הדרך להגדלת המכירות היא באמצעות בניית משפך שיווקי – אחד הכלים השיווקים החשובים ביותר שכל עסק צריך להכיר. כל עסק יודע כי שיווק דיגיטלי מסייע להגדלת המכירות והרחבת קהל הלקוחות, אך האם אתם יודעים כיצד לבנות תהליך שיווקי נכון?
אם יש לכם חנות וירטואלית או אתר תדמית, חשוב מאוד שתכירו את הכלי הנקרא ״משפך שיווקי״ (Sales Funnel) – זהו תהליך המתרחש מהרגע בו הגולש נחשף לראשונה לשירות או למוצר שלכם ועד לרגע בו הוא מבצע רכישה או יוצר עמכם קשר.
לפניכם כל שלבי התהליך שחשוב לשים לב אליהם, על מנת להוביל את העסק שלכם להצלחה גדולה.
משפך שיווקי בבנייה הדרגתית
כדי לקבל את את התוצאה המבוקשת מהגולש, חשוב לבנות את הערך בצורה הדרגתית – משפך שיווקי.
כשהתוצאה הרצויה היא כמובן רכישת המוצר שלכם או השירות שלכם. החשיבות של בניית המשפך בצורה הדרגתית ולא לדחוף את המוצר באופן אגרסיבי לגולשים נובעת מהסיבה ששם המותג שלכם לא מחזיק באותו הכוח בתודעת הצרכנים כמו שמות מותגים אחרים. מותג רכבי היוקרה מרצדס למשל, יכול להרשות לעצמו לשווק את מוצריו ( הדגמים שהחברה מייצרת) על ידי הנעה לפעולה בלבד ללא משפך שיווקי כיוון שאת שאר ה"עבודה" עושה השם של החברה.
ולמרות זאת, בדיגיטל, גם מרצדס משתמשת בשיטת המשפך השיווקי ופועלת על פי השלבים הבאים עד שהם יפנו אליכם בכוונת מכירה:
- חשיפת המוצר – וידאו או פרסום של המוצר עם פרטים מינימליים אודותיו לצורך משיכה
- התעניינות – דף נחיתה עם מידע רחב יותר אודות הרכב כולל מחיר כדי להגביר את ההתעניינות
- בחירה – טופס השארת פרטים כדי שנציג מכירות יחזור אל הגולש לצורך שכנוע
- רכישה – לגרום ללקוח להגיע לפגישה בסוכנות לסגירת העסקה או במקרים מסוימים לבצע את העסקה טלפונית.
הלקוח יכול לסגת מהעסקה בכל אחד מהשלבים בתהליך משפך שיווקי כשהנפוץ ביותר הוא השלב בו הלקוח כבר התעניין בפרסום/מודעה ומחליט להיכנס לאתר. כפי שכבר אמרנו, באתר הוא מקבל פרטים מלאים וגם מחירים או תנאי רכישה אפשריים, בשלב הזה הוא עשוי להתחרט ולצאת מהאתר.
חשוב להישאר בתודעתו של הלקוח במקרה הזה כיוון שיכול להיות שבעוד מספר ימים הוא יחליט כן להתקדם אל עבר הרכישה אחרי שבחן אופציות נוספות או קיבל אישור לבצע את העסקה מבני משפחה. לכן, אנו נמשיך לעקוב אחר הלקוח ונמשיך לפרסם לו את המוצר ברשתות החברתיות, באאוטבריין, בטאבולה ובאימייל כדי להישאר בתודעה שלו ליום שבו הוא יחליט "ללכת על זה".
יותר ממחצית המכירות באתרי האי-קומרס הן של לקוחות חוזרים – לקוחות שכבר רכשו באתר בעבר, או לקוחות שבוצע אחריהם מעקב שגרם להם לחזור לרכוש מספר ימים/שבועות לאחר הכניסה הראשונה לאתר. כך בעצם עובד משפך שיווקי:
לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:
שלב א׳ - חשיפה 👀
בניית משפך שיווקי מתחילה עוד מחוץ לאתר האינטרנט של בית העסק, כאשר הגולש מקליד שאילתת חיפוש בגוגל. בשלב זה, הגולש מחפש מוצר או שירות מסוים, והדרך לחשוף את העסק שלכם בפניו היא באמצעות תגיות מטא ומילות מפתח רלוונטיות. תגיות מטא אלו למעשה תגים הנמצאים במסמכי HTML שמספקים מידע מתומצת על העמוד או האתר. התפקיד של תגיות מטא הוא לסייע לגוגל לאתר את העמודים הרלוונטים התואמים לשאילתת החיפוש.
למשל, אם יש לכם חנות פרחים, חשוב להוסיף תגית כותרת עם הביטוי ״חנות פרחים״. כך, כאשר גולש מחפש חנות פרחים האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. ישנם סוגים שונים של תגיות מטא כמו תגית כותרת, תגית תיאור, תגית טקסט חלופי (Alt Text) ותגית רובוטים.
שימו לב שלכל תגית יש מגבלות תווים, אז יש לבחור את המילים של כל תגית בקפידה. בנוסף לכך, חשוב מאוד להטמיע את מילות המפתח הרלוונטיות והפופולריות ביותר בתחום העסק שלכם ברחבי האתר, על מנת לקדם את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש.
מאמרים נוספים
שלב ב׳ בבניית משפך שיווקי - שלב ההתעניינות
לאחר שהגולש נחשף לאתר שלכם בתוצאות מנוע החיפוש, השלב הבא הוא כניסה לאתר.
שם יהיה עליכם למשוך את הגולש ולעניין אותו במוצרים ובשירותים שלכם. הדרך לעשות זאת היא בין היתר באמצעות תוכן מעניין, מקורי ואיכותי המעניק ערך מוסף לגולש. מומלץ מאוד להוסיף בלוג לאתר הכולל מאמרים בתחום העסק שלכם, שיכללו מידע על המוצרים או השירותים. הדגישו במאמרים את היתרונות של המוצרים והשירותים, וכיצד הם עונים ל״כאב״ של הגולש ופותרים את הבעיה שלו.
בנוסף, אל תשכחו להביא לידי ביטוי את הבידול שלכם על פני המתחרים. בסיום המאמר יש להוסיף הנעה לפעולה שתוביל את הגולש להשאיר פרטים או ליצור עמכם קשר.
שלב ג׳ - שלב הבחירה
אחרי שהצלחתם לעניין את הגולש במוצרים או השירותים שלכם, אתם מתקרבים להגשמת המטרה – המרת הגולש ללקוח חדש. בשלב השלישי של בניית משפך שיווקי, הגולש יגיע לעמוד שירות שבו הוא יכול להשאיר את פרטיו במערכת ליצירת קשר עמכם. חשוב מאוד שהמערכת תכלול פרטים מלאים של הגולש, כמו שם מלא, מייל, טלפון ואפשרות להוסיף הערות. כך יהיה לכם קל ליצור קשר עם הלקוח בדרכים שונות.
מעבר לכך, גם אם הגולש החליט שלא לבצע את הרכישה באותו רגע מסיבות שונות, תוכלו לבקש את רשותו להשתמש בפרטי הקשר שלו ולעניין אותו בעתיד במוצרים או בשירותים שלכם.
שלב ד׳ בבניית משפך שיווקי - שלב הרכישה 💳
ברכותינו, הגעתם לשלב הרכישה! בשלב זה הגולש הופך ללקוח והוא רוכש את המוצרים או שוכר את השירותים שלכם.
כדאי לנסות למקסם את הרווחים שלכם ולהגדיל עוד יותר את המכירה, באמצעות שיטת המוצרים המשלימים. מומלץ להציע ללקוח החדש מוצרים משלימים לקנייה שלו. כך למשל אם הוא רכש זר פרחים, ניתן להציע לו בקבוק יין. הצעת המוצרים המשלימים יכולה להתבצע באמצעות ״שיווק מחדש״ – כאשר הלקוח סיים את הרכישה ועבר לגלוש באתרים אחרים, יופיעו לו באנרים המעודדים אותו לחזור לאתר שלכם ולרכוש את המוצר המשלים.
שלב ה׳ בבנית משפך שיווקי - שלב שימור הלקוחות
אם חשבתם שכאן הסתיימה עבודתכם, אז יש לכם טעות. עסקים שרוצים להצליח לטווח הארוך, חייבים לשמר את הלקוחות שלהם. שימור הלקוחות יכול להתבצע בכמה דרכים: אפשרות ראשונה היא באמצעות אימייל מרקטינג – דיוור אלקטרוני שבו אתם מעדכנים את הלקוחות שלכם על מבצעים ומוצרים חדשים.
אפשרות נוספת היא על ידי שיווק ברשתות החברתיות. פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר הן פלטפורמות נהדרות לקדם את העסק שלכם. מומלץ לפרסם פוסטים מעניינים על המוצרים או השירותים שלכם, ליצור תחרויות נושאות פרסים ולפרסם סקרים שיאפשרו לכם לקבל פידבק מהלקוחות. אפשרות שלישית לשימור לקוחות היא באמצעות שליחת סמסים. כדאי מאוד להציע ללקוחות להירשם לשירות שליחת הסמסים על מנת שישארו מעודכנים בכל מה שחדש בעסק שלכם.
משפך שיווקי ללקוחות חוזרים
השוני בין לקוחות חוזרים ללקוחות חדשים בתהליך מעבר דרך משפך שיווקי הוא העניין שהם כבר מכירים אתכם, את השירות שלכם, את המוצר שלכם ואת השם שלכם. לכן אין צורך בשלב א' – שלב החשיפה. הפנייה אל לקוחות חוזרים כבר צריכה להיות קרובה יותר.
שיטת המכירה הרווחת בישראל היא יצירת קשר חברי בין המוכר ללקוח. בגלל זה, אם תמשיכו לפנות אל הלקוח שכבר רכש מכם כלקוח חדש, לקוח זר, הוא יוכל די בקלות להחליף אתכם בחברה המתחרה.
אבל אם תבחרו לפנות אליו באופן חברי ולהפעיל את הרגש אצלו – דרך מיילים, פוסטים עם ערך לעוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם, סמסים, וואטסאפ ומודעות בפנייה אישית, תוכלו להבטיח לעצמכם שהלקוח תמיד ישאר נאמן לכם וירצה להמשיך לקבל את השירות ממכם ולא לחפש אלטרנטיבות.
משפך שיווקי בפייסבוק ובאינסטגרם
כל מה שדובר לעיל בנושא משפך שיווקי ללקוחות חוזרים ניתן לעשות דרך הפלטפורמות של הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם. הפלטפורמות מאפשרות לכם לשווק במקביל מספר קמפיינים ליצירת אסטרטגיה מושלמת ובניית משפך שיווקי אידיאלי. ניתן להוציא קמפיינים של חשיפה, מעורבות והמרות שמאגדים בתוכם את כל התהליך שגולש ברשת חברתית צריך לעבור כדי להפוך ללקוח משלם:
- חשיפה: לחשוף את המותג, השירות והמוצרים שלכם לגולשים באמצעות מודעות.
- מעורבות: לתת ערך מוסף ותכנים מעניינים לגולשים כדי לגרום להם לעקוב אחרי העמוד שלכם ולהתעניין במותג שלכם.
- המרות: שכנוע באמצעות הנעה לפעולה – כניסה לאתר שלכם, השארת פרטים (לידים) שליחת הודעה, חיוג וכו'.
- רימרקטינג: בהתמקדות ללקוחות שהתחרטו במהלך התהליך של משפך שיווקי כדי לספק להם תמריץ בסגנון קוד קופון או הנחה אישיים כדי לשכנע אותם לקנות דווקא ממכם.
משפך שיווקי מאולתר
יש עסקים הפועלים כוואן מן שואו (מופע של אדם אחד): המנכ"ל הוא גם המנהל שיווק, הוא גם מנהל קשרי לקוחות, הוא גם האיש מכירות ובעצם, הוא עושה הכל. העניין הזה נפוץ יותר במקצועות החופשיים או באתרי קניות מקוונים. זה שהעסק מתופעל על ידי אדם אחד בודד לא אומר שהשיווק צריך להתבצע "על הדרך" גם עסק כזה חייב משפך שיווקי מקצועי.
כפי שכבר אמרנו, גם מותגים בינלאומיים כמו יצרנית הרכבים מרצדס, לא מקצרים את התהליך השיווקי ולכן משפך שיווקי מסודר על פי השלבים הוא הכרחי.
אם אתם עצמאים בעלי עסק קטן או בינוני, החשיבות של משפך שיווקי לעסק שלכם היא הכרחית אפילו יותר אחרת לקוחות קבועים יהפכו במהרה ללקוחות מזדמנים, ההכנסות ירדו, היכולת למכור תפחת בעקבות שחיקה שתנבע מכך שכל ההכנסות שלכם יהיו תלויות במציאת וגיוס לקוחות חדשים כל פעם ללא הרף וכמובן גם בעלויות שיווק גבוהות יותר אשר עשויות להיות לא רווחיות.
כאשר אתם עובדים על פי השלבים של האסטרטגיה השיווקית לרשותכם הרבה יותר אפשרויות לשיווק, יותר פלטפורמות לבצע בהן את הפרסום והיכולת שלכם להישאר בתודעת הלקוחות שלכם תהפוך מיידית לזמינה ופשוטה יותר עבורכם. אחד העקרונות המרכזיים במשפך השיווקי שהופכים אותו לחשוב כל כך הוא הפולואו-אפ (מעקב) אחר הלקוחות שלכם.
בזכות הקשר האישי לכאורה עם לקוחות חוזרים תוכלו להציע להם שירותים חדשים ביום השקתם, לגרום להם להביא יותר לקוחות בעזרת מבצעים שונים כמו "חבר מביא חבר" עוד. בנוסף, תוכלו להציע להם מבצעים מיוחדים באירועים ובימי הולדת. הקשר האישי עם הלקוחות חשוב מאין כמוהו – הוא יוצר נאמנות למותג שלכם והוא יעודד אותם להמשיך ולרכוש את המוצרים והשירותים שלכם. שיהיה בהצלחה!
שאלות נפוצות בנושא משפך שיווקי
מדוע חשוב שיהיה משפך שיווקי מוגדר היטב?
משפך שיווקי מוגדר היטב חשוב מכמה סיבות:
1. בהירות: מלהבין את מסע הלקוח ממודעות להמרה, ומספק בהירות כיצד לידים עוברים בתהליך המכירה.
2. מיקוד: זה מאפשר לך למקד את מאמצי השיווק שלך בכל שלב במשפך, תוך מיקוד ללקוחות עם המסר הנכון בזמן הנכון.
3. יעילות: משפך מוגדר היטב מייעל את מאמצי השיווק שלך, והופך אותם ליעילים ואפקטיביים יותר בהמרת לידים ללקוחות.
4. מדידה: זה מאפשר לך למדוד את האפקטיביות של אסטרטגיות השיווק שלך בכל שלב של המשפך, ועוזר לך לזהות אזורים לשיפור.
5. אופטימיזציה: עם הבנה ברורה של המשפך, אתה יכול לבצע אופטימיזציה עבור שיעורי המרה טובים יותר, איכות לידים וביצועים כלליים טובים יותר.
6. התאמה אישית: משפך מוגדר מאפשר לך להתאים אישית את המסרים וההצעות השיווקיות שלך על סמך היכן נמצאים הלידים בתהליך הקנייה, הגדלת המעורבות וההמרות.
7. ROI: על ידי מיפוי מסע הלקוח, אתה יכול להקצות משאבים ותקציב טוב יותר לפעילויות השיווק המשפיעות ביותר, ולשפר את ההחזר על ההשקעה שלך.
8. חווית לקוח: משפך מוגדר היטב מבטיח חוויה חלקה ועקבית יותר ללקוחות, מה שמוביל לשביעות רצון ונאמנות גבוהים יותר.
9. יתרון תחרותי: משפך מובנה היטב יכול לתת לך יתרון תחרותי על ידי מתן מפת דרכים ברורה למשיכת, טיפוח והמרת לידים בהשוואה למתחרים שאולי אין להם תהליך מוגדר.
בסך הכל, משפך שיווקי מוגדר היטב חיוני להנחיית מאמצי השיווק שלך, שיפור התוצאות ובסופו של דבר להנעת צמיחה עסקית.
מהן כמה טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן בעת עיצוב משפך שיווקי?
בעת תכנון משפך שיווקי, חשוב להימנע מטעויות נפוצות מסוימות כדי להבטיח את יעילותו. הנה כמה טעויות עיקריות שכדאי להימנע מהן:
1. התעלמות מקהל היעד: אי הבנת קהל היעד שלך עלול להוביל לאי התאמה בין המסרים השיווקיים שלך לצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלך.
2. סיבוך יתר של המשפך: שמירה על המשפך פשוט וקל לביצוע היא קריטית. סיבוך יתר עם יותר מדי שלבים או פעולות עלול לבלבל לידים ולהפריע להמרות.
3. העדר קריאה לפעולה ברורה (CTAs): אי קיום קריאה ברורה ומשכנעת בכל שלב של המשפך עלול לגרום להחמצת הזדמנויות להמרה לידים.
4. הזנחה של טיפוח לידים: התמקדות אך ורק ברכישת לידים חדשים מבלי לטפח לידים קיימים עלולה להוביל לאיבוד הזדמנויות להמרה ושימור לקוחות.
5. הודעות לא עקביות: חוסר עקביות בהעברת הודעות על פני שלבים שונים של המשפך עלולה לבלבל לקוחות פוטנציאליים ולשבש את זרימת מסע הלקוח.
6. התעלמות מנתונים ואנליטיקס: אי מינוף נתונים וניתוחים כדי לעקוב ולמדוד את הביצועים של המשפך שלך יכול למנוע ממך לבצע אופטימיזציות מונעות נתונים.
7. היעדר התאמה אישית: אי התאמה אישית של מאמצי השיווק שלך על סמך היכן נמצאים הלידים במשפך יכול לגרום ליחסי מעורבות ויחסי המרה נמוכים יותר.
8. שילוב לקוי עם ערוצי שיווק אחרים: אי שילוב משפך השיווק שלך עם ערוצים ואסטרטגיות אחרות יכול להגביל את האפקטיביות וההשפעה שלו על מאמצי השיווק הכוללים.
9. התעלמות מאופטימיזציה לנייד: עם העלייה בשימוש במובייל, הזנחת אופטימיזציה של המשפך שלך למכשירים ניידים עלולה להוביל לחוויית משתמש גרועה ולאובדן הזדמנויות.
10. לא בודקים ואיטרציה: כישלון בבדיקה ובחזרה מתמשכת על המשפך שלך בהתבסס על משוב ונתונים יכול למנוע ממך למקסם את הביצועים ואת החזר ה-ROI שלו.
על ידי הימנעות מטעויות נפוצות אלו וביצוע אופטימיזציה מתמדת של משפך השיווק שלך, תוכל ליצור גישה יעילה וממוקדת יותר להנעת המרות ולהשגת יעדי השיווק שלך.
באיזו תדירות עלי לבדוק ולעדכן את משפך השיווק שלי לקבלת תוצאות מיטביות?
מומלץ לעיין ולעדכן את המשפך השיווקי שלך באופן קבוע כדי להבטיח תוצאות מיטביות ושיפור מתמיד. תדירות הביקורות והעדכונים עשויה להשתנות בהתאם לגורמים כגון דינמיקה בתעשייה, שינויים בהתנהגות הצרכנים, התקדמות טכנולוגית וביצועי המשפך הנוכחי שלך. הנה כמה קווים מנחים שכדאי לקחת בחשבון:
1. סקירה חודשית: ערכו סקירה חודשית של מדדי ביצועים מרכזיים, כגון שיעורי המרות בכל שלב במשפך, איכות לידים והחזר ROI כולל. זה מאפשר לך לזהות במהירות כל בעיה פוטנציאלית ולבצע התאמות נדרשות.
2.עדכונים רבעוניים: שקול לבצע עדכונים משמעותיים יותר במשפך השיווק שלך על בסיס רבעוני. זה יכול לכלול חידוד הודעות, בדיקת אסטרטגיות חדשות או שילוב משוב מאינטראקציות עם לקוחות.
3. ביקורות דו-שנתיות: ערכו ביקורת מקיפה של המשפך השיווקי שלכם כל שישה חודשים כדי להעריך את האפקטיביות הכוללת שלו, התאמתו ליעדים העסקיים והרלוונטיות לקהל היעד שלכם. זה יכול לעזור לזהות אזורים לשיפור משמעותי.
4. שיפוץ שנתי: לפחות פעם בשנה, שקול לבצע שיפוץ יסודי של המשפך השיווקי שלך כדי לשלב מגמות בתעשייה, תובנות צרכנים וטכנולוגיות מתפתחות. זה מבטיח שהמשפך שלך יישאר תחרותי ורלוונטי בנוף המשתנה במהירות.
5. אופטימיזציה מתמשכת: בנוסף לביקורות ועדכונים מתוזמנים, בצע אופטימיזציה מתמדת של משפך השיווק שלך על סמך נתונים בזמן אמת, משוב לקוחות ותוצאות בדיקות A/B. גישה זריזה זו מאפשרת לך לבצע התאמות בזמן ולמקסם את הביצועים.
בסופו של דבר, המפתח הוא למצוא איזון בין ביקורות קבועות ועדכונים אסטרטגיים יותר כדי לשמור על המשפך השיווקי שלך בהתאמה ליעדים העסקיים שלך ולהגיב לתנאי השוק המשתנים. על ידי שמירה על פרואקטיביות והסתגלות, תוכל להבטיח שמשפך השיווק שלך יישאר יעיל בהנעת המרות ובמתן מאמצי שיווק ממוקדים.
כיצד אוכל לבצע אופטימיזציה של משפך השיווק שלי לקבלת שיעורי המרה טובים יותר?
אופטימיזציה של משפך השיווק שלך לשיעורי המרה טובים יותר כרוכה בשילוב של תכנון אסטרטגי, ניתוח נתונים ושיפור מתמיד. הנה כמה דרכים יעילות לייעל את משפך השיווק שלך:
1. הבן את הקהל שלך: ערוך מחקר יסודי כדי להבין את הצרכים, ההעדפות ונקודות הכאב של קהל היעד שלך. התאם את ההודעות וההצעות שלך כך שיהדהדו עם האינטרסים שלהם.
2. ייעל את המשפך: פשט את מסע הלקוח על ידי צמצום מספר הצעדים והפחתת נקודות החיכוך שעלולות להרתיע לידים מלהתקדם במשפך.
3. בצע אופטימיזציה של דפי נחיתה: צור דפי נחיתה מושכים ומושכים מבחינה ויזואלית המותאמים להמרות. השתמש בקריאה לפעולה ברורה, בעותק תמציתי ובתמונות רלוונטיות כדי להנחות את המבקרים לפעולה.
4. הטמיע בדיקות A/B: בדוק אלמנטים שונים במשפך שלך, כגון כותרות, קריאה לפעולה, תמונות וטפסים, כדי לזהות מה מהדהד בצורה הטובה ביותר עם הקהל שלך ומוביל לשיעורי המרות גבוהים יותר.
5. התאם אישית את החוויה: השתמש בטכניקות התאמה אישית מונעות נתונים כדי לספק תוכן והצעות רלוונטיות ללידים בהתבסס על ההתנהגות, ההעדפות והשלב שלהם במשפך.
6. ספק תוכן בעל ערך: הצע תוכן בעל ערך ומרתק שמלמד, מודיע ופותר בעיות עבור הקהל שלך. תוכן איכותי יכול לבנות אמון ואמינות, ולהוביל להמרות גבוהות יותר.
7. בצע אופטימיזציה לנייד: ודא שהמשפך שלך מותאם לנייד ומספק חוויה חלקה במכשירים שונים. אופטימיזציה לנייד היא חיונית מכיוון שיותר משתמשים עוסקים בתוכן בסמארטפונים ובטאבלטים.
8. הטמעו של מיקוד מחדש: השתמשו באסטרטגיות של מיקוד מחדש כדי למשוך מחדש לידים שהראו עניין אך לא המירו. התאימו את ההודעות שלכם כך שיתייחסו לדאגות ולמניעים הספציפיים שלהם.
9. מדדי מעקב: עקוב אחר מדדי ביצועים מרכזיים (KPIs) כגון שיעורי המרות, שיעורי יציאה מדף כניסה ונקודות ירידה במשפך. השתמש בניתוח כדי לזהות אזורים שזקוקים לשיפור ולקבל החלטות מונחות נתונים.
10. לטפח לידים: הטמעת קמפיינים לטיפוח לידים כדי להנחות לידים במשפך עם תקשורת ממוקדת בכל שלב. ספק מידע רלוונטי והצעות כדי לקרב אותם להמרה.
על ידי יישום אסטרטגיות אופטימיזציה אלו ומעקב והתאמה קבועה של משפך השיווק שלך, תוכל לשפר את שיעורי ההמרה, לשפר את חווית הלקוח הכוללת ולהניב תוצאות טובות יותר עבור מאמצי השיווק שלך.
כיצד אוכל לטפח לידים בכל שלב במשפך השיווק?
טיפוח לידים בכל שלב במשפך השיווק חיוני לבניית מערכות יחסים, השגת אמון ובסופו של דבר המרת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות. הנה כמה אסטרטגיות יעילות לטיפוח לידים בכל שלב של המשפך:
1. שלב המודעות:
– ספק תוכן בעל ערך: הצע תוכן חינוכי כגון פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה וספרים אלקטרוניים הנותנים מענה לנקודות הכאב ותחומי העניין של הקהל שלך.
– מעורבות במדיה חברתית: שתף תוכן רלוונטי בפלטפורמות חברתיות כדי להגביר את נראות המותג וליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים.
– לכיד כתובות דוא"ל: עודד מבקרים להירשם לניוזלטר שלך או לעדכונים כדי להישאר מחוברים ולקבל מידע רב ערך.
2. שלב הריבית:
– התאמה אישית של תקשורת: התאמה אישית של מסרים על סמך האינטראקציות של הלקוח הפוטנציאלי עם התוכן והאתר שלך כדי להפגין הבנה של צרכיו.
– הצע תוכן ממוקד: ספק משאבים מעמיקים יותר, מקרי מקרים או סמינרים מקוונים העוסקים באתגרים ספציפיים ומציגים את המומחיות שלך.
– ערכו סמינרים מקוונים או אירועים: ארח אירועים מקוונים כדי למשוך לידים, לענות על שאלות ולספק תובנות חשובות לגבי מגמות בתעשייה.
3. שלב השיקולים:
– ספק הדגמות מוצרים או נסיונות חינם: אפשר ללידים לחוות את המוצר או השירות שלך ממקור ראשון כדי להבין את הערך והיתרונות שלו.
– שתף המלצות של לקוחות: הדגש סיפורי הצלחה ועדויות מלקוחות מרוצים כדי לבנות אמינות ואמון.
– הצע התייעצויות מותאמות אישית: ספק התייעצויות או הדגמות מותאמות אישית כדי לתת מענה לצרכים ולחששות האישיים.
4. שלב ההחלטה:
– צור הצעות לזמן מוגבל: עודד לידים לקבל החלטה על ידי הצעת הנחות, מבצעים או מבצעים בלעדיים.
– ספק תיאורי מקרה: הצג דוגמאות מהחיים האמיתיים כיצד המוצר או השירות שלך סייעו ללקוחות אחרים להשיג את מטרותיהם.
– התייחסו להתנגדויות: צפו והתייחסו להתנגדויות או חששות נפוצים שעלולים להתעורר במהלך תהליך קבלת ההחלטות.
5. שלב השמירה:
– שמור על קשר: המשך לתקשר עם לקוחות לאחר הרכישה באמצעות דואר אלקטרוני מעקב, ניוזלטרים והצעות מותאמות אישית.
– בקש משוב: בקש משוב מלקוחות כדי להבין את החוויה שלהם, לאסוף המלצות ולזהות תחומים לשיפור.
– הצע תוכניות נאמנות: תגמל לקוחות נאמנים בהטבות בלעדיות, הנחות או תגמולים כדי לעודד עסקאות חוזרות והפניות.
על ידי הטמעת אסטרטגיות טיפוח לידים אלו בכל שלב במשפך השיווק, תוכל לבנות קשרים חזקים יותר עם לקוחות פוטנציאליים, להדריך אותם בתהליך הקנייה ולהניע המרות תוך טיפוח נאמנות ושימור לקוחות.