנע מדבר חשוב שקורה לא מעט ברחבי האינטרנט וזה יצירת כותרות מטעות. זה אולי עשוי למשוך קליקים בתור התחלה אך בטווח הארוך זו פגיעה באמינות העסק. ואף עסק לא רוצה שהאמינות שלו תיפגע….

לבסוף, שילוב של מילות המפתח הקשורות לתוכן בכותרת תמיד יהיה רלוונטי וזה יכול לשפר את הנראות של התוכן במנועי החיפוש.

קריאות משכנעות לפעולה בכתיבה שיווקית

אחד עקרונות המפתח בכתיבה שיווקית הוא שילוב של קריאות לפעולה בתוך התוכן. זה עוזר להניע את הקוראים לבצע פעולות רצויות. אז איך בעצם עושים את זה בצורה משכנעת? ראשית חשוב להשתמש בהנחיות ברורות ומשכנעות שלא מותירות מקום לספק. שימוש בפעלים כמו "הרשם", "קנה", "הצטרף" עוזר לעורר פעולה מיידית אצל הקורא.

הדגשת היתרונות או הערך שהקורא יקבל כתוצאה מנקיטת הפעולה הרצויה תהפוך את הקריאה לפעולה למשכנעת יותר. לדוגמה קריאה לפעולה האומרת "קבל גישה מיידית להרצאות ולתכנים המיוחדים שלנו" תהיה משכנעת יותר מ"הירשם עכשיו".

דרך נוספת להפוך את הקריאות לפעולה למשכנעות יותר בכתיבה השיווקית היא על ידי יצירת דחיפות. זה אומר שאפשר להציע הצעות לזמן מוגבל או מוצרים בזמינות מוגבלת. בכתיבה שיווקית יעילה חשוב לשלב קריאות לפעולה לכל אורך הטקסט. כולל בסוף התוכן או בתיאורי מוצרים, זה עוזר להגדיל את שיעורי ההמרה.
הוכחה חברתית, המלצות וביקורות משתמשים הם דרך מצוינת לבסס את האמון במוצר או השירות ועל ידי כך להפוך את הקריאה לפעולה למשכנעת יותר.

בכתיבה שיווקית אנחנו בסופו של דבר מנסים להוביל את הקורא אל עבר ביצוע הפעולות הרצויות, בין אם זה הרשמה לניוזלטר או ביצוע רכישה. יישום הטיפים הללו בקריאות לפעולה בתוכן, יסייע להפוך אותן למשכנעות יותר ולהגדיל את שיעורי ההמרה.

תפקידם של אלמנטים חזותיים

האבולוציה של השיווק הדיגיטלי מחזקת את העובדה שאלמנים ויזואליים בכתיבה שיווקית נהפכים ליותר ויותר חיוניים. שילוב של תמונות, אינפוגרפיקה וסרטונים כחלק אינטגרלי בתוכן האתר משפר משמעותית את המעורבות, מייעל את דרך העברת המידע ומשפר את חוויית המשתמש. 

קצת כמו טכניקות של סיפור, גם לאלמנטים חזותיים, בדרכם הייחודית. יש את היכולת ללכוד את תשומת הלב של הקורא במהירות ולעורר רגשות. אלמנטים ויזואליים מפרקים תוכן כבד טקסט והופכים אותו למושך יותר וקל לעיכול.

לאלמנטים ויזואליים כחלק מהתוכן יש את היכולת להעביר מידע מורכב ומסובך בצורה נגישה ופשוטה ולהפוך אותו לבלתי נשכח. בנוסף, אלמנטים וזיואליים משחקים תפקיד משמעותי בהגדלת הזמן שמשתמשים מבלים באתר, הם מפחיתים שיעור יציאה מהדף ומעודדים שיתוף חברתי. זה בתורו מסייע גם לאופטימיזציה של מנועי החיפוש.

כאשר התוכן באתר כולל אלמנטים חזותיים איכותיים הוא נוטה למשוך יותר קישורים נכנסים לאתר ומעורבות ברשתות החברתיות. זה מסייע להגדיל את החשיפה של האתר ואת התנועה האורגנית אליו.
אחד היתרונות המהותיים בשילוב אלמנטים ויזואליים בכתיבה שיווקית הוא העבודה שהם ניתנים לשיתוף רב ברשתות החברתיות. זה מגדיל משמעותית את טווח ההגעה של התוכן ומחזק את ההגעה של המסר על גבי פלטפורמות שונות.

אין ספק שהפופולאריות של הרשתות החברתיות והשימוש ההולך וגדל בטלפונים החכמים הפך את השימוש באלמנטים ויזואליים למרכיב מרכזי וחשוב באסטרטגיית שיווק התוכן. זהו חלק בלתי נפרד מהכתיבה השיווקית שמטרתה ללכוד את תשומת ליבו של קהל היעד.

הפקת תובנות על סמך ניתוח נתונים

ישנה חשיבות מתמדת באסטרטגיות שיווק להתייעלות והתאמת המאמצים לאורך הדרך. לצורך זה ישנם כלים כמו 'גוגל אנליטיקס' אשר מספקים שפע של מידע על התנהגות המבקרים באתר. מידע זה חשוב במהלך הדרך לצורך הפקת תובנות חשובות ולייעול הכתיבה השיווקית.

נתונים דמוגרפיים, מדדי מעורבות, התנהגויות גלישה ותחומי עניין כל אלה יכולים להיות מתורגמים לכדי הבנה מעמיקה יותר של קהל היעד: הצרכים שלו, העדפותיו ונקודות הכאב. הבנה זו מסייעת להתאים את הכתיבה השיווקית כך שתתאים ותהדהד עם הקורא בצורה טובה יותר.

לדוגמה, ניתוח הנתונים יכול לספק לנו בהירות בנוגע לאילו דפים או פוסטים הכי מושכים את הקהל וכתוצאה מכך ניתן להבין אילו נושאים או פורמטים הכי מעניינים את קהל היעד שלנו. ניתוח של התנהגות משתמשים באתר כמו: זמן שהייה בדף ושיעורי קליקים. יכול לספק לנו תובנות בנוגע לתחומים לשיפור באתר או לפערי תוכן שם יש צורך בחיזוק.

מינוף התובנות החשובות הללו לאורך הדרך יכול לעזור להתאים את הכתיבה השיווקית כך שתתן את המענה הדרוש לקהל היעד שלנו. גישה זו מונעת נתונים היא בעלת חשיבות רבה ויתרונות רבים. היא מבטיחה שהתוכן נשאר רלוונטי, בעל ערך ומותאם לקהל היעד. זה מאפשר אופטימיזציה לכתיבה שיווקית כך שתמיד יהיה ניתן לבצע התאמות מבוססות נתונים לתוכן על מנת לשפר את יעילותו. כתוצאה ממינוף התובנות מבוססות הנתונים. עסקים יכולים לעודד מעורבות באתר ולהגדיל המרות.

מציאת האיזון בין SEO לחוויית משתמש

לסיכומו של עניין האתגר המשמעותי בכתיבה שיווקית הוא מציאת האיזון בין המשימה לספק חוויית משתמש חלקה לבין ביצוע האופטימיזציה למנועי החיפוש. חשוב להבטיח שהאתר ידורג גבוה במנועי החיפוש, אך לא פחות חשוב מזה הוא לשמור על חוויית משתמש נוחה ויעילה עבור המבקרים באתר.

ניתן לייעל אסטרטגיות לקידום אתרים מבלי לפגוע בחוויית המשתמש. לכן, בתור התחלה חשוב לערוך מחקר מילות מפתח ולשלב את מילות המפתח הרלוונטיות באופן טבעי מבלי לפגוע באיכות התוכן. זה אומר שיש להימנע מדחיסות יתר של מילות מפתח לצורך הדוגמה. חשוב לשמור על התוכן פשוט לקריאה, רלוונטי ומקצועי.

כתיבה שיווקית עושה שימוש רב בכותרות, כותרות משנה ותבליטים וזה על מנת לפצל את הקריאה ולהפוך אותה לקלה יותר לקריאה ולסריקה. חשוב לבצע אופטימיזציה למהירות טעינת האתר מכיוון שדפים שנטענים לאט מובילים לחוויית משתמש גרועה ולשיעורי יציאה גבוהים מהאתר. הפופולאריות של השימוש בניידים מובילה לכך שיש חשיבות רבה לעיצוב הרספונסיבי. כדאי לוודא שהאתר והתוכן שמופיע בו ידידותי לשימוש במכשירים השונים.

לבסוף, מעקב וניתוח אחר מדדי התנהגות המשתמשים באתר תעזור להתייעלות ולזיהוי נקודות לשיפור באתר.
כתיבה שיווקית יעילה משלבת בצורה חכמה את המרכיבים החשובים לצורך SEO ביחד עם תוכן איכותי וחוויית משתמש נוחה. כאשר הדברים לא באים אחד על חשבון השני הם מייצרים תוצאות רצויות!

2 Responses

  1. היי חן,
    בגוגל אנליטיקס ניתן להכנס ללשונית "התנהגות" > "תוכן אתר" > "כל הדפים" ולנתח את זמני השהייה, שיעורי הנטישה וכמות הפעילויות בכל עמוד / מאמר וכך להבין אילו נושאים מעניינים יותר ומה הם התכנים המוצלחים ביותר של האתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים